ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΕΣ

Εργαστηριακή
η προέλευση
του SARS-CoV-2

Η κινεζική κυβέρνηση, τα media και πανεπιστημιακοί ιολόγοι υποστηρίζουν την υπόθεση ότι ο ιός έχει φυσική προέλευση, δηλαδή ότι έχει μεταπηδήσει από τα ζώα στον άνθρωπο. Αντίθετα, ανάμεσα στους ιολόγους κερδίζει έδαφος η υπόθεση ότι κάποιοι επιστήμονες συνέλλεξαν στο φυσικό περιβάλλον μία προγονική μορφή ενός κορωνοϊού που έχει ξενιστή τη νυχτερίδα, τον μετάλλαξαν γενετικά στο εργαστήριο έτσι ώστε να τον κάνουν πιο μολυσματικό και πιο ικανό να προσβάλλει τα ανθρώπινα κύτταρα, και κάποια στιγμή αυτός έφυγε από κάποιο εργαστήριο. Ίσως η διαρροή αυτή έγινε, λόγω ατυχήματος, στο εργαστήριο του Ινστιτούτου Ιολογίας της Wuhan (WIV).

Ενδιαφέρον είναι το στοιχείο ότι κάποια από τα επιχειρήματα υπέρ της εργαστηριακής προέλευσης του CoV-2 προέρχονται από δεδομένα που έχουν δημοσιεύσει οι ίδιοι οι υποστηρικτές της υπόθεσης της φυσικής προέλευσης του ιού: Κορυφαίοι Κινέζοι επιστήμονες όπως η Zhengli Shi, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ιολογίας της Wuhan, o Gao Fu, διευθυντής του Κινεζικού Κέντρου Ελέγχου Λοιμώξεων και Μεταδοτικών Ασθενειών, η Κινεζική κυβέρνηση και ο Peter Daszak, πρόεδρος της EcoHealth Alliance.

Είναι πιθανόν οι διεθνείς επιτροπές που συστήθηκαν για να προσδιορίσουν την προέλευση του CoV-2
να μην είναι αμερόληπτες.
Η τοποθεσία στην οποία σημειώθηκαν τα πρώτα κρούσματα
ήταν πολύ κοντά στο Ινστιτούτο Ιολογίας της Wuhan.

Η υπόθεση της εργαστηριακής προέλευσης του SARS–CoV-2

Πριν εισέλθει στα κύτταρα του ξενιστή, η πρωτεΐνη-ακίδα πρέπει να ενεργοποιηθεί. Για να γίνει αυτό πρέπει να διασπαστεί. Η διάσπαση αυτή γίνεται με κάποια ένζυμα του κυττάρου-ξενιστή. Ο SARS-CoV-2 έχει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που δεν έχουν οι προηγούμενοι κορωνοϊοί: Χρειάζεται ένα συγκεκριμένο ένζυμο, τη φουρίνη, για τη διάσπαση αυτή, η οποία γίνεται σε μία επίσης μοναδική θέση διάσπασης, η οποία είναι μία υποπεριοχή αυτής της πρωτεΐνης και ονομάζεται σύνδεσμος S1/S2. Οι υπόλοιποι κορωνοϊοί δεν χρησιμοποιούν αυτή τη θέση διάσπασης. Διασπούνται σε μία άλλη θέση, η οποία ονομάζεται S. Αυτό είναι φυσικά ένα μείζον πρόβλημα για τη θεωρία της ζωονοσικής μεταπήδησης, υπάρχουν όμως και χειρότερα (γι΄αυτήν).

IMAGE DESCRIPTIONΑπό το 1992 οι ιολόγοι γνωρίζουν ότι ένας σίγουρος τρόπος για να κάνει κάποιος έναν ιό πιο μολυσματικό και θανατηφόρο είναι να του προσθέσει στο εργαστήριο μία θέση διάσπασης για τη φουρίνη στην υποπεριοχή του συνδέσμου S1/S2. Τουλάχιστον 11 τέτοια γνωστά πειράματα δημιουργίας υβριδικών (εργαστηριακών) ιών έχουν γίνει και δημοσιευτεί μέχρι σήμερα, μεταξύ των οποίων και αυτά του Βaric και της Zhengli Shi, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ιολογίας της Wuhan (Wuhan Institute of Virology).

Όταν αυτό το στοιχείο επισημάνθηκε από κάποιους επιστήμονες, άρχισαν να πέφτουν βροχή οι επιστημονικές δημοσιεύσεις των Κινέζων ιολόγων, σε μία απόπειρα τους να το δικαιολογήσουν και να το εντάξουν στα πλαίσια της φυσικής προέλευσης του CoV-2. Συγκεκριμένα, το απέδωσαν σε μία διαδικασία που ονομάζεται ανασυνδυασμός. Σε αυτήν, δύο διαφορετικοί ιοί μπορεί να προσβάλλουν τον ίδιο ξενιστή. Κατόπιν, ύστερα από λάθος στην αντιγραφή των γενετικών τους υλικών, ανταλλάσουν γενετικές αλληλουχίες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του CoV-2 έκαναν λόγο για διαφορετικά υπογένη του SARS.

Ο CoV-2 ανήκει σε ένα από τα τρία βασικά υπογένη κορωνοϊών. Όμως, μία μελέτη του Peter Daszak έδειξε ότι κανένα από τα τρία αυτά βασικά υπογένη δεν έχει βρεθεί στη νυχτερίδα και ότι μεταξύ τους δεν μπορούν να ανασυνδυαστούν. Επίσης, η ίδια η Shi παραδέχεται το προφανές, ότι δηλαδή ούτε οι νυχτερίδες της επαρχίας Wubei μπορούν να θεωρηθούν ξενιστές για ιούς όπως ο CoV-2.

Κάθε αμινοξύ κωδικοποιείται από μία τριάδα νουκλεοτιδίων του mRNA, η οποία ονομάζεται κωδικόνιο. Στον CoV-2 η γενετική αλληλουχία των αμινοξέων στη θέση της φουρίνης περιέχει ένα πολύ σπάνιο συνδυασμό δύο κωδικονίων, τα οποία σπάνια απαντώνται μόνα τους στη φύση και ποτέ δεν έχουν βρεθεί μαζί σε κανένα κορωνοϊό στη φύση. Αυτά λοιπόν τα κωδικόνια που σπάνια απαντώνται στη φύση («rare in nature»),
είναι ακριβώς αυτά τα («the very ones») που χρησιμοποιούν πάντοτε οι επιστήμονες στο εργαστήριο όταν θέλουν να προσθέσουν με τεχνητό τρόπο το αμινοξύ αργινίνη σε έναν κορωνοϊό. Από τα 580.000 κωδικόνια των 58 κορωνοϊών sarbecovirus, το μοναδικό ζεύγος κωδικονίων CGG–CGG είναι αυτό του CoV-2.

