ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ:
ΜΙΑ ΠΟΛΥ
ΠΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η εταίρα Ροδώπις
που έγινε βασίλισσα
στην αρχαία Αίγυπτο


Η απόλυτη ιστορία μετάβασης από τη φτώχεια στα πλούτη χάνεται στα βάθη του χρόνου. Πρόκειται για την ιστορία της Σταχτοπούτας (Cinderella), της ηρωίδας του κλασικού παραμυθιού, που αφηγείται τις περιπέτειες μιας κοπέλας, την οποία κακομεταχειρίζονται η κακιά μητριά και οι αδερφές της. Τα παπούτσια της όμως, αλλάζουν τη ζωή της κι εν τέλει η Σταχτοπούτα γίνεται μια εμβληματική παραμυθένια πριγκίπισσα.

Μια μαγική άμαξα με άλογα, ένας πρίγκιπας και γυάλινα γοβάκια ολοκληρώνουν την πλοκή ενός παραμυθιού, από τα πιο αγαπημένα, το οποίο έχει γνωρίσει αρκετές παραλλαγές, που διαφέρουν σε ορισμένες λεπτομέρειες της πλοκής τους.


H Cinderella του Disney (1950).
Το βασικό μοτίβο του παραμυθιού είναι μια όμορφη, φτωχή και κατατρεγμένη νέα,
η οποία αναγνωρίζεται μέσω ενός χαμένου παπουτσιού και στη συνέχεια ανέρχεται στο επίπεδο της βασίλισσας.


IMAGE DESCRIPTIONΑπό παλιά, η ιστορία μιας φτωχής νεαρής που έγινε πριγκίπισσα κι έζησε καλά ειπώθηκε με πολλούς τρόπους. Η πιο γνωστή εκδοχή είναι η κλασική ταινία του Disney του 1950.

Η πρώτη ευρωπαϊκή εκδοχή της Σταχτοπούτας δημοσιεύτηκε στη Νάπολη το 1634 από τον ιταλό ποιητή Giambattista Basile, στη συλλογή παραμυθιών Pentamerone. Αργότερα επαναλήφθηκε από τον Charles Perrault με το όνομα Cendrillon στο Histoires ou contes du temps passé (1697) κι από τους Αδελφούς Grimm στη συλλογή των λαϊκών παραμυθιών τους (1812). Στην εκδοχή του Perrault, που πρόσθεσε την κολοκύθα, τη νεράιδα και τα γυάλινα γοβάκια και γνώρισε μεγάλη δημοτικότητα, στηρίχθηκε η ταινία του Disney.

Το όνομα είναι Cenerentola, που προέρχεται από την ιταλική λέξη cenere (στάχτη). Έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι υπηρέτες και γενικά οι φτωχοί άνθρωποι ήταν συνήθως λερωμένοι με στάχτη εκείνη την εποχή, επειδή έπρεπε να ζήσουν σε κρύα υπόγεια και προσπαθούσαν να ζεσταθούν καθισμένοι κοντά στη φωτιά.

Στοιχεία του παραμυθιού υπάρχουν σε μύθους της αρχαιότητας, από τη ρωμαϊκή εποχή μέχρι την Κίνα του 9ου αι. μ.Χ. (Ye Xian). Ίσως η πιο παλιά εκδοχή της ιστορίας όμως, και η πιο διάσημη σκηνή της προέρχεται από την αρχαία Αίγυπτο. Μερικά από τα βασικά στοιχεία του παραμυθιού παραδίδονται ήδη από τον Στράβωνα και τον Αιλιανό. Και οι δύο αντλούν από παλαιότερες παραδόσεις.

Ο Στράβωνας αναφέρει ότι άκουσε αυτή τη διήγηση ως μύθο σχετιζόμενο με έναν τάφο στην Αίγυπτο. Ο τάφος ανήκε σε μια εταίρα που κατά την Σαπφώ λεγόταν Δωρίχα κι ήταν ερωμένη του αδελφού της ή κατ΄ άλλους λεγόταν Ροδώπις. Ενώ αυτή λουζόταν, ένας αετός βούτηξε, άρπαξε το ένα σανδάλι της και το έριξε στη Μέμφιδα, μπροστά στον Φαραώ. Αυτός διέταξε να βρεθεί η κάτοχος του σανδαλιού (η μεταφορά του σανδαλιού από έναν αετό ήταν οιωνός καλής τύχης), η οποία μετά έγινε σύζυγός του κι όταν πέθανε τάφηκε στον τάφο που αναφέρει ο Στράβωνας («Γεωγραφικά», 17, 1, 33).

