ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ
ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΣ

Τουρκοφάγοι
με... “ευαισθησίες
και βάθος ψυχής”


Στις 23 Μαρτίου, στον Πειραιά, ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης τέλεσε τα αποκαλυπτήρια προτομής του Νικήτα Σταματελόπουλου, η οποία αποτελεί χορηγία του Βαγγέλη Μαρινάκη στη μνήμη του πατέρα του, του εφοπλιστή Μιλτιάδη Μαρινάκη. Στην τελετή αυτή ο ιδιοκτήτης του Ολυμπιακού εξεφώνησε λόγο, το κείμενο του οποίου είχε την καλοσύνη να παραθέσει αυτούσιο ένα ειδησεογραφικό σάιτ ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.

Στο σύντομο εισαγωγικό που προτάσσεται, το σάιτ μας ενημερώνει ότι:

Με την έκφραση ενός αγνού πατριωτισμού, εκατοντάδες πολίτες τίμησαν τον ήρωα της Ελληνικής Επανάστασης,
Νικήτα Σταματελόπουλο, γνωστό και ως Νικηταρά Τουρκοφάγο (οι υπογραμμίσεις δικές μου).


IMAGE DESCRIPTIONΟ συντάκτης δεν συνειδητοποιεί καν ―εκτός αν το συνειδητοποιεί και το κάνει επίτηδες, υπονομευτικά― πόσο γελοίο και αντιφατικό είναι να χαρακτηρίζει «αγνό πατριωτισμό» την απόδοση τιμών σε έναν «Τουρκοφάγο».

Σύμφωνα με το γνωστό ποιηματάκι που προβάλλουν ως γραμμή άμυνας όλοι οι εθνικιστές όταν τους πεις εθνικιστές, «δεν είναι εθνικισμός να αγαπάς το έθνος σου χωρίς να μισείς τα άλλα έθνη».

Από κάτι τέτοιες γλωσσικές χρήσεις, γίνεται αντιληπτό ότι αυτό είναι μια κυνική πρόφαση που οι ενδιαφερόμενοι την επιστρατεύουν εργαλειακά, μόνο με τα χείλη, χωρίς να μπαίνει στο μυαλό τους.


Τόσο μάλλον που, αν κρίνουμε τουλάχιστον από τη φωτογραφία, στην ίδια την προτομή δεν αναγράφεται καμία μνεία στις διατροφικές συνήθειες του Σταματελόπουλου· τον όρο αυτό τον πρόσθεσαν οι συντάκτες της είδησης.

Σε αυτό, άλλωστε, ακολούθησαν τη γραμμή του εργοδότη τους, ο οποίος στο λόγο του συμπεριέλαβε τα εξής συγκινητικά:

Αναπολώντας τη ζωή του Νικηταρά θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία:

Tην προσωνυμία του ως «τουρκοφάγος» αλλά και τα χρόνια της ζωής του εδώ στον Πειραιά.

Ο Νικηταράς υπήρξε Τουρκοφάγος για να υπερασπιστεί την πατρίδα του από την λαίλαπα της καταστροφής και της υποδούλωσης.

Όπως όλοι οι ήρωες της ελληνικής επανάστασης, ήταν ένας άνθρωπος με ευαισθησίες και βάθος ψυχής …


IMAGE DESCRIPTIONΤο να αποδίδονται «ευαισθησίες και βάθος ψυχής» ειδικά σε σύνδεση με ένα προσωνύμιο
που δηλώνει ότι ο ενδιαφερόμενος έτρωγε ανθρώπους, βρίσκεται επίσης στα όρια της αυτοπαρωδίας
.

