ΟΙ ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΕΣ
“ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ”
ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Ένα χάος αντιφάσεων στα ευαγγέλια

  Πόσο καιρό έμεινε ο Ιησούς στη Γη μετά την ανάστασή του; Πότε αναλήφθηκε στον ουρανό; Πότε θα επιστρέψει κατά τη Δευτέρα Παρουσία; Μελετώντας την Καινή Διαθήκη σύντομα διαπιστώνει κανείς, ότι είναι γεμάτη αντιφάσεις, αναχρονισμούς και κενά, που δεν αντέχουν στο φώς της κριτικής.

 

     Ας εξετάσουμε τι περιγράφουν οι –φωτισθέντες με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος– ευαγγελιστές:


     •  Ο Ιησούς δεν αναλήφθηκε ποτέ σύμφωνα με το Ματθαίο, ο οποίος στο κεφάλαιο κη΄ περιγράφει, ότι την Κυριακή η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία συνάντησαν τον Ιησού φεύγοντας από το μνήμα. Αργότερα οι ένδεκα μαθητές έφυγαν για τη Γαλιλαία και σʼ ένα βουνό συνάντησαν τον Ιησού, ο οποίος τους είπε: «Εγώ θα είμαι μαζί σας πάντα ως τη συντέλεια του κόσμου» (κη΄20). Σʼ αυτό το σημείο το ευαγγέλιο τελειώνει, χωρίς να κάνει λόγο για καμμία «ανάληψη». Επομένως ο Ιησούς σύμφωνα με το Ματθαίο δεν έφυγε ποτέ από τη Γη, αλλά παρέμεινε περιμένοντας τη συντέλεια του κόσμου.


     •  Ούτε ο Ιωάννης περιγράφει καμμία ανάληψη, αλλά μόνον κάποιες απροσδιόριστες χρονικά εμφανίσεις του Ιησού μετά την ανάσταση στους μαθητές του (από το κ΄19 έως το τέλος).


     •  Ο Λουκάς δίνει τη δική του εκδοχή για τα «γεγονότα» από την ανάσταση έως την ανάληψη εκτενώς στο κεφάλαιο κδ΄. Τονίζει όμως, ότι όλα αυτά έγιναν «την ίδια ημέρα (της ανάστασης)» (κδ΄13), «όταν πλησίαζε το βράδυ» (κδ΄29). «Κατόπιν τους οδήγησε (ο Ιησούς τους μαθητές) έξω από την πόλη ως την Βηθυνία, σήκωσε τα χέρια του και τους ευλόγησε. Καθώς τους ευλογούσε, άρχισε να απομακρύνεται απʼ αυτούς και να ανεβαίνει στον ουρανό» (κδ  50-51). Επομένως σύμφωνα με το Λουκά ο Ιησούς αναλήφθηκε το ίδιο βράδυ της Κυριακής. (Σημείωση: Και με την ταχύτητα τού φωτός να πετούσε στον ουρανό ο Ιησούς, ακόμα δεν θα είχε βγεί από τα όρια τού Γαλαξία μας.)


     •  Ο Μάρκος κάνει λόγο για τρεις διαδοχικές εμφανίσεις του Ιησού την ημέρα της ανάστασης στο κεφάλαιο ιστ΄9-14 και συμπληρώνει: «Αναλήφθηκε στον ουρανό και κάθισε στα δεξιά του Θεού» (ιστ΄19). Επομένως και σύμφωνα με το Μάρκο ο Ιησούς αναλήφθηκε την Κυριακή.




Στην ανάληψη ήταν παρόντες οι μαθητές του Ιησού, ο οποίος, καθώς τους ευλογούσε, άρχισε να απομακρύνεται απʼ αυτούς και να ανέρχεται προς τον ουρανό, όπου, όταν έφτασε, έκατσε δεξιά του Θεού. Κι όμως δύο από τους μαθητές του, ο Ματθαίος κι ο Ιωάννης, αυτόπτες –υποτίθεται– μάρτυρες του «συμβάντος», εμπνευσμένοι επί πλέον κι από την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, ουδεμία νύξη έκαναν στα ευαγγέλια, που φέρεται πως συνέγραψαν, για ένα τόσο σημαντικό γεγονός. (Η εικόνα είναι από τη μονή Σταυρονικήτα του Αγίου Όρους.)