Τον Ιανουάριο του 2020 η Shi βρήκε τη γενετική αλληλουχία του CoV-2. Παρότι βρήκε τη θέση διάσπασης της φουρίνης, δεν ανέδειξε καθόλου αυτήν της την ανακάλυψη. Ένας διακεκριμένος αλλά αθώος ερευνητής θα είχε αναδείξει αυτό το εύρημα, το οποίο συνιστούσε την πρώτη φορά που ένας κορωνοϊός –που υποθετικά είχε φυσική προέλευση– είχε μία τέτοια θέση. Το λογικό θα ήταν να είχε αξιοποιήσει την εμπειρία της στην έρευνα άλλων θέσεων ενεργοποίησης για να εκτιμήσει τη σημασία του ευρήματος και να προειδοποιήσει τον κόσμο για την επιθετική φύση του καινούργιου αυτού ιού. Αυτή όμως προτίμησε να «θάψει» το εύρημα αυτό. Αν δεν το είχε κάνει, ίσως να είχαν σωθεί πολλές ανθρώπινες ζωές.

Τρεις μήνες αργότερα, τον Απρίλιο του 2020, μία ερευνητική ομάδα Καναδών και Γάλλων επιστημόνων ταυτοποίησε την ίδια θέση. Στην ανακοίνωση της μελέτης τους αναφέρεται: «αυτή η θέση διάσπασης σαν αυτήν της φουρίνης…. μπορεί να προσδώσει μία μετάλλαξη αυξημένης λειτουργικότητας (gain–of–function) στον ιό 2019-nCoV, για την αποτελεσματική του διάδοση στον ανθρώπινο πληθυσμό, σε σύγκριση με άλλους betacoronaviruses».

Η αλήθεια μπορεί να κρύβεται στην πρώτη της αντίδραση της Shi, μόλις έμαθε για το ξέσπασμα μιας επιδημίας στη Wuhan, στις 30 Δεκεμβρίου 2019. Είχε ρωτήσει τότε: «Θα μπορούσε αυτός (ο ιός) να έχει φύγει από το δικό μας εργαστήριο;». Την ίδια μέρα μπήκε στις βάσεις δεδομένων του Ινστιτούτου Ιολογίας της Wuhan και διέγραψε πολύτιμα στοιχεία για τους νέους κορωνοϊούς, τα οποία μέχρι τότε ήταν προσβάσιμα σε επιστήμονες απ’ όλον τον κόσμο.

Παρότι στις μελέτες της η Shi αναφέρει ότι στην Κίνα ο μεγαλύτερος κίνδυνος μεταπήδησης του ιού από ένα ζώο στον άνθρωπο εντοπίζεται στις επαρχίες Guangdong, Guangxi και Yunnan, η απόσταση τους από τη Wuhan είναι υπερβολικά μεγάλη για να μπορεί να αποδοθεί (έστω και υποθετικά) η αρχή της επιδημίας σε ένα τέτοιο φαινόμενο.

Το Φεβρουάριο του 2021 ο πρόεδρος της Κίνας ανακοίνωσε νέα μέτρα για την ασφάλεια των εργαστηρίων της χώρας. Παράλληλα, τοποθέτησε έναν στρατιωτικό, τον στρατηγό Chen Wei, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ιολογίας της Wuhan (WIV). Λίγους μήνες πιο πριν, τον Οκτώβριο του 2020, περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό η λειτουργία του Ινστιτούτου. Τα γεγονότα αυτά είναι μερικές ενδείξεις ότι κάτι είχε συμβεί στη Wuhan προς τα τέλη του 2019. Αυτό το κάτι πρέπει να ήταν η διαρροή ενός ιού από κάποιο εργαστήριο.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες στην Ασία τέτοια φαινόμενα είναι συχνά. Ένας ιός το χρόνο διαρρέει από κάποιο εργαστήριο και προσβάλει τον ανθρώπινο πληθυσμό. Μετά το τέλος της πρώτης επιδημίας του SARS-CoV-1, ο ιός μεταπήδησε άλλες τέσσερις φορές στον ανθρώπινο πληθυσμό, έχοντας διαρρεύσει μέσα από εργαστήρια. Δύο από τις φορές αυτές διέρρευσε από κινέζικα εργαστήρια.

Ο τελευταίος γνωστός θάνατος από τον ιό της ευλογιάς ήταν αυτός ενός γραμματέα ενός γραφείου, δύο ορόφους πιο πάνω από ένα εργαστήριο στην Αγγλία. Κόλλησε τον ιό από το σύστημα εξαερισμού του κτιρίου. Ο υπεύθυνος του εργαστηρίου αυτοκτόνησε από τις τύψεις ότι είχε προκαλέσει αυτός το θάνατο του.

Τις τελευταίες δεκαετίες, το χρονικό των μολύνσεων από εργαστηριακούς ιούς είναι πολύ μεγάλο σε όλον τον κόσμο.

Το Ινστιτούτο Ιολογίας της Wuhan αποκάλυψε δημόσια ότι το 2017 είχε αναπτύξει τις κατάλληλες τεχνικές συλλογής νέων κορωνοϊών, και ήταν σε θέση να τροποποιεί συστηματικά την περιοχή σύνδεσης του υποδοχέα
για να βελτιώσει τη σύνδεση του ιού, να μεταλλάσει τον ζωονοσογόνο τροπισμό ή τη ζωονοσογόνο μετάδοση, να εισάγει θέσεις διάσπασης για να επιτραπεί η μόλυνση των ανθρώπινων κυττάρων,
να παρασκευάζει χιμαιρικούς και συνθετικούς ιούς, να κάνει πειράματα σε ποντίκια, και να βελτιστοποιεί το γονίδιο ORF8, έτσι ώστε να αυξήσει τη νέκρωση ανθρώπινων κυττάρων.

Η υπόθεση της εργαστηριακής παρασκευής του SARS–CoV-2 ως βιολογικού όπλου

Ο στρατηγός Chen Wei είχε αναμιχθεί στην έρευνα των εμβολίων πολύ πριν αναλάβει τη διοίκηση του Ινστιτούτου Ιολογίας της Wuhan (WIV). Το 2017, σε μία ομιλία του στην Ιατρική Σχολή της Στρατιωτικής Ακαδημίας της Κίνας είχε πει: «Πρέπει να έχεις ένα βέλος για να μελετήσεις μία ασπίδα». Το νόημα της φράσης αυτής, μας δίνει μία ξεκάθαρη ιδέα για το πώς φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση, αφού αυτό που περιγράφεται σε αυτήν είναι αυτό που γίνεται εδώ και πολλά χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο με τη δημιουργία υβριδικών-εργαστηριακών ιών.

Αλληλουχίες αδενοϊών που περιέχονται σε εμβόλια έχουν βρεθεί σε δείγματα που πάρθηκαν από τους πρώτους νοσούντες από COVID-19 (Δεκέμβριος 2019, Κίνα). Το στοιχείο αυτό δείχνει τόσο ότι ο SARS-CoV-2 έχει εργαστηριακή προέλευση, όσο και ότι από τότε είχε δοθεί προτεραιότητα στη δημιουργία ενός εμβολίου γι’ αυτόν τον χιμαιρικό κορωνοϊό.