Ωστόσο, το πράγμα γίνεται λιγότερο κωμικό εάν αναλογιστεί κανείς ότι αυτές οι επίμονες, εκτός κειμένου υμνητικές αναφορές στην τουρκοφαγία γίνονται μόλις λίγες μέρες μετά το τρομοκρατικό επεισόδιο στο Κράισττσερτς της Νέας Ζηλανδίας. Στο οποίο, όπως γράφτηκε εκτενώς και στον ελληνικό τύπο, ο ακροδεξιός δράστης υπερήφανα απένειμε αυτόν ακριβώς το χαρακτηρισμό στον εαυτό του, στο ίδιο το φονικό του όπλο με το οποίο δολοφόνησε μερικές δεκάδες αθώους και ασχέτους ανθρώπους απλώς επειδή ήταν «Τούρκοι», με σκοπό και αυτός να «υπερασπιστεί την πατρίδα του από την λαίλαπα της καταστροφής και της υποδούλωσης». Τον όρο αυτό τον χρησιμοποίησε στην ελληνική του εκδοχή, απλώς γραμμένο με λατινικά στοιχεία, μολονότι δεν είχε καμία ελληνική καταγωγή ούτε γνώση της γλώσσας.

Δεν αποκλείω η επιλογή αυτή του Μαρινάκη και των παρατρεχάμενών του να αποτελεί συνειδητό κλείσιμο του ματιού στη Χρυσαυγίτικη εκλογική πελατεία ενόψει και των επικείμενων δημοτικών εκλογών
στον Πειραιά, και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Στην καλύτερη περίπτωση πάντως αποτελεί επίδειξη
πρωτοφανούς παχυδερμισμού και αναισθησίας.


Η πρώτη ερμηνεία, πάντως, ενισχύεται από το γεγονός ότι η ομιλία εμφανώς επιχειρεί να αρθρώσει μία μεγάλη αφήγηση για το παρελθόν και το μέλλον του Πειραιά. Η αφήγηση αυτή προφανώς αντλεί στοιχεία που είναι διάσπαρτα στον «αέρα που αναπνέουμε» όσοι έχουμε περάσει από την ελληνική εκπαίδευση, από την εικόνα του παρελθόντος που διακινείται στη σχολική και την δημόσια ιστορία, και τα συνδυάζει με μικρότερη ή μεγαλύτερη επινοητικότητα.


Ο Νικηταράς (Νικήτας Σταματελόπουλος ή Τουρκολέκας ή Τουρκοφάγος) ήταν ανηψιός
του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Μόνος ή μαζί με το θείο του διακρίθηκε σε αρκετά πλιάτσικα (Τριπολιτσάς, Δερβενακίων κ.ά.), όπως κι άλλοι ονομαστοί κλέφτες κι αρματολοί
εκείνης της περιόδου. Όταν κυβερνούσε ο Καποδίστριας και μετά ο Όθωνας,
ο Νικηταράς ήταν οπαδός του ρωσικού κόμματος (ναπαίων).
Βολεύτηκε επαρκώς όταν σχηματίστηκε κράτος,
αν και παρουσιάζεται από ρωμιούς ιστορικούς ως ανιδιοτέλης:
• Του δόθηκε μια έκταση από τις «εθνικές γαίες» (πρώην τσιφλίκια) στη Νέα Κίο.
• Το 1830 διορίστηκε Γενικός Αρχηγός της Πολιτικής Φρουράς Πελοποννήσου, το 1831 Πρόεδρος
του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου των Ελαφρών και το 1832 Γενικός Αρχηγός
του Στρατοπέδου Κορίνθου και έπειτα Αρχηγός της Μεσσηνίας.
• Του απονεμήθηκε ο βαθμός του Συνταγματάρχη και διορίστηκε Στρατιωτικός Νομοεπιθεωρητής.
• Ενεπλάκη σε συνωμοσίες εναντίον του βασιλιά και φυλακίστηκε, αλλά αποφυλακίστηκε,
προήχθη σε υποστράτηγο και του απονεμήθηκε η σχετική σύνταξη.
• Το 1847 διορίστηκε Γερουσιαστής.
Όταν είχε μυριστεί λίρες από το εξωτερικό παρακαλούσε τον κυβερνήτη να μην τον ξεχάσει.
(Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Η κατάχρηση των αγγλικών δανείων από τους “ημέτερους” το ʼ21).
Στην εικόνα φαίνεται ο Νικηταράς σε επιζωγραφισμένη λιθογραφία (A. Friedel, Λονδίνο–Παρίσι, 1827).
Ο αδελφός του Νικηταρά ανακηρύχθηκε άγιος της Ρωμιοσύνης:
Ο Άγιος Νεομάρτυρας Ιωάννης Τουρκολέκας.
Στο χωριό που γεννήθηκε (Τουρκολέκα, βασικό λημέρι κλεφτών,
όχι μόνο του γειτονικού Λεονταρίου αλλά και ολόκληρης της Αρκαδίας),
έκτισαν εκκλησία προς τιμή του.

