Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ
ΚΙ Ο ΦΥΓΑΣ
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ

Μια απρόσμενη συμμαχία
που έσωσε τον Ρενουάρ
από το εκτελεστικό απόσπασμα

Πιέρ Ογκίστ Ρενουάρ: «Ο χορός στο Μουλέν ντε λα Γκαλέτ», 1876, Παρίσι, Μουσείο Ορσέ.



IMAGE DESCRIPTIONΤα μέσα του 19ου αιώνα είναι μια περίοδος μεγάλων ταραχών για τη Γαλλία. Έχει συσταθεί η Δεύτερη Γαλλική Αυτοκρατορία με αυτοκράτορα τον Ναπολέοντα Γ΄, ανηψιό του Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

Στις δεκαετίες μετά την επανάσταση, τα καθεστώτα δεν κράτησαν την υπόσχεση για ελευθερία, ισότητα και αδελφότητα. Εξακολουθούν να υπάρχουν εντάσεις μεταξύ της πλούσιας ελίτ και των φτωχών εργατών. Η εργατική τάξη έχει αρχίσει να μαζεύεται σε καφέ και διάφορες αίθουσες και να συζητάει για την ανάγκη αλλαγής της γαλλικής κοινωνίας. Ακούγονται φήμες για εμφύλιο πόλεμο.

IMAGE DESCRIPTIONΗγέτης του αγώνα για δικαιοσύνη στο Παρίσι είναι ο 22χρονος δημοσιογράφος Ραούλ Ριγκό, ένας ένθερμος επαναστάτης. Πιστεύει ότι οι φτωχοί δεν παίρνουν ό,τι δικαιούνται. Μιλάει έντονα για τις αλλαγές, που νιώθει ότι χρειάζεται η γαλλική κοινωνία. Αλλά ο ακτιβισμός του, του δημιουργεί προβλήματα με τη γαλλική αστυνομία, που αποφασίζει να τον συλλάβει.

Μια μέρα του 1868, ο Ριγκό βγάζει παθιασμένο λόγο, όταν εμφανίζεται η αστυνομία, αλλά πριν τον πιάσουν, εκείνος τρέχει και ξεφεύγει. Πάει σε ένα σταθμό και παίρνει το πρώτο τρένο. Φτάνει στον τελευταίο σταθμό του και τρέχει προς το σκοτεινό δάσος του Φοντενεμπλό. Κρύβεται δυο μέρες, αλλά, χωρίς τροφή και νερό και με την αστυνομία στο κατόπι του, είναι εξαντλημένος, πεινασμένος κι αδύναμος.

IMAGE DESCRIPTIONΦτάνει σε ένα ξέφωτο, όπου βλέπει ένα ζωγράφο να ζωγραφίζει. Τον πλησιάζει και του εξηγεί τα βάσανά του. Ο καλλιτέχνης του δίνει τροφή και νερό. Μετά, του συστήνεται. Λέγεται Πιέρ Ογκίστ Ρενουάρ. Σήμερα ξέρουμε ποιος είναι, ένας από τους πιο γνωστούς ζωγράφους, τότε όμως, ήταν άγνωστος.

Ο Ρενουάρ δίνει στο Ριγκό να φορέσει μια ρόμπα ζωγράφου κι ένα κουτί με πινέλα. Περπατάνε μαζί ως την κοντινότερη πόλη αποφεύγοντας την αστυνομία. Στο σταθμό, του βγάζει εισιτήριο για την Αγγλία. Καθώς χωρίζουν, ο φυγάς υπόσχεται αιώνια ευγνωμοσύνη στο ζωγράφο. Ο άνθρωπος αυτός, τον βοήθησε ανιδιοτελώς και δεν επρόκειτο να το ξεχάσει ποτέ.


IMAGE DESCRIPTIONΗ ιστορία όμως, δεν τελειώνει εδώ. Οι άνδρες δεν έχουν αντιληφθεί ότι οι μοίρες τους έχουν συνυφανθεί για πάντα.

