Το κράτος που δημιουργήθηκε μετά το 1821, στηρίχτηκε σε εθνικοθρησκευτικά και άλλα παραμύθια και ψέματα (δήθεν ευγενή καταγωγή των βαλκάνιων κατοίκων του από τους αρχαίους έλληνες, ύψωση λαβάρου στην Αγία Λαύρα, κρυφά σχολειά κ.λπ.).
Ένα από τα αυτά τα παραμύθια, της σύγχρονης μάλιστα Ρωμιοσύνης, αποτελεί το Πολυτεχνείο, πάνω το οποίο στήθηκε μια μεγάλη προπαγανδιστική απάτη. Εκεί στηρίχτηκε το πολιτικό μεταπολιτευτικό κατεστημένο, στο οποίο έλαβαν μέρος οι επαγγελματίες της πολιτικής, η λεγόμενη «γενιά του Πολυτεχνείου», η γενιά εκείνη δηλαδή, που κυβερνά επί σαράντα και πλέον χρόνια κι έχει βυθίσει τη χώρα στην αναξιοκρατία, τη διαφθορά, την υπανάπτυξη, τη χρεωκοπία.
Στο άρθρο αυτό θα επικεντρωθούμε κυρίως στον καλλιτεχνικό τομέα, στη στάση και στα πεπραγμένα των σημαντικότερων ηθοποιών και τραγουδιστών της εποχής εκείνης, τόσο κατά τη διάρκεια της Χούντας όσο και αργότερα κατά τη Μεταπολίτευση.
Η μέγιστη πλειοψηφία των καλλιτεχνών κατά την Επταετία ήταν υποστηρικτές της Χούντας.

με τους ηθοποιούς Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Αλέκο Λειβαδίτη, Λάμπρο Κωνσταντάρα, Μαίρη Αρώνη, Ελένη Χατζηαρyύρη, Παντελή Ζερβό, Μάρω Κοντού, Γιώργο Οίκονομίδη κ.ά..
Χαριτωμένα και με χαμόγελα
Ας ξεκινήσουμε με ένα χαρακτηριστό παράδειγμα, τον Κώστα Καζάκο. Συμμετείχε στο κινηματογραφικό πάρτι της Επταετίας πρωταγωνιστώντας σε ταινίες πατριωτικού περιεχομένου, που κοντράρονταν θεματολογικά και σε εισιτήρια με αυτές του Κώστα Πρέκα.
Προς το τέλος της Χούντας, όπως πολλοί άλλοι, όταν μύρισε χουντικό ...ψοφίμι άρχισε μερικές παραστάσεις που ήξερε πως θα του δημιουργούσαν μικρά, μα διαχειρίσιμα προβλήματα με τη λογοκρισία, για να έχει μετέπειτα δημοκρατικό άλλοθι.
Σαφώς πιο πονηρεμένος από τον Κώστα Πρέκα που δεν «διάβασε σωστά» τους καιρούς, ο Κώστας Καζάκος έπαιξε το χαρτί του δημοκρατικού συναισθήματος. Μάλιστα, η συμμετοχή του σε αυτές τις ταινίες και στο star system της χουντικής φιλμογραφίας, ξεπλύθηκε μια χαρά με τη συμμετοχή του στην ταινία «Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο», που ιστορικά διαπραγματευόταν τις τελευταίες ημέρες του Νίκου Μπελογιάννη. Μαζί με τέτοιες ταινίες ξεπλενόταν και μια ολόκληρη χώρα, η οποία δεν αντιστάθηκε ποτέ πραγματικά στη Χούντα, πέραν μερικών μικρών εξαιρέσεων.
Από αυτό το ξέπλυμα γρήγορα–γρήγορα δημιουργήθηκε ένα νέο σύστημα καλλιτεχνών με «ένσημα» στον αγώνα, που κυριάρχησαν στα πασοκικά χρόνια που ακολούθησαν, τα οποία και οδήγησαν τη χώρα στην παρακμή. (Βλ. Δ. Μαρκόπουλου: «Τι κάνατε στη Xούντα κύριε Καζάκο;», protothema.gr, 7.6.2017).
Τόσο ο Κ. Καζάκος όσο και η πλειοψηφία των ηθοποιών της εποχής εκείνης, δεν θυσιάστηκαν για κάποιο σκοπό. Ορισμένοι δικαιολογήθηκαν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς. Δεν διέκοψαν όμως καν την καριέρα τους ως ένδειξη διαμαρτυρίας στη Δικτατορία. Δεν βγήκαν να αγωνιστούν. Αντίθετα, τους βλέπουμε σήμερα σε παλιές φωτογραφίες να ποζάρουν χαριτωμένα και με χαμόγελα με τους πραξικοπηματίες. Πολλοί έστελναν κι επιστολές προς τη σύζυγο του δικτάτορα, Δέσποινα Παπαδοπούλου, που κινούσε τα νήματα σε αυτόν τον τομέα, με τις οποίες είτε ζητούσαν ρουσφέτια είτε εξέφραζαν γλοιώδεις ευχαριστίες κ.λπ..
