ΝΑ ΘΑΨΟΥΜΕ
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ
ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΓΙΑΓΚΟΥΛΑ

Βαρβαρότητα η έκθεση
ανθρώπινων λειψάνων


IMAGE DESCRIPTIONΤο ελληνικό κράτος, έστω με πολλές δυσκολίες και με μεγάλη καθυστέρηση, έχει κάπως συμφιλιωθεί με την ιστορία του φαινομένου της δεκαετίας του '40 που αποκάλεσε «συμμοριτοπόλεμο». Έχει όμως μεγαλύτερη δυσκολία να ξεπεράσει τη μνησικακία του απέναντι σε ένα ακόμα προγενέστερο φαινόμενο: τον «κανονικό» ληστοσυμμοριτισμό, το όνομα του οποίου στο κάτω κάτω χρησιμοποίησε για να στιγματίσει και έτσι να καταστείλει ευκολότερα τους κομμουνιστές.

Σήμερα, εκτίθενται σε δημόσιους χώρους ―π.χ. στη Μάντρα του Μπλόκου της Κοκκινιάς― τιμητικές προτομές του Άρη Βελουχιώτη, ενός ανθρώπου του οποίου το κεφάλι είχε εκτεθεί ως τρόπαιο στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων μετά την εκτέλεσή του. Ταυτόχρονα, όμως, στο Εγκληματολογικό Μουσείο της Αθήνας, σύμφωνα με την ίδια την υπερήφανη περιγραφή που βρίσκουμε στην ιστοσελίδα του, εκτίθενται, για αδιευκρίνιστους επιστημονικούς (;) σκοπούς, «κεφαλές καρατομηθέντων ληστών», μεταξύ δε αυτών και η κεφαλή του διασημότερου ίσως ληστή τού 20ού αιώνα, του Φώτη Γιαγκούλα.

IMAGE DESCRIPTIONΕπίσης, σύμφωνα με μία ενθουσιώδη σχετική αναφορά σε free press έντυπο, εκτίθεται «το χέρι και το αυτί σε φορμόλη του βασιλοκτόνου Αλέξανδρου Σχινά και δέρμα με τατουάζ».

Η έκθεση ανθρώπινων λειψάνων ως αξιοθέατων πιθανότατα είναι ποινικό αδίκημα, και πάντως σίγουρα είναι πράξη ηθικά απαράδεκτη από άποψη επιστημονικής ή οποιασδήποτε άλλης δεοντολογίας. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος, εκπαιδευτικός ή άλλος, που να την δικαιολογεί.

Το μόνο αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται με την έκθεσή τους είναι η επ’ άπειρον παράταση, στον περιορισμένο χώρο του επιστημονικού σπουδαστηρίου, του αρχικού αποτελέσματος που επιδίωκε η αστυνομία με την αρχική έκθεση των κεφαλών· ενός αποτελέσματος διαπόμπευσης των ληστών και τρομοκράτησης / φρονηματισμού του υπόλοιπου πληθυσμού.


Το ότι ο πειρασμός αυτού του τύπου σωφρονισμού δεν εγκατέλειψε ποτέ τις διωκτικές αρχές, αποδεικνύεται και από την συμβολική αναπαραγωγή της μεθόδου αυτής πριν από λίγα μόλις χρόνια, σε μια ηπιότερη εκδοχή που περιλάμβανε «απλώς» βασανιστήρια και όχι θανάτωση, με θύματα τους δράστες μιας ληστείας που έλαβε χώρα, κατά σατανική σύμπτωση, πολύ κοντά στην περιοχή όπου γεννήθηκε και έδρασε ο Γιαγκούλας. Αναφέρομαι στην μέσω των πρόθυμων ΜΜΕ επίδειξη φωτογραφιών με τα κεφάλια των «ληστών του Βελβεντού» ως τροπαίων μετά τη σύλληψή τους.


Αφροδίτη των Οττεντότων.