Μετά την εξέγερση της εθνοφρουράς και των εργατών του Παρισιού και την κατάρρευση της Δεύτερης Γαλλικής Αυτοκρατορίας, μια ριζοσπαστική εργατική επαναστατική κυβέρνηση, γνωστή ως Κομμούνα του Παρισιού, ελέγχει για λίγο την πρωτεύουσα. Είμαστε στα 1871. Ο στρατός της πόλης αντικαθίσταται από πολιτοφυλακή κι αμέσως παίρνονται ευνοϊκά μέτρα για τους εργάτες: Επιβάλλεται πάγωμα των τιμών στα ενοίκια, απαγορεύεται
στα ενεχυροδανειστήρια να πουλούν αγαθά καθώς οι εργάτες είχαν αναγκασθεί να βάλουν ενέχυρο τα εργαλεία τους κατά τη διάρκεια του πολέμου, κρατικοποιείται η εκκλησιαστική περιουσία, αναβάλλεται η υποχρέωση καταβολής των χρεών και καταργούνται οι τόκοι.


Πιέρ Ογκίστ Ρενουάρ: Σκηνή κήπου στη Βρετάνη.

Ο εξόριστος επαναστάτης Ριγκό επιστρέφει στο Παρίσι κι αναλαμβάνει εξέχοντα ρόλο στο νέο καθεστώς. Έχοντας στηρίξει ευθέως την κυβέρνηση παίρνει τη θέση του διοικητή της εθνοφρουράς, γίνεται κάτι σαν αρχηγός της αστυνομίας.

IMAGE DESCRIPTIONΜια μέρα, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Ρενουάρ ζωγραφίζει στις όχθες του Σικουάνα, όταν μια ομάδα κομμουνάρων τον συλλαμβάνει. Υποψιάζονται ότι ο καλλιτέχνης είναι στην πραγματικότητα κατάσκοπος του γαλλικού στρατού, γιατί ζωγράφιζε αμυντικά έργα. Αντί να πνίξουν αμέσως τον «προδότη» στο ποτάμι, οι επαναστάτες επιλέγουν να φέρουν τον Ρενουάρ στο κοντινό δημαρχείο για να τον τουφεκίσουν εκεί.

Ευτυχώς για το ζωγράφο, ενώ είναι έτοιμος για να τον εκτελέσουν, περνάει εκείνη τη στιγμή από το δημαρχείο ο Ριγκό, ο οποίος βλέπει μαζεμένο κόσμο και πλησιάζει. Έκπληκτος, αναγνωρίζει αμέσως τον άνθρωπο, που πριν μερικά χρόνια του έσωσε τη ζωή. Ρωτάει γιατί ετοιμάζονται να τον εκτελέσουν κι όταν του λένε ότι είναι κατάσκοπος, δρα άμεσα, προκειμένου να σώσει το φίλο του. Μπαίνει μπροστά στα όπλα, στρέφεται προς το πλήθος και λέει: «Όχι, αυτός δεν είναι κατάσκοπος!». Οι στρατιώτες, βλέποντας ότι ο Ριγκό είναι κυβερνητικός αξιωματούχος, κατεβάζουν τα όπλα κι ελευθερώνουν τον Ρενουάρ. Είναι μια θαυματουργή τροπή. Κανείς δεν περίμενε να γίνει κάτι τέτοιο.

Στα επόμενα χρόνια, ο Ρενουάρ ζωγραφίζει ποιμενικές σκηνές στη γαλλική εξοχή και γίνεται ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους της γενιάς του, ηγέτης του κινήματος των ιμπρεσιονιστών. Όταν πεθαίνει, το 1919, θεωρείται από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της εποχής μας.

Τίποτε όμως δεν θα γινόταν χωρίς την απρόσμενη συμμαχία του καλλιτέχνη με το φυγά επαναστάτη.



ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


20 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 51143

    18 Μαΐ 2021

    51142
    και εγώ προτείνω από το ίδιο μπλογκ- στο σχόλιο 51140

    https://menshouse.gr/istories/130667/to-egklima-tis-viamax-to-telos-toy-kolossoy-tis-ellinikis-amaxopoi-as-poy-ekane-exagoges-os-tin-elvetia

  • Ανώνυμος 51142

    18 Μαΐ 2021

    Πάρε και αυτό:
    https://www.bovary.gr/faces/oramatistes/gynaika-apo-texas-mitera-apo-naypaktia

    "Ο σύζυγός μου επίσης έχει αγαπήσει την Ελλάδα, αλλά και την οικογένειά μου, και έρχεται όσο πιο συχνά μπορεί και αυτός μαζί μου. Τον Οκτώβριο του 2018 βαφτίστηκε Χριστιανός Ορθόδοξος στο μοναστήρι της Μεταμόρφωσης και μαντέψτε τι όνομα πήρε: Ευτύχιος!"