Φαίνεται ότι έχει έρθει η σειρά της Βιολογίας να δείξει τη σκοτεινή της πλευρά. Είναι γενικώς αποδεκτό (κατανοητό) ότι έχει αξιοποιηθεί η Βιολογία / Βιοτεχνολογία για τη δημιουργία μίας πανδημίας στην οποία έχουν πεθάνει περισσότεροι άνθρωποι από αυτούς που έχουν χάσει τις ζωές τους από τις έρευνες της Φυσικής και της Χημείας μαζί, και για να γίνει η πανδημία αυτή ένα όπλο από το οποίο δεν μπορεί κανείς να είναι ασφαλής σε κανένα σημείο του πλανήτη (ο SARS-CoV-2 έχει εντοπιστεί στις πιο απόμακρες γωνιές της ζούγκλας του Αμαζονίου και σε ερευνητικούς σταθμούς στην Ανταρκτική).

Πρέπει να μπουν νέοι κανόνες για την αντιμετώπιση της συνθήκης που βιώνουμε, τόσο για να τιμηθεί η μνήμη των 1,8 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους από την COVID-19, όσο και για να προστατευτεί ο κόσμος από μελλοντικές παρόμοιες καταστάσεις. Είναι επείγον να συλλεχθούν στοιχεία για να υποστηριχθεί ή να απορριφθεί η υπόθεση ότι ο SARS-CoV-2 είναι ένα κινέζικο όπλο βιολογικού πολέμου, καθώς στην περίπτωση που κάτι τέτοιο είναι αληθές, οι επιπτώσεις θα είναι πολύ σοβαρές.

Σημείωση:
IMAGE DESCRIPTIONΤο παραπάνω κείμενο αποτελείται από αποσπάσματα από μια στατιστική ανάλυση πειραματικών και άλλων δεδομένων σχετικά με το θέμα της προέλευσης του SARS-CoV-2 με τίτλο: «Μία μπαεσιανή ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι πέραν πάσης αμφιβολίας ο SARS–CoV-2 δεν είναι μία ζωονόσος φυσικής προέλευσης, αλλά αντίθετα έχει εργαστηριακή προέλευση» και υπότιτλο: «Ανάλυση σε δείγματα πλύσης στομάχου ασθενών στην εντατική του νοσοκομείου Wuhan Jinyintan του Ινστιτούτου Ιολογίας της Wuhan το Δεκέμβριο του 2019,
περιέχει τόσο SARS-CoV-2 όσο και αλληλουχίες αδενοϊών που χρησιμοποιούνται σε κλινικές δοκιμές για εμβόλια
».
Η 193 σελίδων μελέτη αναρτήθηκε στα αγγλικά στο zenodo.org, όπου υπάρχει κι ένα σύντομο βίντεο. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων της μελέτης έγινε από τον dr. Martin Lee, καθηγητή Βιοστατιστικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου UCLA των ΗΠΑ (University of California, Los Angeles).
Οι προσαρμογές στη μπαεσιανή ανάλυση έγιναν από τον dr. Steven Quay, ο οποίος υπογράφει το κείμενο της δημοσίευσης.
Η μελέτη χρησιμοποίησε την μπαεσιανή ανάλυση, μια γνωστή στατιστική μέθοδο, η οποία βασίζεται στο Θεώρημα του Bayes και που χρησιμοποιείται σε διάφορους τομείς της επιστήμης για την επικαιροποίηση της πιθανότητας μιας συγκεκριμένης υπόθεσης, όσο συγκεντρώνονται νέα στοιχεία και δεδομένα σχετικά με αυτήν.
Εκτενέστερο κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα theindependentresearchers.wordpress.com με τίτλο: «Στατιστική ανάλυση δεδομένων καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο SARS-CoV-2 έχει εργαστηριακή προέλευση», απ’ όπου προέρχονται τα στοιχεία για τη δική μας παρουσίαση. Η εικονογράφηση έγινε με μέριμνα της «Ελεύθερης Έρευνας».
Στην ανάρτηση κρίθηκε σκόπιμο, λόγω του ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν πολλά στοιχεία της μελέτης, να παρατεθούν βασικά σημεία της αρχικής συνοπτικής παρουσίασης, στοιχεία
(γεγονότα και πειραματικά δεδομένα) στα οποία αυτή βασίστηκε, καθώς και βασικά σημεία της ανάλυσης διαφόρων υποθέσεων.
Στα περισσότερα σημεία του, το κείμενο της ανάρτησης των theindependentresearchers.wordpress.com είναι ακριβής ή ελεύθερη μετάφραση του αρχικού κειμένου, ενώ σε κάποια σημεία
έγινε μια σύνοψη μέρους του περιεχομένου του προσπαθώντας να αποδωθεί η ουσία των γραφομένων χωρίς περαιτέρω τροποποιήσεις και σχόλια.

Ο dr. Steven Quay είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Michigan με μεταδιδακτορικές σπουδές στο ΜΙΤ (Massachusetts Institute of Technology) και πρώην καθηγητής στις Ιατρικές Σχολές του Πανεπιστημίου του Stanford (δώδεκα χρόνια) και του Πανεπιστημίου του Kentucky (δύο χρόνια).
Tα τελευταία δώδεκα χρόνια είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Atossa Therapeutics, μιας βιοφαρμακευτικής εταιρείας με ειδίκευση στον καρκίνο του στήθους.
Έχει πάνω από 300 επιστημονικές δημοσιεύσεις και θεωρείται ανάμεσα στο 1% των κορυφαίων επιστημόνων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δεν είναι ο πρώτος που θέτει το θέμα της εργαστηριακής προέλευσης του CoV-2. Είναι η πρώτη φορά που το θέμα αυτό γίνεται αντικείμενο στατιστικής μελέτης.

17 Φεβ 2021

Σύμφωνα με τον ίδιο ο μοναδικός τρόπος να απαλλαγούμε από τον ιό είναι μέσω "ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων". Ο Δρ. Μοντανιέ επαναλαμβάνει μια θεωρία που είχε αναπτύξει παλαιότερα και η οποία είχε προκαλέσει τη χλεύη των συναδέλφων του, σύμφωνα με την οποία το DNA παράγει ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Ο Δρ. Μοντανιέ είχε αναπτύξει αυτή τη θεωρία του το 2010, ενώπιον 60 άλλων ιατρών βραβευμένων με Νόμπελ, οι οποίοι κοιτούσαν έκπληκτοι τον διάσημο συνάδελφό τους.
    "Αυτή η θεωρία δεν βγάζει κανένα νόημα" υπογραμμίζει ο Δρ Ετιέν - Σιμόν Λοριέρ, ιολόγος στο Ινστιτούτο Παστέρ στο Παρίσι. "Υπάρχουν πολύ μικρές ομοιότητες που μπορούμε να εντοπίσουμε σε αλληλουχίες στο γενετικό υλικό των βακτηρίων, των ιών και των φυτών. Εάν πάρουμε μια λέξη από ένα βιβλίο και μοιάζει με μια άλλη λέξη σε ένα άλλο βιβλίο, μπορούμε να πούμε ότι ο ένας συγγραφέας έχει αντιγράψει τον άλλον;" δήλωσε ο Δρ. Λοριέρ, αποφεύγοντας να σχολιάσει τη θεωρία των "ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων" του Δρ. Μοντανιέ.
    Η θεωρία ότι ο Covid-19 δημιουργήθηκε σε εργαστήριο στην πόλη Ουχάν της Κίνας κυκλοφόρησε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο, ωστόσο η πλειονοψηφία της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας την έχει απορρίψει.