IMAGE DESCRIPTIONΣύμφωνα με τον Αιλιανό, η εταίρα ονομαζόταν Ροδώπις και βασιλιάς ήταν ο Ψαμμήτιχος (7ος αι. π.Χ., «Ποικίλη Ιστορία», 13, 33).

Πρόκειται για την ιστορία της Σταχτοπούτας. Αντί για μητριά, νεράιδα, και άμαξα, υπάρχει ένας μαγικός αετός που μεταφέρει το σανδάλι όχι στον πρίγκιπα, αλλά στον ίδιο τον Φαραώ.

Υπάρχει και κάτι άλλο που ενδιαφέρει στην ιστορία της Ροδώπιδας. Ίσως βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Έχουμε παραδείγματα παραμυθιών με βάση αληθινά μέρη και ανθρώπους.

Είναι η πιο διάσημη πριγκίπισσα των παραμυθιών παραπάνω από φανταστική;

Οι λόγιοι πιστεύουν ότι η Ροδώπις ίσως υπήρξε για έναν απλό λόγο. Τον 5ο αι. π.Χ., ο πιο διάσημος ιστορικός της αρχαιότητας, ο Ηρόδοτος, επισκέφτηκε την Αίγυπτο.

Την παρουσία της Ροδώπιδας εκεί, την αναφέρει κι αυτός (2, 134-135), ως σχετιζόμενη με τον Χάραξο, αδελφό της Σαπφούς. Οι ιστορικοί σημειώνουν τον αετό ως βασιλικό και θεϊκό σύμβολο, που δικαιολογεί την προσπάθεια ανεύρεσης της ιδιοκτήτριας του παπουτσιού. Πολλοί υποπτεύονται ότι με τα χρόνια η ιστορία διανθίστηκε με το σανδάλι και τον μαγικό αετό.

Ίσως αυτή να είναι η προέλευση του κλασικού παραμυθιού. Μοιάζει φανταστική, αλλά ποιος ξέρει; Μπορεί και να συνέβη. Δεν μπορούμε να ξέρουμε με σιγουριά.



Διαβάστε επίσης
στην «Ελεύθερη Έρευνα»:

Από πού προήλθε η έμπνευση για τη Χιονάτη και τους επτά νάνους.


ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


12 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 51239

    3 Ιουν 2021

    Πάντα μια κρίση είναι αυτή που σε βγάζει από τα κουτάκια σου και σε κάνει να δεις τη ζωή με άλλο μάτι. Μια προσωπική κρίση ή μια διεθνής οικονομική ύφεση σαν αυτή που ξέσπασε μετά το 2010 ή μια υγειονομική κρίση σαν αυτή που ζούμε τώρα. Τις περιόδους κρίσης ιστορικά τη μεγαλύτερη πίεση τη δέχονταν τα αστικά κέντρα. Έτσι και τώρα οι πόλεις μέσα στην πανδημία απογυμνώθηκαν και άνοιξε ξανά μια μεγάλη συζήτηση για αποκέντρωση. Τελικά είναι τόσο μεγάλη η απόφαση να φύγεις από την πόλη όταν τα πράγματα ζορίσουν για να αναζητήσεις την τύχη σου στο χωριό;
    Η ιδέα να αφήσεις τη ζωή στην πόλη και να χτίσεις μια νέα ζωή από την αρχή στην εξοχή, σε ένα χωριό, σε ένα νησί, δεν είναι φυσικά καινούργια. Πολύ πριν αλλάξει το τοπίο της εργασίας η πανδημία υπήρχε σαν όνειρο ζωής για πολλούς ανθρώπους. Μόνο που δεν τολμούσαν να πάρουν τη μεγάλη απόφαση και να γυρίσουν την πλάτη σε μια καλά προστατευμένη ζωή, μακριά από τη φύση, σε μια περίκλειστη καθημερινότητα χτισμένη με ωράριο 9:00 με 5:00. Στη λογοτεχνία, κυρίως την αμερικανική μετά το 1950, αυτή η εξέγερση του σύγχρονου ανθρώπου από τον ασφυκτικό κλοιό της οργανωμένης αστικής ζωής στα προάστια, έχει καταγραφεί από σπουδαίους συγγραφείς όπως οι Τζον Τσίβερ, Τζον Άπνταϊκ, αλλά και ο Ελία Καζάν στον Συμβιβασμό.
    Η επανάσταση των κουστουμαρισμένων υπαλλήλων γραφείων, όπως ο Ντον Ντρέιπερ του Mad Men, που κάθε πρωί έπαιρναν για χρόνια τον προαστιακό σιδηρόδρομο για να πάνε στις δουλειές τους στις μεγαλουπόλεις, που στοιβάζονταν στις πλατφόρμες του τρένου σαν ψάρια με καπέλα fedora και τα απογεύματα έκαναν BBQ σε τέλειες ολόιδιες αυλές με γκαζόν, αλλά μια ωραία ημέρα τα εγκατέλειπαν όλα για να απελευθερωθούν από τη μέγγενη του αμερικανικού ονείρου, έχουν στοιχειώσει το μεταπολεμικό φαντασιακό.
    https://www.iefimerida.gr/zoi/4-athinaioi-poy-efygan-gia-horio