Πολλοί από αυτούς τους ίδιους ηθοποιούς, μετά την πτώση της Χούντας έδρεψαν δάφνες, προφασιζόμενοι εκ των υστέρων τους αντιστασιακούς. Αργότερα, βολεύτηκαν στο σύστημα ΠΑΣΟΚ έχοντας ορισμένοι καλλιεργήσει και το μύθο του αντιστασιακού καλλιτέχνη, ένα μύθο χρήσιμο και συμβατό με τον πασοκικό λαϊκισμό.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Βόγλη, «ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν βασιλικός και πολύ φίλος με τον δημοσιογράφο Σάββα Κωνσταντόπουλο (ακροδεξιός, εκδότης του "Ελεύθερου Κόσμου", ο οποίος αποκλήθηκε "ο θεωρητικός της χούντας").
»Ο Ντίνος Ηλιόπουλος ήταν πάρα πολύ δεξιός, όπως κι ο Παντελής Ζερβός.
»Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος μετά το 1967, όποτε τον έβλεπα στα γυρίσματα ή συναντιόμασταν έξω, έλεγε συνέχεια: "Επιτέλους φύγανε οι κερατάδες οι πολιτικοί και βρήκαμε την ησυχία μας".
»Αυτός μαζί με τον Γιάννη Γκιωνάκη ήταν κάργα "χουντικοί" και οι δυο τους!».



Πηγή (όπως κι ορισμένων ακόμα φωτογραφιών και στοιχείων του άρθρου): Μ. Χατζηδάκη: «Αποκαλύπτουμε την "Αντίσταση" 1967-1973», έκδ. «Πελασγός», Αθήνα, 2017.
«Εδώ Πολυτεχνείο»:
Πώς φτιάχτηκε το παραμύθι
Η πλύση εγκεφάλου για τη θεμελίωση του παραμυθιού του Πολυτεχνείου υπήρξε πρωτοφανής. Από το 1974 και μετά, χρησιμοποιήθηκαν όλα τα διαθέσιμα μέσα προπαγάνδας και κρατικού καταναγκασμού για τη δημιουργία του: Τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, μουσική, θέατρο, κινηματογράφος, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.ά..
Με τις ίδιες μεθόδους είχαν επιβληθεί, βέβαια, παλιότερα κι οι «ήρωες» του '21, καθώς και άλλοι «ήρωες» της Ρωμιοσύνης, μερικοί από τους οποίους όμως, άρχισαν τώρα να αντικαθίστανται από πιο φρέσκους «ήρωες». Όλοι οι δήμοι κι οι κοινότητες γέμισαν με πλατείες και δρόμους, που ονομάστηκαν «Ηρώων Πολυτεχνείου».
Η διαφορά των παλιών «ηρώων» με τους νέους είναι η εξής: Οι παλιοί π.χ. Κολοκοτρώνης, Καραϊσκάκης κ.ά. ήταν μεν λαμόγια που ενεργούσαν με ταπεινά προσωπικά κριτήρια, αλλά ήταν τουλάχιστον υπαρκτά πρόσωπα. Οι νέοι «ήρωες» του Πολυτεχνείου όμως, είναι εντελώς φαντασιακοί.
Στα σχολεία, τα παιδιά άρχισαν να βομβαρδίζονται κάθε χρόνο με επιπλέον εορταστικές εκδηλώσεις και τα αναγνωστικά γέμισαν σπαραξικάρδια ποιήματα για τους... «σκοτωμένους φοιτητές του Νοέμβρη». Νήπια και μικρά παιδιά άρχισαν να σέρνονται κοπαδιαστά για να τοποθετούν στεφάνια και λουλούδια στα κάγκελα του ΕΜΠ.
Θόρυβος, δαπάνες και υποκριτικός θεατρινισμός για την καινούρια ψευδεπίγραφη γιορτή της Ρωμιοσύνης.
Η κεφάλα
Στον περίβολο του ΕΜΠ τοποθετήθηκε μια υπερμεγέθης και ασώματη πέτρινη κεφαλή ως σύμβολο. Εκεί καταθέτουν κάθε 17 Νοέμβρη λουλούδια καί στεφάνια.
Κάποιος «προοδεφτικός» καλλιτέχνης την έφτιαξε, την παραχώρησε στο Πολυτεχνείο και τοποθετήθηκε στον προαύλιο χώρο. Αμέσως έγινε τόπος... προσκυνήματος, γιατί όλοι νόμιζαν ότι πρόκειται για προτομή κάποιου από τους «σκοτωμένους φοιτητές».
Και όμως: Πρόκειται για την κεφαλή κάποιου αριστερού καθηγητή, ονόματι Νικόλαου Σβορώνου, ο οποίος βρισκόταν εν ζωή μέχρι το έτος 1989. Μάλιστα, στην προτομή του είχε κάποτε καταθέσει στεφάνι και ο ίδιος! Πρόκειται δηλαδή για μοναδική περίπτωση ευτυχούς ανθρώπου, που εν ζωή ευρισκόμενος, τίμησε και προσκύνησε την προτομή του εαυτού του!
Ο ύμνος της 21ης Απριλίου σε μουσική Γιώργου Κατσαρού και στίχους Γιώργου Οικονομίδη.
