ΜΑΝΙΤΑΡΙ
ΠΟΡΙΑ ΚΟΚΟΣ

Οι θεραπευτικές ιδιότητες
ενός δημοφιλούς
κινέζικου βότανου


Το Πόρια κόκος (Poria cocos) είναι ένα βρώσιμο μανιτάρι, το οποίο αναπτύσσεται γύρω από πολλά είδη πεύκων.

Χρησιμοποιείται ευρέως για να παρασκευάζονται υγιεινά σνακς και επιδόρπια στην Κίνα και σε ορισμένες άλλες χώρες της Ανατολικής Ασίας, λόγω των διάφορων ιαματικών επιδράσεων που εμφανίζει.

Αυτό το μανιτάρι θα μπορούσε να αποτελεί και μια καλή επιλογή για την παραγωγή λειτουργικών τροφίμων, ενώ ανήκει στα φαρμακευτικά μανιτάρια, σύμφωνα με την Κινεζική Φαρμακοποιία (έκδοση 2015).

Όσον αφορά στις ονομασίες του, είναι γνωστό ως «Ινδικό ψωμί» στη Βόρεια Αμερική και Φου Λινγκ (Fu-Ling) στην Κίνα.


Παραδοσιακές χρήσεις

Παραδοσιακά, χρησιμοποιείται για την πρόκληση διούρησης, την αναζωογόνηση της σπλήνας, και την ηρεμία του νου.

Αυτό το μανιτάρι δεν είναι ένα νέο μανιτάρι, αλλά είναι ένα από πιο εδραιωμένα φαρμακευτικά μανιτάρια, το οποίο χρησιμοποιείται στην Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική για δυο χιλιάδες χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν το 15% των παρασκευασμάτων που χρησιμοποιούνται στην Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική συμπεριλαμβάνουν το Πόρια κόκος στη σύνθεσή τους.



Συστατικά

IMAGE DESCRIPTIONΣχετικά με τη χημική σύνθεση του, το Πόρια κόκος περιέχει χαμηλή περιεκτικότητα σε φαινόλες και φλαβονοειδή, αλλά είναι μια πλούσια πηγή σε τριτερπενικά οξέα, τα οποία γενικά θεωρούνται ένα από τα κύρια βιοδραστικά συστατικά του.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια, για το Πόρια κόκος είχαν αναγνωριστεί περισσότερες από ογδόντα τριτερπενοειδείς ενώσεις, οι οποίες πρόσφατα ξεπέρασαν τις εκατον είκοσι (με βασικότερο εκπρόσωπο το παχυμικό οξύ).

Εκτός από τις τριτερπενοειδείς ενώσεις, το Πόρια κόκος περιέχει πολυσακχαρίτες, αμινοξέα, χολίνη, ιστιδίνη, στεροειδή και άλλες ενώσεις.


Δραστικότητες

Οι σύγχρονες φυτοχημικές και φαρμακολογικές έρευνες δείχνουν ότι το Πόρια κόκος έχει υψηλό ιαματικό δυναμικό και στις τριτερπενοειδείς ενώσεις που περιέχει αποδίδονται οι αντικαρκινικές και οι αντιφλεγμονώδεις δράσεις του.

Επίσης, εμφανίζει και άλλες βιολογικές δραστικότητες, όπως αντιοξειδωτικές, αντιιικές, αντιβακτηριδιακές, αντι-υπεργλυκαιμικές και αντιεμετικές, ενώ φαίνεται ότι είναι ικανό να προλαμβάνει τον σχηματισμό πέτρας στα νεφρά.

Σύμφωνα με την Κινεζική Φαρμακοποιία, το Πόρια κόκος είναι διουρητικό με ικανότητα να αναζωογονεί
τη λειτουργία της σπλήνας και να ηρεμεί το μυαλό. Κλινικά, μπορεί να εφαρμοστεί σε περιπτώσεις μειωμένης λειτουργίας της μνήμης λόγω ανεπάρκειας της σπλήνας.


Τρεις μετα-αναλύσεις δείχνουν ότι αυτό το μανιτάρι δρα ευεργετικά όταν χρησιμοποιείται συμπληρωματικά κατά την χημειοθεραπεία.

Το 2018, μια ομάδα επιστημόνων δημοσίευσε μία μελέτη, τα ευρήματα της οποίας έδειξαν ότι το μανιτάρι Πόρια κόκος βοήθησε σημαντικά στην απώλεια βάρους (μεσοσταθμική μείωση 14,7 κιλά, μετά από 6 μήνες χρήσης).


Παρενέργειες

Στην Κινέζικη Φαρμακοποιία αναφέρεται ότι για το μανιτάρι πόρια υπάρχουν οι εξής αντενδείξεις:

• Ουρογεννητική πρόπτωση.
• Πολυουρία.
• Σπερματόρροια (εκροή σπέρματος χωρίς να έχει προηγηθεί σεξουαλικός ερεθισμός).