Μπουμπούκι ο παρλαπίπας νομπελίστας!

Ο επικεφαλής των ειδικών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που ερευνούν στην Ουχάν της Κίνας για την προέλευση της πανδημίας φάνηκε, σε συνομιλία που είχε με το Γαλλικό Πρακτορείο, να απορρίπτει τη θεωρία περί διαρροής του κορωνοϊού από εργαστήριο, την οποία χαρακτήρισε «εξαιρετικό σενάριο ταινίας».

Και ένα ενδιαφέρον άρθρο για τους εμβολιασμούς σε Βρετανία και ΕΕ:

17 Φεβ 2021

Εσύ παρλαπιπάρεις σεντόνια ολόκληρα, εγώ είμαι αμπελοφιλόσοφος;
    Άντε ρε πολύξερε βλάκα του πληκτρολογίου.

17 Φεβ 2021

"το άρθρο δεν το έγραψαν οι researchers, αυτοί το μετέφρασαν. Το έγραψε ένας αμερικανός δρ της Ιατρικής."

Και; Τί αλλάζει σε όσα έχω γράψει βρε κα(η)μένε αμπελοφιλόλογε.

Από το σχόλιο 50369:
    Λικ Μοντανιέρ: Οι Ινδοί έγραψαν κάπου κάτι…
    ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ: Ο Μοντανιέρ είναι ένας παγκοσμίου φήμης ιολόγος που κέρδισε το βραβείο Νόμπελ το 2008 για την ανακάλυψη του HIV.
    ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ: Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τον Απρίλιο ΤΟΥ 2020 στο γαλλικό κανάλι ειδήσεων CNews, ο Μοντανιέρ (Luc Montagnier) ισχυρίστηκε ότι ο κορονοϊός δεν προήλθε από τη φύση και ότι έχει δημιουργηθεί από τον άνθρωπο. Ο Μοντανιέρ είπε ότι κατά τη διαδικασία παραγωγής του εμβολίου για το AIDS, κάποιος πήρε το γενετικό υλικό και δημιούργησε στον κορονοϊό. Ο Μοντανιέρ παραθέτει μια μελέτη που είχε δημοσιευτεί τον Ιανουάριο του ’20 από Ινδούς επιστήμονες που κατέθεταν ότι είχαν βρει αλληλουχίες HIV με τον κορονοϊό. Το AP προσπάθησε ανεπιτυχώς να επικοινωνήσει με τον Μοντανιέρ.
    ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ: Εμπειρογνώμονες που εξέτασαν την αλληλουχία του γονιδιώματος του ιού δήλωσαν ότι δεν έχει αλληλουχίες HIV-1. Πράγματι τον Ιανουάριο, Ινδοί επιστήμονες δημοσίευσαν μια μελέτη που όμως δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί από τους ειδικούς και δεν έχει δημοσιευθεί σε επίσημο επιστημονικό περιοδικό. Αναφερόταν στην έκθεση αυτή, ότι οι επιστήμονες είχαν βρει «ασυνήθιστη ομοιότητα» στον ιό COVID-19 και σε εκείνον του HIV. Οι χρήστες των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης πήραν το έγγραφο ως απόδειξη ότι ο ιός κατασκευάστηκε. Μόλις δημοσιεύθηκε η μελέτη, η επιστημονική κοινότητα απέσυρε το έγγραφο για τα κοινωνικά μέσα.

Μπα δεν ιδρώνει του αυτί του ψεκασμένου. Είναι online αλλά ενοχλείται από τους συνδέσμους. Ε τότε αποσυνδέσου και απομονώσου σε κάποιο ερημονήσι βρε κακομοιριασμένε ημιμαθή κακομοίρη.

"Η είδηση για τη δημοσίευση της έρευνας δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στα ελληνικά στην ιστοσελίδα www.xasteria.org ως μετάφραση της σχετικής είδησης στην ιστοσελίδα του Reuters, από την οποία έχει κατέβει. Στη δική μας ανάρτηση κρίναμε σκόπιμο να μην περιοριστούμε στην είδηση, λόγω του ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν πολλά στοιχεία της μελέτης. Έτσι, παραθέτουμε εδώ τα βασικά σημεία της αρχικής συνοπτικής παρουσίασης της, τα στοιχεία (γεγονότα και πειραματικά δεδομένα) στα οποία αυτή βασίστηκε, καθώς και τα βασικά σημεία της ανάλυσης των υποθέσεων της φυσικής και της εργαστηριακής προέλευσης του CoV-2."

XD
    Τί να πρωτοσχολιάσεις από το παραπάνω, για γέλια και για κλάματα (και για φάπες). Μελέτη που περνιέται για σοβαρή αναπαράγεται εν Ελλάδι από ειδησεογραφικό ιστότοπο.. Το Reuters την είχε κατεβάσει (για προφανείς λόγους). Τα ανεξάρτητα ζωντόβολα όμως έκριναν ότι παρουσιάζει ενδιαφέρον όχι μόνο ως είδηση αλλά και τα στοιχεία (βλέπε μπούρδες) της μελέτης.

Πάμε σκληρό ροκ:
    Πάρτε βρε κακομοίρηδες!

@50371
    Του λόγου σου είσαι προχωρημένος μπετόβλακας, τρέφεσαι με μπαγεσιανές αναλύσεις!
    Τα ξεφτέρια οι ανεξάρτητοι μπετόβλακες αναρτούν πράγματα για τα οποία δεν έχουν ιδέα, γράφοντας "μπαεσιανή ανάλυση". Σαν μαθητευόμενοι μάγοι που γουρλώνουν τα μάτια και τους τρέχουν τα σάλια, νομίζοντας ότι έχουν πιάσει τον παπά από τα @@. Καλά κρασιά.

Μάπα το καρπούζι:

Βασιλακόπουλος: Δεν παρέλυσε ο γιατρός στην Κέρκυρα -Εχει διαταχθεί σε βάρος του ΕΔΕ, εμβολίαζε εκτός σειράς προτεραιότητας
    Ο συνάδελφος ήταν υπεύθυνος για τους εμβολιασμούς στο Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου της Κέρκυρας, στο οποίο ο ίδιος διάλεξε να εμβολιάσει κάποιους εκτός σειράς, κάποιους γνωστούς του με αποτέλεσμα να απομακρυνθεί από τη θέση του, ενώ διατάχθηκε και Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ)», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Πριν γίνει η ΕΔΕ πήγε στο νοσοκομείο και είπε ότι έχει δύσπνοια, εξετάστηκε δεν είχε τίποτα και την επόμενη ημέρα είπε ότι του... κόπηκαν τα πόδια», υποστήριξε ο κ. Βασιλακόπουλος, ενώ τόνισε ότι οι πληροφορίες του λένε ότι «ο δημοσιογράφος που έφερε τον τρόμο για τα εμβόλια στην Ελλάδα με την κοινοποίηση του θέματος είναι από τα άτομα που εμβολιάστηκαν εκτός σειράς».

Σε στένωση στεφανιαίων αγγείων και υπερτροφική καρδιοπάθεια οφείλεται, σύμφωνα με τα ευρήματα της νεκροψίας - νεκροτομής, ο θάνατος του 87χρονου, λίγο μετά τον εμβολιασμό του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου, τη Δευτέρα.