Το ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι από την αφήγηση αυτή ο ομιλητής συνάγει ένα τυπικά πρωτοφασιστικό πολιτικό συμπέρασμα: οι πολιτικοί (οι «Κωλέττηδες») είναι προδότες και τα πιάνουν, υποτάσσονται στους «ξένους» και δημιουργούν «νοσηρή ατμόσφαιρα», απέναντι στην οποία μόνοι άξιοι είναι οι δυναμικοί άντρες, (όχι φυσικά οι γυναίκες ή οι αδερφές), πολεμιστές αλλά και γενναιόδωροι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες, που αγαπάνε τον τόπο, δεν κωλώνουν και δεν υποτάσσονται σε «κρατισμούς», ιεραρχίες και λοιπές ανώφελες τυπολατρίες.

Ο λόγος αυτός δηλαδή επιχειρεί τυπικά να κωδικοποιήσει τις παραδοσιακές συντηρητικές αξίες ως αμφισβητησιακές, και να εμφανίσει την καπιταλιστική εκμετάλλευση, το ματσισμό, το μίσος και τη σφαγή των αλλοφύλων ως κίνημα, ως ρηξικέλευθη ανατροπή ενός φαύλου κατεστημένου.

Αυτός ο ιδιόμορφος συνδυασμός συντηρητισμού και ριζοσπαστισμού, τοπικισμού και παγκοσμιότητας, εδαφικοποίησης και απεδαφικοποίησης, φαίνεται να είναι το ισχυρό σημείο του ακροδεξιού λόγου σήμερα και η αιτία της απήχησής του.

Ίσως όμως μπορεί να αποδειχθεί και η αχίλλειος πτέρνα του, το σημείο από το οποίο μπορεί να αρχίσει μία αποδόμηση και αχρήστευση αυτού του λόγου, εάν καταφέρουν να το διαβάσουν και να το αξιοποιήσουν ορθά οι αντίπαλοί του.



Σημείωση:
Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύτηκε επίσης
στο blog του συγγραφέα Nomadic universality με τίτλο:
«Ρατσιστικός κανιβαλισμός, το ιδανικό του Μαρινάκη».
Ο τίτλος, οι εικόνες και οι υπότιτλοι προστέθηκαν
με μέριμνα της «Ελεύθερης Έρευνας».



Ο Άκης Γαβριηλίδης γεννήθηκε το 1964 στη Θεσσαλονίκη.
Έχει ολοκληρώσει διδακτορικό στη Φιλοσοφία του Δικαίου (ΑΠΘ) και μεταδιδακτορική έρευνα στην Πολιτική Ανθρωπολογία (ΠΑΜΑΚ).
Από το 1995 ζει στις Βρυξέλλες, όπου απασχολείται επαγγελματικά ως μεταφραστής και ερασιτεχνικά ως ραδιοφωνικός παραγωγός.
Πολυάριθμα πρωτότυπα κείμενα και μεταφράσεις του έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα διαφόρων χωρών, καθώς και στο Διαδίκτυο (ιδίως στο μπλογκ nomadicuniversality).
Έχει εκδώσει επτά βιβλία στα ελληνικά και ένα στα αγγλικά για θέματα όπως η νεκροφιλία του πατριωτισμού, ο ελληνικός εμφύλιος, ο Άκης Πάνου, ο Μπίλλυ Ουάιλντερ, οι Πόντιοι και η οικονομικοπολιτική κρίση.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


14 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 47422

    7 Μαΐ 2019

    >Ο συντάκτης δεν συνειδητοποιεί καν ―εκτός αν το συνειδητοποιεί και το κάνει επίτηδες, υπονομευτικά― πόσο γελοίο και αντιφατικό είναι να χαρακτηρίζει «αγνό πατριωτισμό» την απόδοση τιμών σε έναν «Τουρκοφάγο».

