ΚΑΙ ΜΙΑ… KAI ΔYO…
ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ,
ΟΜΟΙΩΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΣ

Αλληλοαναιρούμενες
αναφορές στα ευαγγέλια

Αν και η εποχή, που υποτίθεται, ότι έζησε ο Ιησούς είναι μία από τις καλύτερα τεκμηριωμένες ιστορικά, κανείς ιστορικός δεν αναφέρει, ως γνωστόν, τίποτε για τη ζωή του. Οι μόνες αναφορές για το πρόσωπό του γίνονται στα ευαγγέλια, τα οποία υποτίθεται ότι τα έγραψαν μαθητές του, αυτόπτες μάρτυρες των συμβαινόντων, με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Από την επισταμένη μελέτη της Καινής Διαθήκης όμως, προκύπτει, ότι τα κείμενα έχουν πάρα πολλές αντιφάσεις, αναχρονισμούς, ασυναρτησίες, κενά κι αλληλοαναιρούμενα στοιχεία. Θα εξετασθούν στη συνέχεια δειγματοληπτικά ορισμένες από τις αναφορές των τεσσάρων ευαγγελιστών για την περίοδο της σταύρωσης και της ανάστασης του Ιησού Χριστού.



Ποιός μετέφερε το σταυρό στο Γολγοθά;

     •  «Καθώς έβγαιναν (οι στρατιώτες από το διοικητήριο), αντάμωσαν έναν άνθρωπο από την Κυρήνη, που λεγόταν Σίμωνας. Αυτόν αγγάρεψαν, για να μεταφέρει το σταυρό του Ιησού. Έφτασαν στον τόπο που λέγεται Γολγοθάς –ο λεγόμενος Κρανίου Τόπος.» (Ματθ. 27, 32-33.)


     •  «Αγγαρεύουν τότε έναν περαστικό, που ερχόταν από το χωράφι, το Σίμωνα τον Κυρηναίο, τον πατέρα του Αλέξανδρου και του Ρούφου, για να μεταφέρει το σταυρό του Ιησού. Τον φέρνουν στον τόπο που λέγεται Γολγοθάς, το οποίο ερμηνεύεται Κρανίου Τόπος.» (Μάρκ. 15, 21-22.)


     •  «Μόλις τον παρέλαβαν, έπιασαν το Σίμωνα, έναν Κυρηναίο, που ερχόταν από την εξοχή και του φόρτωσαν το σταυρό να τον μεταφέρει, ακολουθώντας τον Ιησού.» (Λουκ. 23, 26.)


     •  «Τον παρέλαβαν τον Ιησού (οι στρατιώτες από τον Πιλάτο) κι αναχώρησαν· μεταφέροντας ο ίδιος το σταυρό του βγήκε από την πόλη μέχρι τον λεγόμενο Κρανίου Τόπο, ο οποίος στα Εβραϊκά λέγεται Γολγοθάς.» (Ιωάν. 19,17.)


     Ποιός τελικά μετέφερε το σταυρό; Ο Σίμωνας, όπως μας βεβαιώνουν οι τρεις πρώτοι,  ή ο Ιησούς, όπως μας εξιστορεί ο τέταρτος;



Τι έγραφε η πινακίδα στο σταυρό;


     •  «Αφού τον σταύρωσαν, μοιράστηκαν τα ρούχα του βάζοντάς τα σε κλήρωση. Κάθισαν κατόπιν εκεί και τον φύλαγαν. Επάνω από το κεφάλι του τοποθέτησαν γραπτή την αιτία της καταδίκης του: “Ούτός εστιν Ιησούς ο βασιλεύς των Ιουδαίων”.» (Ματθ. 27, 35-37.)


     •  «Η αιτία επίσης της καταδίκης του ήταν διατυπωμένη σε επιγραφή, τοποθετημένη από πάνω του: “Ο βασιλεύς των Ιουδαίων”.» (Μάρκ. 15,26.)


     •  «Υπήρχε και μία επιγραφή από πάνω του γραμμένη με γράμματα Ελληνικά, Ρωμαϊκά και Εβραϊκά: “Ούτός εστιν ο βασιλεύς των Ιουδαίων”.» (Λουκ. 23,38.)