Ας ευθυμήσουμε λίγο:

17 Φεβ 2021

Και για να απαντήσω στο πρώτο σχόλιό σου, το άρθρο δεν το έγραψαν οι researchers, αυτοί το μετέφρασαν. Το έγραψε ένας αμερικανός δρ της Ιατρικής.
    Δες κάτω κάτω έχει το βιογραφικό και τη φατσούλα του.
    Την προηγούμενη φορά έλεγες μπετόβλακα έναν νομπελίστα της ιατρικής.
    Μα, πόσο καμμένος είσαι.
    Ρίξε τώρα λινκς να με πείσεις, ή μάλλον να πείσεις τον εαυτό σου.
    Ο ίδιος με παρακάτω.

17 Φεβ 2021

Πώς θα πέρναγες την ημέρα σου βρε εσχατόγερε, αν δεν έβρισκες χώρο εδώ να εξαπλώνεις την βλακεία που βαράει το κεφάλι σου, τροφοδοτούμενη από αντιγραφές από βίκι και ΜΜΕ, ρώτα τον μπάρμπα μου τον ψέυτη, δηλαδή.
    Δεν στρίβει το ξερό σου το κεφάλι με τίποτε. Έχεις αρτηρισκλήρωση εγκεφάλου.
    Καφενείο δεν πας, δεν μαμάς, κανένας δεν σε κάνει παρέα τέτοιος στούρνος που είσαι, κι αναγκαζόμαστε εμείς να σε τρώμε στη μάπα.
    Δεν νομίζω ότι σε διαβάζουν πάντως, εγώ προσωπικά μόλις πάρω χαμπάρι ότι είσαι εσύ, γεια σας....
    Πολύ καμμένος είσαι, ειδικά με την ιατρική θρησκεία.
    Άντε σταμάτα, την έχεις εξασφαλίσει τη θέση στον ιατροπαράδεισο.

17 Φεβ 2021

The COVID-19 pandemic has resulted in misinformation and conspiracy theories about the scale of the pandemic and the origin, prevention, diagnosis, and treatment of the disease. False information, including intentional disinformation, has been spread through social media, text messaging, and mass media. Journalists have been arrested for allegedly spreading fake news about the pandemic. False information has also been propagated by celebrities, politicians, and other prominent public figures.
    The World Health Organization (WHO) declared an "infodemic" of incorrect information about the virus that poses risks to global health.
    A Cornell University study of 38 million articles in English-language media around the world found that US President Donald Trump was the single largest driver of the misinformation.

17 Φεβ 2021

Ακολουθούν αποσπάσματα από εδώ:

Με το που ξέσπασε η πανδημία του κορονοϊού, θέριεψαν και οι θεωρίες συνωμοσίας. Ποιοι ήταν όμως αυτοί που επινόησαν και διέδωσαν τις ευφάνταστες απόψεις τους; Το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Associated Press τους ανακάλυψε και τους ζήτησε να αποδείξουν τους ισχυρισμούς τους. Ο κορονοϊός εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο τον περασμένο Μάρτιο και το ίδιο έγινε με τις θεωρίες για την προέλευσή του και όχι μόνο. Πολλοί διέδωσαν ότι ο ιός ξέφυγε από ένα εργαστήριο στην Κίνα, άλλοι υποστήριξαν ότι ο κορονοϊός, είχε σχεδιαστεί ως βιολογικό όπλο. Οι αναπάντητες ερωτήσεις σχετικά με τον ιό που τύλιξε τη Γη, δημιούργησαν τις ιδανικότερες συνθήκες για να αναπτυχθούν θεωρίες συνωμοσίας. Ελλείψει επιστημονικής γνώσης και εμπειρίας, εικασίες και προπαγάνδα εξαπλώθηκαν περισσότερο από την Covid-19.

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ: Ο Μπόιλ ισχυρίστηκε ότι ο κορονοϊός είναι ένα γενετικά τροποποιημένο βιολογικό όπλο που ξέφυγε από ένα εργαστήριο υψηλού επιπέδου στο Wuhan της Κίνας. Υποστηρίζει ότι δείχνει σημάδια νανοτεχνολογικής ανατροπής και εισαγωγής πρωτεϊνών από τον ιό HIV, τον ιό της ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας. Ισχυρίζεται ακόμη ότι οι Αμερικανοί ερευνητές βοήθησαν στη δημιουργία του και ότι χιλιάδες γιατροί, επιστήμονες και εκλεγμένοι ηγέτες συνωμοτούν να κρύψουν την αλήθεια. Ο Μπόιλ προώθησε την θεωρία του σε μια λίστα ειδησεογραφικών οργανισμών και προσωπικών επαφών, στις 24 Ιανουαρίου του 2020. Την ίδια μέρα, έδωσε συνέντευξη σε ένα podcast με τίτλο «Geopolitics and Empire». Αυτό το podcast αναφέρθηκε σε έναν ελάχιστα γνωστό Ινδικό ιστότοπο, τον «GreatGameIndia», και έγινε viral, με τους ισχυρισμούς του Μπόιλ να εμφανίζονται σε κρατικές τηλεοπτικές εκπομπές του Ιράν, σε ρωσικά κρατικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και σε περιθωριακούς ιστότοπους στις ΗΠΑ, αλλά και σε όλο τον κόσμο· από τότε επανέλαβε τους ισχυρισμούς του στην εκπομπή Infowars του Alex Jones.

GREATGAMEINDIA: Ένας Σαουδάραβας, ένας Ολλανδός κι ένας Καναδός…
    ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Ένας ιστότοπος που ήταν ένθερμος υποστηρικτής της θεωρίας ότι ο κορονοϊός ήταν επιστημονικό δημιούργημα. Η ιστορία του, στις 26 Ιανουαρίου 2020, με τίτλο «Το βιολογικό όπλο Coronavirus-Πώς η Κίνα έκλεψε τον Coronavirus από τον Καναδά» αναπαράχθηκε από το ακροδεξιό οικονομικό blog «Zero Hedge» και κοινοποιήθηκε σε χιλιάδες χρήστες κοινωνικών μέσων πριν προωθηθεί από τον συντηρητικό ιστότοπο «RedStateWatcher» και πάρει εκατομμύρια Likes.

CENTRE FOR RESEARCH ON GLOBALIZATION: Η Κίνα ήταν ο στόχος
    ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Κέντρο πληροφόρησης - Ιστοσελίδα με έδρα το Μόντρεαλ που δημοσιεύει άρθρα για την παγκόσμια πολιτική συμπεριλαμβανομένων θεωριών συνωμοσίας για τα εμβόλια και των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου· διευθύνεται από τον Michel Chossudovsky, ομότιμο καθηγητή οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Οτάβα και θεωρητικό συνωμοσίας που ισχυρίζεται ότι ο αμερικανικός στρατός μπορεί να ελέγξει τα καιρικά φαινόμενα! Η ιστοσελίδα δημοσιεύει απόψεις συγγραφέων από όλο τον κόσμο - πολλοί από τους οποίους έχουν προβάλει αβάσιμους ισχυρισμούς σχετικά με την προέλευση της τελευταίας πανδημίας. Τον Φεβρουάριο, για παράδειγμα, το κέντρο δημοσίευσε μια συνέντευξη με τον Ιγκόρ Νικουλίν που δήλωνε ότι ο κορονοϊός ήταν ένα αμερικανικό βιολογικό όπλο που δημιουργήθηκε με στόχο Κινέζους. Ο ιστότοπος του κέντρου: globalresearch.ca, «είναι ενταγμένο στο ευρύτερο σύστημα παραπληροφόρησης και προπαγάνδας της Ρωσίας» με την δημοσίευση θεωριών συνωμοσίας κατά των ΗΠΑ, σύμφωνα με μια έκθεση του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ το 2020, η οποία διαπίστωσε ότι επτά από τους υποτιθέμενους συγγραφείς της δεν υπάρχουν καν, αλλά είναι δημιουργήματα της φαντασίας.