    Ο αρθρογράφος εδώ ξέρει πολύ καλά γιατί βγήκε το παρατσούκλι, σε τι συνθήκες το έλαβε γιατί το γιορτάζουμε και δεν το θεωρούμε ρατσιστικό αλλά κάνει την πάπια.
    Είτε επειδή έχει έλλειψη κριτική σκέψης είτε επειδή ελπίζει οι αναγνώστες του να έχουν έλλειψη και να ψαρώσουν, λίγη σημασία έχει.
    Η αντιδιαστολή με τον σφαγέα στη ΝΖ είναι το λιγότερο αδαώς άστοχη και στην χειρότερη περίπτωση εσκεμμένη ανεντιμότητα

    Και τους Ναζί, γιορτάζουμε την ήττα και τον θάνατό τους, δεν σημαίνει πως μισούμε τους σημερινούς Γερμανούς.
    Αλλά αυτό φαίνεται να είναι λεπτομέρειες για τον κ. Ακη.

  • Ανώνυμος 47212

    4 Απρ 2019

    Προσθήκη στο 47170:

    «Τα πάντα γίνονται μέσα στις φυλακές. Χρήμα να έχεις. Δεν “παίζουν” φράγκα μέσα στις φυλακές νομίζεις; Η καλύτερη καβάτζα είναι ο Κορυδαλλός. Έχω πάει σε έναν φίλο συγκρατούμενο σε άλλη πτέρυγα και έπαιζαν πόκα. Και είχαν πάνω στο τραπέζι τα κινητά, τα λεφτά, τις τράπουλες και ο καθένας είχε το μπουκάλι του με την βότκα του. Αυτά που είδαν το φως της δημοσιότητας είναι αστεία πράγματα. Λεφτά να έχεις και μπαίνει ό,τι θες στον Κορυδαλλό».
    https://www.iefimerida.gr/news/489727/proin-kratoymenos-sto-iefimerida-gia-mafia-korydalloy-isovites-apeiloyn-oikogeneies

    Ότι πρέπει υλικό για ριάλιτυ.

  • Ανώνυμος 47175

    1 Απρ 2019

    Στο μεταξύ:
    Εάν δεν είναι έτσι γιατί από τα 350 εκατ. ευρώ των 580 εκατ. ευρώ των επενδύσεων Cosco δεν εγκρίθηκαν ενώ (ταυτόχρονα !!!) αρχαιολόγοι γνωμάτευσαν... πως το λιμάνι του Πειραιά μέχρι τα Μανιάτικά είναι σαν τον Παρθενώνα... και δεν θέλουν τούβλο να χτιστεί; Θα τα πει αυτά ο Τσίπρας στους Σκοπιανούς;
    https://www.capital.gr/o-giorgos-kraloglou-grafei/3351895/ton-tsipra-perimenan-na-tous-paei-sta-skopia

  • Ανώνυμος 47174

    1 Απρ 2019

    «Από εδώ και πέρα το Survivor θα παίζετε με δύο καινούργιες μεικτές ομάδες. Το Survivor ανάμεσα στην ελληνική ομάδα και την τουρκική ομάδα έχει τελειώσει. Θα δημιουργηθούν δύο καινούργιες ομάδες από το μηδέν, όπου η κάθε μία θα έχει Έλληνες και Τούρκους, Τούρκους και Έλληνες. Οι δύο αυτές ομάδες θα είναι η άσπρη και η μαύρη.
    Στη συνέχεια ο Σάκης Τανιμανίδης πρόσθεσε: «Μετά τη δημιουργία των δύο ομάδων, επειδή δημιουργείται ένα θέμα με τις ψηφοφορίες των τηλεθεατών ανάμεσα σε Έλληνες και Τούρκους υποψήφιους, δεν θα χρειαστεί ποτέ να έρθουν αντιμέτωποι σε ψηφοφορία τηλεθεατών Έλληνες και Τούρκοι διότι το σύστημα με το οποίο θα λειτουργήσουν οι ψηφοφορίες θα είναι ότι μία εβδομάδα θα μπορεί να βγαίνει μόνο Έλληνας υποψήφιος και την επόμενη εβδομάδα μόνο Τούρκος…».
    https://www.iefimerida.gr/news/488842/survivor-3-anatrepontai-ta-panta-afonoi-oi-paiktes-me-tin-anakoinosi-tanimanidi-vinteo

