ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΣΜΟΣ
ΚΑΙ
“ΕΥΦΥΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ”

Η σύγχρονη μεσαιωνικού τύπου
επίθεση της Θεοκρατίας στην Επιστήμη

  Η θεωρία της Εξέλιξης του Δαρβίνου θεωρείται ακόμα και σήμερα «βλάσφημη» από τους χριστιανούς φονταμενταλιστές. Εκκλησιαστικοί παράγοντες σε όλο τον κόσμο προσφεύγουν στη λύση μιας «αντι-επιστήμης», του λεγόμενου «Δημιουργισμού» ή με πιο σύγχρονο όρο του «Ευφυούς Σχεδιασμού»6, 7, 8. Σε αδρές γραμμές οι δύο αυτές συγγενείς υποθέσεις έχουν όπως πιο κάτω αναφέρονται.




Η Θεωρία της Εξέλιξης, που ανάγεται στην αρχαία ελληνική φιλοσοφική Σκέψη, επανέκαμψε μετά το χριστιανικό μεσαίωνα χάρη στο έργο του Δαρβίνου και άσκησε μεγάλη επίδραση σε πολλούς τομείς της Επιστήμης. Εντελώς αντίθετη προς τον «Δημιουργισμό» της Βίβλου προκάλεσε σφοδρές εκκλησιαστικές αντιδράσεις, οι οποίες συνεχίζονται ως τις ημέρες μας με την προώθηση της ψευδοεπιστημονικής Θεωρίας του «Ευφυούς Σχεδιασμού».  



1.  Δημιουργισμός και επιστήμη της δημιουργίας

     Ο δημιουργισμός είναι μία θρησκευτική μεταφυσική θεωρία, που υποστηρίζει, ότι το Σύμπαν δημιουργήθηκε από κάποιο εξωσυμπαντικό, μεταφυσικό ον. Η «Επιστήμη της Δημιουργίας», όπως την αποκαλούν οι οπαδοί της, είναι αντίστοιχα μια θεωρία, που επιδιώκει την αναγωγή της σε επιστήμη, χωρίς τα εχέγγυα της επιστημονικής αντικειμενικότητας και έρευνας. Είναι ουσιαστικά οι βιβλικές ιστορίες, επενδεδυμένες με ψευδοεπιστημονική μορφή, που υποστηρίζει, ότι:


       Α. Οι ιστορίες που αναφέρονται στη «Γένεση» της Βίβλου είναι ακριβείς περιγραφές της προέλευσης του Σύμπαντος και της ζωής στη Γη και 


       Β. Η «Γένεση» είναι ασύμβατη με τη Θεωρία της Εξέλιξης των ειδών. Είναι προφανές, ότι ο όρος «Επιστήμη της Δημιουργίας» είναι οξύμωρο, εφʼ όσον η Επιστήμη ασχολείται μόνο με χειροπιαστές και αποδεδειγμένες εξηγήσεις από τη μελέτη εμπειρικών φυσικών φαινομένων και όχι με προσπάθειες εξήγησης με επιστημονικοφανείς ερμηνείες μεταφυσικών φαινομένων.


     Οι οπαδοί του Δημιουργισμού (από ʼδώ και στο εξής απλά δημιουργιστές) ισχυρίζονται, ότι η «Γένεση» είναι ο λόγος του Θεού και συνεπώς αλάνθαστα αληθής. Ισχυρίζονται επίσης, ότι η «Γένεση» έρχεται σε αντιπαράθεση με την προαναφερθείσα θεωρία, και άρα αυτή είναι λανθασμένη, και οι επιστήμονες που την υποστηρίζουν δεν γνωρίζουν την αλήθεια για την προέλευση του Σύμπαντος και της ζωής στη Γη. Επίσης ισχυρίζονται, ότι ο Δημιουργισμός είναι μία επιστημονική θεωρία και πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία σαν αντίποδας της Θεωρίας της Εξέλιξης. 


     Στο «Μουσείο Δημιουργίας» υποστηρίζεται, ότι η ηλικία της Γης δεν ξεπερνά τα 6.000 χρόνια, το Γκραν Κάνυον σχηματίσθηκε από τον κατακλυσμό του Νώε πριν 4.300 χρόνια, κι όλα τα ζώα περιλαμβανομένων και των δεινοσαύρων ήταν χορτοφάγα έως το διωγμό του Αδάμ και της Εύας από τον Παράδεισο. Ο ιδρυτής του «μουσείου» Κεν Χαμ θεωρεί τον εαυτό του επί κεφαλής μιας «νέας μεταρρύθμισης», που θα φέρει τον άνθρωπο πιο κοντά στο θεό.