Το 2002, το «Μουσείο του Ανθρώπου» [ή: «του Άντρα» – de l’Homme] στο Παρίσι, εδέησε να επιστρέψει στη Νότια Αφρική τα λείψανα της «Αφροδίτης των Οττεντότων» Σάρτγιε Μπάρτμαν, τα οποία μέχρι το 1974 εκτίθεντο εκεί συντηρημένα σε φορμαλδεΰδη, διότι η έκθεση αυτή θεωρήθηκε ―πολύ ορθώς― ασυμβίβαστη με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και διαιώνιση της αποικιοκρατικής ευρωκεντρικής περιέργειας απέναντι στο «ανώμαλο», το «τερατώδες» ζωικό δείγμα της αφρικανικής «ζούγκλας».

Είναι καιρός η ελληνική κοινωνία να αναλάβει και αυτή το βάρος του δικού της (αυτο)αποικιοκρατικού βλέμματος απέναντι στους υποτιθέμενους εκπροσώπους του «νόμου της ζούγκλας» που κάποτε ―ή ακόμα;― φοβόμαστε ότι παρεμβάλλονταν στην πορεία μας προς τον εξευρωπαϊσμό, το κράτος δικαίου και τον πολιτισμό. Η όποια βαρβαρότητα δεν αντισταθμίζεται από μια άλλη βαρβαρότητα· και η δημόσια ή ημιδημόσια έκθεση των λειψάνων ανθρώπων ιστορικά υπαρκτών, γνωστών με το ονοματεπώνυμό τους, δεν είναι τίποτε άλλο παρά βαρβαρότητα.


Άκης Γαβριηλίδης – Μαρία Σαρρή



Σημείωση:
Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε επίσης
στο blog του συγγραφέα: Nomadic universality.



Ο Άκης Γαβριηλίδης γεννήθηκε το 1964 στη Θεσσαλονίκη.
Έχει ολοκληρώσει διδακτορικό στη Φιλοσοφία του Δικαίου (ΑΠΘ) και μεταδιδακτορική έρευνα στην Πολιτική Ανθρωπολογία (ΠΑΜΑΚ).
Από το 1995 ζει στις Βρυξέλλες, όπου απασχολείται επαγγελματικά ως μεταφραστής και ερασιτεχνικά ως ραδιοφωνικός παραγωγός.
Πολυάριθμα πρωτότυπα κείμενα και μεταφράσεις του έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα διαφόρων χωρών, καθώς και στο Διαδίκτυο (ιδίως στο μπλογκ nomadicuniversality).
Έχει εκδώσει επτά βιβλία στα ελληνικά και ένα στα αγγλικά για θέματα όπως η νεκροφιλία του πατριωτισμού, ο ελληνικός εμφύλιος, ο Άκης Πάνου, ο Μπίλλυ Ουάιλντερ, οι Πόντιοι και η οικονομικοπολιτική κρίση.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


16 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 49338

    28 Αυγ 2020

    Αγαπητέ 49337
    Κινείσαι ακριβώς πάνω στην ουσία του ζητήματος αλλά δεν νομίζω ότι το αγγίζεις από όλες τις πλευρές , ταπεινή μου άποψη πάντα. Αυτοί που είχαν την εντελώς αντίθετη άποψη από εσένα κατάφεραν να κάνουν επί Τσίπρα Συλλαλητήρια εκατοντάδων χιλιάδων τουλάχιστον , εκλογικά αντιστοιχούν σε ένα 10% δηλωμένο με 35% συγγενές ποσοστό του εκλογικού σώματος και η ίδια η κυβέρνηση Σύριζα θεώρησε ότι δεν πρέπει να αποκαλούνται Μακεδόνες αλλά Βόρειο Μακεδόνες ενώ απαίτησε και αυτή να αφαιρεθούν αγάλματα και οι επιγραφές/αναφορές που οι Β.Μακεδόνες εξέφραζαν ότι είναι Μακεδόνες!!!! Συνεπώς ο κοινός νους που επικαλείσαι δεν αναφέρεται στο "κοινό" των Ελλήνων και μόνο ρητορικά τον αναφέρεις προφανώς.
    Το προς τα που θα είναι / ήταν το συμφέρον είναι συνάρτηση του τι είναι συμφέρον για ποιόν. Το 25% τουλάχιστον των Β.Μακεδόνων έχουν σαφή Αλβανικό Αυτοπροσδιορισμό και το "συμφέρον" τους είναι η διάλυση της Β.Μ. και η ένωση με την Αλβανία. Αυτών το συμφέρον είναι λιγότερο σημαντικό πχ από των Β.Μ. και το δικό μας και σε ποιό αξιακό σύστημα?