Παραπομπές

• Jin, J.; Zhou, R.; Xie, J.; Ye, H.; Liang, X.; Zhong, C.; Shen, B.; Qin, Y.; Zhang, S.; Huang, L. Insights into Triterpene Acids in Fermented Mycelia of Edible Fungus Poria cocos by a Comparative Study. Molecules 2019, 24, 1331.
• Wu, J., Wang, C., Huang, G. et al. Biotransformation of vine tea (Ampelopsis grossedentata) by solid-state fermentation using medicinal fungus Poria cocos. J Food Sci Technol 53, 3225–3232 (2016).
• Yuan, T., Zhao, Y., Zhang, J. et al. Application of variable selection in the origin discrimination of Wolfiporia cocos (F.A. Wolf) Ryvarden & Gilb. based on near infrared spectroscopy. Sci Rep 8, 89 (2018).
• Biol Pharm Bull . 2019 Jan 1;42(1):123-129. doi: 10.1248/bpb.b18-00730. Epub 2018 Oct 30. Targeting Pyruvate Kinase M2 and Hexokinase II, Pachymic Acid Impairs Glucose Metabolism and Induces Mitochondrial Apoptosis Guopeng Miao, Juan Han, Jifeng Zhang, Yihai Wu, Guanhe Tong.
• Biol Pharm Bull. 2015;38(9):1337-44. doi: 10.1248/bpb.b15-00121. Determination and Pharmacokinetic Study of Pachymic Acid by LC-MS/MS Feng-Yun Wang, Wei-Sheng Lv, Liang Han.
• Antioxidant and Renoprotective Effects of Mushroom Extract: Implication in Prevention of Nephrolithiasis Ariel Schulman, Matthew Chaimowitz, Muhammad Choudhury, Majid Eshghi, Sensuke Konno.
• Traditional chinese medicine for senile dementia. Lin Z, Gu J, Xiu J, Mi T, Dong J, Tiwari JK. Evidence-based Complementary and Alternative Medicine : Ecam, 25 Jul 2011, 2012:692621.
• Correlation between Quality and Geographical Origins of Poria cocos Revealed by Qualitative Fingerprint Profiling and Quantitative Determination of Triterpenoid Acids. Zhu LX, Xu J, Wang RJ, Li HX, Tan YZ, Chen HB, Dong XP, Zhao ZZ2.
• Antioxidant and Renoprotective Effects of Mushroom Extract: Implication in Prevention of Nephrolithiasis. Schulman A, Chaimowitz M, Choudhury M, Eshghi M, Konno S.
• Poria, Medically reviewed by Drugs.com. Last updated on Dec 16, 2019.
• Phytother Res. 2016 May; Integrative Medicine for Relief of Nausea and Vomiting in the Treatment of Colorectal Cancer Using Oxaliplatin-Based Chemotherapy: A Systematic Review and Meta-Analysis. Chen MH, May BH, Zhou IW, Zhang AL, Xue CC.
• Review Phytother Res. 2014 Jul; FOLFOX 4 Combined With Herbal Medicine for Advanced Colorectal Cancer: A Systematic Review Menghua Chen, Brian H May, Iris W Zhou, Charlie C L Xue, Anthony L Zhang.
• Crit Rev Oncol Hematol. 2016 Sep; Oxaliplatin-based chemotherapy combined with traditional medicines for neutropenia in colorectal cancer: A meta-analysis of the contributions of specific plants. Chen M, May BH, Zhou IW, Sze DM, Xue CC, Zhang AL.
• Mendes LC. Effective fuling (Poria Cocos) for the treatment of obesity? Int J Complement Alt Med. 2018;11(6):380-385. DOI: 10.15406/ijcam.2018.11.00430.


Στέλεχος Διατροφής και Διαιτολογίας.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


25 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 49560

    16 Οκτ 2020

    Ο καταναλωτής δεν είναι γιατρός, ούτε επιδημιολόγος, ούτε μελετάει τα στοιχεία κάθε έρευνας και μελέτης, ούτε έχει τις γνώσης για να το κάνει.
    Τον καταναλωτή τον ενδιαφέρει το δια ταύτα, το οποίο έχει αναφερθεί στο πρώτο σχόλιο 49469.
    Τα παραμύθια περί ανταλλαγής απόψεων και φιλολογικών αντιπαραθέσεων είναι για τους αερολόγους και τους αμπελοφιλόσοφους. Πιθανών έχεις μπερδέψει τις θετικές επιστήμες και την ιατρική με τη φιλολογία. Η δε παράθεση μεμονομένων μελετών ερμηνευόμενων κατά το δοκούν εν είδει τεκμηρίωσης ή απόδειξης δεν μπορεί παρά να αποτελεί χαρακτηριστικό είτε ημιμάθειας είτε απατεωνιάς, όπως ανέφερα. Μακάρι να δούλευαν τόσο τα placebo της ομοιοπαθητικής, όσο και τα λογής ματζούνια από όπου και αν προέρχονται. Δεν θα χρειαζόταν να παίρνουμε φάρμακα. Από τη στιγμή που δεν δουλεύουν, δεν υπάρχει λόγος να επιμένουμε.