    Του αλλάξανε τα φώτα του ανθρώπου!

  • Ανώνυμος 51141

    18 Μαΐ 2021

    51140,
    ενδιαφέρουσα και μελαγχολική ιστορία

  • Ανώνυμος 51140

    18 Μαΐ 2021

    Καλή ανάγνωση:
    https://menshouse.gr/istories/141961/sifis-o-krokodeilos-tis-kritis-me-to-adoxo-telos

  • Ανώνυμος 51139

    18 Μαΐ 2021

    51137,
    🙂🙂🙂

  • Ανώνυμος 51137

    18 Μαΐ 2021

    Ο Νοστράδαμος δεν γράφει πουθενά «πως η εκδίκηση θα έρθει τον δεύτερο φθινοπωρινό μήνα». Φαντασιοπληξίες είναι προπαγανδιστών της αριστερής φρίκης, 51123.

  • Ανώνυμος 51136

    18 Μαΐ 2021

    51134,
    αλήθεια είναι. Όλα είναι τόσο σχετικά. Και σένα, αν εκείνες "τις ημέρες", "τραβιόταν" ο πατέρας σου, δεν θα ήσουν εδώ να γράφεις μακακίες

  • Ανώνυμος 51135

    18 Μαΐ 2021

    51134 = αντιεμβολιαστικό τρολ.

  • Ανώνυμος 51134

    17 Μαΐ 2021

    Ολα κρινονται στις λεπτομερειες.. Αν εβρεχε, δεν θα πηγαινε να ζωγραφισει στις οχθες του Σικουανα.. Αν δεν τον εβρισκε ο Ριγκο, πιθανως να πεθαινε απο καποια αλλη αιτια. π.χ. απο καρδια. η' απο καποιο εμβολιο της Αστρα-ζεστη παλι σημερα..Ολα ειναι τοσο σχετικα.

  • Ανώνυμος 51133

    17 Μαΐ 2021

    Τσάκαλος είσαι! Όλα τα ξέρεις! Μόνο πότε θα πεθανεις δεν ξέρεις...

  • Ανώνυμος 51132

    17 Μαΐ 2021

    Έγραφα στις αρχές του 2020 ότι η Έλενα Ακρίτα εξελίσσεται σε έναν Πολάκη της δημοσιογραφίας και ότι προσπαθεί μέσω των social media να παραστήσει τον εθνικό χωροφύλακα μιας δήθεν ηθικής της Αριστεράς. Δέχτηκα επιθέσεις, φυσικά, από την ίδια, και από τον σωρό των ακολούθων της, αλλά τι να απαντήσεις… Ήταν μοναχική τότε η άποψη ότι η Ακρίτα, μετά από έναν προσοδοφόρο κύκλο χαζο-trash τηλεόρασης, έψαχνε ρόλο στην δήθεν Αριστερά, όπου με πέντε-έξι υβριστικές αναρτήσεις και δέκα fake news καταγράφεσαι ως επαναστάτης και κάνεις νέα καριέρα. Πόσο γρήγορα δικαιώθηκα στις διαπιστώσεις μου! Πλέον θεωρείται trend να μην παίρνεις στα σοβαρά τα γραφόμενά της.
    Αξίζει αυτή η ψεκασμένη δημοσιογραφία στον ΣΥΡΙΖΑ; Την εγκρίνει ο πρόεδρός του; Η αντιπολίτευση με τα παγουρίνα, τα τσουρέκια, τις μάσκες στα σχολεία και τώρα τα καπάκια στις βελόνες εμβολιασμού έχει το ΟΚ της ηγεσίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης; Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι ο κ. Τσίπρας χαίρεται το πρωί να διαβάζει φιλικούς στον ΣΥΡΙΖΑ δημοσιογράφους που αναπαράγουν ό,τι πιο ψεκασμένο και συνωμοσιολογικό κυκλοφορεί στον πάτο του ίντερνετ. Και να σκεφτεί κανείς ότι η Ακρίτα θεωρείται αντιπροσωπευτικό δείγμα των εξυπνότερων αριστερών της χώρας. Από αυτήν περιμένουν να πάρουν γραμμή όλοι οι παρακάτω. Οταν λοιπόν η ίδια, γράφοντας για καπάκια στις βελόνες εμβολίων, αυτοανακηρύσσεται Πρόεδρος επί τιμή στην Ολομέλεια των ψεκασμένων, τι να πουν οι πιο εύπιστοι και τα τρολ που μιλάνε για δόσεις νερού αντί εμβολίου στους πολιτικούς; Κρίμα για την Αριστερά να έχει θεοποιήσει την Qanon ρητορική α λα γκρέκα…
    https://www.iefimerida.gr/ellada/elena-akrita-mia-pligi-gia-ti-dimosiografia