    Οι δημιουργιστές σε αντιπαράθεση με τις επιστημονικές αποδείξεις σημειώνουν, ότι ολόκληρη η επιστημονική κοινότητα έσφαλλε και άλλες φορές. Για παράδειγμα αναφέρουν, ότι κάποτε οι γεωλόγοι είχαν όλοι λανθασμένες αντιλήψεις για την προέλευση των ηπείρων. Πίστευαν, πως η Γη είναι ένα συμπαγές αντικείμενο. Τώρα πιστεύουν, πως η Γη αποτελείται από πλάκες. Η θεωρία όμως των τεκτονικών πλακών έχει αντικαταστήσει την παλιά θεωρία, η οποία, είναι γνωστό πλέον, ότι ήταν λανθασμένη. Όμως όπου ολόκληρη επιστημονική κοινότητα αποδείχθηκε να σφάλλει στο παρελθόν, διορθώθηκε αργότερα από άλλους επιστήμονες, που έκαναν νεότερες έρευνες και απέδειξαν κάτι, που επίσης αργότερα μπορεί να διορθωθή, όχι όμως από άλλους που αρχίζουν με μία πίστη σε ένα θρησκευτικό δόγμα και δεν βρίσκουν λόγο να κάνουν πειραματικές μελέτες, για νʼ αποδείξουν τις θεωρίες τους. 


     Ο Δημιουργισμός είναι μία ανεξέλικτη και πρωτόγονη επιστημονικοφανής θεωρία για την εξέλιξη των όντων, όσο είναι η θεωρία των πελαργών, που φέρνουν τα παιδιά, για την σεξουαλική αναπαραγωγή. Εν κατακλείδι η θεωρία αυτή δεν έχει οδηγήσει και είναι απίθανο να οδηγήσει στο μέλλον σε καλύτερη κατανόηση των βιολογικών φαινομένων στον φυσικό κόσμο.


    200 χρόνια από τη γέννηση και 150 από την πρώτη έκδοση της "Καταγωγής των Ειδών" συμπληρώνονται φέτος. Το 2009 -Έτος Δαρβίνου- γιορτάζεται ποικιλοτρόπως από τον επιστημονικό κόσμο και όχι μόνον. Η φωτογραφία είναι από σχετική έκθεση στη Ρώμη.  


2. Ευφυής Σχεδιασμός

  Η θεωρία του Ευφυούς Σχεδιασμού (στο εξής ΕΣ), μεταγενέστερη της προηγούμενης, είναι επίσης μια θεωρία κατά της Δαρβίνειας Εξέλιξης των ειδών, που ισχυρίζεται, ότι η προέλευση του Σύμπαντος και της ζωής σε όλη της την ποικιλία οφείλεται σε κάποιες αιτίες, που είχαν σχέση με την «ευφυΐα». Οι υπέρμαχοι του ΕΣ ισχυρίζονται, ότι η θεωρία τους είναι επιστημονική και ότι παρέχει εμπειρικές αποδείξεις, όχι επιστημονικά τεκμηριωμένες, για την ύπαρξη του Θεού ή υπερευφυών εξωγήινων όντων. Πιστεύουν, ότι στην Φύση και στους ζώντες οργανισμούς είναι εμπειρικά ανιχνεύσιμος κάποιος σχεδιασμός. Ισχυρίζονται ακόμη, ότι ο ΕΣ πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία, επειδή είναι μία εναλλακτική της επιστημονικά πλέον αποδεδειγμένης Θεωρίας της Φυσικής Επιλογής. 


     Η θεωρία αυτή βασίζεται κυρίως στους Behe4 και Dembski7, δύο επιστήμονες μέλη του Discovery Institute, ενός Ινστιτούτου Ερευνών στο Σήαλτ της Πολιτείας της Ουάσινγκτον των ΗΠΑ, μιας χριστιανικής δεξαμενής σκέψης αφοσιωμένης κυρίως στην διάψευση της Εξελικτικής Θεωρίας. Η θεωρία τους γίνεται προσπάθεια να διαφοροποιηθεί από εκείνη του «Δημιουργισμού» κυρίως ως προς το θεολογικό μέρος, μη θεωρώντας τον ΕΣ ως οποιοδήποτε θεό. Τα επιχειρήματά τους διατυπώνονται με επιστημονικούς όρους και υποστηρίζονται από επιστημονική «επάρκεια». Αντί όμως να παρέχουν θετικές αποδείξεις για τη δική τους θέση, προσπαθούν κυρίως να βρουν αδυναμίες στην φυσική επιλογή, κάτι το φυσικό, εφʼ όσον οι έρευνες συνεχώς αποκαλύπτουν και νέα στοιχεία. Συνεπώς τα επιχειρήματά τους λειτουργούν κατά πανόμοιο τρόπο με αυτά των δημιουργιστών. Εξ άλλου και αν ακόμα μερικά από τα επιχειρήματά τους κατά της φυσικής επιλογής φαίνονται να είναι επιτυχή, αυτό δεν αυξάνει την πιθανότητα παραδοχής του ΕΣ ως επιστημονικής θεωρίας. 