Ιγκόρ Νικούλιν: Το όπλο των ΗΠΑ για να χτυπήσουν την Κίνα
    ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ: Ένας τέσσερις φορές αποτυχών πολιτικός υποψήφιος, ο Νικουλίν είναι ευρέως γνωστός στα ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης και σε δημοσιεύσεις περιθωριακών ιστότοπων στη Δύση με την ιδιότητα του βιολόγου και πρώην επιθεωρητή όπλων στο Ιράκ, ο οποίος υπηρέτησε σε επιτροπή του ΟΗΕ για τα βιολογικά και χημικά όπλα τη δεκαετία του 1990.

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ: Ο Ρουμπίνι έγραψε στο Twitter ότι ο Δρ. Anthony Fauci είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε τον κορονοϊό με στόχο να χρησιμοποιηθεί ως βιολογικό όπλο για τη μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού και την υπονόμευση του Τραμπ.

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ: Ο Μπάρετ διατείνεται ότι είναι «80%» σίγουρος πως ο κορονοϊός δημιουργήθηκε από επιστήμονες της κυβέρνησης των ΗΠΑ ως βιολογικό όπλο και χρησιμοποιήθηκε για να επιτεθεί στην Κίνα. Το Ιράν ήταν δευτερεύων στόχος, προσθέτει. Ο Μπάρετ ανέλυσε περαιτέρω τις απόψεις του κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο AP.

Λικ Μοντανιέρ: Οι Ινδοί έγραψαν κάπου κάτι…

17 Φεβ 2021

"Έλεος, έχουμε να κάνουμε με ένα αυταρχικό καθεστώς, που τυχαίνει να είναι πανίσχυρο οικονομικά, στρατιωτικά, τεχνολογικά, πολιτιστικά, που θέλει να γίνει ο νέος πλανητάρχης"

Με αυτό αναιρείς το αμέσως προηγούμενο που έγραψες το οποίο είναι ορθό. Κοινώς αντιφάσκεις.
    Αν πω ότι ένας εξωγήινος στόλος εισβολής κατευθύνεται προς τη Γη, εσύ δεν μπορείς να αποδείξεις ότι η πιθανότητα είναι μηδέν, αλλά είναι πολύ μικρή, ας πούμε 1 στις 10.000. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να βάλουμε όλα τα τηλεσκόπια επίγεια και διαστημικά να ψάχνουν για εξωγήινο στόλο. Στην πραγματικότητα κανένα τηλεσκόπιο δεν θα άλλαζε την ρουτίνα του.
    Οι ειδικοί του ΠΟΥ έχουν αποφανθεί:

«Η υπόθεση εργαστηριακού ατυχήματος είναι εξαιρετικά απίθανο να εξηγήσει την εισαγωγή του ιού στον ανθρώπινο πληθυσμό», είπε. «Επομένως δεν είναι μια υπόθεση που θα λάβουμε υπόψη για μελλοντικές μελέτες»

Καλό να ασχολούμαστε με τα ουσιώδη αντί για σκουπίδια.

17 Φεβ 2021

Το να μην αποκλείεις την πιθανότητα να υπήρξε έξοδος του ιού στον πληθυσμό από εργαστηριακό ατύχημα, ΔΕΝ είναι συνωμοσιολογία. Συνωμοσιολγία είναι να κάνεις αυτή την μικρή πιθανότητα βεβαιότητα, και να μιλάς για τσιπάκια, έλεγχο πληθυσμού, για παγκόσμια χούντα κλπ κλπ. Έλεος, έχουμε να κάνουμε με ένα αυταρχικό καθεστώς, που τυχαίνει να είναι πανίσχυρο οικονομικά, στρατιωτικά, τεχνολογικά, πολιτιστικά, που θέλει να γίνει ο νέος πλανητάρχης. Σημαίνει ότι γι' αυτούς τους λόγους, είναι οπωσδήποτε υπεύθυνο για τον ιό; Όχι, πανδημίες υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα. Αλλά δεν θα πρέπει να το αποκλείσουμε κατηγορηματικά. Από κει "ξεπήδησε" ο ιός. Αν συνέβαινε στην Αγκόλα, δεν θα έθετα τέτοια πιθανότητα.
    Γιάννης

17 Φεβ 2021

Και οι ειδικοί έχουν αποφανθεί ότι αυτή η πιθανότητα είναι τόσο μικρή, ώστε δεν την εξετάζουν πλέον. Ούτε τα στοιχεία που έχουν συνηγορούν σε κάποιου είδους βιολογικού όπλου που δραπέτευσε, αλλά και το σενάριο αυτό δεν οδηγεί εύκολα σε πανδημία.
    Όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο μέσος πολίτης αναφέρθηκαν στην ανακοίνωση του ΠΟΥ πριν μερικές μέρες. Τα υπόλοιπα είναι αρκετά εξιδεικευμένα για να τα ψαχουλεύει, εκτός και αν αρχίσει το διάβασμα.
    Φαπούλες, αρκετά πια με ψεκασμένες θεωρίες. Στο μέλλον μπορεί να δούμε ακόμα και πολέμους λόγω των ψεκασμένων θεωριών, όπως για παράδειγμα στο μεσαίωνα πολεμούσαν όταν διαφωνούσαν σε θεολογικά ζητήματα.
    Να πω εδώ ότι ο κορωνοιός είναι ζωονόσος, ως εκ τούτου προβλέπεται να μας συνοδεύει στο μέλλον εκτός απροόπτου. Δεν είναι όπως ευλογιά, πολιομυελίτιδα, διφθερίτιδα και κάποιες άλλες, που απλά τους εμβολιάζεις όλους και η νόσος εξαλείφεται. Πρέπει να βρεθούν όλες οι δεξαμενές του ιού στη φύση και να μην ερχόμαστε σε επαφή. Με λίγα λόγια πρέπει να αφήσουμε τα ζώα ήσυχα, είτε αυτά είναι νυχτερίδες, είτε μινκ, είτε οτιδήποτε άλλο. Από τη στιγμή που ο κορωνοιός βρέθηκε στα μινκ, θα έπρεπε να είχε απαγορευτεί η εκτροφή για τη γούνα τους παγκοσμίως, αλλά οι πολιτικοί δεν έχουν την πυγμή για τέτοιου είδους κινήσεις και αυτό δεν είναι κάποια ψεκασμένη θεωρία από αυτές που κάποιοι αρέσκονται να σκοτώνουν τον χρόνο τους, αλλά κάτι ουσιώδες. Αυτά για την ώρα.