Η πρωτοηρωίδα Ηλένια
Την πρώτη επέτειο του Πολυτεχνείου, η επιχείρηση της προπαγάνδας είχε ήδη αρχίσει. Ανάμεσα στα λουλούδια για τους ανύπαρκτους νεκρούς που είχαν γεμίσει τις μάντρες, τις αυλές και τα κάγκελα του ΕΜΠ, υπήρχε και το σκίτσο μιας ωραίας κοπέλας. Και δίπλα το εξής σημείωμα: «Την λένε Ηλένια Ασημακοπούλου. Είναι το κορίτσι μου. Χάθηκε το βράδυ της σφαγής. Κανένας δεν την ξανάδε. Πήγα σπίτι της, αλλά έχουν χαθεί και οι γονείς της. Όποιος ξέρει για το μαρτυρικό τέλος της, ας με πληροφορήσει».
Τα ΜΜΕ έκαναν το θέμα πρωτοσέλιδο. Το σκίτσο της Ηλένιας έγινε σύμβολο. Τοποθετήθηκε παντού με το ερώτημα: «Τι απέγινε;» Επιτέλους, οι θεμελιωτές του παραμυθιού είχαν βρεί ένα θύμα και μια δακρύβρεχτη ιστορία για να πιαστούν και να την πασάρουν στον κόσμο, που δίψαγε εκείνη την εποχή για τέτοια αντιστασιακά μελό.
Ο φοιτητής της Ηλεκτρονικής Σχολής, που είχε αναρτήσει τη φωτογραφία και το σημείωμα, λεγόταν Γιάννης Ηλιόπουλος. Λίγο αργότερα έδωσε και συνέντευξη στην εφημερίδα «Αυγή», στην οποία έλεγε:
«Ήμασταν μαζί με την Ηλένια μέσα στο Πολυτεχνείο. Μετά την εισβολή, βγήκαμε δίπλα-δίπλα από την έξοδο της Στουρνάρα. Ένας οπλισμένος τη σημάδεψε εν ψυχρώ και οι σφαίρες τη βρήκαν στην πλάτη. Ακούμπησε πάνω μου βγάζοντας αίμα από το στόμα κι έπειτα έπεσε. Με συλλάβανε και στην Ασφάλεια μου πήραν το πουλόβερ μου, που ήταν κόκκινο από το αίμα της. Δεν τους μίλησα καθόλου για την Ηλένια, για να την προφυλάξω, αν ζούσε...
»Όταν με άφησαν τον Φλεβάρη του '74, πήγα στο Χαλάνδρι όπου έμενε με την οικογένειά της.
Μα οι γονείς της με το μικρότερο αδελφό της είχαν εξαφανιστεί και στο σπίτι έμεναν άγνωστοι. Όσο κι αν ρώτησα δεν ήξεραν τίποτα. Ούτε κι από το σχολείο της, το Κολλέγιο Αγ. Παρασκευής, έβγαλα άκρη. Ίσως οι γονείς της φοβήθηκαν για το δεύτερο παιδί τους κι εξαφανίστηκαν. Όλα αυτά δεν τα κατέθεσα στον κ. Τσεβά, γιατί φοβόμουν».
Το θέμα έλαβε τέτοια διάσταση, που ο τότε πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής ζήτησε φωτογραφία του σκίτσου και η σύζυγος του τότε προέδρου της Δημοκρατίας Ιωάννα Τσάτσου, γονάτισε και δάκρυσε μπροστά στο σκίτσο της Ηλένιας.
Δέν πέρασε όμως λίγος καιρός και τα πάντα αποκαλύφθηκαν: Η Ηλένια Ασημακοπούλου δεν υπήρξε ποτέ! Το σκίτσο της «δολοφονημένης Ηλένιας» απεικόνιζε την νεοζηλανδή Νάνσι Κρίντλαντ, διάσημο μοντέλο, από διαφήμιση του αγγλικού σαμπουάν Breck. Ήταν φιλοτεχνημένο από τον βρετανό ζωγράφο Νίκολας Ίγκον και είχε δημοσιευθεί σε πολλά περιοδικά, μεταξύ των οποίων και στην τριμηνιαία έκδοση του Vogue.
Σύσσωμο τo μεταπολιτευτικό κράτος είχε εξευτελισθεί! Η πρωτοηρωίδα του Πολυτεχνείου, το σκίτσο της οποίας προσκυνούσαν ακόμη και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός ήταν μια απάτη!
Ο Γιάννης Ηλιόπουλος καταδικάστηκε στις 18 Φεβρουαρίου1975 σε 8μηνη φυλάκιση, όσο πιο αθόρυβα γινόταν.

Αν και ήταν πλούσιες υπερπαραγωγές με πολλούς κομπάρσους, με σκηνές μάχης, εκρήξεις κ.λπ., στοίχιζαν ελάχιστα στους παραγωγούς.
Πάγια τακτική της Χούντας ήταν να τους παρέχει όλα τα απαιτούμενα μέσα. (Βλ. επάνω δεξιά την εμπιστευτική Πάγια Διαταγή υπ. αριθμ. 5/1970 του Αρχηγείου Ενόπλων Δυνάμεων, που ίσχυε τότε)
Αυτό σήμαινε ότι παρείχε μονάδες ολόκληρες με τους αξιωματικούς τους και τους στρατιώτες σε ρόλους κομπάρσων,
με τις στολές και τον οπλισμό τους, με άρματα, τροχιοδεικτικά βλήματα, βομβίδες κρότου-λάμψης για εφέ κ.λπ..