     Όταν π.χ. βρίσκονται αντιμέτωποι με ερωτήματα για τις ατέλειες οργάνων του ανθρωπίνου σώματος, που έγιναν από τον «Σχεδιαστή των Πάντων», οποιοσδήποτε και αν είναι αυτός, όπως τη σπονδυλική στήλη, το γυναικείο κόλπο, τον προστάτη, το πίσω μέρος του φάρυγγα κ.λπ., οι υπέρμαχοι του ΕΣ υποχωρούν στη θεολογία με το επιχείρημα «ο Θεός μπορεί να κάνει ο,τι θέλει» ή «δεν είμαστε ικανοί να κρίνουμε την ευφυΐα με τα κριτήρια του Θεού» ή «το να είσαι ένας ευφυής σχεδιαστής δεν σημαίνει ότι είσαι ένα καλός ή τέλειος σχεδιαστής».

    

     Οι υποστηρικτές της θεωρίας αυτής8 ισχυρίζονται, πως μπορούν να αποδείξουν, ότι είναι εξαιρετικά απίθανο το Σύμπαν και η ζωή να προέκυψαν τυχαία και μέσω φυσικών διεργασιών. Θεωρούν, ότι είναι το αποτέλεσμα ευφυούς σχεδίασης από το Θεό ή κάποιο τέλος πάντων άλλο ευφυές ον. Ισχυρίζονται επίσης, ότι «η εννοιολογική ακεραιότητα μιας επιστημονικής θεωρίας δεν μπορεί να υφίσταται μακριά από το Χριστό» (Intelligent Design: The Bridge between Science and Theology, 1998, σελ. 209), ένας ισχυρισμός που δεν αφήνει αμφιβολίες για τη μεταφυσική του θέση. Το βασικό τους επιχείρημα είναι, ότι κάποια πράγματα δεν μπορεί να έχουν παραχθεί στην τύχη. Πιστεύουν, κυρίως δια του Dembski7, ότι ένα αντικείμενο πρέπει να είναι το προϊόν «ευφυούς σχεδιασμού», αν εμφανίζει «προσδιορισμένη πολυπλοκότητα», όπως π.χ. το μάτι. Στο επιχείρημα αυτό ο ίδιος ο Δαρβίνος είχε δώσει την απάντηση από τότε: «Αν μπορούσε να δειχθεί, ότι υπήρξε οποιοδήποτε πολύπλοκο όργανο, το οποίο δεν ήταν δυνατόν να έχει σχηματισθεί από αμέτρητες, διαδοχικές, ελαφρές τροποποιήσεις, τότε η θεωρία μου (της Φυσικής Επιλογής) θα κατέρρεε απόλυτα.» 