    Επίσης μάλλον διαφωνείς με όσα ανέλυσα με το Ρωμιοσύνη και θεωρείς ότι όσοι αποκαλούνται Ρωμιοί θεωρούν ότι αναφέρονται στον Περικλή και τον Αλέξανδρο και όχι στην υστερο-Βυζαντινή περίοδο. Να σου θυμίσω ότι η Ρωμιοσύνη είναι αγαπημένη των Κληρικών που θεωρούν την Αρχαία Ελλάδα παγανιστική και Εθνική, αρνούμενοι κάποτε να δεχτούν ονόματα καθαρά Αιρχαιοελληνικά όπως Ερμής Φοίβος ως βαπτιστικά:
    (Ἡ πρώτη ἀπαγορευτικὴ ἐγκύκλιος τῆς ἐκκλησίας, γιὰ τ᾿ ἀρχαῖα ὀνόματα ἐκδόθηκε στὶς 4-11-1874 καὶ ἀνανεώθηκε τὸ Μάρτιο τὸ 1934. Τώρα οἱ μητροπολῖτες ἐπιτρέπουν στοὺς πιστοὺς μὲ τὴν ἐγκύκλιο 26, 27 Μαΐου 1997, νὰ δίνουμε στὰ παιδιά μας ἱστορικὰ ὀνόματα. Σὲ καμιὰ περίπτωση ὅμως νὰ ὀνοματίζονται Νέρων, Διοκλητιανός, Λένιν ἢ Στάλιν ἢ νὰ φέρουν τ᾿ ὄνομα πολιτικῶν, ἀστέρων τοῦ θεάτρου, τοῦ κινηματογράφου ἢ τοῦ ἀθλητισμοῦ, Ροδοπούλου, " Τὰ ἀρχαῖα ὀνόματα στὴν Ὀρθοδοξία" 1998). ΣΕΒΑΣΤΟ εδώ δεν έχουμε κοινό νου.

    Αναφορικά με τον Καρανίκα μπορεί να φαίνεται "ξεκρέμαστο" σχόλιο αλλά ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ πιστεύω ότι για την ορθή επικοινωνία και την αποφυγή ηθικοπλαστικών περιπετειών και ασυννενοησίας οι έννοιες είναι σκόπιμο να δίδονται με παραδείγματα: Σφαγέας = Χιτλερ, Δικτάτορας= Στάλιν, Μεγαλομανής = Ερντογάν , Περίγελος των Social Media=Καρανίκας. Μπορεί στην περίπτωση Καρανίκα οι Δηλώσεις του για τους Δύδιμους Πύργους και τα μπούτια της Μενεγάκη να μην τον κατατάσσουν αυτόματα στην αναγνωρίσιμη κλίμακα αλλά πρόσεξε πόσο ΣΑΦΗΣ γίνεται η τοποθέτηση μου, οι απόψεις μου και οι ιδέες μου περί κοινού νου και προβλημάτων!!!!
    Για τον κο Καρανίκα είναι και επέλεξε να είναι δημόσιο ΠΟΛΙΤΙΚΟ πρόσωπο άρα θα δέχεται την δημόσια κριτική από την επιβραβεύση μέχρι την χλεύη