Πολλοί άνθρωποι του κινηματογράφου έγιναν γνωστοί, έκαναν καριέρα κι έβγαλαν πολλά λεφτά εκείνη την εποχή.


Ο όρος «διαφωτιστικό περιεχόμενο» χρησιμοποιείται όταν κάνουμε κάτι εμείς. Όταν ο εχθρός κάνει τα ίδια ακριβώς, ο όρος που χρησιμοποιείται τότε, είναι «προπαγανδιστικό περιεχόμενο».
Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ διαφωτισμού και προπαγάνδας.

Ανύπαρκτοι τάφοι και τιμητικές συντάξεις
Ο Δημήτριος Μπέης, ως δήμαρχος Ζωγράφου, έφτασε στο ευτελές σημείο να ανασκάπτει έξω από το νεκροταφείο του Δήμου για να βρει τους... «ομαδικούς τάφους της σφαγής του Πολυτεχνείου», που δεν βρέθηκαν ποτέ.
Ο Γ. Αλ. Μαγκάκης, ως Υπουργός Δημοσίων Έργων, εξήγγειλε ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα απονείμει τιμητική σύνταξη στις οικογένειες των νεκρών του Πολυτεχνείου και εξευτελίστηκε. Κανείς δεν υπήρχε για να δηλώσει συμμετοχή.
Το 1978, σύσσωμη η Βουλή, διέκοψε τη συνεδρίασή της και πορεύτηκε σε πομπή στο Πολυτεχνείο, όπου ο τότε πρόεδρός της, Δημ. Παπασπύρου, κατέθεσε στεφάνι και κήρυξε εκεί τη λύση της συνεδρίασης. Ο αυτοεξευτελισμός του μεταπολιτευτικού κράτους συνεχιζόταν.
Πρεμούρα να παρουσιάσουν πορίσματα με νεκρούς
Κατά την πρώιμη μεταπολιτευτική περίοδο υπήρξαν αναφορές, οι οποίες έκαναν λόγο για εκατοντάδες νεκρούς, για «παιδιά που πάτησε το τανκ» και άλλες ανακρίβειες. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Κανείς νεκρός δεν υπήρξε εντός του Πολυτεχνείου, αλλά ορισμένοι νεκροί ―γύρω τους είκοσι― στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας και σε χρονικό εύρος δυο-τριών ημερών. Ο αριθμός τους ποικίλει ανάλογα με την έκθεση του συντάξαντος.
Στο πόρισμα Τσεβά, για παράδειγμα, στους νεκρούς του Πολυτεχνείου συμπεριλαμβάνεται άνδρας 60 ετών, που πέθανε στις 17 Νοέμβρη σε δρόμο της Αθήνας από έμφραγμα του μυοκαρδίου, γυναίκα 75 ετών, που τραυματίστηκε στην αυλή του σπιτιού της στους Αγίους Αναργύρους και πέθανε τον Μάιο του 1974 κ.λπ.. Είχαν μεγάλη πρεμούρα να παρουσιάσουν οπωσδήποτε νεκρούς.
Στις 28 Ιανουαρίου 1982, οκτώ βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή, η οποία ήταν: «Πόσοι και ποιοι φονεύθηκαν εντός του χώρου του Πολυτεχνείου και ποιοι στον πέριξ χώρο;». Ο τότε Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Πέτσος, έδωσε μια πληρωμένη απάντηση-καταπέλτη: «Ποιους τιμούσατε επί πέντε χρόνια, με τη συμμετοχή της παράταξής σας στις εκδηλώσεις των επετείων του Πολυτεχνείου και για ποιους προορίζονταν τα στεφάνια σας;».
Κατόπιν αυτού, ο Υπουργός Δημ. Τάξης του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Σκουλαρίκης, έδωσε εντολή στον Υπαρχηγό της Αστυνομίας Γεώργιο Σαμπάνη να διερευνήσει ποιοι ήταν οι νεκροί του Πολυτεχνείου. Στις 8 Φεβρουαρίου 1982 ο Γεώργιος Σαμπάνης απάντησε με υπηρεσιακό έγγραφο, στο οποίο ρητά επιβεβαιώνεται: «Ουδείς φονεύτηκε εντός του χώρου του Πολυτεχνείου. Στους πέριξ όμως του Πολυτεχνείου χώρους, φέρονται ότι φονεύτηκαν δώδεκα άτομα».
Ακολουθεί δε η κατάσταση των δώδεκα νεκρών: Οι πέντε κατά τη διάρκεια των επιθέσεων της 16ης Νοέμβρη 1973 για την κατάληψη του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και του ΟΤΕ. Και οι υπόλοιποι επτά από αδέσποτες σφαίρες. Κανείς φοιτητής και όλοι εκτός του χώρου του Πολυτεχνείου.