     Όλοι οι αποδεχόμενοι τον ΕΣ συμφωνούν σε ένα αμφιλεγόμενο δεδομένο: Ότι δηλαδή δεν είναι δυνατόν η «σύμπτωση» να κατασκευάσει κάτι τόσο περίπλοκο όσο η ζωή, που βλέπουμε και βιώνουμε, ότι όλα τα επιστημονικά δεδομένα συμφωνούν, ότι ζωή χωρίς σχεδιασμό δεν είναι εφικτή και αντίκειται στον μαθηματικό νόμο των πιθανοτήτων, που δείχνει, ότι τυχαία εξέλιξη δεν είναι δυνατόν ποτέ να συμβεί. Αυτό το τελευταίο επιχείρημα είναι τουλάχιστον έωλο. Σύμφωνα με τον Hoyle6 οι πιθανότητες να σχηματιστεί το DNA κατά τύχη είναι 25 x 10-5, σε συνδυασμό πάντα με τους νόμους της Φύσης, όπως την πυρηνική δύναμη, τον ηλεκτρομαγνητισμό και την βαρύτητα, απαραίτητη για να συγκρατήσει τα τελικά συστατικά της ζωής κολλημένα πάνω στη Γη. Η σπανιότητα από μόνη της δεν μπορεί να είναι αναγκαστικά απόδειξη για τίποτα. Όταν κάποιος παίρνει μία διανομή μπρίτζ με 13 κάρτες, η πιθανότητα να του έχη μοιραστεί ένα συγκεκριμένο φύλλο είναι μικρότερη από μία στα 600 δισεκατομμύρια. Ωστόσο θα ήταν παράλογο να πάρει κάποιος ένα φύλλο, να το εξετάσει προσεκτικά, να υπολογίσει, ότι η πιθανότητα να πάρει αυτό το φύλλο είναι μικρότερη από μία στα 600 δισ., και να συμπεράνει, ότι δεν θα έπρεπε να του έχει μοιραστεί αυτό το φύλλο, επειδή η πιθανότητα είναι πολύ μικρή. Όπως επίσης σε ένα παιχνίδι με ζάρια το να φέρει κάποιος τρεις συνεχόμενες φορές εξάρες έχει πιθανότητες 0.0000000459, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να συμβεί.


     Η εξήγηση συνεπώς της προέλευσης του μηχανισμού DNA/πρωτεϊνών με την επίκληση ενός υπερφυσικού σχεδιαστή στην ουσία δεν εξηγεί τίποτα, γιατί αφήνει ανεξήγητη την προέλευση του «Σχεδιαστή» κατά τον Dawkins6, αλλά και κατά την απλοϊκή σκέψη των κοινών ανθρώπων. Πρέπει να δοθεί μία απάντηση, κάτι όπως: «Ο Θεός υπήρχε πάντα», και αν δοθεί μία τέτοια δογματική διέξοδος, θα μπορούσε κάλλιστα να λεχθεί, ότι «το DNA υπήρχε πάντα» ή «η ζωή υπήρχε πάντα», και να κλείσει το θέμα.


     Ο Δαρβινισμός είναι μία από τις καλύτερες θεωρίες στην Ιστορία της Επιστήμης, γιατί έχει παράξει αμέτρητες επιστημονικές επαληθεύσεις στην ερμηνεία των φαινομένων της ζωής, αλλά έχει επαληθευθεί και με αμέτρητα σημαντικά πειράματα, όπως επαναδημιουργία ενός φυσικού είδους στο εργαστήριο ή ξαφνικές καινούργιες θεωρήσεις σε κάποια, ανεξήγητα άλλοτε, πρότυπα ή ακόμη ερμηνείες και καταπολεμήσεις κληρονομικών ασθενειών των εμβίων όντων και πλήθος άλλων. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα, μέσα στα σχεδόν δέκα χρόνια από τη δημοσίευση του βιβλίου του Behe4, ο ΕΣ δεν έχει επαληθευθεί επιστημονικά σε κανένα απολύτως φαινόμενο της ζωής, δεν έχει εμπνεύσει κανένα νέο πείραμα και δεν έχει παράξει καμμία καινούργια θεώρηση στην Βιολογία. Καθώς περνάνε τα χρόνια, ο ΕΣ μοιάζει όλο και λιγότερο με την επιστήμη, την οποία επαγγελλόταν ότι είναι. Ο ΕΣ δεν είναι επιστημονικός και δεν είναι ούτε μία εναλλακτική της φυσικής επιλογής ή όποιας άλλης επιστημονικής ιδέας. 


     Τελικά, είναι αδύνατο να θεωρηθεί ο ΕΣ ως ένα κίνημα που έχει συνοχή, πέρα από την πολιτική και θρησκευτική του διάσταση, και με ό,τι αυτή συνεπάγεται σε οικονομικό και εξουσιαστικό επίπεδο, ίσως στην ανάπτυξη ενός θεοκρατικού Μεσαίωνα, όπως ήδη υπάρχει απροκάλυπτα σε αρκετές μουσουλμανικές χώρες και συγκαλυμμένα σε χριστιανικές.