    Πολύ σωστός ο πόντιος. Για να μην έχουν αυταπάτες οι ρωμιοί.

  • Ανώνυμος 47170

    31 Μαρ 2019

    Ενα οπτικό υλικό που καταγράφει και αναδεικνύει τη διαρκή ανομία και το χάος στην κεντρική φυλακή της χώρας που επιχειρεί να αρνηθεί η κυβέρνηση. Σε μια κατάσταση που θυμίζει Κολομβία και Μεξικό.
    https://www.tovima.gr/2019/03/31/society/vineto-ntokoumento-dolofonias-alvanou-poinikou-mesa-stis-fylakes-korydallou/

    Ναι, αλλά δεν μπορείς να λες τη ρωμιοσύνη Πακιστάν και Μπαγκλαντές.
    Να το κάνουν ριάλιτυ: "Τα παραλοιπόμενα του Κορυδαλλού".

  • Ανώνυμος 47167

    30 Μαρ 2019

    Από 68.208.000 ευρώ το 2009, η κρατική επιχορήγηση έπεσε στα 7.978.000 ευρώ το 2014 και το 2018 ήταν 13,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα κόμματα συσσώρευσαν χρέη και σταμάτησαν να θεωρούνται αξιόχρεα.
    https://www.in.gr/2019/03/30/politics/kommata/kyvernisi-vazei-fotia-sti-xora-epilegontas-tin-poinikopoiisi-tis-politikis-zois/

    Τελειώνουν τα λεφτά Άρη!
    Ετοιμαστείτε για τα νέα επεισόδια του σίριαλ "Ελλάς".
    Πάντα με την ευγενική χορηγία της Hell-ass Productions Unlimited.

  • Ανώνυμος 47159

    28 Μαρ 2019

    Την ώρα που το ΣτΕ λέει ρητά «όχι» στο κάπνισμα στα μπουζούκια, στα κλαμπ και στα καζίνο, εξηγώντας και τους λόγους, μια νέα απόφαση της κυβέρνησης δίνει παράταση στο κάπνισμα στους χώρους αυτούς.
    https://www.iefimerida.gr/news/488109/ste-leei-ohi-sto-kapnisma-sta-kentra-diaskedasis-kai-i-kyvernisi-xanaepitrepei

    Αναβλύζουσα επαναστατικότητα και αντιδραστικότητα των ρωμιών.

  • Ανώνυμος 47158

    27 Μαρ 2019

    «Θα πάω να ανάψω ένα κεράκι για όλους στην εκκλησία», δηλώνει η 90χρονη με τα τερλίκια
    https://www.iefimerida.gr/news/487944/tha-pao-na-anapso-ena-keraki-gia-oloys-stin-ekklisia-dilonei-i-90hroni-me-ta-terlikia
    Ρωμιοσύνη ώρα μηδέν...
    Κεράκια και κομποσχοίνια θα μείνουν στο τέλος για τους ρωμιούς. Να τα κουνάνε πέρα-δώθε μαζί με σημαιούλες.
    XD

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=29&v=m4QCkK4aTyY
    Αφήστε ήσυχο τον άνθρωπο βρε ανώμαλοι. Άι σιχτίρ!