     •  «Έγραψε και μία επιγραφή ο Πιλάτος και την τοποθέτησε πάνω στο σταυρό. Η επιγραφή έλεγε: “Ο Ιησούς ο Ναζωραίος, ο βασιλεύς των Ιουδαίων”. Την επιγραφή αυτή τη διάβασαν πολλοί από τους Ιουδαίους, γιατί ήταν κοντά στην πόλη ο τόπος όπου σταυρώθηκε ο Ιησούς και ήταν γραμμένη στα Εβραϊκά, στα Ελληνικά και στα Ρωμαϊκά. Έλεγαν λοιπόν στον Πιλάτο οι αρχιερείς των Ιουδαίων: “Μη γράφεις ʽο βασιλεύς των Ιουδαίωνʼ, αλλά γράψε, ότι εκείνος είπε: ʽείμαι ο βασιλεύς των Ιουδαίωνʼ”. Ο Πιλάτος τους απάντησε: “ό,τι έγραψα, έγραψα”.» (Ιωάν. 19, 19-22.)

 

    Οι περιγραφές των αναγραφομένων στην πινακίδα δεν συμφωνούν μεταξύ τους. Επί πλέον, ενώ οι τρεις ευαγγελιστές αναφέρουν, ότι οι στρατιώτες τοποθέτησαν την πινακίδα στο σταυρό, ο Ιωάννης ισχυρίζεται, ότι αυτό το έκανε ο ίδιος ο Πιλάτος.

    


Ποιά ήταν τα τελευταία λόγια του Ιησού επάνω στο σταυρό;


     •  «Γύρω στις τρεις η ώρα αναφώνησε ο Ιησούς με δυνατή φωνή και είπε: “Ηλί, Ηλί, λαμά σαβαχθανί;” που σημαίνει: “Θεέ μου, Θεέ μου, γιατί μʼ εγκατέλειψες;”. Όταν το άκουσαν αυτό μερικοί απʼ αυτούς που στέκονταν εκεί, έλεγαν: “Τον Ηλία φωνάζει αυτός”. Τότε ένας απʼ αυτούς έτρεξε αμέσως, πήρε ένα σφουγγάρι, το γέμισε με ξύδι κι αφού το τοποθέτησε σʼ ένα καλάμι, του το έδωσε να πιεί. Οι υπόλοιποι έλεγαν: “ Άσε να δούμε, αν θα έρθει ο Ηλίας να τον σώσει”. O Ιησούς όμως, αφού έκραξε ξανά με δυνατή φωνή, άφησε το πνεύμα.» (Ματθ. 27, 46-50.)


     •  «Στις τρεις η ώρα αναφώνησε ο Ιησούς με δυνατή φωνή: “Ελωί, Ελωί, λαμά σαβαχθανί;” που σημαίνει: “Θεέ μου, Θεέ μου, γιατί με εγκατέλειψες; ”. Μόλις το άκουσαν μερικοί απʼ αυτούς που παρευρίσκονταν εκεί, έλεγαν: “Δείτε, τον Ηλία φωνάζει”. Έτρεξε τότε ένας και αφού γέμισε ένα σφουγγάρι με ξύδι και το περιτύλιξε σʼ ένα καλάμι, του το άπλωσε να πιεί λέγοντας: “Αφήστε να δούμε, αν έρχεται ο Ηλίας να τον κατεβάσει”. Ο δε Ιησούς, αφού έβγαλε μία δυνατή φωνή, εξέπνευσε.» (Μάρκ. 15, 34-37.)


     •  «Τότε ο Ιησούς είπε με δυνατή φωνή: “Πάτερ, εις χείρας σου παρατίθεμαι το πνεύμα μου”. Μόλις είπε τα λόγια αυτά, εξέπνευσε.» (Λουκ. 23,46.)


     •  «Είπε: “Τετέλεσται” κι αφού έγειρε το κεφάλι του, παρέδωσε το πνεύμα του.» (Ιωάν. 19,30.)