    Και ο Μ.Δημόπουλος παρέθετε σεντόνια με μελέτες:
    https://www.ellinikahoaxes.gr/2017/10/06/vaccines-autism/
    Ο οποίος έβαλλε κατά της κλασσικής ιατρικής, αλλά έψαχνε για αποδείξεις στα *κιτάπια της! Αυτό λέγεται σχιζοφρένεια.
    Καλά ξεμπερδέματα.

    *κιτάπι < τουρκική kitap < αραβική كتاب (kitāb, ιερό βιβλίο)

    Επιπλέον όπως αναφέρει ο γιατρός που επικαλείται ο κ. Δημόπουλος στο άρθρο του, ο Dr. Andrew G. Weber:
    "Οι ασθενείς που έλαβαν βιταμίνη C τα πήγαν σημαντικά καλύτερα από όσους δεν πήραν βιταμίνη C.
    Η βιταμίνη C χορηγείται μαζί με φάρμακα κατά της ελονοσίας, υδροξυχλωροκίνη, αζιθρομυκίνη και παράγοντες αραίωσης αίματος."
    Πολύ απλά δεν υπάρχει κανένα ερευνητικό πρωτόκολλο με βάση το οποίο ο εν λόγω γιατρός χορηγεί τη βιταμίνη C έτσι ώστε να ξέρει αν είναι αυτή που έχει την επίδραση που αναφέρει ή οποιοδήποτε άλλο από τα φάρμακα που χορηγεί ή συνδυασμός των φαρμάκων. Επίσης δεν υπάρχει καμία αναφορά ή μελέτη αυτού του γιατρού που να δείχνει αυτά τα αποτελέσματα επομένως δεν υπάρχει τεκμηρίωση των λεγομένων. Τέλος ο Dr. Weber δεν μιλάει πουθενά για “θεραπεία” της COVID-19 όπως αναφέρει ο τίτλος του άρθρου που δημοσίευσε ο κ. Δημόπουλος. Εν ολίγοις το υπό εξέταση άρθρο δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση διάψευση του παρόντος άρθρου κατάρριψης ενώ η αρχική αξιολόγηση των ισχυρισμών του κ. Δημόπουλου όσον αφορά την εικαζόμενη σχέση μεταξύ βιταμίνης C και της νόσου COVID-19 ως ψευδή παραμένει."
    https://www.ellinikahoaxes.gr/2020/03/22/vitamin-c-covid19-pseudoscience/

  • Ανώνυμος 49559

    16 Οκτ 2020

    Από το σύνολο των απαντήσεων σας μέχρι τώρα είναι ξεκάθαρο ότι η μόνη περίπτωση για να μην με θεωρείτε απατεώνα ή ημιμαθή ή όλα τα άλλα χαριτωμένα που μού έχετε προσάψει είναι να συμφωνω με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις σας.
    Οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση παρεκκλίνει από τις πεποιθήσεις σας είναι "μάπα".

    Αυτό δεν αποτελεί χαρακτηριστικό σκεπτόμένου ανθρώπου αλλά είναι δείγμα δογματικού ανθρώπου.

    Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε επιστημονική απόδειξη και εάν σας παραθέσω θα την βγάζετε προβληματική, χωρίς καμμία τεκμηρίωση, απλά και μόνο επειδή δεν συμφωνεί με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις.

    Δεν γίνετε ανταλλαγή απόψεων με αυτόν τον τρόπο.

    Καλή συνέχεια να έχετε

  • Ανώνυμος 49558

    16 Οκτ 2020

    Από το σύνολο των απαντήσεων σας μέχρι τώρα είναι ξεκάθαρο ότι η μόνη περίπτωση για να μην με θεωρείτε απατεώνα ή ημιμαθή ή όλα τα άλλα χαριτωμένα που μού έχετε προσάψει είναι να συμφωνω με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις σας.
    Οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση παρεκκλίνει από τις πεποιθήσεις σας είναι "μάπα".

    Αυτό δεν αποτελεί χαρακτηριστικό σκεπτόμένου ανθρώπου αλλά είναι δείγμα δογματικού ανθρώπου.

    Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε επιστημονική απόδειξη και εάν σας παραθέσω θα την βγάζετε προβληματική, χωρίς καμμία τεκμηρίωση, απλά και μόνο επειδή δεν συμφωνεί με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις.