Παρά ταύτα, στις 8 Απριλίου 1982, ο Γ. Σκουλαρίκης δήλωσε στη Βουλή, ψευδόμενος: «Δεν μπορώ να πω πόσα θύματα υπήρξαν κατά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, γιατί η κυβέρνηση ανέλαβε τώρα!».
Ετεροχρονισμένοι νεκροί
Τελικά, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βρήκε τη... λύση. Ο ίδιος ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου στην 11η επέτειο, το 1984, θεμελίωσε στο χώρο του Πολυτεχνείου μια στήλη για τους νεκρούς του Πολυτεχνείου. Μόνο, που η στήλη ήταν αφιερωμένη: «Στους φοιτητές του ΕΜΠ που έδωσαν τη ζωή τους για τα ιδανικά της Εθνικής Αντίστασης 1941-1944»!
Η πλήρης εξαπάτηση, δηλαδή. Η στήλη φτιάχτηκε με ετεροχρονισμένους νεκρούς του 1941-44 (αν υπήρχαν και τέτοιοι), για να μπερδεύει και όλοι να νομίζουν ότι πρόκειται για νεκρούς του Νοέμβρη 1973!
Παράλληλα, οι εφημερίδες άρχισαν να δημοσιεύουν αφιερώματα, στα οποία εμφάνιζαν περιπτώσεις αυτοκτονιών ή ατυχημάτων του 1965, του Μαρτίου 1973 και του Οκτωβρίου 1974 και να τους παρουσιάζουν ως θύματα του Πολυτεχνείου.
Η ομολογία του Δημήτρη Χατζησωκράτη —μέλους της Συντονιστικής Επιτροπής του Πολυτεχνείου— είναι χαρακτηριστική. Παραδέχεται ότι δημιουργήθηκε «ένας μύθος που ήταν εύκολος να γίνει». Και ειρωνικά αναφέρει τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε το Πολυτεχνείο από την κοινωνία μετά την μεταπολίτεύση:
«Το εξωραΐζει και πολλές φορές το χαϊδεύει. Αποτελεί άλλωστε και μια συλλογική εξιλέωση ενός λαού, που γνωρίζει ότι δεν έκανε και πολλά πράγματα ενάντια στη Χούντα».
Η πλάκα-στήλη εξ άλλου αναφέρει τους φοιτητές που έδωσαν τη ζωή τους για τα ιδανικά της Εθνικής Αντίστασης 1941-1944.
Άλλοι ανύπαρκτοι, ενδεχομένως...
Οι πολιτικοί πόζαραν ως «σωτήρες», «στυλοβάτες», «ήρωες», «μεγαλο-αρχηγοί», «εθνάρχες» κ.λπ. επιχειρώντας να κλέψουν όλοι τους κι από ένα κλαράκι απ΄ τη στηθείσα παραμυθολογία της δόξας του Πολυτεχνείου, που τους χρησίμευσε σα διαβατήριο και φωτοστέφανο για τη μεταπολιτευτική περίοδο της Ρωμιοσύνης, που ήδη οδήγησε τη χώρα στη χρεωκοπία.
24 ΣΧΟΛΙΑ
Ανώνυμος 49392
16 Σεπ 2020"Παρά το γεγονός ότι εκείνο το απόγευμα ο καιρός δεν στάθηκε στο πλευρό των διοργανωτών της δίκης, κάμποσες χιλιάδες Αθηναίοι έδωσαν το «παρών» στην κεντρική πλατεία της Αθήνας και είδαν τον ηθοποιό Κώστα Καζάκο να προεδρεύει του «δικαστηρίου των Λαών», όπως ονομάστηκε. Ο επίσης ηθοποιός Βασίλης Κολοβός ανέλαβε χρέη εισαγγελέα και δημοσίου κατήγορου, ενώ ο συνάδελφός του, Γιάννης Καλαντζόπουλος είχε τον άχαρο ρόλο του συνηγόρου των κατηγορουμένων."
https://menshouse.gr/istories/129656/i-pio-periergi-diki-stin-ellada-i-katadiki-toy-mpil-klinton-stin-athina-poy-egrapse-istoria
Ανώνυμος 47766
8 Αυγ 2019Αν μη τι αλλο ο συγγραφεας με την ευκολια που...διαχειριζεται το θεμα δειχνει σαν θεωρητικός της Χ.Α. χαλλαλι του
Ανώνυμος 46500
2 Δεκ 2018Αρχαιοελληνικοί κίονες, αέτωμα και... πόρτα από ατόφιο χρυσάφι, είναι μερικά από τα επιβλητικά αλλά και κιτς στοιχεία της κατασκευής.
https://www.iefimerida.gr/news/462425/i-vila-anaktoro-toy-rihardoy-sti-saronida-me-kiones-aetoma-hrysi-porta-eikones
Ε όχι και κιτς..
Ανώνυμος 46439
22 Νοε 2018Σανό στην είσοδο του υπουργείου Οικονομικών έριξαν οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία που συμμετέχουν στην πανναττική στάση εργασίας της ΠΟΕΔΗΝ.
https://www.iefimerida.gr/news/460386/i-poedin-petaxe-sano-exo-apo-ypoyrgeio-oikonomikon-eikones
Να κρατήσουν και λίγο σανό για τις ανάγκες τους.