     Τα τέσσερα Ευαγγέλια και πάλι διαφωνούν μεταξύ τους. Μοιάζουν να συμφωνούν περισσότερο ο Ματθαίος με το Μάρκο· η μόνη διαφορά τους είναι το εάν είπε «Ηλί, Ηλί» η «Ελωί, Ελωί (λαμά σαβαχθανί)». Αν και η διαφορά φαίνεται ασήμαντη, είναι ίσως η πιο σημαντική απʼ όλες. Στη Βίβλο άλλες φορές ο θεός αναφέρεται στον ενικό κι άλλες στον πληθυντικό αριθμό. Στην Γένεση για παράδειγμα 143 φορές αναφέρεται στον ενικό και 165 φορές στον πληθυντικό. Αυτό πρέπει να οφείλεται στη συρραφή διαφόρων προγενεστέρων παραδόσεων, εκ των οποίων η μία ήταν μονοθεϊστική κι η άλλη πολυθεϊστική. Το «Ηλί», που λέει ο Ιησούς στο «κατά Ματθαίον», είναι ο ενικός αριθμός της λέξης θεός. Το «Ελωί» όμως, που λέει στο «κατά Μάρκον», είναι ο πληθυντικός αριθμός της ίδιας λέξης. Εφʼ όσον ο Ιησούς απευθύνεται προς πολλούς θεούς, όπως περιγράφεται στο «κατά Μάρκον», φαίνεται πως είχε πολυθεϊστική θρησκευτική αντίληψη.

 

    Πέραν αυτού όμως τη φράση προς τους θεούς ή το θεό και πατέρα του την απευθύνει ο Ιησούς στα εβραϊκά. (Η επισήμανση αυτή γίνεται, διότι ρωμιορθόδοξοι ελλαδέμποροι τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να υποστηρίζουν, ότι ο Ιησούς δήθεν μιλούσε ελληνικά.)



Ποιοί πήγαν στον τάφο του Ιησού και τι έγινε εκεί;


    •  «Η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία ήρθαν να δουν τον τάφο του Ιησού. Ξαφνικά, τότε, έγινε μεγάλος σεισμός. Γιατί σταλμένος από τον Κύριο, ένας άγγελος, κατέβηκε από τον ουρανό και ήρθε και κύλισε την πέτρα από την είσοδο του τάφου και καθόταν πάνω της.» (Ματθ. 28, 1-3.)


     •  «Η Μαρία η Μαγδαληνή, η Μαρία, η μητέρα του Ιάκωβου και η Σαλώμη αγόρασαν αρώματα, για να πάνε και να τον αλείψουν. Πολύ νωρίς το πρωί της πρώτης ημέρας μετά το Σάββατο έρχονται στο μνήμα, την ώρα που είχε ανατείλει ο ήλιος, κι έλεγαν μεταξύ τους: “Ποιός θα κυλίσει, για μας την πέτρα από τη θύρα του μνήματος;” Μα όταν κοίταξαν, βλέπουν ότι η πέτρα είχε κυλιστεί μακριά από τη θέση της. Ήταν η πέτρα αυτή πάρα πολύ μεγάλη. Όταν μπήκαν στο μνήμα, είδαν ένα νέο, που καθόταν στα δεξιά, ντυμένο με λευκά ενδύματα.» (Μάρκ. 16, 1-5.)


     •  «Στο μεταξύ από κοντά τον ακολούθησαν και οι γυναίκες, που είχαν έρθει με τον Ιησού από τη Γαλιλαία [δεν αναφέρονται ονόματα, αλλά πιο πριν αναφέρεται ότι ήταν “πολλές γυναίκες” (Λουκ. 23,27)] και είδαν το μνήμα και ότι τοποθετήθηκε εκεί το σώμα του. Επέστρεψαν τότε και ετοίμασαν αρώματα και μύρα. Το Σάββατο βέβαια δεν έκαναν τίποτε, όπως ορίζει ο νόμος. Την επομένη ημέρα όμως, από τα βαθιά κιόλας χαράματα, ήρθαν στο μνήμα μαζί με μερικές άλλες, έχοντας μαζί τους τα αρώματα που είχαν ετοιμάσει. Εκεί βρήκαν την πέτρα μετατοπισμένη από το μνήμα, κι όταν μπήκαν μέσα, δεν βρήκαν το σώμα του Κυρίου. Κι ενώ έμεναν εκεί απορώντας γιʼ αυτό, παρουσιάστηκαν ξαφνικά μπροστά τους δύο άντρες με αστραφτερά ενδύματα.» (Λουκ. 23, 55-56 και 24, 1-4.)