    Δεν γίνετε ανταλλαγή απόψεων με αυτόν τον τρόπο.

    Καλή συνέχεια να έχετε

  • Ανώνυμος 49557

    16 Οκτ 2020

    Από το σύνολο των απαντήσεων σας μέχρι τώρα είναι ξεκάθαρο ότι η μόνη περίπτωση για να μην με θεωρείτε απατεώνα ή ημιμαθή ή όλα τα άλλα χαριτωμένα που μού έχετε προσάψει είναι να συμφωνω με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις σας.
    Οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση παρεκκλίνει από τις πεποιθήσεις σας είναι "μάπα".

    Αυτό δεν αποτελεί χαρακτηριστικό σκεπτόμένου ανθρώπου αλλά είναι δείγμα δογματικού ανθρώπου.

    Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε επιστημονική απόδειξη και εάν σας παραθέσω θα την βγάζετε προβληματική, χωρίς καμμία τεκμηρίωση, απλά και μόνο επειδή δεν συμφωνεί με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις.

    Δεν γίνετε ανταλλαγή απόψεων με αυτόν τον τρόπο.

    Καλή συνέχεια να έχετε

  • Ανώνυμος 49556

    16 Οκτ 2020

    Από το σύνολο των απαντήσεων σας μέχρι τώρα είναι ξεκάθαρο ότι η μόνη περίπτωση για να μην με θεωρείτε απατεώνα ή ημιμαθή ή όλα τα άλλα χαριτωμένα που μού έχετε προσάψει είναι να συμφωνω με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις σας.
    Οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση παρεκκλίνει από τις πεποιθήσεις σας είναι "μάπα".

    Αυτό δεν αποτελεί χαρακτηριστικό σκεπτόμένου ανθρώπου αλλά είναι δείγμα δογματικού ανθρώπου.

    Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε επιστημονική απόδειξη και εάν σας παραθέσω θα την βγάζετε προβληματική, χωρίς καμμία τεκμηρίωση, απλά και μόνο επειδή δεν συμφωνεί με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις.

    Δεν γίνετε ανταλλαγή απόψεων με αυτόν τον τρόπο.

    Καλή συνέχεια να έχετε

  • Ανώνυμος 49555

    16 Οκτ 2020

    Από το σύνολο των απαντήσεων σας μέχρι τώρα είναι ξεκάθαρο ότι η μόνη περίπτωση για να μην με θεωρείτε απατεώνα ή ημιμαθή ή όλα τα άλλα χαριτωμένα που μού έχετε προσάψει είναι να συμφωνω με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις σας.
    Οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση παρεκκλίνει από τις πεποιθήσεις σας είναι "μάπα".

    Αυτό δεν αποτελεί χαρακτηριστικό σκεπτόμένου ανθρώπου αλλά είναι δείγμα δογματικού ανθρώπου.

    Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε επιστημονική απόδειξη και εάν σας παραθέσω θα την βγάζετε προβληματική, χωρίς καμμία τεκμηρίωση, απλά και μόνο επειδή δεν συμφωνεί με τις μη-τεκμηριωμένες πεποιθήσεις.

    Δεν γίνετε ανταλλαγή απόψεων με αυτόν τον τρόπο.

    Καλή συνέχεια να έχετε

  • Ανώνυμος 49554

    16 Οκτ 2020

    Εγώ παραθέτω ως πηγές τον Παγκόσμιο Οργανιμό Υγείας και μετα-αναλύσεις (που όπως αποδεικνύεται δεν γνωρίζετε το ποιοτικό κριτήριο), και εσείς παραθέτετε τα ellinikahoaxes.gr.

    Μία ακόμα μετα-ανάλυση :
    Chinese herbal medicine for coronavirus disease 2019: A systematic review and meta-analysis

    Our meta-analyses found that comparing CHM group and conventional western medicine group, CHM group has improvements in several clinical parameters including lung CT, clinical cure rate, ranging from mild to critical cases, length of hospital stay, total score of clinical symptoms, fever reduction time, symptom score of fever, number of cough reduction cases, symptom score of cough, number of fatigue reduction cases, symptom score of fatigue, disappearing time of fatigue, TCM syndrome, viral nucleic acid testing, and inflammatory biomarkers (C-reactive protein). Besides, no severe adverse effects was identified by CHM
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7331568/

    ΥΓ. ακριβώς όπως το είπατε : ένα από τα χαρακτηριστικά των απατεώνων ή των ημιμαθών φαίνεται από την ποιότητα των πηγών που παραθέτουν

  • Ανώνυμος 49549

    15 Οκτ 2020

    https://www.ellinikahoaxes.gr/2018/02/02/velonismos_acupuncture/

    Μάπα και αυτό το καρπούζι.
    Μάλιστα προς το τέλος του άρθρου κάνει αναφορά στις μελέτες, την ποιότητά τους και τις αξιολογήσεις τους.
    Που σημαίνει ότι το επιλεκτικό ποστάρισμα μελετών πρέπει να αποτελεί χαρακτηριστικό είτε απατεώνων είτε ημιμαθών.
    Φάε μια κρεμούλα καλύτερα!