    Πένα ο δικός σου.
    Ναι, αλλά όλα για την ανθρωπότητα, τα υπόλοιπα είδη της βιόσφαιρας να πάνε να μαμηθούν.

  • Ανώνυμος 51237

    2 Ιουν 2021

    Εξαλλος έγινε ο Γιώργος Παπαδάκης με μήνυμα που του έστειλε ένας τηλεθεατής και στο οποίο τον αποκάλεσε «σκουλήκι περιπτερά». «Έρχονται πολλά μηνύματα, έχουν και κάποιοι τον χαβά τους. Ένας, ο οποίος υποτίθεται μου λέει «Σκουλήκι περιπτερά», ο Ιωάννης Σου…ης. Άκου να δεις ρε φίλε, εγώ δουλεύω από τα 11 μου χρόνια και περιπτεράς ήμουν και στεφάνια στο νεκροταφείο έχω σηκώσει και σε οικοδομές έχω δουλέψει… Αυτοί είναι τίτλοι τιμής. Κατάλαβες; Είναι τιμή μου και καμάρι μου. Και αν σου πω και τις συνθήκες που δούλεψα βάρδια σε περίπτερο, αλλά δεν θέλω να σε χαρακτηρίσω. Σκουλήκι και περιπτεράς, λοιπόν, ό,τι πεις ρε μεγάλε, ό,τι πεις.
    https://www.iefimerida.gr/zoi/giorgos-papadakis-tiletheatis-skoyliki-periptera

    Μιλάει η μούμια (70 ετών) της ρωμέικης δημοσιογραφίας. Έλεος δηλαδή.
    Θα τρώτε Παπαδάκη μέχρι τη δευτέρα παρουσία.

  • Ανώνυμος 51236

    2 Ιουν 2021

    Μουσικό διάλειμμα:
    https://www.youtube.com/watch?v=bBD8M3WFrAw

    Διάρρηξη με λεία κοσμήματα αξίας 2 εκατ. ευρώ σημειώθηκε σε αποθήκη σπιτιού στους Αμπελόκηπους. Όπως κατήγγειλε η 73χρονη ιδιοκτήτρια, η πόρτα της αποθήκης ήταν παραβιασμένη, ενώ η ίδια είχε να κατέβει στην αποθήκη, που βρίσκεται στο υπόγειο, περίπου 10 μέρες. Οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. πήραν αποτυπώματα από την αποθήκη, ενώ έμειναν με το στόμα ανοικτό όταν άκουσαν την ηλικιωμένη να τους λέει ότι η αξία των κοσμημάτων που εκλάπησαν αγγίζει τα 2 εκατομμύρια ευρώ.
    https://www.iefimerida.gr/ellada/ampelokipoys-apothiki-spitioy-arpaxan-kosmimata-2-ekat-eyro

    Άτιμη φτώχεια! Ρωμιοσύνη-Σταχτοπούτα με εκατομμυριούχους πατριώτες σοσια-ληστές.
    Οι φελλοί και οι κουράδες επιπλέουν. Σιχτίρ!