50363,
    μίλησα για εργαστηριακό ατύχημα. Όχι, δεν είναι μακάκες οι Κινέζοι, καθόλου, εσύ ο (υπερ)μακάκας. Αρκετά, με σένα.. Τράβα αλλού, μην αυταπατάσαι, δεν εντυπωσιάζεις

16 Φεβ 2021

Παρεμπιπτόντως ονομάζεται μπαγεσιανή ανάλυση.
    Για τα πανηγύρια.

16 Φεβ 2021

Μακακία έγραψες πάλι, υποτιμάς την άγνοιά σου. Χωρίς λοιπόν αποδείξεις ότι συμβαίνει και με αποδείξεις ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, θες την Κίνα να έφτιαξε έναν ιό που εξαπέλυσε στ έδαφός της. Δεν είναι οι κινέζοι μακάκες, εσύ είσαι. (Αλήθεια πόσοι από τους αναγνώστες των ανεξάρτητων ζωντόβολων ξέρουν τί είναι η μπαεσιανή ανάλυση; Μάπα το καρπούζι).

Το παραπάνω αναρτήθηκε: 14 Οκτωβρίου 2020. Τα ανεξάρτητα ζωντόβολα (theindependentresearchers.wordpress.com) αναρτούν ξαναζεσταμένες αρλούμπες.
    Κουραστικό είναι να τρως φάπες, όχι να δίνεις.
    ;)

16 Φεβ 2021

Το διάβασα το σχόλιο σου, αν και μπορούσα να το μαντέψω.
    Το πιθανότερο σενάριο είναι η φυσική προέλευση του ιού. Δεν αποκλείω όμως να είναι και η περίπτωση ενός εργαστηριακού ατυχήματος. Είναι κομμουνιστικό καθεστώς.. Δεν είναι προσιτό στον διεθνή έλεγχο.
    Εδώ, δολοφόνησαν τον Ιρανό υπεύθυνο της πυρηνικής ανάπτυξης του Ιράν, γιατί λέει αυτή η χώρα κατασκευάζει μυστικά πυρηνικά όπλα. Λοιπόν, γιατί να μην κατασκεύασε και Κίνα μυστικά έναν ιό; Δεν λέω ότι έγινε σώνει και καλά έτσι, αλλά δεν το αποκλείω απολύτως.
    Ακόμη κι αν συμβαίνει το δεύτερο, δεν τίθεται ζήτημα συνωμοσιολογίας. Να θυμηθούμε και το ατύχημα του Τσέρνομπιλ και άλλων πυρηνικών σταθμών, το ατύχημα στις Ινδίες κλπ.
    Είτε το ένα συμβαίνει το ένα είτε το άλλο, τα μέτρα κατά της πανδημίας είναι τα ίδια και τ' αυτά.

Όπως βλέπεις, παρ' ότι διάβασα το σχόλιο σου, εξακολουθώ να έχω την ίδια άποψη. Άλλωστε δεν χάνω και πολύ τον χρόνο μου, για να προβληματίζομαι ποιο από τα δύο συμβαίνει.
    Το σχόλιο σου, δεν στερείται λογικής. Η μακακία σου είναι ότι πιστεύεις πως όποιος διαβάσει δικά σου σχόλια δεν έχει πια περιθώρια για κάτι άλλο. Υπερεκτιμάς τις απόψεις σου και σε κάνει κουραστικό - στο 'χω πει και στο παρελθόν. Ξύπνα, δεν είσαι και ο Λάο Τσε.

16 Φεβ 2021

"Σαφείς αποδείξεις, σε περίπτωση που ο ιός έχει εργαστηριακή προέλευση, μάλλον δεν θα υπάρξουν ποτέ. Εκτός, αν ο κατασκευαστής του το παραδεχθεί δημοσίως, κάτι που προσωπικά το αποκλείω. Αν ήθελε να το κάνει, θα το είχε κάνει ήδη εδώ και καιρό."{

Μακακία έγραψες λόγω άγνοιας. Στον 21ο αιώνα ζούμε όχι στην αρχαία Ιωνία. Ξύπνα και ξεκίνα το διάβασμα (βλέπε πρώτο σχόλιο).

16 Φεβ 2021

Αν ήθελε να το κάνει, θα το είχε κάνει ήδη εδώ και καιρό.

Αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί είναι:
    "Στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η συνεισφορά της Φυσικής στη δολοφονία ανθρώπων είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 300.000 ανθρώπων στην Ιαπωνία με τη ρίψη των ατομικών βομβών. Η φρίκη που προκάλεσαν εκείνα τα γεγονότα οδήγησαν τον κόσμο να εντάξει σε κανόνες χρήσης τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή των βομβών και να επιβάλλει ποινές στα κράτη που επιχείρησαν να τους παραβιάσουν.

Τα γεγονότα αυτά ακολούθησαν τη συνεισφορά της Χημείας στη δολοφονία 100.000 ανθρώπων στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, με τη χρήση των λεγόμενων χημικών όπλων. Αυτό οδήγησε τις χώρες του κόσμου σε μία ιστορική συμφωνία να μην χρησιμοποιηθούν τέτοια όπλα στο μέλλον. "

Είτε αποδειχθεί ότι ο ιός έχει εργαστηριακή προέλευση είτε όχι, και ακόμη κι αν έχει φυσική προέλευση, πρέπει να μπουν κανόνες της λειτουργίας των βιολογικών εργαστηρίων, να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και έλεγχος της λειτουργίας τους και να τεθούν όρια μέχρι πού μπορεί να φθάνουν οι έρευνες και τα πειράματα της επιστήμης.
    Γιατί είπαμε, η επιστήμη δεν μπορεί να υπάρχει ανεξάρτητα από τις επιθυμίες των κοινωνιών ούτε έχει τον παραμικρό λόγο για ποιες αρχές θα διέπουν την ζωή των ανθρώπων.
    Η δουλειά της επιστήμης, πρέπει να βρίσκεται κάτω από την έγκριση των κοινωνιών.

ΥΓ
    όπως έχουν τα πράγματα, χρειαζόμαστε ακόμη πιο αποτελεσματικά εμβόλια και φάρμακα, γιατί επείγει να βγούμε απ΄ αυτό το σκοτεινό τούνελ, όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Διακυβεύονται πολλά..
    Γιάννης

16 Φεβ 2021

Από άρθρο των ανεξάρτητων ζωντόβολων.
    Βλέπω είναι πιο σύντομο από τα παλαιότερα σεντόνια που αναρτούσαν και δεν τα διάβαζε κανείς.

"Οποιοδήποτε στοιχείο που δημοσιεύεται υπέρ της υπόθεσης της φυσικής προέλευσης, όσο επουσιώδες και να είναι, διαδίδεται ευρέως. Η «επιστημονική κοινότητα» έχει ευθύνες για μη αντικειμενική της στάση υπέρ της υπόθεσης αυτής."