  • Ανώνυμος 49547

    15 Οκτ 2020

    Επίσης, ποτέ δεν είπα ότι η παραδοσιακη κινεζικη ιατρικη "θεραπεύει".
    Εσείς το επινοήσατε αυτό, και κάνετε έναν φανταστικό διάλογο με τον εαυτό σας.

    Εγώ παραθέτε επιστημονικά δεδομένα, και εσείς παραθέτετε πεποιθήσεις, ενώ βάζετε στο στόμα μου λόγια που δεν είπα

  • Ανώνυμος 49546

    15 Οκτ 2020

    Εσείς "λέτε" ότι η παραδοσιακή κινέζικη ιατρική είναι "μαντζούνια", αλλά τα επιστημονικά δεδομένα επιβεβαιώνουν το ακριβώς αντίθετο.

    Και ο κάθε άνθρωπος ας κρίνει αντίστοιχα

  • Ανώνυμος 49544

    15 Οκτ 2020

    Και το συμπέρασμα που κόπηκε στο προηγούμενο μήνυμα:

    Conclusions: Our review suggests that management of female infertility with Chinese herbal medicine can improve pregnancy rates 2-fold within a 3-6 month period compared with Western medical fertility drug therapy. In addition, fertility indicators such as ovulation rates, cervical mucus score, biphasic basal body temperature, and appropriate thickness of the endometrial lining were positively influenced by CHM therapy, indicating an ameliorating physiological effect conducive for a viable pregnancy.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25637159/

  • Ανώνυμος 49543

    15 Οκτ 2020

    Μία ακόμα μελέτη για τα "μαντζούνια"...

    Chinese herbal medicine for female infertility: an updated meta-analysis
    Objectives: To assess the effect of Traditional Chinese herbal medicine (CHM) in the management of female infertility and on pregnancy rates compared with Western medical (WM) treatment and update previous meta-analyses.

    Results: Forty RCTs involving 4247 women with infertility were included in our systematic review. Meta-analysis suggested a 1.74 higher probability of achieving a pregnancy with CHM therapy than with WM therapy alone (risk ratio 1.74, 95%CI: 1.56-1.94; p

  • Ανώνυμος 49542

    15 Οκτ 2020

    Μία ακόμα μελέτη για τα "μαντζούνια"...

    Chinese herbal medicine for female infertility: an updated meta-analysis

    Objectives: To assess the effect of Traditional Chinese herbal medicine (CHM) in the management of female infertility and on pregnancy rates compared with Western medical (WM) treatment and update previous meta-analyses.

    Methods: We searched the Medline and Cochrane databases until December 2013 for randomized controlled trials and meta-analyses investigating Chinese herbal medicine therapy for female infertility and compared clinical pregnancy rates achieved with CHM versus WM drug treatment.

    Results: Forty RCTs involving 4247 women with infertility were included in our systematic review. Meta-analysis suggested a 1.74 higher probability of achieving a pregnancy with CHM therapy than with WM therapy alone (risk ratio 1.74, 95%CI: 1.56-1.94; p

  • Ανώνυμος 49541

    15 Οκτ 2020

    Άλλο τι "νομίζετε", και άλλο τι δείχνουν τα επιστημονικά δεδομένα:

    Practice of traditional Chinese medicine for psycho-behavioral intervention improves quality of life in cancer patients: A systematic review and meta-analysis

    Background: Cancer patients suffer from diverse symptoms, including depression, anxiety, pain, and fatigue and lower quality of life (QoL) during disease progression. This study aimed to evaluate the benefits of Traditional Chinese Medicine psycho-behavioral interventions (TCM PBIs) on improving QoL by meta-analysis.

    Results: The six TCM PBIs analyzed were acupuncture, Chinese massage, Traditional Chinese Medicine five elements musical intervention (TCM FEMI), Traditional Chinese Medicine dietary supplement (TCM DS), Qigong and Tai Chi. Although both TCM PBIs and non-TCM PBIs reduced functional impairments in cancer patients and led to pain relief, depression remission, reduced time to flatulence following surgery and sleep improvement, TCM PBIs showed more beneficial effects as assessed by reducing both fatigue and gastrointestinal distress. In particular, acupuncture relieved fatigue, reduced diarrhea and decreased time to flatulence after surgery in cancer patients, while therapeutic Chinese massage reduced time to flatulence and time to peristaltic sound.