  • Ανώνυμος 49337

    28 Αυγ 2020

    Φίλε Λ.Ν.δεν με ενδιαφέρει το "Μακεδονικό" ούτε εθνολογικά, ούτε ονοματολογικά κλπ. Όσοι θέλουν να ζουν την ζωή μέσα από ένα μικροσκόπιο, μπορούν να ασχοληθούν με τέτοια προβλήματα. Ένα από τα λάθη των ανθρώπων είναι πως αποζητούν πάντα την "πρώτη αρχή", το πρώτο κινούν".
    Όταν αναφέρθηκα για τον "κοινό νου", εννοούσα πως οι κάτοικοι ενός κράτους θέλουν να αυτοαποκαλούνται "Μακεδόνες". Αυτό, για μένα είναι υπερ αρκετό για να έχουν το δικαίωμα να το κάνουν χωρίς να ρωτήσουν κανένα. Από εκεί πέρα ήταν ζήτημα κοινού νου να αντιληφθεί το νεοελληνικό κράτος - το οποίο αυθαίρετα διεκδικεί αποκλειστικά το δικαίωμα να μονοπωλεί αυτό τον τίτλο - πως η επιθυμία των κατοίκων της (σημερινής πια) Β. Μακεδονίας, ήταν μακροπρόθεσμα και προς το δικό του συμφέρον . Γιατί το πιστεύω - όχι μονο εγώ - το έχω εξηγήσει στο παρελθόν. Νομίζω πως όσο περνάει ο καιρός, αυτοί οι λόγοι γίνονται ολοένα και περισσότερο κατανοητοί. Εξηγούν επαρκώς, και τα προβλήματα που ανέφερες. Θέλω να πω, πως δεν θα υφίσταντο αυτά τα προβλήματα αν υπήρχε ο κοινός νους για τους Ρωμιούς πολιτικούς, διπλωμάτες, δημοσιογράφους και τους φανατισμένους 10 εκ. κάτοικους.
    Εν κατακλείδι, το "Μακεδονικό" ήταν ένα ασήμαντο πρόβλημα και αν κάποια στιγμή μετατραπεί σε σημαντικό - ελπίζω πως όχι - ευθύνη θα φέρουμε εμείς και κανείς άλλος.
    Με την λέξη "Ρωμιοσύνη", σε ότι με αφορά, θέλω να ειρωνευτώ όλους εμάς που φαντασιωνόμαστε πως είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, ενώ τους αγνοούμε πλήρως, με αποτέλεσμα να τους προσδίδουμε διάφορες ιδιότητες που απέχουν από την αλήθεια.
    Για Καρανίκες και τέτοια δεν γνωρίζω πολλά. Αυτό που ξέρω είναι πως όταν θέλω να ειρωνευτώ κάποιον, δεν ασχολούμαι μαζί του και αν ασχολούμαι με κάποιον σοβαρά, δεν τον ειρωνεύομαι.
    Γ.

  • Ανώνυμος 49335

    28 Αυγ 2020

    "Κοινός νους" και 49332
    Αλήθεια ξέρουμε τι εννοούμε όταν επικαλούμαστε τον κοινό νου? Και κοινό μεταξύ ποιών ? Των "Ευσεβών Χριστιανών" των Εθνικιστών μιας συγκεκριμένης χώρας, των Διεθνιστών, των Λενιστών -Μαρξιστών, των Κομμουνιστών, των Φασιστών , των Δημοκρατικών Πολιτών, των Ρωμιών, των Ελλήνων, των Τούρκων, των Γερμανών, των αναγνωστών ενός site ή μήπως ο καθένας τον εδικό του?
    Αλλά στην φράση " Προβλήματα, που λύνονται με τον κοινό νου" έστω ότι συμφωνούμε στο "κοινό νου" ως απλή καθημερινή σκέψη, όση δύναμη μπορεί να έχει αυτή. Μας μένουν ακόμα δυο ασαφείς όροι : Ποιά είναι τα Προβλήματα και Ποιές θεωρούνται Λύσεις τους! Το "Μακεδονικό" σε τι πρόβλημα αναφέρεται ? Είναι ονοματολογικό, Εθνολογικό, Διπλωματικό, διμερών σχέσεων ή Διεθνές ? Αναφέρεται στον αυτοπροσδιορισμό ενός λαού, εκφράζοντας θέματα ιστορικής ταυτότητας ή είναι ένας Διπλωματικός γρίφος εν είδη παιχνιδιού φαντασιώσεων και αφηγημάτων? Οι αυτοαποκαλούμενοι Μακεδόνες του Ουράνιου Τόξου της Φλώρινας έχουν στο "κοινό" νου τους την ίδια αντίληψη για το Μακεδονικό Πρόβλημα με τους Αλβανούς της Δημοκρατικής Ένωσης για την Ενσωμάτωση της Βόρειας Μακεδονίας? Ακόμη και αν δεχτούμε το "Πρόβλημα" ως ντεφάκτο γεγονός καθόσον σίγουρα υπάρχει για όλους τους εμπλεκόμενους είναι σαφές ότι και για τον οποιοδήποτε "κοινό νου" η αποδεκτή λύση δεν έχει πάντα κοινό τόπο.