 

    •  «Το πρωί λοιπόν της πρώτης μέρας της εβδομάδας κι ενώ ακόμα ήταν σκοτεινιά, πάει η Μαρία η Μαγδαληνή στο μνήμα και βλέπει την πέτρα μετατοπισμένη από το μνήμα.» (Ιωάν. 20,1.)


     Τι να πιστέψει ο καλοπροαίρετος πιστός; Τον Ματθαίο (δύο γυναίκες και ένας άγγελος), το Μάρκο (τρεις γυναίκες και ένας νέος), το Λουκά (πολλές γυναίκες και δύο άντρες) ή τον Ιωάννη (μόνη η Μαρία η Μαγδαληνή);


Η αγία Μαρία Μαγδαληνή αναφέρεται στα ευαγγέλια, ότι ήταν μία από τις... μία ή δύο ή τρεις γυναίκες, που είδαν τον... ένα ή δύο «αγγέλους» ή «άνδρες» και τον ανοιχτό τάφο του αναστάντος Χριστού. Ήταν επαγγελματίας πόρνη, αλλά αγιοποιήθηκε, διότι «μετανόησε». Το χριστιανικό εύρημα της «μετάνοιας» (δεν υπήρχε ως θρησκευτική αρετή στην αρχαιότητα) χρησιμοποιήθηκε από τη νέα θρησκεία ως πρόσχημα για την «παραγραφή» μέχρι και ειδεχθών εγκλημάτων της ιστορίας, αλλά και ως «ελαφρυντικό» («ειλικρινής μετάνοια») στο Δίκαιο που ισχύει σʼ όλα τα χριστιανικά κράτη. (Στην εικόνα: «Η Μετανοούσα Μαγδαληνή». Έργο του Ελ Γκρέκο.)



Σε ποιόν εμφανίστηκε πρώτα ο Ιησούς μετά την ανάσταση;


     •  «Οι γυναίκες τότε βγήκαν γρήγορα από το μνήμα με φόβο αλλά και χαρά μεγάλη κι έτρεξαν να το αναγγείλουν στους μαθητές του. Και καθώς πήγαιναν να το αναγγείλουν στους μαθητές του, τις αντάμωσε ξαφνικά ο Ιησούς, λέγοντας: “Χαίρετε”! Κι εκείνες, αφού τον πλησίασαν, αγκάλιασαν τα πόδια του και τον προσκύνησαν. Τότε λέει σʼ αυτές ο Ιησούς: “Μη φοβάστε, πηγαίνετε να το αναγγείλετε στους αδελφούς μου να πάνε στη Γαλιλαία κι εκεί θα με συναντήσουν”.» (Ματθ. 28, 8-10.)


     •  «Έτσι λοιπόν, μετά που αναστήθηκε, το πρωί της πρώτης ημέρας μετά το Σάββατο, εμφανίστηκε πρώτα στη Μαρία τη Μαγδαληνή, από την οποία είχε βγάλει εφτά δαιμόνια.» (Μάρκ. 16,9.)


     •  «Την ίδια εκείνη μέρα δύο από τους μαθητές του πήγαιναν σʼ ένα χωριό που ονομάζεται Εμμαούς, το οποίο απέχει εξήντα στάδια από την Ιερουσαλήμ. Αυτοί λοιπόν μιλούσαν μεταξύ τους για όλα αυτά που συνέβησαν. Μα καθώς αυτοί μιλούσαν και αντάλλαζαν σκέψεις, τους πλησίασε ο Ιησούς ο ίδιος και βάδιζε μαζί τους.» (Λουκ. 24,13-15.)