    Methods: Electronic literature databases (PubMed, CNKI, VIP, and Wanfang) were searched for randomized, controlled trials conducted in China. The primary intervention was TCM PBIs. The main outcome was health-related QoL (HR QoL) post-treatment. We applied standard meta analytic techniques to analyze data from papers that reached acceptable criteria.

    Conclusion: These findings demonstrate the efficacy of TCM PBIs in improving QoL in cancer patients and establish that TCM PBIs represent beneficial adjunctive therapies for cancer patients.

    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26498685/

  • Ανώνυμος 49538

    14 Οκτ 2020

    @49529
    Το ότι ματζούνια ή ο βελονισμός μπορεί να απαλύνουν τον πόνο, να δρουν δηλαδή αναλγητικά, δεν το αποκλείω πλήρως, αλλά αυτό δεν λέει κάτι.
    Αναλγητικά μπορεί να δράσουν και πολλά άλλα πράγματα.
    Αλλού είναι το θέμα: οι ισχυρισμοί ότι τα ματζούνια θεραπεύουν ή προλαμβάνουν πάσα νόσο και πάσα μαλακίαν, από καρκίνους μέχρι χρόνιες ασθένειες.
    Ξύπνα, ώρα για ύπνο!

  • Ανώνυμος 49529

    14 Οκτ 2020

    Traditional Chinese medicine for neck pain and low back pain: a systematic review and meta-analysis

    Background: Neck pain (NP) and low back pain (LBP) are common symptoms bothering people in daily life. Traditional Chinese medicine (TCM) has been used to treat various symptoms and diseases in China and has been demonstrated to be effective. The objective of the present study was to review and analyze the existing data about pain and disability in TCM treatments for NP and LBP.

    Results: Seventy five randomized controlled trials (n = 11077) were included. Almost all of the studies investigated individuals experiencing chronic NP (CNP) or chronic LBP (CLBP). We found moderate evidence that acupuncture was more effective than sham-acupuncture in reducing pain immediately post-treatment for CNP (visual analogue scale (VAS) 10 cm, mean difference (MD) = -0.58 (-0.94, -0.22), 95% confidence interval, p = 0.01), CLBP (standardized mean difference = -0.47 (-0.77, -0.17), p = 0.003), and acute LBP (VAS 10 cm, MD = -0.99 (-1.24, -0.73), p< 0.001). Cupping could be more effective than waitlist in VAS (100 mm) (MD = -19.10 (-27.61, -10.58), p < 0. 001) for CNP or medications (e.g. NSAID) for CLBP (MD = -5.4 (-8.9, -0.19), p = 0.003). No serious or life-threatening adverse effects were found.

    Conclusions: Acupuncture, acupressure, and cupping could be efficacious in treating the pain and disability associated with CNP or CLBP in the immediate term. Gua sha, tai chi, qigong, and Chinese manipulation showed fair effects, but we were unable to draw any definite conclusions, and further research is still needed. The efficacy of tuina and moxibustion is unknown because no direct evidence was obtained. These TCM modalities are relatively safe.

    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25710765/

  • Ανώνυμος 49522

    13 Οκτ 2020

    Every country in the world, needs to be concerned about the sustainability of its health services.

    Even the richest countries in the world cannot afford new treatments for common conditions like cancer and hepatitis C that cost from $50 000 to $150 000 per patient per year.

    This trend is the opposite of sustainable development.
    In other words, countries are seeking to expand coverage with essential services at a time when consumer expectations for care are rising, costs are soaring, and most budgets are either stagnant or reduced.

    Faced with this dilemma, and most especially the costs of treating lifestyle-related chronic diseases, many experts see a need to shift the model for health service delivery away from a strictly biomedical model, focused on individual diseases, towards a more holistic approach.

    In Europe, for example, pharmacists are trained to deal with common aches, pains, sniffles, and other complaints. They focus on symptoms, not diseases, and dispense over-the-counter products, including herbal remedies, to address these symptoms. In other words, they act as gatekeepers.
    This is one way to reduce the burden on health services. Traditional Chinese medicine is another.

    The World Health Organization welcomes this landmark conference on the modernization of traditional Chinese medicine. You seek, in particular, to give traditional medicine an evidence-based place within a health care system where mainstream modern medicine dominates.

    One approach when exploring the modernization of traditional Chinese medicine is to look at the shortcomings of modern medicine, both real and perceived. Paradoxically, these shortcomings have created a situation where traditional medicine meets a perceived need, yet earns a bad name at the same time.

    People are suspicious that powerful new drugs may have side effects that have either not yet been detected or were never honestly disclosed.
    Some analysts attribute this dissatisfaction and mistrust to the system, the infrastructure, the training, the incentives, and the orientation of modern medical care.

    The fact that the 11th revision of the International Classification of Diseases, which is overseen by WHO, contains a chapter on traditional medicine is significant.