3.  Διεθνείς αντιρρήσεις επί των δύο θεωριών

  Οι δύο αυτές θεωρίες έχουν προκαλέσει οργή σε μεγάλη μερίδα ανθρώπων ακόμη και στις ΗΠΑ, όπου ο ΕΣ υποστηρίζεται σε ανώτατο επίπεδο. Στο Ντόβερ της Πολιτείας του Ντέλαγουερ αρκετοί γονείς κατέθεσαν αγωγή κατά της σχολικής περιφέρειας για τη διδασκαλία του ΕΣ στα σχολεία παράλληλα με τη Θεωρία της Εξέλιξης, επί της βάσης, ότι η διδασκαλία του ΕΣ ως επιστημονικής θεωρίας είναι αντισυνταγματική, γιατί ο ΕΣ είναι μία φτηνά μεταμφιεσμένη θρησκευτική ιδέα. Τον Δεκέμβριο του 2005 ο ομοσπονδιακός δικαστής Τζων Ε. Τζόουνς αποφάσισε, ότι ο ΕΣ πρέπει να έχει την ίδια τύχη, που είχε και ο Δημιουργισμός το 1987, όταν το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ αποφάνθηκε, ότι τα θρησκευτικά δόγματα δεν μπορούν να προωθούνται σε δημόσιους οργανισμούς. Ο δικαστής Τζόουνς έγραψε στην απόφασή του: «Τα συμφέροντα των πολιτών της περιοχής του Ντόβερ δεν εξυπηρετήθηκαν σωστά από τα μέλη του συμβουλίου, που ψήφισαν υπέρ του ΕΣ. Αποτελεί ειρωνεία το γεγονός, ότι πολλά από αυτά τα άτομα, που τόσο πιστά και περήφανα διαλαλούσαν τα θρησκευτικά τους πιστεύω δημόσια, ψεύδονταν κατʼ επανάληψη, για να καλύψουν τα ίχνη τους και να μεταμφιέσουν τον πραγματικό στόχο πίσω από την πολιτική του ΕΣ.» Η άφατη ανοησία της απόφασης του Συμβουλίου είναι εμφανής, όταν εξετάζεται με βάση το πραγματικό παρασκήνιο, το οποίο αποκαλύφθηκε πλήρως μέσα από αυτή τη δίκη.


     Στην Ευρώπη η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης με απόφασή της στις 4 Οκτωβρίου 2007 παροτρύνει (urge) τις Κυβερνήσεις των κρατών μελών του να αντιτίθενται στη διδασκαλία του Δημιουργισμού ως επιστήμης. Η απόφαση με τίτλο: «Οι κίνδυνοι του Δημιουργισμού στην εκπαίδευση» παρατηρεί, ότι: «The prime target of present-day creationists, most of whom are Christian or Muslim, is education. Creationists are bent on ensuring that their ideas are included in the school science syllabus. Creationism cannot, however, lay claim to being a scientific discipline.» (Ο πρώτος στόχος σήμερα των δημιουργιστών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι χριστιανοί η μουσουλμάνοι, είναι η εκπαίδευση. Οι δημιουργιστές προσπαθούν να διασφαλίσουν, ότι οι ιδέες τους θα περιληφθούν στα σχολικά βοηθήματα. Ο Δημιουργισμός δεν μπορεί, εν τούτοις, να θεωρηθεί μία επιστημονική μαθητεία.) Στην απόφαση περιλαμβάνεται και ο «Ευφυής Σχεδιασμός», ο οποίος θεωρείται ως η τελευταία διυλισμένη (refined) εκδοχή του Δημιουργισμού, παρουσιασμένη με πιο λεπτό (πανούργο)(subtle) τρόπο.


         


4. Συμπέρασμα

  Από όσα αναφέρθηκαν στα προηγούμενα, είναι εμφανής η τεράστια διαφορά που χωρίζει τους δύο κόσμους, τον επιστημονικό, που μελετά τα φυσικά φαινόμενα, και τον μεταφυσικό, που επιχειρεί να συνδυάσει τα φυσικά φαινόμενα με τη θέληση κάποιου εξωσυμπαντικού παράγοντα. Όλοι οι βιολόγοι και οι ασχολούμενοι με βιολογικά θέματα, είτε βασικής είτε εφαρμοσμένης έρευνας, δεν έχουν πλέον αμφιβολίες για την εξέλιξη των όντων στο πέρασμα του χρόνου. Η μεγάλη διαφορά μεταξύ αυτών των επιστημόνων είναι ο τρόπος, που γίνεται αυτή η θεμελιώδης οργανική διαφοροποίηση. Η σημερινή θέση της Επιστήμης είναι, ότι αυτά τα συμβάντα βασίζονται σε τυχαίες μεταλλαγές, που γίνονται συνήθως υπό την πίεση της επιλογής για την επιβίωση. 