;)
Στο μεταξύ:
https://www.iefimerida.gr/news/460419/i-kori-tis-vanas-mparmpa-exomologeitai-sto-sholeio-me-legane-psonara-kai-yperopti-vinteo
E και που είναι το παράξενο;
Ανώνυμος 46438
22 Νοε 2018https://www.iefimerida.gr/news/460325/vrethike-koritsi-tis-zakynthoy-poy-anazitoyse-proin-ypex-ton-ipa-vinteo
Βρέθηκε του κουρίτσι και είνι τετράπαχου.
Ζήτω η ρωμιοσύνη, ζήτω η μεταπολίτευση, ζήτω ο στρατός, ζήτω το έθνος.
Μια χαρά τα κατάφερε η παλιά γενιά, η λεγόμενη γενιά του Πολυτεχνείου (ΓτΠ ή γουτουπού).
Αυτοί δεν θέλουν σπουδές, εξειδίκευση, επενδύσεις, χρηματιστήριο. Θέλουν να μπουκώνονται με συντάξεις και επιδόματα.
Τί δεν καταλαβαίνετε;
Ανώνυμος 46436
22 Νοε 2018@46434
Δηλαδή εν Ελλάδι υπάρχει πραγματική διαφορά μεταξύ αριστερορωμιών και δεξιορωμιών..
https://i.postimg.cc/wTPrJj8h/maziar-1024x683.jpg
Ανώνυμος 46434
21 Νοε 2018Άσσος στην μπούρδα ο 46428
Μετά τη Νέα Δημοκρατία και το Γραφείο Τύπου της Αρχιεπισκοπής διαψεύδει πληροφορίες και διαλόγους που δημοσιεύτηκαν στην «Αυγή», το «Documento» και την «Εφημερίδα των Συντακτών» σχετικά με συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Τέτοια συνάντηση με αυτό το περιεχόμενο δεν υπήρξε ποτέ» ξεκαθαρίζει.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του κατηγορούσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τυχοδιωκτική στάση, επικαλούμενος τις συγκεκριμένες πληροφορίες, που ήθελαν τον πρόεδρο της Ν.Δ. να έχει ζητήσει από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να μην προχωρήσει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η συμφωνία.
https://www.vimaorthodoxias.gr/ekklisia-tis-ellados/diapsevdei-kai-i-archiepiskopi-synantisi-ieronymou-mitsotaki/
Ανώνυμος 46428
20 Νοε 2018https://www.iefimerida.gr/news/459804/nikos-pappas-meta-ton-salo-kai-sti-diadilosi-kai-ston-leyko-oiko-piga-me-kathari
Αριστερός του κώλου δηλαδή.
Ωχ βρε αδελφέ, εκεί θα σκαλώσουμε τώρα. Τί αριστερός, τί δεξιός, για τη ρωμιοσύνη μιλάμε. Θεωρητικοί της αριστεράς να κανουν μπίζνες με τη δεξιά και το αντίστροφο, πού το παράξενο.
46426=αρχοντορωμιός στοχαστής που ζει στη δικιά του πραγματικότητα, δηλαδή πλατσουρίζει στη λιμνούλα του. Σκασμός ζώον!
Ανώνυμος 46426
19 Νοε 2018Χαχαχαχα, αυτά παθαίνεις 46424 όταν διαβάζεις τις ρολιές της iefimerida, efsyn ή Αυγή. Τουρλού εγκέφαλο παθαίνεις, χαχαχαχα.
Ανώνυμος 46424
19 Νοε 2018«Μακαριώτατε, μην κάνετε τη συμφωνία σε αυτή την παρούσα στιγμή. Περιμένετε να κάνουμε συμφωνία όταν η ΝΔ έρθει στην εξουσία».
Ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «δεν μπορώ να μην τα συζητήσω με τον πρωθυπουργό. Και όταν έρθεις εσύ με το καλό, θα συμφωνήσω και με σένα».
https://www.iefimerida.gr/news/459543/ego-eimai-hristianos-o-tsipras-atheos-syriza-nd-erizoyn-gia-tin-ekklisia
Πολύ σωστός ο αρχιεπίσκοπος. Τί αριστερά, τί δεξιά. Στην Ελλάδα ζεις, γιατί απορείς..
https://i.postimg.cc/wTPrJj8h/maziar-1024x683.jpg
Ελλάδα μου εσύ
Αρχαία, τρελή
Σε άδεια πηγή
Πέφτεις, πνίγεσαι
Δεν ξέρεις τι θες...
https://www.youtube.com/watch?v=KQ4JAjo9sM8
Greek salad, τουρλού-τουρλού, αχταρμάς, απ' όλα έχει ο μπαξές. Διότι έτσι μας αρέσει.
(μπαξές < από το οθωμανική τουρκική باغچه (bâğçe) ( > τουρκική bahçe, κήπος) < περσική باغچه (bâghče), باغ (bâgh))
Ανώνυμος 46420
19 Νοε 2018Όπως έγραψα στο 46409 ό,τι έλεγαν οι ηθοποιοί της ρωμιοσύνης για τη χούντα, έλεγε στο περίπου και ο απλός κόσμος.