    Χε, χε, όχι μόνο η σημερινή εν Ελλάδι αριστερά αντιπροσωπεύει ότι πιο παρωχημένο έχει να επιδείξει η ρωμιοσύνη (είναι από την πολύ μόρφωση προφανώς), αλλά και μας σερβίρει τις μπούρδες των δεξιών γκρουπούσκουλων από το Αμέρικα. Τα έγραφα αυτά πριν λίγο καιρό.

  • Ανώνυμος 51130

    17 Μαΐ 2021

    ΣΥΡΙΖΑ: «Ενώ το οργανωμένο έγκλημα οργιάζει, η κυβέρνηση αδιαφορεί»
    https://www.protothema.gr/politics/article/1124363/suriza-gia-tin-asfaleia-ton-politon-eno-to-organomeno-eglima-orgiazei-i-kuvernisi-adiaforei/

    Ο επιχειρηματίας έκανε λόγο για συχνές ληστείες στην ευρύτερη περιοχή της Εκάλης τα προηγούμενα χρόνια. «Πιστεύω ότι η ανταπόκριση που υπάρχει τον τελευταίο καιρό, γιατί ακούγονται διάφορα, είναι πιο καλύτερη σε σχέση με το πιο άμεσο παρελθόν. Επί ΣΥΡΙΖΑ γινόταν χαμός εδώ (στην Εκάλη). Υπήρχαν επιθέσεις με καλάζνικοφ εδώ δίπλα. Γινόντουσαν επιθέσεις μέρα – μεσημέρι, απογεύματα. Τώρα έχουν περιοριστεί. Εγώ πιστεύω ότι έχει βοηθήσει και η Covid-19».
    https://www.iefimerida.gr/ellada/epi-syriza-ginotan-hamos-ekali-epiheirimatias-eklepsan-120000-eyro

    Στο μεταξύ εξαιρετικά νέα:
    Ακριβώς 20 χρόνια μετά τη σεισμική έκπληξη της ταινίας «Σπιρτόκουτο» που απελευθέρωσε έναν ολόκληρο τρόπο έκφρασης και δημιουργίας στον ελληνικό κινηματογράφο, η ταινία του Γιάννη Οικονομίδη ετοιμάζεται να ανέβει στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση το 2022.
    https://www.iefimerida.gr/politismos/tainia-spirtokoyto-oikonomidis-mioyzikal-stegi

    Πάρτε μια γεύση από Σπιρτόκουτο:
    https://www.youtube.com/watch?v=lpqKLqLx9fQ

  • Ανώνυμος 51129

    17 Μαΐ 2021

    Πού το ξεθάψατε ρε τελειωμένοι αυτό το ζόμπι από το χρονοντούλαπο της αρχαιόκαβλης ιστορίας;

  • Ανώνυμος 51128

    17 Μαΐ 2021

    Όντως, σε παρεξήγησα. Αλλά η χαρά, η λύπη, ο έρωτας, ο θυμός κλπ σε κάνουν περισσότερο αισθαντικό και λιγότερο "έξυπνο".
    Πάντως, όχι να δικαιολογηθώ, αλλά μου πέρασε η σκέψη ότι κάνεις πλάκα. Ιδίως η φράση σου "Πώς η τραγωδία του Τσάλεντζερ παραλίγο να ματαιώσει την κυκλοφορία της θρυλικής ταινίας Top Gun
    https://www.iefimerida.gr/zoi/top-gun-35-hronia-apo-tin-premiera-tom-kroyz", και καπάκι ο Ρασσιάς.
    Με μπέρδεψε το "βρε" ;]

  • Ανώνυμος 51127

    17 Μαΐ 2021

    Με παρεξήγησες, να γελάσουμε λίγο ήθελα.