    Particular attention is being given to testing of the chapter in integrated health care settings in target countries where both traditional and Western medicine are practiced.
    https://www.who.int/dg/speeches/2016/chinese-medicine-sustainable/en/

  • Ανώνυμος 49498

    10 Οκτ 2020

    @49497

    Traditional Chinese medicine gains WHO acceptance despite critics citing lack of evidence
    "The reason for including traditional medicine conditions and practices is that it is used by hundreds of thousands of people worldwide," the WHO explained, but noted that the inclusion was "not an endorsement of the scientific validity of any Traditional Medicine practice or the efficacy of any Traditional Medicine intervention."
    https://www.bioworld.com/articles/357053-traditional-chinese-medicine-gains-who-acceptance-despite-critics-citing-lack-of-evidence?v=preview

    Ξεκάθαρα πράγματα.

  • Ανώνυμος 49497

    10 Οκτ 2020

    Despite some critics, traditional Chinese Medicine gains world health organization acceptance

    The World Health Assembly, a decision-making body of the World Health Organization (WHO), included a chapter on Chinese traditional medicine in the latest version of its influential global compendium for the first time in history.

    https://www.bioworld.com/articles/357053-traditional-chinese-medicine-gains-who-acceptance-despite-critics-citing-lack-of-evidence?v=preview
    https://www.who.int/dg/speeches/2016/chinese-medicine-sustainable/en/

  • Ανώνυμος 49475

    5 Οκτ 2020

    https://www.farmakeftikamanitaria.gr/poria-kokos-cocos.html

    Προσέξτε τί αναφέρεται στο τέλος:

    "Οι πληροφορίες έχουν ΜΟΝΟ ενημερωτικό χαρακτήρα. Τα προϊόντα είναι φυτικά συμπληρώματα διατροφής σχεδιασμένα για να βοηθούν στην διατήρηση της γενικής ευεξίας. ΔΕΝ προορίζονται για διάγνωση, αντιμετώπιση, θεραπεία ή πρόληψη καμμίας ασθένειας. Εάν έχετε συμπτώματα που απαιτούν ιατρική διάγνωση και θεραπεία, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να συμβουλευτείτε ιατρό. Διαβάστε προσεκτικά την Αποποίηση Ευθυνών.
    Καμία πληροφορία δεν θα πρέπει να ερμηνεύεται ότι εκπροσωπεί την επίσημη τοποθέτηση της εταιρείας DXN. Αποτελούν αυστηρά και μόνο προσωπικές μου τοποθετήσεις, ως ανεξάρτητου συνεργάτη της."

    Ξεκάθαρα πράγματα.

  • Ανώνυμος 49474

    4 Οκτ 2020

    Αλέξης Γεωργούλης (ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ): Μία αστρολόγος μού είπε ότι το 2022 θα γίνω πατέρας
    https://www.iefimerida.gr/ellada/alexis-georgoylis-eyroboyleytis-syriza-mia-astrologos-moy-eipe-oti-2022-tha-gino-pateras

    Όλα τα αστέρια έχει συγκεντρώσει στο κόμμα του ο Τσίπρας.

  • Ανώνυμος 49473

    4 Οκτ 2020

    49472,
    να, ένα άλλο ντιμπέιτ σε ρυθμό ραπ, αν δεν το 'χεις υπόψιν
    https://youtu.be/eALb_z8LMJE

  • Ανώνυμος 49472

    4 Οκτ 2020

    Ντιμπέιτ "Τραμπ-Μπάιντεν":
    https://www.youtube.com/watch?v=Wsije1KetVw

    Παρεμπιπτόντως ο Τραμπ σε ηλικία 70 ετών έγινε ο γηραιότερος (και πλουσιότερος) πρόεδρος στην ιστορία των ΗΠΑ και θέλει να τον διαδεχτεί ο Μπάιντεν που είναι 77 ετών!

  • Ανώνυμος 49470

    4 Οκτ 2020

    Πραγματικά δεν ξέρω πόσα άλλα βότανα, φυτά και λουλούδια περιέχουν πολυσακχαρίτες, αμινοξέα, χολίνη, ιστιδίνη, στεροειδή και άλλες ενώσεις. Όποιος έχει υπομονή και όρεξη, ας το ψάξει στη google. Αυτό δεν ήταν πρωτότυπο άρθρο. Ήταν μία πληροφορία, από αυτές που βρίθει το διαδίκτυο και που δεν θα θυμόμαστε αύριο το πρωί.
    Την επόμενη φορά να γράψετε για την φραπελιά και τις.. αντικαρκινικές ιδιότητες της.