    Στο μεταξύ:

    Σάλο έχει προκαλέσει “γυναικεία” εκπομπή στη δημόσια Μαροκινή τηλεόραση, στην οποία γυναίκα μακιγιέρ έδινε συμβουλές σε κακοποιημένες γυναίκες πώς να κρύψουν τις μελανιές από το πρόσωπό τους, βάζοντας μέικαπ.
    https://www.nooz.gr/world/1430229/ekpompi--pws-na-krypsete-me-meikap-tis-melanies

    Τα Θύματα Επιθέσεων με Οξύ στο Πακιστάν Κάνουν μια Νέα Αρχή στα Ινστιτούτα Ομορφιάς
    https://www.vice.com/gr/article/aewbea/thimata-epithesewn-institouta-omorfias

    15 γυναίκες που δέχτηκαν επίθεση με οξύ συμμετέχουν σε επίδειξη μόδας στη Ντάκα
    https://www.lifo.gr/now/world/136121

    Βρε μπας και η ρωμιοσύνη ανήκει στην Ευρώπη τελικά..
    Έστω και σαν καθίζημα.

  • Ανώνυμος 47157

    27 Μαρ 2019

    Ας γελάσουμε λίγο με τη ρωμιοσύνη:

    "Αμηχανία προκαλεί στα στελέχη του βαθέος ΣΥΡΙΖΑ η υποψηφιότητα του Πέτρου Κόκκαλη, γιου του μεγαλοεπιχειρηματία Σωκράτη Κόκκαλη, επικεφαλής της Ιντρακόμ και μιας σειράς άλλων επιχειρήσεων."
    https://www.iefimerida.gr/news/487904/terastia-amihania-fernei-i-ypopsifiotita-toy-petroy-kokkali-ston-vathy-syriza
    Πρώτη φορά απ΄αριστερά "συνέλληνες"!

    Ελλαδιστάν σωτήριον έτος 2019:
    https://www.capital.gr/arthra/3350916/ki-an-den-itan-90xroni-alla-30xroni
    https://www.iefimerida.gr/news/487840/orgi-sto-twitter-gia-prostimo-sti-giagia-me-ta-terlikia-i-loizoy-omos-mpike-sto

    "Στο ψηφοδέλτιο του Απόστολου Τζιτζικώστα θα συμμετάσχει και η αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη, επικεφαλής των ανασκαφών στον τύμβο Καστά στην Αμφίπολη."
    https://www.iefimerida.gr/news/487946/o-aggelos-haristeas-kai-i-katerina-peristeri-ypopsifioi-me-ton-apostolo-tzitzikosta
    Δείτε φάτσα η Περιστέρη. Βρε μπας και είναι κούκος;
    XD

  • Ανώνυμος 47150

    25 Μαρ 2019

    Επιτέλους , η αλήθειες πρέπει να λέγονται , και μετά ας βγάζει τα συμπεράσματα του ο κάθε νεοραγιάς

  • Ελεύθερη Έρευνα

    25 Μαρ 2019

    Διαγράφηκε υβριστικό σχόλιο.

  • Ανώνυμος 47146

    25 Μαρ 2019

    "Το ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι από την αφήγηση αυτή ο ομιλητής συνάγει ένα τυπικά πρωτοφασιστικό πολιτικό συμπέρασμα: οι πολιτικοί (οι «Κωλέττηδες») είναι προδότες και τα πιάνουν, υποτάσσονται στους «ξένους» και δημιουργούν «νοσηρή ατμόσφαιρα», απέναντι στην οποία μόνοι άξιοι είναι οι δυναμικοί άντρες, (όχι φυσικά οι γυναίκες ή οι αδερφές), πολεμιστές αλλά και γενναιόδωροι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες, που αγαπάνε τον τόπο, δεν κωλώνουν και δεν υποτάσσονται σε «κρατισμούς», ιεραρχίες και λοιπές ανώφελες τυπολατρίες."
    Για να είμαστε ειλικρινείς σ' ότι αφορά τον πρώτο ισχυρισμό τον υιοθετεί και η Ελεύθερη Ερευνα, καθώς και εγώ ο ίδιος. Φυσικά, δεν ισχύει για τον δεύτερο ισχυρισμό- μακρυά από μας.