     •  Ο Παύλος δεν διευκρινίζει το χρόνο, που έμεινε ο Ιησούς στη Γη· αναφέρει όμως, στην «Α΄ προς Κορινθίους» επιστολή του, ότι εμφανίστηκε πολλές φορές: στον Κηφά, στους δώδεκα (και στον Ιούδα;), σε περισσότερους από 500 «αδελφούς» συγχρόνως, στον Ιάκωβο, στους αποστόλους και τέλος στον Παύλο σαν έκτρωμα (ιε΄1-8). Ούτε ο Παύλος κάνει λόγο για ανάληψη.


     •  Οι «Πράξεις» δίνουν τη δική τους –διαφορετική επίσης– εκδοχή: «Μετά το θάνατό του (ο Ιησούς) παρουσιάστηκε σʼ αυτούς (στους αποστόλους) ζωντανός με πολλά τεκμήρια επί 40 ημέρες» (α΄3). «Μόλις τα είπε αυτά κι ενώ εκείνοι (οι μαθητές) τον κοίταζαν, ανυψώθηκε προς τον ουρανό, και μία νεφέλη τον έκρυψε από τα μάτια τους. Και καθώς τον κοίταζαν να ανεβαίνει προς τον ουρανό, δυό άντρες με άσπρο ένδυμα παρουσιάστηκαν εμπρός τους και τους είπαν: “Γαλιλαίοι, τι σταθήκατε και κοιτάτε στον ουρανό; Αυτός, ο Ιησούς, που αναλήφθηκε από ανάμεσά σας στον ουρανό, έτσι θα έρθει πάλι, με τον ίδιο τρόπο που τον είδατε να πηγαίνει στον ουρανό. Τότε αυτοί γύρισαν στην Ιερουσαλήμ από το όρος των Ελαιών, που ήταν κοντά στην Ιερουσαλήμ» (α΄9-12). Επισημαίνεται, ότι, ενώ η συγγραφή των «Πράξεων» αποδίδεται στον ευαγγελιστή Λουκά, η περιγραφή της ανάληψης στις «Πράξεις» είναι τελείως διαφορετική από την αντίστοιχη στο ομώνυμο ευαγγέλιο.



    Η υμνολογία υπέρ της Σιών δεν γίνεται μόνο κατά το Τριώδιον (βλ. "Εβραϊκό Πεσάχ-χριστιανικό Πάσχα"), αλλά συνεχίζεται κανονικά και κατά την Πεντηκοστή. Στις εικόνες φαίνονται δειγματοληπτικές φωτοτυπίες από το επίσημο λειτουργικό βιβλίο «Πεντηκοστάριον». Στην κάτω δεξιά περικοπή, που ψάλλεται κατά τον Όρθρο της Κυριακής των Αγίων Πάντων, αναφέρεται ότι ο Χριστός θα κόψει σα χόρτα τους αυχένες αυτών που μισούν τη Σιών. (Βλ.: "Ιησούς: Κήρυκας μίσους, διχασμού και ανθελληνισμού".)



  Ανεξάρτητα όμως του αν και πότε αναλήφθηκε ο Ιησούς, αναμένεται από τους χριστιανούς να επιστρέψει κατά τη Δευτέρα Παρουσία του. Πότε θα γίνει αυτό; «Κανείς δεν ξέρει, ούτε οι άγγελοι στον ουρανό ούτε ο Υιός, αλλά μόνο ο Πατήρ. Προσέχετε, αγρυπνείτε και προσεύχεσθε, γιατί δεν ξέρετε πότε θα έρθει ο καιρός» (Μαρκ. ιγ΄32-33).


     Μπορεί κανείς να μην γνώριζε τον ακριβή χρόνο της Δευτέρας Παρουσίας του Ιησού, πουθενά όμως δεν αναφέρεται, ότι θα καθυστερούσε επί χιλιετίες. Σύμφωνα με αυτά –που κατʼ επανάληψη αναφέρονται στην Καινή Διαθήκη–, την επιστροφή του Ιησού θα έπρεπε να την αναμένουν οι άνθρωποι σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα από την εποχή του.

    

     Ας δούμε τι λέει σε αρκετά σημεία ο ίδιος ο Ιησούς:


     •  «Σας βεβαιώνω, πως υπάρχουν μερικοί ανάμεσα σʼ αυτούς που βρίσκονται εδώ, οι οποίοι δεν θα γευτούν το θάνατο, πριν δουν τον Υιό του Ανθρώπου να έρχεται στη Βασιλεία του» (Ματθ. ιστ΄28, Μάρκ. θ΄1 και Λουκ. θ΄27).