    Και για να επανέλθουμε στο ψυχογράφημα της "Ρωμιοσύνης" , η Ρωμιοσύνη ως κυρίαρχος προσδιορισμός με επίφαση στην ηθική αξία εμφανίζεται μάλλον τον 20 αιώνα ως προσφιλής όρος των "δια-νοούμενων" για τον νέο Ελληνισμό που αναζητούσε μια ταυτότητα κοντά στην αρχαία αλλά με λύση σε "κοινό τόπο" με τον Χριστιανισμό. Το "Πρόβλημα" ταυτότητας το έλυσαν λοιπόν μη "κοινοί νόες" όπως ο Παλαμάς και Ελύτης . Ιστορικά θα λέγαμε ότι πρωτοεμφανίζεται ως δημώδης λέξη στο τέλος της Τουρκοκρατίας όπως στο τραγούδι του Δασκαλογιάννη (1786) "μέ τήν καρδιά τοῦ τό ‘θέλε τή Κρήτη ‘Ρωμηοσύνη" (http://www.e-sfakia.gr/λογοτεχνικά/43/224----1-140) περισσότερο για να ταιριάξει με τον προηγούμενο στίχο "απού ‘τόνε ξεχωριστός σέ πλούτη κ’ ἀξιωσύνη," (!). Αρχικά η έννοια πρέπει να ήταν ασαφής και ανοικτή για νεολογισμούς στο "κοινό νου" των Ελλήνων της επανάστασης καθότι ο επτανήσιος Βουλευτής και δις Διδάκτωρ Νομικής σε Κέρκυρα και Πίζα Γ.Τυπάλδος Ιακωβάτος (1814-1882) και οπαδός της ΕλληνοΤουρκικής Συμπολιτείας (μάλλον είχε νου μη κοινό) διατείνεται ότι "από καταβολής κόσμου στην ἱστορία της Ανατολικής Μεσογείου "όπου ο Τούρκος βάζει το πόδι του, εκεί βρίσκεται η Ρωμηοσύνη" !!!! Βεβαίως η ιστορική αλήθεια είναι ότι όσο ο Τούρκος είχε Έλληνες-Φαναριώτες ΔΙΠΛΩΜΑΤΕΣ κρατούσε το πόδι του στην Ανατολική Μεσόγειο. Όταν κατήργησε τους Έλληνες Διπλωμάτες και το σώμα των Ελλήνων Γενιτσάρων η Οθωμανιά Διελύθηκε!

    Η λέξη στα παράγεται από το Ρωμιός δηλαδή Ρωμαίος Πολίτης (με δικαιώματα) σε αντίθεση με τους μη πολίτες κατοίκους πχ Σλάβους. Έτσι αυτοαποκαλούνται οι Ελληνόφωνοι πολίτες της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ενώ οι Λατινόφωνοι Βλάχοι Ρουμάνοι αν και συνολικά αναφέρονται ως Ρωμανοί και η επικράτεια Ρωμανία ή Ρωμανιά - εξού και η Ρουμανία ή Ronania. Οπότε η Ρωμιοσύνη πριν τον 20 αιώνα περιλάμβανε όλους τους Χριστιανούς πρώην λαούς του Βυζαντίου κάτι που φαίνεται στις αντιλήψεις του Ρήγα και στην σύλληψη της Επανάστασης στην Βλαχιά.

    Για αυτό αγαπητέ 49331-2 μάλλον σύγχυση προκαλεί στον Μη κοινό με τον εδικό σου νου η απάντησή σου :(
    Βεβαίως υπάρχει και η περίπτωση να σε παρεξήγησα και όταν έλεγες ¨κοινό νου" να μην τον εννοούσες όπως εδώ στη Οθωμανική Σοβιετία μας αλλά να είσαι ξενόγλωσσος και να εννοούσες το "common sense" (λίγο δύσκολο να αναφέρεσαι στο "φρονείν" και "κοινή αίσθησις" του Αριστοτέλη). Βεβαίως και εκεί θα πρέπει να διακρίνουμε αν ο κοινός νους είναι το Common Sense με την αρνητική σημασία κάποιων του Διαφωτισμού (αντίθετα με το Ρωμαϊκό και γιατί όχι Ρωμαίικο sensus communis) ήτοι το sens commun που απαξιώνει ο Βολταίρος στο Λεξικό Φιλοσοφίας ή το bon sens (Βολταίρος) / good sense / gesunder Menschenverstand (Καντ).