    'Αυτός ο ιδιόμορφος συνδυασμός συντηρητισμού και ριζοσπαστισμού, τοπικισμού και παγκοσμιότητας, εδαφικοποίησης και απεδαφικοποίησης, φαίνεται να είναι το ισχυρό σημείο του ακροδεξιού λόγου σήμερα και η αιτία της απήχησής του.

    Ίσως όμως μπορεί να αποδειχθεί και η αχίλλειος πτέρνα του, το σημείο από το οποίο μπορεί να αρχίσει μία αποδόμηση και αχρήστευση αυτού του λόγου, εάν καταφέρουν να το διαβάσουν και να το αξιοποιήσουν ορθά οι αντίπαλοί του."
    Εν ενδεχομένως να έχετε δίκαιο και να είναι έτσι όπως το γράφετε, αλλά δεν νομίζω πως οι Ρωμιοί να πολυνοιάζονται και να κάνουν τον κόπο να αναλύουν τον "πολιτικό" λόγο του κάθε Μαρινάκη.
    Αυτό που χρειάζονται είναι το ψέμμα. Δώσε τους ψέμμα και πάρε τους την ψυχή. Οτιδήποτε θα τους αθωώνει, και θα τους απαλλάσσει από την βάσανο της αυτογνωσίας και των ευθυνών. Εχουν ένα παθολογικό φόβο προς την αλήθεια, επειδή υποψιάζονται πως αν συναντηθούν μαζί της θα υποχρεωθούν να εκτιμήσουν αυτό που μισούν και περιφρονούν και να αναγνωρίσουν πως στην πραγματικότητα οφείλουν να του μοιάσουν, αλλά κινούμενοι από ένα αίσθημα κατωτερότητας, υποψιάζονται πως δεν θα τα καταφέρουν. Ετσι προτιμούν να το μισούν, παρά να το ερμηνεύουν.
    Και καθώς οι περισσότεροι μισούμε και εχθρευόμαστε τον περίγυρο μας, τους συγγενείς μας, τους φίλους μας και τους γνωστούς μας, οποιαδήποτε ρητορική μίσους εναντίον άλλων λαών ή ανθρώπων που διαφέρουν από εμάς, είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να εκτονώσουμε το μίσος προς αυτούς εκ του ασφαλούς, παρά να το εκτονώσουμε στο στενό ή ευρύτερο περιβάλλον μας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξουν αντίποινα..
    Πρόκειται για μια απεγνωσμένη προσπάθεια περιορισμού των συνεπειών μιας αρρώστιας, που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους διαχρονικά. Μιας προσπάθειας, που είναι καταδικασμένη σε αποτυχία και που σε εθνικό επίπεδο έδωσε στους νεοέλληνες, διάφορες εθνικές φαντασιώσεις περί ένδοξου ιστορικού παρελθόντος, ανωτερότητα της φυλής και τους επέφερε εθνικές καταστροφές.
    Με λίγες λέξεις: είμαστε σαν άτομα και λαόςάρρωστοι, αμόρφωτοι και πορωμένοι..

  • Ανώνυμος 47145

    25 Μαρ 2019

    Τι ακριβως ειχες πει εσυ για τους "φαγους" στο Μπατακλαν; Στους διδυμους πυργους; Στο Λονδινο; Για τα ασκερια που ξεχυθηκαν απο την Αραβια και σταματησαν μονο στη Βιεννη; Και τωρα ξαναερχονται. Ο καθενας διαλεγει τι του αρεσει, αλλα οχι να το ξεκιναμε σαν "αντικειμενικοι" παρατηρητες, ειδικα οταν προκειται για αυτους που υπερασπιστηκαν τα σπιτια μας.

  • Ανώνυμος 47144

    25 Μαρ 2019

    Τα ίδια λέει η ρωμιοσύνη για τον Βασίλειο Β΄ τον Βουλγαροκτόνο.
    Κάπου το ξεχυλώνει ως συνήθως ο Άκης το θέμα.
    Στο μεταξύ, τσολιάδες παντού:
    https://www.iefimerida.gr/news/487396/entyposiakes-eikones-apo-tin-eparsi-tis-simaias-apo-tin-proedriki-froyra-stin-akropoli