  • Ανώνυμος 49469

    4 Οκτ 2020

    Διαβάζοντας προσεκτικά το λιτό κείμενο του Κιούση βγάζω το εξής σίγουρο συμπέρασμα: το μανιτάρι αυτό είναι διουρητικό και αυτή του η ιδιότητα ήταν γνωστή στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική. Ναι, αλλά αυτό δεν λέει τίποτε, διουρητικά είναι επίσης το μανταρίνι και η μπύρα. Και τί σημαίνει αυτό; Να αρχίσουμε να πλακωνόμαστε στα μανταρίνια και στις μπύρες.. Μα αρέσει που στο τέλος ο συντάκτης μας κλείνει το μάτι αναφέροντας ως παρενέργεια την εκροή σπέρματος χωρίς να έχει προηγηθεί σεξουαλικός ερεθισμός.

    Καταρχήν τα για την παραδοσιακή κινέζικη ιατρική και τα λογής μαντζούνια και βότανά της οι σχετικά λίγες μελέτες που έχουν γίνει δεν είναι και τόσο ελπιδοφόρες. Το ίδιο και για την αγιουβέρδα (παραδοσιακή ινδική ιατρική). Το μόνο θετικό που βρίσκω σε αυτές τις ιατρικές είναι ότι διαθέτουν τόσο μεγάλη γκάμα βοτάνων, που μπορεί κάτι από όλα αυτά να έχει κάποια χρησιμότητα στη μοντέρνα ιατρική, εννοώ κάποια χημική ουσία που θα βρει κάποια φαρμακευτικιή εταιρία και θα την πατεντάρει.

    Traditional Chinese medicine (TCM) is a branch of traditional medicine in China. It has been described as "fraught with pseudoscience", and the majority of its treatments as having no logical mechanism of action. TCM is said to be based on Compendium of Materia Medica and Huangdi Neijing. The practice includes various forms of herbal medicine, acupuncture, cupping therapy, gua sha, massage (tui na), bonesetter (die-da), exercise (qigong), and dietary therapy.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Traditional_Chinese_medicine

    The effectiveness of Chinese herbal medicine remains poorly researched and supported, and most of its treatments have no logical mechanism of action. There are concerns over a number of potentially toxic plants, animal parts, and mineral Chinese compounds, as well as the facilitation of disease.Trafficked and farmed-raised animals used in TCM are a source of several fatal zoonotic diseases. The probable bat-to-human COVID-19 infection may have been among people processing bat carcasses and guano in the production of TCM.
    Additional concerns exist over the illegal trade and transport of endangered species including rhinoceroses and tigers, and the welfare of specially farmed animals including bears. A review of cost-effectiveness research for TCM found that studies had low levels of evidence, with no beneficial outcomes. Pharmaceutical research has explored the potential for creating new drugs from traditional remedies, with few successful results. Proponents suggest that research has so far missed key features of the art of TCM, such as unknown interactions between various ingredients and complex interactive biological systems. A Nature editorial described TCM as "fraught with pseudoscience", and said that the most obvious reason why it has not delivered many cures is that the majority of its treatments have no logical mechanism of action.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Traditional_Chinese_medicine#Critique

    Να πω εδώ ότι ο συντάκτης αρθρογραφεί στο "Εναλλακτική Δράση" μαζί με άλλους πολλούς φυσικά, το οποίο το γνωρίζω διότι το ethnos.gr φιλοξενεί άρθρα του εν λόγω σάιτ. Αυτό δεν είναι κακό, αλλά θέλω να αναφέρω ότι ο γνωστός και μη εξαιρετέος Μ. Δημόπουλος επίσης αρθρογραφεί τις γνωστές μπαρούφες του, σύντομη γεύση των οποίων ακολουθεί:

    "Μερικές από τις ασθένειες που η επιστήμη έχει αποδείξει ότι τα κανναβοειδή μπορούν να θεραπεύσουν είναι η αρθρίτιδα, ο καρκίνος, η νόσος του Crohn, ο διαβήτης, η ινομυαλγία, η σκλήρυνση κατά πλάκας και η νόσος του Parkinson."
    https://enallaktikidrasi.com/2015/03/cannabis-ena-thaumatourgo-apagoreumeno-farmako-kata-tou-karkinou/

    https://enallaktikidrasi.com/2013/12/apodeikseis-therapeion-me-enallaktikes-therapeies/
    https://enallaktikidrasi.com/2013/05/candida-fysiki-antimetopisi-me-diatrofi-kai-votana/
    https://enallaktikidrasi.com/2013/07/aktinovolia-se-ola-ta-trofima-deite-ti-simainei-ayto-gia-tin-ygeia-mas/

    https://www.ellinikahoaxes.gr/2020/03/22/vitamin-c-covid19-pseudoscience/
    https://www.ellinikahoaxes.gr/2019/01/19/antigripika-embolia/
    https://www.ellinikahoaxes.gr/2017/11/10/marios-dimopoulos/
    https://www.ellinikahoaxes.gr/2017/10/06/vaccines-autism/