ΚΟΜΠΛΕΞ
ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ

Τα περί προτεραιότητας/ανωτερότητας
των αρχαίων ελλήνων



Κραυγάζει καθημερινά
στις εκπομπές του για
τη δήθεν προτεραιότη-
τα του αρχαίου ελληνι-
κού πολιτισμού έναντι
όλων των άλλων πολι-
τισμών, για την υπερο-
χή των ελλήνων, για
την αυτοχθονία τους
κι άλλα τέτοια ανιστό-
ρητα ο γνωστός τηλεβιβλιοπώλης─πρώην υπουργός. Μας προτρέπει παράλληλα, να αγοράσουμε τα βιβλία των εκδόσεών του και να τα διαβάσουμε, για να... ξεστραβωθούμε.

Ένα από αυτά, που το διαθέτει κατά καιρούς και σε πακέτα προσφορών, είναι η πολύτομη «Ιστορική Βιβιοθήκη» του Διόδωρου Σικελιώτη, την οποία όμως αν διαβάσουμε προσεκτικά, θα δούμε, ότι λέει ακριβώς τα αντίθετα από αυτά, που εκείνος υποστηρίζει.

Γράφει λοιπόν στον πρώτο τόμο του έργου του (9, 2) ο Διόδωρος:

«Σχετικά με το ποιοι ήταν οι πρώτοι βασιλείς, ούτε εμείς έχουμε κάτι να πούμε ούτε συμφωνούμε με τους ιστορικούς, που δηλώνουν, ότι γνωρίζουν, διότι είναι αδύνατο η ανακάλυψη της γραφής να είναι τόσο παλιά όσο η εποχή των πρώτων βασιλέων.

»Ακόμη όμως κι αν κάποιος ισχυρισθεί, ότι υπήρξε τόσο παλιά, είναι φανερό, ότι η τάξη των ιστοριογράφων φαίνεται πως εμφανίστηκε εντελώς πρόσφατα στην κοινωνία.
 
»Όσο για την αρχαιότητα του ανθρώπινου γένους, όχι μόνο οι έλληνες αλλά και πολλοί βάρβαροι διεκδικούν για τον εαυτό τους την προτεραιότητα ισχυριζόμενοι, ότι είναι αυτόχθονες κι ότι πρώτοι αυτοί απ' όλους τους ανθρώπους έγιναν οι εφευρέτες των τεχνών, που είναι χρήσιμες στη ζωή του ανθρώπου και πως μόνο τα γεγονότα της δικής τους ιστορίας καταγράφτηκαν από τα πολύ παλαιά χρόνια.

»Εμείς βέβαια, δεν θα επιχειρήσουμε να προσδιορίσουμε με ακρίβεια την αρχαιότητα του κάθε λαού ούτε ποιος λαός προηγείται των άλλων σε παλαιότητα και πόσο, αλλά θα αναγράψουμε περιληπτικά τα όσα λέει κάθε λαός για την αρχαιότητα του και τα πρώτα γεγονότα της ιστορίας του έχοντας πάντα κατά νου τη συμμετρία του έργου». (Σ.σ. βλ. Παράσιτα της Ιστορίας).

Όχι μόνο οι έλληνες λοιπόν, αλλά και πολλοί άλλοι λαοί διεκδικούν για τον εαυτό τους την αυτοχθονία, την προτεραιότητα στις τέχνες κ.λπ., σύμφωνα με τον Διόδωρο. Τι λέει δηλαδή, ο κ. βουλευτής; Καμία σχέση.

Το ακόμα πιο αστείο της υπόθεσης πάντως είναι, ότι οι ρωμιοί είναι αυτοί, που κόπτονται για την υπεροχή των αρχαίων ελλήνων. Οι ίδιοι οι αρχαίοι έλληνες συγγραφείς δεν είχαν κανένα κόμπλεξ να παραδεχθούν, ότι κι άλλοι λαοί είχαν ανακαλύψει πολιτιστικά στοιχεία πριν από αυτούς. Δεν είναι μόνον ο Διόδωρος. Ο Ηρόδοτος π.χ. αναφέρει για την φοινικική προέλευση του ελληνικού αλφαβήτου, ο Πλάτωνας στον «Κρατύλο» ετυμολογεί πλείστες ελληνικές λέξεις ως προερχόμενες από άλλες γλώσσες κ.λπ..

Το κόμπλεξ το έχουν οι σύγχρονοι ρωμιοί, που φαντάστηκαν, ότι κατάγονται από τους αρχαίους έλληνες κι επειδή δεν έχουν τίποτε να επιδείξουν οι ίδιοι, έχουν φτιάξει στη φαντασία τους τους αρχαίους ως πολύ ανώτερους, που όσο πιο ανώτεροι υποτίθεται ότι ήταν εκείνοι, τόσο καλύτερα νοιώθουν αυτοί βαυκαλιζόμενοι ως δήθεν απόγονοί τους.

Από το χαρακτηριστικό αυτό κόμπλεξ της Ρωμιοσύνης φαίνεται, πως διακατέχεται πρωτίστως κι ο περί ου ο λόγος βουλευτής.






ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


9 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 44817

    4 Φεβ 2018

    Ανώνυμος 43121
    Ενώ εσύ σκίζεις απο ορθρογραφία, φασίστα, Ούστ.

  • Ανώνυμος 43121

    7 Ιουν 2017

    ρεεεε ομπιντες εμαθε ελληνικα. Φτουσου καμαρι ταμπελούδιο.

  • Bielidopoulos

    5 Ιουν 2017


    Ο Γεωργιάδης είναι καρικατούρα άρα οι υπόλοιποι ρωμιοί είναι στοχαστές και νοήμονες. Μπα, δεν νομίζω. Έχουν μια όχι εξιδανικευμένη, αλλά εντελώς φανταστική εικόνα για την αρχαιότητα. Ένα αμάλγαμα κρυφών πόθων με ημιμάθεια.

  • Ανώνυμος 39113

    25 Ιουλ 2016

    Ανώνυμος 36937
    Για ποιά συνέχεια λές: Τα ρωμεϊκα πoυ μιλάτε και το έχετε σαν επιχείρημα" πως είσαστε "απόγονοι του Περικλέως"; Κοινή γλώσσα ήτανε απο την Ρωμαϊκή περίοδο, για αυτό τα μιλάτε.
    Ή μήπως που ντύνεστε με αρχαιο-ελληνικές ενδυμασίες και πάτε στον Όλυμπο, είναι αποδειξη πως είσαστε "απόγονοι"; Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά, λέει μια ρωμεϊκη παροιμία.
    Και είσαστε πολλοί οι αρχαιολάτρες φαντασμένοι ψευδοαπόγονοι, μην παριστάνεις το "θύμα", λέγοντας πως είσαστε μειοψηφία.

  • Ανώνυμος 36937

    28 Ιαν 2016

    Ρε απίστευτοι. Για να υποβαθμίσετε την όποια εναπομείνασα ιστορική συνέχεια αυτού του λαού, φέρνετε ως παράδειγμα ότι χειρότερο μπορεί να βγει σε δημόσια θέα και λόγο. Ο Γεωργιάδης είναι μια ετερόφωτη εξαγορασμένη καρικατούρα! Στην αρχαία Αθήνα, ο Αριστοφάνης θα τον είχε κάνει.....πτυελοδοχείο! Οχι ρε μάγκες μου...... Το ότι είμαστε (λίγοι δυστυχώς) πραγματικοί αρχαιολάτρες και πατριώτες δε σημαίνει πως είμαστε οπαδοί του εν λόγω καραγκιόζη και των απόψεών του.
    "Διογένης"

  • Ανώνυμος 36669

    18 Ιαν 2016

    Κρημα στιν Ελληνικη κοινωνια που εχη τετια Λαμωγια για Πολιτητηκους που πιστεβουν στην Μυθωλογια Αυτως ο τυπος και πολλη συναδελφητου χρηγειασονδε ψυχηγιατρηκη θεραπεια Η δε αλλως κυνδηνευη ο ελληνικος Λαος απω την Παρανωεια που τους τρεφουν η δηθεν απογωνη των απρχεων Ελληνων

    Χαιρετισματα απω την Κουρτσουβα

  • Ανώνυμος 36660

    18 Ιαν 2016

    Το κόμπλεξ των πολιτών του "κόσμου"...να τον χαίρεστε τον "κόσμο" σας...
    Συγχαρητήρια για το άρθρο,για την κριτική,αλλά δεν καταλάβαμε τον προβληματισμό σας...
    Οι Έλληνες λοιπόν ΔΕΝ διεκδικούν,γιατί κατέχουν...
    Οι συμπλεγματικοί χαρακτηρίζουν γιατί έτσι αποφεύγουν (νομίζουν) τα σχόλια...υπάρχει ανεξήγητη ανησυχία πάντως γύρω απ'την "ελληνικότητα"των Ελλήνων...

  • Ανώνυμος 36655

    18 Ιαν 2016

    Συμφωνώ. Οι άδειοι τενεκέδες κάνουν φασαρία (πολύ καλό). Και αναρωτιόμουν τι ακριβώς είχα βαρεθεί στην ζωή μου. Αυτό ακριβώς: τους άδειους τενεκέδες.



  • Ανώνυμος 36650

    17 Ιαν 2016

    Τα κομπλεξ των ρωμιων ανδρων και γυναικων. Πολλα. Η δηθεν συνεχεια ενος "λαμπρου πολιτισμου" του οποιου εμεις ειμαστε οι κληρονομοι προκαλει διαφορες στρεβλωσεις στα μυαλα τους. "Εγω ειμαι ο καλυτερος." Σε ολα. Ο αλλος να παει να πνιγει. Στην πραγματικοτητα εχουμε απεναντι μας η διπλα μας η μεσα μας Μετριοτητες.

    Θυμηθειτε: Οι αδειοι τενεκεδες ειναι αυτοι που κανουν φασαρια. Ποτε οι γεματοι.

    Γερακινα