Απλά μετά τη χούντα ανοιγόταν μια νέα περίοδος μάσας και όλοι έτρεξαν να εξαργυρώσουν ό,τι μπορούσαν μπροστά στο αβέβαιο μέλλον. Και δεν τα κατάφεραν άσχημα οι ρωμιοί. Συντάξεις επιπέδου Ελβετίας σε κρατίδιο με ανταγωνιστικότητα και παραγωγικότητα επιπέδου Σλοβακίας.
Κατάληξη και καταβόθρα όλων αυτών είναι να πηγαίνουν οι ρωμιοί στους ευρωπαίους για να μην μειωθούν οι παλιές συντάξεις, όταν οι νέες έχουν φυσικά μειωθεί. Ζητάνε δηλαδή από τους ευρωπαίους να μην κάνουν το αυτονόητο..
Τα περισσότερα από τα σχόλια που ακολούθησαν είναι ενδεικτικά πόσο μεγάλο διαζύγιο έχουν πάρει οι ρωμιοί από την πραγματικότητα και πόσο πολύ τους αρέσει να τη διαστρεβλώνουν συστηματικά.
Ανώνυμος 46418
18 Νοε 2018Ωραία ομάδα κάνατε παιδιά, η καθημερινότητα σας εκθέτει λίγο αλλά δεν πειράζει, εξ' άλλου είναι μία ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα και να δούμε τις αδυναμίες μας.
Ανώνυμος 46417
18 Νοε 2018Οι παλιοί π.χ. Κολοκοτρώνης, Καραϊσκάκης κ.ά. ήταν μεν λαμόγια που ενεργούσαν με ταπεινά προσωπικά κριτήρια, αλλά ήταν τουλάχιστον υπαρκτά πρόσωπα. Οι νέοι «ήρωες» του Πολυτεχνείου όμως, είναι εντελώς φαντασιακοί.!!!!!!!!!!!!!!!ΕΧΕΤΕ ΣΑΛΤΑΡΕΙ!!!!!!!!!!!!1
https://www.imerodromos.gr/ypirchan-nekroi-sto-polytechneio/ ΤΑΥΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ
ΣΤΙΝΗΣ ΓΑΡ
Ανώνυμος 46416
18 Νοε 20181)Αν δεν κανω λαθος,ο Γ.Νταλαρας(συζυγος της...Αννας),υπηρετησε στο Πενταγωνο,στο 7ο Επιτ.Γραφειο(εχει καταργηθει απο το 1989),επι...επαρατης.
2)Η Μερκουρη μια πατσαβουρα ηταν,που την ανεδειξε ο δευτερος συζυγος της(τον πρωτο τον παντερευτηκε στα 16,για να τον ξεζουμιζει οικονομικα),ο σιωνιστης Ζυλ Ντασσεν,ο δηθεν ειρηνιστης,που το 1967(56 ετων) ζητησε να καταταγει στον Ισραηλινο στρατο,για να συμβαλλει στον διπλασιασμο της εδαφικης επικρατειας του Ισραηλ(Ρωτηστε τον Κων.Αλαβανο,αδελφο του Αλεκου,αυτος γνωριζει).
3)Τιποτε δεν βρεθηκε στο νεκροταφειο Ζωγραφου,και κανεις δεν βρεθηκε να εισπραξει τιμητικη συνταξη,για καποιον "νεκρο" συγγενη του φοιτητη.
4)Αν υπηρχαν νεκροι φοιτητες,δεν θα επρεπε να γνωριζουμε ονοματα και τοπους ταφης;Δεν θα βλεπαμε μαυροφορεμενους συγγενεις και μνημοσυνα;
5)Ευρω Πολυτεχνειο,ευρω Πολυτεχνειο.
Ειναι αληθεια οτι παιρνει 400000 ευρω τον χρονο;Και αν οχι,ποσα παιρνει τελικα;https://taxalia.blogspot.com/2011/07/400000.html
6)Μην ξεχναμε και τον μπολσεβικο Βασ.Διαμαντοπουλο,που επαιζε επι "επαρατης" στο χαζο-σηριαλ Εκεινος και Εκεινος.Αυτος που αργοτερα δηλωσε οτι η σημαια(η Ελληνικη,οχι η κοκκινη με το σφυροδρεπανο) ειναι ενα κουρελοπανο.
7)Παλι καλα που δεν ανεδειξε η χουντα και τον γλοιωδη τον Γλεζο,αυτον τον....αναρριχητη.http://eamb-ydrohoos.blogspot.com/2013/11/manolis-glezos-kalpikos-iroas.html
Ανώνυμος 46415
18 Νοε 2018Πόσο δίκιο έχεις ρε 46414.... Δεν χρειαζόταν καμία αντίσταση, τα «Πολυτεχνεία» και οι απόπειρα του Παναγούλη ήσαν βλακείες ολκής. Για την αλήθεια, δεν χρειαζόταν να αντισταθούμε ούτε στους γερμανούς το '40• άσχημα δηλαδή πέρασαν οι Δανοί και οι Ολλανδοί δηλαδή που «συμορφώθηκαν» με την υπέρτερη γερμανική δύναμη; Ούτε και στους Τούρκους έπρεπε να αντισταθούμε δηλαδή, κακά περνάγαμε με τα «μεμέτια»; Για να πω και του στραβού το δίκιο και με τους Πέρσες έπρεπε να κάνουμε πίσω και να μην αντισταθούμε σε Μαραθώνα, Σαλαμίνα και Πλαταιές: καμία αυτοκρατορία και καμία τυραννία δεν είναι αιώνιες.