    Αν βέβαια το εννοείς ως το "Common Sense" του Thomas Paine, το μάλλον Φιλελεύθερο κείμενο που προπαγάνδισε την Αμερικανική Επανάσταση ενάντια στην Αποικιοκρατική Πολυπολιτισμική Διεθνιστική Βρετανική Αυτοκρατορία τότε RESPECT !!!
    Μαζί σου και γω να διαλύσουμε την Νεοοθωμανική, πολυπολιτισμική διεθνιστική Τουρκία!!!!
    Θεωρώ μάλιστα ότι τόσο ο Γιαγκούλας όσο και ο αρθρογράφος Ακης θα συμφωνούσαν τελικώς μαζί σου.

    Λ.Ν. Να σαι καλά να μας διαφωτίζεις τις νύκτες που μας λείπει ο Καρανίκας

  • Ανώνυμος 49333

    27 Αυγ 2020

    Πάλι τα ίδια.. "ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ Η ΕΕ ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ", είναι η φράση που λείπει από το 49332

  • Ανώνυμος 49332

    27 Αυγ 2020

    , είπε ο πολύς Τσίπρας.
    Τι καλά θα ήταν η ΕΕ να κάνει αυτό που έκαναν οι μεγάλες δυνάμεις στην ναυμαχία του Ναυαρίνου στις 8/20 Οκτωβρίου 1827.
    Και μετά, η νεοέλληνες να γράψουν στα ιστορικά βιβλία τους, για την περήφανη νίκη της Ελλάδος σε βάρος της Τουρκίας.
    Με τα απαραίτητα συνοδευτικά:
    .
    Μια μανία βρε παιδί μου, η Ρωμιοσύνη να απαιτεί να λύνουν οι άλλοι δικά της τα προβλήματα. Προβλήματα, που λύνονται με τον κοινό νου..
    Γ.

  • Ανώνυμος 49331

    27 Αυγ 2020

    49330,
    "εμείς ασκούμε διπλωματία"; Ε όχι, αστείο κάνεις.. Πότε "κάναμε" διπλωματία; Να υποθέσω με το "Μακεδονικό" , όπου ένα θέμα της πλάκας, βάσταξε εξ αιτίας της διπλωματίας της βλακείας, κοντά στα τριάντα χρόνια. Επί τρεις δεκαετίες, ασκούσαμε αναίτια ψυχολογική - και όχι μόνο - πίεση σε ένα αδύναμο κράτος.
    Όλο αυτό το θέατρο, γίνεται για να συνηθίσει το ρωμαίικο στην ιδέα των διαπραγματεύσεων με τους γείτονες.
    Ακόμη και οι φωστήρες τύπου Μητσοτάκη, Τσίπρα κλπ, έχουν κατανοήσει πως σε μια πολεμική σύγκρουση το τίμημα από το ασήμαντο κέρδος, θα είναι τρομερό. Βέβαια στον υπέρμετρο εγωισμό των Ρωμιών, κάθε υποχώρηση απέναντι στους "Μογγόλους" είναι κάτι αδιανόητο.
    Όταν όμως το όλο ζήτημα λυθεί, γιατί θα λυθεί έτσι ή αλλιώς, θα φανεί ακόμη μια φορά πως η ανωριμότητα ενός λαού μετέτρεψε ένα εύκολο πρόβλημα σε γόρδιο δεσμό.
    Ο νεοέλληνας έχει να λύσει ένα σοβαρό πρόβλημα αυτογνωσίας.
    Φαντάζεται πως είναι το κέντρο του κόσμου, πως κάποιοι άλλοι οφείλουν να αναλάβουν την ευθύνη της σίτισης του, πως είναι ο πιο πολιτισμένος λαός, ότι έχει παντού και πάντοτε δίκαιο, ότι τον φθονούν, τον επιβουλεύονται, πως μπορεί να καταστρέφει την φύση ατιμωριτί, οι άλλοι οφείλουν να υποχωρούν στις (παράλογες) απαιτήσεις του κλπ
    Με μια λέξη: παιδιαρίζει..
    Γ.