     • «H Μαρία λοιπόν στεκόταν έξω, κοντά στο μνήμα, κι έκλαιγε. Καθώς έκλαιγε, έσκυψε να δεί μέσα στο μνήμα και βλέπει δύο αγγέλους με λευκά ενδύματα να κάθονται εκεί που ήταν τοποθετημένο το σώμα του Ιησού, ο ένας προς το σημείο που βρισκόταν το κεφάλι του κι ο άλλος προς το σημείο που βρίσκονταν τα πόδια του. Της λένε τότε εκείνοι: “Γυναίκα, γιατί κλαις; ” Τους απαντάει: “Πήραν τον Κύριό μου και δεν ξέρω πού τον έβαλαν”. Και καθώς τα είπε αυτά, γύρισε προς τα πίσω και βλέπει να στέκεται ο Ιησούς.» (Ιωάν. 20, 11-14.)


Για ένα σκεπτόμενο, έλλογο άνθρωπο αποτελεί χάσιμο χρόνου η ανάγνωση κι η μελέτη κειμένων με τόσες πολλές αντιφάσεις. Ο χριστιανισμός όμως, είναι η θρησκεία που επιβλήθηκε βιαίως και με αυτοκρατορικά διατάγματα των κατακτητών κι επιβιώνει σε βάρος τού πολιτισμού τα τελευταία 1.700 χρόνια, οπότε είμαστε -δυστυχώς- υποχρεωμένοι να εξετάζουμε την κάθε φράση, που μας παρουσιάζεται σα θεόπνευστο ιερό κείμενο.



Διαβάστε επίσης στην "Ελεύθερη Έρευνα":

Εβραϊκό Πεσάχ - χριστιανικό Πάσχα

Διαχρονικές μηχανουργίες αφής αγίου φωτός

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


3 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 44833

    4 Φεβ 2018

    ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΒΡΕ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ;

    ΔΕ ΜΠΑ ΝΑ ΛΙΩΝΟΥΝ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ, ΑΡΚΕΙ ΕΓΩ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ

    ΑΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛ-ΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΝΑ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΙ ΟΣΟ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΑΘΟΣ

    ΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

    ΑΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ, ΤΙ ΑΛΛΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΕΙΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ, ΜΗΝ ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ

    ΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΣΤΕΓΟΙ Ή ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛ-ΛΗΝΑΣ ΘΕΟΣ

    ΤΟΣΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΛΙΩΝΟΥΝ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ, ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΝ ΜΙΚΡΟΨΥΧΟΙ, ΝΑ ΚΑΚΟΠΟΙΟΟΥΝΤΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΙΑΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ

    ΠΑΨΤΕ ΝΑ ΕΓΩΙΣΤΟΦΕΡΝΕΤΕ


    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ

  • Ανώνυμος 44342

    7 Δεκ 2017

    Ανώνυμος 33260 Ποιος σου είπε οτι θεοποιούμε τους εαυτούς μας, μην κρίνεις εξ ιδίων επειδη είσαι φασιστας και θες να περασει η δικη σου άποψη, όσο για τον Σάββα αχιλλεως να πας σε ενα νοσοκομείο που λιώνουν παιδάκια απο καρκίνο να τα πεις εσυ ο βολεμένος χριστιανός που ντε και καλα θες να περάσει και πάλι η άποψη σου αλλά είσαι τυχερός που δεν υπάρχει Θεός γιατί με την κακία και τπν εγωισμό που έχεις μέσα σου κάρβουνο θα σε είχε κάνει Ρωμιέ Χριστιανοταλιμπαν!

  • Ανώνυμος 33260

    3 Απρ 2015

    ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ YOUTUBE
    ''''''ΣΑΒΒΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΠΕΡΙ ΕΞΟΡΚΙΣΜΩΝ''''
    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΙΛΑΤΕ ΕΤΣΙ ΕΥΚΟΛΑ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ....ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΑΥΟΘΕΟΠΟΙΗΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ.....
    ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΕΨΕ ΑΥΤΟΝ.....
    Η ''''ΘΕΟΠΟΙΗΜΕΝΗ''''' ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