    "Υπάρχουν αναρίθμητες παρόμοιες ιστορίες, που καταδεικνύουν την παράνοια που συναντάς στην ανθρώπινη ιστορία."
    Ακριβώς αυτό. Χέστηκε η γελάδα στ΄αλώνι.

    Ας επιστρέψουμε όμως στο απόσπασμα του Ρασσιά (ο οποίος έχει λαγνεία με τη γαλλική επανάσταση). Μιλάμε για μια εποχή παθών, σε τέτοιες περιπτώσεις δεν βγάζεις άκρη, κυκλοφορείς στο δρόμο και στην ανάβουν με την κουμπούρα. Όταν οι βερσιαλιέροι συνέλαβαν τον Τριγκό, ο τύπος προφανώς ήξερε ότι κινδυνεύει η ζωή του και για αυτό επαναλάμβανε το ίδιο σύνθημα. Είναι αναμενόμενο ότι οι κομμουνάροι στοχοποιούσαν τους εκτελεστές κομμουνάρων και οι βερσιαλέροι στοχοποιούσαν τους εκτελεστές βερσιαλιέρων και ο Τριγκό είχε λερωμένη τη φωλιά του, αφού είχε πρωταγωνιστεί σε εκτελέσεις βερσιαλιέρων. Μάλιστα, όπως μας πληροφορεί το απόσπασμα, για κάθε αιχμάλωτο κομμουνάρο που τουφέκιζαν οι βερσαλιέροι οι κομμουνάροι εκτελούσαν τρεις ομήρους βερσαλιέρους. Κατά τα άλλα οι κομμουνάροι δεν ήταν αιμοσταγείς.. Επίσης η έξαλλη αγέλη κυριών που βεβήλωσε το πτώμα του Τριγκό ήταν προφανώς σύζυγοι εκτελεσθέντων βερσαλιέρων που έχασαν τους συζύγους τους στα καλά καθούμενα. Αλλά σταματάω εδώ διότι αυτά είναι για πολύ προχωρημένους.
    ;)

  • Ανώνυμος 51126

    17 Μαΐ 2021

    51123,
    Επίσης, να πω αγαπητέ, πως το σχόλιο 51123 δεν στόχευε στο σχόλιο σου 51122. Για το Ριγκώ δεν είχα ιδέα. Το διάβασα και καθώς ξύπνησα "καλά", με κέφια δηλαδή, και μου ήρθε στο μυαλό η εκτέλεση της τσαρικής οικογένειας με ανήλικα παιδιά, το έγραψα με σκωπτική διάθεση. Να δείξω τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

  • Ανώνυμος 51125

    17 Μαΐ 2021

    Διάβασα βρε, όλο το κείμενο του Β. Ρασσιά. Και λοιπόν, τι μπορούσα να μάθω από την ιστορία του Ριγκώ και τον πρόωρο θάνατό του;
    Υπάρχουν αναρίθμητες παρόμοιες ιστορίες, που καταδεικνύουν την παράνοια που συναντάς στην ανθρώπινη ιστορία.
    120 περίπου χρόνια αργότερα κάποιοι έψαχναν διεξοδικά όλα τα αρχεία της σοβιετικής αστυνομίας και ανακάλυψαν ένα μεγάλο αριθμό έμμισθων χαφιέδων και προβοκατόρων του καθεστώτος.
    Λοιπόν;
    Γιάννης

  • Ανώνυμος 51124

    17 Μαΐ 2021

    @51123
    Τί λές βρε;
    Πάρε εδώ για να μαθαίνεις:
    Πώς η τραγωδία του Τσάλεντζερ παραλίγο να ματαιώσει την κυκλοφορία της θρυλικής ταινίας Top Gun
    https://www.iefimerida.gr/zoi/top-gun-35-hronia-apo-tin-premiera-tom-kroyz