Κορόιδα είναι οι Βορειοκορεάτες;
Ανώνυμος 46414
18 Νοε 2018Μισό λεπτό.
Είσαι ηθοποιός. Είσαι μπετατζής, Είσαι μηχανικός ή γιατρός.
Επειδή πλακώνει χούντα, θα βγεις στο βουνό;
Αλλο να στηρίζεις χούντα/καθεστώς με μελιστάλαχτες δηλώσεις και άλλο να κάνεις τη δουλειά σου.
Δηλαδή, άλλο να είσαι Καψώχας/Ακριβοπούλου/Γιάμαλη και άλλο να βγεις μια φωτο με τον επικεφαλής της εξουσίας ή να δεχθείς έναν ρόλο στην κρατική τηλεόραση.
Σαφώς και δεν πολέμησε τη χούντα η πλειοψηφία του λαού, σαφώς και δεν έπεσε η χούντα επειδή πήγαν κάτι Δαμανάκηδες στο Πολυτεχνείο.
Όπως δεν έφυγαν οι Γερμανοί επειδή κάτι μετέπειτα σφαγείς Ελλήνων ανατίναξαν μια γέφυρα και σκότωσαν μερικές δεκάδες στρατιώτες σε ενέδρες.
Gerakina
17 Νοε 2018Μόνο το Πολυτεχνείο; Ρε παιδιά, αφού ο οργανισμός μας το ζητάει το παραμύθι. Καλά μάς κάνουν.
Ανώνυμος 46412
17 Νοε 2018Γιατί λένε οι νεκροί του Πολυτεχνείου, αφού δεν σκοτώθηκε κανένας εκεί, και δεν λένε οι νεκροί της πλατείας Ομονοίας πχ;
Ανώνυμος 46411
17 Νοε 2018@ 46410: Αυτά που λέει και το άρθρο, δηλαδή, αλλά με άλλα λόγια. Κανείς μέσα στο Πολυτεχνείο και πολλοί άσχετοι (πχ έμφραγμα του μυοκαρδίου).
Ναι, good night and good luck, Ρωμιοσύνη.
Ανώνυμος 46410
17 Νοε 2018https://tvxs.gr/news/ellada/aytoi-itan-oi-nekroi-toy-polytexneioy
Αυτοί ήταν οι νεκροί του Πολυτεχνείου [Ντοκουμέντα]
https://www.news247.gr/ereyna-aytoi-einai-oi-24-nekroi-toy-polytechneioy.6668186.html
Χάρτης: Τα σημεία όπου έπεσαν νεκροί οι 24 του Πολυτεχνείου
Good night and good luck.
Ανώνυμος 46409
16 Νοε 2018Τις ίδιες απόψεις με τους ηθοποιούς της ρωμιοσύνης είχαν και οι υπόλοιποι ρωμιοί. Η Βουλή είχε μετατραπεί σε μπουρδέλο από τους τότε πολιτικούς, πριν τον ερχομό της χούντας. Ο βασικότερος λόγος της πολιτικής κρίσης της εποχής ήταν ότι όλοι ήθελαν να κυβερνάνε μόνοι τους χωρίς συνεργασίες μεταξύ των κομμάτων.
Ας μην παραπονιούνται οι ρωμιοί για την χούντα τους. Φυσικά κατόπιν έσπευσαν να εξαργυρώσουν ό,τι μπορούσαν για το μέλλον που ερχόταν.
https://www.iefimerida.gr/news/458966/propilakisan-skoyrleti-riga-toska-dritsa-kai-fili-sto-polytehneio
Μερκούρη: «Είμαι πουτάν... διεθνούς ακτινοβολίας»:
https://m.youtube.com/watch?v=g0REA2Ewsgg
Εδώ Πουλυτεχνείου..:
https://m.youtube.com/watch?v=CgftCfGFzUk
Ανώνυμος 46408
16 Νοε 2018Μετά την πτώση της δικτατορίας δίδαξε στα πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης και Κρήτης, διετέλεσε μέλος της διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου Κρήτης και διευθυντής ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, και ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτωρ των Πανεπιστημίων Αθηνών(1976) και Θεσσαλονίκης(1977).[13] Πέθανε το 1989 στην Αθήνα. (wikipedia).
Eδώ ήταν, 46407
Ανώνυμος 46407
16 Νοε 2018Χρυσαυγίτικη προπαγάνδα είναι 46406, ο Σβορώνος ήταν σκαστός στην Γαλλία από χρόνια.
Ανώνυμος 46406
15 Νοε 2018Αυτό με τον καθηγητή Νικόλαο Σβορώνο, αν αληθεύει, πρέπει να μπει στο βιβλίο Γκίνες. Είναι ο μόνος, που τίμησε με στεφάνι τον εαυτό του. Ούτε ο Καλιγούλας δεν ευτύχισε να ζήσει τέτοια εμπειρία..