     •  «Σας βεβαιώνω, ότι δεν θα παρέλθει η γενιά αυτή, ώσπου να γίνουν όλα αυτά (η Δευτέρα Παρουσία)» (Ματθ. κδ΄34).


     •  «Σας βεβαιώνω, πως όλα αυτά θα γίνουν, όσο ακόμη ζουν οι άνθρωποι αυτής της γενιάς» άρκ. ιγ΄30, Λουκ. κα΄32 και Ματθ. κγ΄36).


     Το θέμα αυτό τα πρώτα χριστιανικά χρόνια δημιούργησε μεγάλο θεολογικό κενό. Τα λόγια του ίδιου του Ιησού είχαν αποδειχθεί ασυνεπή. Υποσχέθηκε, ότι θα επέστρεφε και δεν το έπραξε. Συνήλθε λοιπόν η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος το 325 μ.Χ. στη Νίκαια και στην προσπάθειά της να διορθώσει την κατάσταση συνέταξε το «Σύμβολον της Πίστεως», στο οποίο αναφέρεται, ότι ο Ιησούς θα επανέλθει κάποτε, σε απροσδιόριστο όμως χρόνο στο μέλλον («πάλιν ερχόμενος μετά δόξης»).

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


5 ΣΧΟΛΙΑ

  • θεοδωρος

    15 Φεβ 2018

    Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι

  • Ανώνυμος 44834

    4 Φεβ 2018

    ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΒΡΕ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ;

    ΔΕ ΜΠΑ ΝΑ ΛΙΩΝΟΥΝ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ, ΑΡΚΕΙ ΕΓΩ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ

    ΑΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛ-ΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΝΑ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΙ ΟΣΟ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΑΘΟΣ

    ΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

    ΑΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ, ΤΙ ΑΛΛΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΕΙΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ, ΜΗΝ ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ

    ΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΣΤΕΓΟΙ Ή ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛ-ΛΗΝΑΣ ΘΕΟΣ

    ΤΟΣΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΛΙΩΝΟΥΝ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ, ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΝ ΜΙΚΡΟΨΥΧΟΙ, ΝΑ ΚΑΚΟΠΟΙΟΟΥΝΤΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΙΑΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ

    ΠΑΨΤΕ ΝΑ ΕΓΩΙΣΤΟΦΕΡΝΕΤΕ


    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ

  • Ανώνυμος 44343

    7 Δεκ 2017

    Ανώνυμος 33257 Ποιος σου είπε ότι θεοποιουμε τους εαυτούς μας, μην κρίνεις εξ ιδίων επειδή είσαι φασιστας και θες να περάσει η άποψη σου, οσο για τον Σάββα Αχιλλέως να πας σε ενα νοσοκομείο που λιώνουν παιδάκια από καρκίνο να τα πεις εγωιστή που επειδή είσαι βολεμένος και σκας απο υγεία και χαρά θες ντε και καλά να δεχτούμε τον δικο σου θεο, εισαι τυχερός όμως που δεν υπαρχει θεός με την χριστιανική έννοια σαν τιμωρός γιατί με την κακία και τον εγωισμό που έχεις μέσα σου καρβουνο θα σε είχε κάνει!

  • Ανώνυμος 36313

    31 Δεκ 2015

    Μπορεί κανείς να μην γνώριζε τον ακριβή χρόνο της Δευτέρας Παρουσίας του Ιησού, πουθενά όμως δεν αναφέρεται, ότι θα καθυστερούσε επί χιλιετίες.
    ΑΦΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ''''ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ'''' ,ΕΣΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΕΣΑΙ;;;..ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ...ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΤΕ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΣ....

  • Ανώνυμος 33257

    3 Απρ 2015

    ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ YOUTUBE
    ''''''ΣΑΒΒΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΠΕΡΙ ΕΞΟΡΚΙΣΜΩΝ''''
    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΙΛΑΤΕ ΕΤΣΙ ΕΥΚΟΛΑ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ....ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΑΥΟΘΕΟΠΟΙΗΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ.....
    ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΕΨΕ ΑΥΤΟΝ.....
    Η ''''ΘΕΟΠΟΙΗΜΕΝΗ''''' ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