    Όπως συμβαίνει συχνά με τους αδιάλλακτους επαναστάτες, αρκετοί «ηθικολόγοι» ιστορικοί έχουν κατηγορήσει τον Ριγκώ ως «δολοφόνο», «τρομοκράτη» και «αιμοσταγή», για το γεγονός ότι τελικά, όταν αποφασίστηκε από την «Κομμούνα» η εκτέλεση των ομήρων ως αντίποινα για τις θηριωδίες των προελαυνόντων «Βερσαλιέρων» (για κάθε αιχμάλωτο κομμουνάρο που τουφέκιζαν οι «Βερσαλιέζοι», έπρεπε να τουφεκίζονται τρεις όμηροι), πήρε ο ίδιος την πρωτοβουλία για την εκτέλεση του Chaudey στις 23 Μαϊου 1871.
    Παροιμιώδης υπήρξε επίσης η αντιμετώπιση από τον Ριγκώ του συλληφθέντος αρχιεπισκόπου Νταρμπουά, όταν εκείνος προσπάθησε να προσφωνήσει ως «τέκνα του» τους κομμουνάρους: «πολίτη, μπροστά σου δεν υπάρχει κανένα παιδί, αλλά μόνον άνδρες και μάλιστα ελεύθεροι!». Όταν δε ο φοβισμένος αρχιεπίσκοπος προσπάθησε να πει ότι δεν είχε διαπράξει καμμία συνωμοσία κατά της Δημοκρατίας, ο Ριγκώ τον ρώτησε: «μα αυτό δεν είναι που διαπράττει ακατάπαυστα η Εκκλησία εδώ και 18 αιώνες; Σε διαβεβαιώ όμως ότι αυτό δεν θα συνεχιστεί!».
    Όταν αντίθετα τον Μάϊο οι κομμουνάροι είχαν πιάσει τον ζωγράφο Ρενουάρ (Pierre - Auguste Renoir, 1841 – 1919) που ζωγράφιζε στις ακτές του Σηκουάνα και ετοιμάζονταν να τον εκτελέσουν πιστεύοντας ότι ήταν κατάσκοπος των «Βερσαλιέρων», ο Ριγκώ έσπευσε να τον σώσει, ανταποδίδοντας την παλαιότερη ευεργεσία του Ρενουάρ, ο οποίος, επηρεασμένος από την θεία του Λίζα (Lisa) που ήταν θαυμάστρια του Μπλανκί, του είχε παράσχει επί πολλές εβδομάδες κρησφύγετο όταν πριν από έναν χρόνο τον καταζητούσε η αυτοκρατορική αστυνομία.
    Στις 24 Μαϊου 1871, ημέρα που το «Πάνθεον» έπεσε τελικά στα χέρια των «Βερσαλιέρων», ο Ριγκώ αναγνωρίστηκε ενώ προσπαθούσε να κρυφτεί σε ένα κτίριο της οδού Gay-Lussac, συνελήφθη και οδηγήθηκε δεμένος στο πρόχειρο στρατηγείο τους στην οδό Royer-Collard, όπου προσπάθησαν να τον ανακρίνουν. Καθώς όμως το μόνο που μπορούσαν να του αποσπάσουν με τα κτυπήματά τους ήσαν οι επαναλαμβανόμενες κραυγές «Ζήτω η Κομμούνα!» και «Θάνατος στους δολοφόνους!», τον έστησαν σε έναν τοίχο της οδού Royer-Collard και τον πυροβόλησαν στο κεφάλι, ενώ μία αγέλη έξαλλων «κυριών» ανέλαβε αμέσως μετά την γύμνωση και άγρια βεβήλωση του σώματός του.
    https://www.rassias.gr/1087RIGAULT.html

    Στο μεταξύ:
    Οι Ινδοί ακολουθούν «λαϊκές» και άστοχες θεραπείες για να αντιμετωπίσουν τον ιό
    Αποτέλεσμα όλων αυτών, σημειώνει ο διακεκριμένος Καθηγητής, είναι να επηρεάζεται η συμπεριφορά πολλών ανθρώπων στην Ινδία και να ακολουθούν «λαϊκές» θεραπείες που προωθούνται συχνά σε μηνύματα whatsapp σε περίπτωση νόσησης προκειμένου να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους, όπως: γιόγκα, διαλογισμό, διάφορα ροφήματα, εισπνοή ατμού κ.α. «Κάποιοι κερδοσκοπούν εις βάρος αυτής της κατάστασης. Οι κλινικοί γιατροί στη χώρα μου ανησυχούν. Και αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα παραπληροφόρησης. Γι’ αυτό δε κάθε μου δήλωση ζητώ από τους ανθρώπους να ακολουθούν τις κλασικές και επίσημες κυβερνητικές στρατηγικές αντιμετώπισης του κορωνοϊού».
    https://www.iefimerida.gr/kosmos/kathigitis-harbarnt-sto-iefimerida-gia-tin-indiki-metallaxi