Γιατί παραπονιέται ο καραγκιοζάκος, αφού τα fake news διαδίδονται 6 φορές πιο γρήγορα από τα πραγματικά νέα. ;)
    Ο μπετόβλακας απαιτεί ισάξια αντιμετώπιση ενός νέου με ένα fake news. Δεν πάμε καλά μου φαίνεται. Αναμενόμενο είναι όταν η μία μετά την άλλη μελέτη αποκλείουν την θεωρία συνωμοσίας της εργασηριακής προέλευσης του κορωνοιού αυτό να γίνεται και αποδεκτό.

" Είναι επείγον να συλλεχθούν στοιχεία για να υποστηριχθεί ή να απορριφθεί η υπόθεση ότι ο SARS-CoV-2 είναι ένα κινέζικο όπλο βιολογικού πολέμου, καθώς στην περίπτωση που κάτι τέτοιο είναι αληθές, οι επιπτώσεις θα είναι πολύ σοβαρές."

Έχει ήδη απορριφθεί κάτι τέτοιο. Χάιντε Χάιντι.
    Επισήμως τα πράγματα έχουν ως εξής μέχρι τώρα:
    «Η μετάδοση προερχόμενη από ζώο είναι πιθανή, αλλά το ζώο αυτό δεν έχει ακόμη εντοπισθεί», σύμφωνα με τον Peter Ben Embarek, επικεφαλής της αποστολής του ΠΟΥ.

Η προέλευση του κορωνοϊού και η επιδημία συνωμοσιολογίας

..εμφανίστηκε -και κυκλοφόρησε ευρέως στο διαδίκτυο- μια νέα αστήρικτη μελέτη Κινέζων ερευνητών, που ισχυρίζονται ότι ο νέος κορονοϊός είναι τεχνητός και δημιουργήθηκε ως βιολογικό όπλο. Η μελέτη αναρτήθηκε από τους συγγραφείς της στο διαδίκτυο, χωρίς βέβαια να έχει δημοσιευθεί σε κάποιο σοβαρό επιστημονικό περιοδικό, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης». Οι συγγραφείς της καταγγέλλουν κυβερνήσεις, επιστημονικά περιοδικά και μεμονωμένους επιστήμονες ότι λογοκρίνουν την εν λόγω υπόθεση περί εργαστηριακής προέλευσης του νέου ιού, κατηγορώντας τους για σκόπιμη αποσιώπηση του θέματος και για συμπαιγνία με το κυβερνών κινεζικό κομμουνιστικό κόμμα. Μολονότι οι επιστήμονες καταδίκασαν άμεσα τη μελέτη ως ανυπόστατη και επικίνδυνη, καθώς αγνοεί τον πλούτο των στοιχείων περί φυσικής προέλευσης του ιού, ενώ πυροδοτεί και συνωμοσιολογικά σενάρια, αυτή γρήγορα εξαπλώθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Twitter, Reddit κ.α., φθάνοντας σε εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. «Είναι γελοία και αστήρικτη. Μασκαρεύεται ως επιστημονική, αλλά στην πραγματικότητα είναι για τα σκουπίδια», σχολίασε η ιολόγος Άντζελα Ρασμούσεν του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.
    Και οι δύο έως τώρα μελέτες της ομάδας της τη φέρουν να συνδέεται με τη μη κερδοσκοπική Εταιρεία Rule of Law Society, μεταξύ των ιδρυτών της οποίας είναι ο Στιβ Μπάνον, πρώην σύμβουλος στρατηγικής του προέδρου Τραμπ. «Αυτό και μόνο το γεγονός πρέπει να βάλει κάποιον σε σκέψεις», δήλωσε η δρ Ρασμούσεν. Οι επιστήμονες είναι σχεδόν σίγουροι ότι ο νέος κορονοϊός προήλθε από καθαρά φυσικές-εξελικτικές διαδικασίες, αλλά ακόμη δεν έχουν καταφέρει να εντοπίσουν με βεβαιότητα τα συγκεκριμένα ζώα που αποτέλεσαν τον αρχικό κρίκο της αλυσίδας μετάδοσης. «Η υπόθεση περί εργαστηριακής προέλευσης εκμεταλλεύεται τα ανοικτά ερωτήματα σε μια συνεχιζόμενη έρευνα», ανέφερε ο δρ Μπράντον Ογκμπούνου του Πανεπιστημίου Γιέηλ. Θα χρειαστεί καιρός για να βρεθεί ο «ένοχος» στη φύση, ενώ ίσως και να μη βρεθεί ποτέ τελικά. Όμως δεν έχουν παρουσιαστεί πειστικά επιχειρήματα και δεδομένα, που να στοιχειοθετούν την εργαστηριακή προέλευση του ιού, πολύ περισσότερο με τη σκοπιμότητα δημιουργίας βιολογικού όπλου. Η Γιαν και οι συνεργάτες της θεωρούν ότι έχουν βρει ανωμαλίες στο γονιδίωμα του SARS-CoV-2, οι οποίες, κατά τη γνώμη τους, υποδηλώνουν σκόπιμη παρέμβαση, με την προσθήκη γενετικού υλικού από άλλους ιούς. Υποστηρίζουν ακόμη ότι τα «ξαδέρφια» του νέου κορονοϊού που έχουν εντοπιστεί σε νυχτερίδες, είναι και αυτά ανθρώπινα κατασκευάσματα. Όπως πιστεύουν, το γονιδίωμα του κορονοϊού έχει συντεθεί κατάλληλα, προκειμένου να μολύνει πιο αποτελεσματικά τους ανθρώπους.
    Από όλα αυτά, τίποτε δεν φαίνεται να ευσταθεί, σύμφωνα με τη συντριπτική πλειονότητα των επιστημόνων. Για μια δημοσίευση «γεμάτη αντιφατικούς ισχυρισμούς και ανυπόστατες ερμηνείες», έκανε λόγο η ιολόγος Κισάνα Τέιλορ του Πανεπιστημίου Κάρνεγκι-Μέλον των ΗΠΑ. Όσον αφορά τα υποτιθέμενα παράξενα χαρακτηριστικά στο γονιδίωμα του κορονοϊού, όπως είπε ο δρ Ογκμπούνου, οι ιοί συχνά, όταν πηδούν από ζώο σε ζώο, εμφανίζουν αλλαγές στο γενετικό υλικό τους, μερικές φορές ανταλλάσσοντας τμήματα του γονιδιώματος με άλλους ιούς, μια απολύτως φυσική και αναμενόμενη διαδικασία. Γι' αυτό, άλλωστε, παρόμοιες «ανωμαλίες» παρατηρούνται στα γονιδιώματα και άλλων ιών.

Να εξηγήσω εδώ ότι η ανταλλαγή γονιδιώματος μεταξύ ιών δεν γίνεται με μαγικό τρόπο, αλλά όταν δύο ή περισσότεροι ιοί έχουν μολύνει ένα ζώο ή και άνθρωπο, τότε είναι δυνατό κατά τη συναρμολόγηση των ιικών τμημάτων μέσα στα μολυσμένα κύτταρα ενός ζώου ή ανθρώπου να δημιουργηθούν ουσιαστικά ιοί με νέες ιδιότητες. Ένας τέτοιος μηχανισμός νομάζεται antigenic shift:
    Έχει πέσει επιδημία θεωριών συνωμοσίας μου φαίνεται. Μα καλά ο admin που βόσκει.