  • Ανώνυμος 49330

    27 Αυγ 2020

    Περσινά ξινά σταφύλια στην Οθωμανική Σοβιετία μας. Εδώ ο Πολυχρονεμένος Σουλτάνος μας έστειλε φιρμάνι να κάτσουμε ήσυχα γιατί ο Αλλάχ τον όρισε δερβέναγα μεσ στο τζαμί Agia Sofia και αντί να προσκυνήσουμε σαν γνήσιοι Οθωμανοί εμείς ασκούμε διπλωματία !!! Πάει χάλασε ο κόσμος. Ευτυχώς που υπάρχουν και τα ορφανά του Λιάκου να μην χαθεί η παράδοση της Κοκκινοσκουφίτσας.
    Λ.Ν.

  • Ανώνυμος 49328

    26 Αυγ 2020

    "Η επέκταση των χωρικών υδάτων κ το χρονικό της νύχτας που θύμισε Ίμια στα Γεγονότα του MEGA, 26/8/20"
    https://youtu.be/rHmRvkBO4wc

    Παρακολουθήστε τις ομιλίες των πολιτικών αρχηγών στη βουλή με αφορμή την ελληνοτουρκική κρίση και θα φρικάρετε. Επίπεδο από σκετς δημοτικού σχολίου επί χούντας.
    Πάντως, για να λέμε και του στραβού το δίκαιο, κάτι έμαθε η Ρωμιοσύνη από τα παθήματα της.
    Πριν εκατό χρόνια επιχείρησε να μεγαλώσει την Ελλάδα, με την αναβίωση της αυτοκρατορίας του Βυζαντίου. Και έπαθε, μια μεγάλη εθνική καταστροφή.
    Τώρα ο Μητσοτάκης, με ταχυδακτυλουργικό τρόπο μεγάλωσε την θαλάσσια έκταση της χώρας από έξη μίλια σε δώδεκα, σε μια προσπάθεια να παριστάνει τον Ελ. Βενιζέλο και να προετοιμάσει τους Ρωμιούς για την τελική απόφαση της Ελλάδος να προσέλθει στο τραπέζι των συνομιλιών με την Τουρκία, χρυσώνοντας το χάπι.
    Οι Ρωμιοί, παρά τις εθνικιστικές κορώνες τους, γνωρίζουν πως αν επεκτείνουν στα 12 μίλια την ελληνική θάλασσα προς την πλευρά της Τουρκίας, τότε η.. ηρωική απόφαση του Μητσοτάκη να.. μεγαλώσει την χώρα, θα πάει στράφι.
    Καζαν καζάν μπρε γκιαούρηδες! Ταμάμ!

    Γιάννης Κανάρης


  • Ανώνυμος 47456

    12 Μαΐ 2019

    Φόβοι για νέα... Δεκεμβριανά μετά το «όχι» στον Κουφοντίνα
    Ο αντιεξουσιαστικός χώρος «βράζει», είναι συσπειρωμένος και έτοιμος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, να προχωρήσει σε μπαράζ καταδρομικών επιθέσεωνhttps://www.tanea.gr/2019/05/12/greece/astynomika/fovoi-gia-nea-dekemvriana-meta-to-oxi-ston-koufontina/

    Ρωμιοσύνη εδώ γελάτε..!
    XD

  • Ανώνυμος 47439

    9 Μαΐ 2019

    «Είσαι πολύ λίγος εσύ να μιλάς για μένα!» -Σόκαρε το επίπεδο καφενείου του Τσίπρα
    https://www.iefimerida.gr/politiki/sokare-epipedo-kafeneioy-toy-tsipra

    Εξανέστει και με το δίκιο του ο καταληψίας πρωθυπουργός της ρωμιοσύνης και εν ενεργεία μπανανάρχης.
    http://frikipaideia.org/wiki/Μπανανία
    https://frikipaideia.org/wiki/ΠΑΣΟΚ
    https://www.frikipaideia.org/wiki/Κωστάκης_Καραμανλής
    https://frikipaideia.org/wiki/Δημοσθένης_Λιακόπουλος