  • Ανώνυμος 51123

    17 Μαΐ 2021

    Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ

    Σκότωσαν τον Ριγκό και πώς να το αντέξω;
    Στο άκουσμα του θανάτου, κόντεψα να πέσω.
    Αχ παλικάρι μας, ήσουν είκοσι πέντε,
    στους δολοφόνους σου, τους δείχνω τα δάχτυλα και τα πέντε.
    Μα μη θαρρούν οι μπουρζουάδες πως έτσι αυτό θε να περάσει,
    θα έρθει ο μαύρος εκδικητής με θάνατο να τους κεράσει.
    Αμέσως αναρωτήθηκα, τι μέλλει γενέσθαι
    και ο νους μου πήγε στον μάντη Τειρεσία,
    μα σκέφτηκα πως θα πει καμία μακακία.
    Και στον Νοστράδαμο στράφηκα και τον ερωτάω:
    προφήτη μέγα, σκοτεινέ, που όλα συ τα ξέρεις,
    πες μας για την εκδίκηση, τον λυτρωμό να φέρεις.
    Ο σκοτεινός προφήτης μίλησε με την φωνή βραχνή:
    «Από τα βάθη της Ανατολικής Ευρώπης,
    Ένα μικρό παιδί θα γεννηθεί από φτωχούς ανθρώπους,
    Αυτός που με τη γλώσσα του, θα αποπλανήσει ένα μεγάλο στρατό
    Η φήμη του θα μεγαλώσει προς το βασίλειο της Ανατολής.»
    Δεν ενόησα τίποτα και θυμωμένος του 'πα:
    Μέγα προφήτη του θανάτου, του φόβου και της καταστροφής,
    μήπως η αφεντιά σου καταδέχεται πιο λιανά να μας τα πεις;
    Ο προφήτης αμέσως εξενέρωσε, κοίταξε με βλέμμα απλανές,
    λόγια απλά ξεστόμισε μαζί με μερικές κλανιές.
    "Άνθρωπε άγνωστε και περίεργε, με λόγια απλά στο λέω:
    Θα 'ναι δεύτερος μήνας φθινοπωρινός, όταν για το θάνατο του ήρωα Ριγκό,
    εκδίκηση σκληρή θα πάρει αυτός που το όνομα του θα είναι Ρίγκο...
    Όλα θα τελειώσουν αμέσως μετά το θέρος, της επόμενης χρονιάς.."

    Σπεύδω να αποκωδικοποιήσω την προφητεία προς αποφυγήν παρεξηγήσεως τους νοήματος της.
    Ο Ρίγκο, δεν είναι ο γνωστός πιστολέρο.
    Λέει ο Νοστράδαμος, πως η εκδίκηση θα έρθει τον δεύτερο φθινοπωρινό μήνα. Άρα, το Οκτώβρη. Άρα, μιλάει για την οκτωβριανή επανάσταση (θυμηθείτε την πρώτη σκοτεινή προφητεία για το παιδί που θα γεννηθεί στην Ανατολική Ευρώπη και θα γίνει διάσημος..) Άρα, προφήτευσε τον Λένιν (Ρίγκο) και τα δύο ονόματα αποτελούνται από πέντε γράμματα.
    Η εκδίκηση του Λένιν, είναι η εκτέλεση του τσάρου Νικόλαου Β' μαζί με την οικογένεια του στις 17 Ιουλίου του '18. Ο γιός του - καμιά δωδεκαριά χρονών - όταν τον εκτελούσαν φώναζε: "Ζήτω το ποδήλατό μου"

    Γιάννης






  • Ανώνυμος 51122

    16 Μαΐ 2021

    Βέβαια ο Ριγκό δεν έξησε πολύ ακόμα. Τον εκτέλεσαν αγρίως σε ηλικία 25 ετών. Ο ίδιος φώναζε "Ζήτω η Κομμούνα".