     Είναι αδύνατο το μυαλό ενός ερευνητή να συλλάβει την ιδέα, ότι στο πείραμα που εκτελούσε με ένα μικροσκοπικό οργανισμό, π.χ. ένα μύκητα, και προσπαθούσε να διαπιστώσει, αν αυξάνεται η αντοχή του σε έναν ορισμένο τοξικό παράγοντα με τη συνεχή χρήση, ότι παρενέβαινε κάποιος μετα-φυσικός παράγων και διόρθωνε τη γονιδιακή δομή του οργανισμού1, 2, 3. Ξεπερνάει τα όρια της πιο αχαλίνωτης φαντασίας, ότι αυτός ο παράγοντας, ό,τι και να είναι, παρεμβαίνει εκατομμύρια φορές σε μία στιγμή και μόνον, για να τροποποιήσει το γονιδίωμα των οργανισμών του κόσμου για τις διάφορες χρήσεις, που έχει ανάγκη ο όποιος οργανισμός. Η μελέτη της μικρομοριακής δομής της ύλης δείχνει, ότι τα μικρομόριά της, τα γνωστά quarks, που σε τελική ανάλυση μαζί με το ηλεκτρόνιο και το νετρίνο φαίνεται ότι είναι τα θεμελιώδη σωματίδια της ύλης, και αυτά είναι υπεύθυνα για ό,τι συμβαίνει στον υλικό κόσμο. Σύμφωνα με την κβαντική θεωρία τα σωματίδια αυτά κινούνται ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς και αυτά είναι που συμμετέχουν σε όλες τις διεργασίες, στα πλαίσια της όποιας μεταβολής γίνεται σε μοριακό επίπεδο. (Κώστας Θανασουλόπουλος, ομότιμος καθηγητής Α.Π.Θ.).



Βιβλιογραφία:

     1. Γεωργόπουλος, Γ.Σ. και Θανασουλόπουλος, K.K. «Έρευναι επί της καταπολεμήσεως του  Sclerotium rolfsii  Sacc. δια μυκητοκτόνων.» «Χρονικά», Μπεν. Φυτοπ. Ινστιτ., 1960 3:69-83.

    2. Lagopodi, A.L. and Thanassoulopoulos, C.C. «Alternaria alternata f. sp. helianthina a new pathotype of the fungus causing Alternaria leaf spot to sunflower.», Journal of Phytopathology, 1996 144: 571-573.

     3. Ρούσσος, Ε., Ηράκλειτος, «Περί φύσεως.» Εκδ. Παπαδήμα, Αθήνα 1987, σελ. 211.

     4. Behe, M. «Darwinʼs Black Box», «Το λεξικό του σκεπτικιστή», 1996.

     5. Dawkins, R., «The Blind Watchmaker: Why the Evidence of Evolution Reveals a Universe without Design», p. 141, «Το λεξικό του σκεπτικιστή».

     6. Hoyle, F.μ «Evolution from Space» («Το λεξικό του σκεπτικιστή»), 1981.

    7. Dembski, W. «Intelligent Design: The Bridge between Science and Theology» («Το λεξικό του σκεπτικιστή»), 1998.

     8. Beyond the Cosmos (by Hugh Ross, NavPress Publishing).



Διαβάστε επίσης στην "Ελεύθερη Έρευνα":

Θρησκεία εναντίον Δαρβίνου

Η Θεωρία τής Εξέλιξης στη φιλοσοφία τού Εμπεδοκλή

Η φυσική εξέλιξη τού θηλαστικού Άνθρωπος μέσα στο γήινο περιβάλλον

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


1 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 44837

    4 Φεβ 2018

    ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΒΡΕ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ;

    ΔΕ ΜΠΑ ΝΑ ΛΙΩΝΟΥΝ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ, ΑΡΚΕΙ ΕΓΩ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ

    ΑΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛ-ΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΝΑ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΙ ΟΣΟ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΑΘΟΣ

    ΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

    ΑΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ, ΤΙ ΑΛΛΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΕΙΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ, ΜΗΝ ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ

    ΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΣΤΕΓΟΙ Ή ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛ-ΛΗΝΑΣ ΘΕΟΣ

    ΤΟΣΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΛΙΩΝΟΥΝ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ, ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΝ ΜΙΚΡΟΨΥΧΟΙ, ΝΑ ΚΑΚΟΠΟΙΟΟΥΝΤΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΙΑΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ

    ΠΑΨΤΕ ΝΑ ΕΓΩΙΣΤΟΦΕΡΝΕΤΕ


    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