    Ελαιοπαραγωγός της ελληνικής πολιτικής ζωής και πρώην σοσια-ληστής (social thief) πρωθυπουργός της χώρας με το ΠΑΣΟΚ. Επιχείρησε ρετουσάρισμα στο σοσιαλιστικό προσωπείο του και αναγκάστηκε να ρίξει δάκο στη μάπα του για να ψοφήσουν οι ελιές. Είναι επίσης ο πρόεδρος του άλλου Π.Α.Σ.Ο.Κ. Ο Κώστας Σημίτης(πραγματικό όνομα Ααρόν Αβούρης) είναι υβρίδιο Κίνεζοντα - ελιάς , φυτολάγνος και επίσης πολύ σπάνιο είδος πίτσας. Είναι παντρεμένος με την Δάφνη, φυτό της Αθήνας.
    https://www.frikipaideia.org/wiki/Κώστας_Σημίτης

    Για να γελάσουμε και λίγο.

  • Ανώνυμος 47438

    9 Μαΐ 2019

    Στο μεταξύ:
    "Ξαναχτίζεται ο Παρθενώνας - Ιστορική απόφαση του ΚΑΣ αναμορφώνει τον ναό"
    https://www.ethnos.gr/ellada/37528_xanahtizetai-o-parthenonas-istoriki-apofasi-toy-kas-anamorfonei-ton-nao
    Ήταν αυτό ακριβώς που έλειπε στη ρωμιοσύνη. Κατά τα άλλα όλα καλά.

  • Ανώνυμος 47437

    9 Μαΐ 2019

    "Επειδή δεν μπορώ να βρω δίκαιο στη δικαιοσύνη των Ελλήνων"
    Εννοούσε "των ρωμιών" ο Γιαγκούλας, αλλά του το συγχωρώ λόγω άγνοιας και πλύσης εγκεφάλου στο σχολείο (αν πήγε).
    Ξέχασα και αυτό:
    https://i.postimg.cc/pXKbvNkq/Negan.gif

  • Ανώνυμος 47436

    9 Μαΐ 2019

    Γιαγκούλας. Αδικήθηκε και ανέλαβε μόνος του να απονείμει δικαιοσύνη. Δύσκολο έργο.

  • Ανώνυμος 47434

    9 Μαΐ 2019

    Απίθανο γεγονός. Δεν το γνώριζα καν!

  • Ανώνυμος 47430

    8 Μαΐ 2019

    "Το 1917 ο Γιαγκούλας απέκτησε ένα ξεχωριστό, όπως επρόκειτο να αποδειχθεί, φονικό όπλο, τη μαχαίρα του, την οποία ο ίδιος αποκαλούσε «Παρδάλα». Στη λεπίδα της ο λήσταρχος, σύμφωνα με το Εγκληματολογικό Μουσείο, είχε χαράξει το εξής κείμενο: «Προς όλους. Επειδή δεν μπορώ να βρω δίκαιο στη δικαιοσύνη των Ελλήνων, αναγκάσθηκα να τονίσω το δίκαιο της Παρδάλας ή Μαχαίρας. Από τώρα και στο εξής η ύψιστη αυτή λειτουργός της άνανδρης Δικαιοσύνης, η ονομαζόμενη “Παρδάλα”, έχει τον λόγο απέναντι σε όλους τους υπεύθυνους και άπιστους. Η λειτουργία αυτής της μαχαίρας θα είναι πάντα ειλικρινής και πότε δεν θα λησμονήσει τα ιερά της καθήκοντα για την απονομή του δικαίου.
    Μάρτιος 1917»."
    https://www.iefimerida.gr/news/364013/giagkoylas-o-listarhos-fovos-kai-tromos-eihe-sfaxei-54-atoma-me-mahairi-toy-sto-telos

    Ήταν δηλαδή η Παρδάλα ότι η Lucille για τον Negan:
    https://www.youtube.com/watch?v=TKEmIWxHG-I

  • Ανώνυμος 47427

    7 Μαΐ 2019

    Στο απυρόβλητο τα «άγια» λείψανα :)