  • Ανώνυμος 51235

    2 Ιουν 2021

    51234
    είσαι βλάκας; Μην είσαι βλάκας!

  • Ανώνυμος 51234

    2 Ιουν 2021

    @51233
    Δεν σκαμπάζεις Γιάννη! Το αυτονόητο γράφω Γιάννη! Αλλά εσένα σε πήραξε το αυτονόητο Γιάννη! Έχεις πρόβλημα με τα αυτονόητα Γιάννη!
    Το αν δεν θέλουν να το λύσουν οι ρωμιοί το ίδιο μου κάνει Γιάννη. Ας μην το λύσουν, έτσι θα έχουμε να σπάμε πλάκα και να ρίχνουμε φάπες. Έχεις πρόβλημα Γιάννη. Διότι το συνταξιοδοτικό δεν είναι κάτι που το διαγράφεις με ένα νόμο, αφού αποτελεί την καταβόθρα όλων των απατεωνιών των ρωμιών και της νοοτροπίας τους. Δεν με ενδιαφέρει αν θέλουν να το λύσουν ή αν πρέπει να το λύσουν μαζί με άλλα προβλήματα. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι το αυτονόητο: το συνταξιοδοτικό ξεπερνά κατά πολύ όλα τα σκάνδαλα της ρωμιοσύνης, χρηματιστήριο, ομόλογα κ.λπ.. Αν οι ρωμιοί δεν μπορούν και δεν θέλουν να καταλάβουν το αυτονόητο, αν υπεκφεύγουν με στριφογυριστά επιχειρήματα, τότε είναι για πολλές φάπες Γιάννη! Πονάει η αλήθεια Γιάννη!

    ΥΓ: Το κόλλημα είναι όλο δικό σου. Γράφω για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην ιστορία της ρωμιοσύνης και συ μου αμολάς για βιομηχανική ανάπτυξη και επενδύσεις. Βρε ανόητε το συνταξιοδοτικό είναι ένα πάγιο που το πληρώνεις εσαεί. Ας το λύσει και ας μετατραπεί σε κομμουνιστική χώρα η ρωμιοσύνη. Όσο όμως δεν το λύνει, δεν μπορεί να πάει πουθενά. Αν και οφείλω να πω το εξής: το ασφαλιστικό θα λυθεί από μόνο του σε βάθος χρόνου: όταν πεθάνουν οι παλιοί συνταξιούχοι, μια και οι ερχόμενοι συνταξιούχοι θα παίρνουν όλο και λιγότερα. Κουτοπονηριές της ρωμιοσύνης. Έτσι λύνει τα προβλήματά της η ρωμιοσύνη.

    https://www.youtube.com/watch?v=PyB5RaMh8zQ
    Είσαι μακάκα; Μην είσαι μακάκα!

  • Ανώνυμος 51233

    2 Ιουν 2021

    Έχεις κολλήσει στο "Το συνταξιοδοτικό είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο της ρωμιοσύνης από ιδρύσεως αυτής". Ε λοιπόν να μη σου το χαλάσω. Είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Ρωμιοσύνης, από ιδρύσεως της..
    Είπα να μη λυθεί; Αυτό που είπα είναι πως μαζί με την λύση του, πρέπει να λυθεί ταυτόχρονα και η γάγγραινα του κρατισμού. Το δεύτερο δεν εμποδίζει το πρώτο, ούτε είπα ότι ο κρατισμός και η βιομηχανική ανάπτυξη πρέπει να προηγηθούν. 'Εγραψα: "Πάταξη των υπέρογκων συντάξεων και και του κρατισμού, πάνε χέρι με χέρι."
    Πού είναι το πρόβλημα σου; Διαφωνείς; Αντιληπτική ικανότητα θέλει..
    Γιάννης

  • Ανώνυμος 51232

    2 Ιουν 2021

    @51231
    Το συνταξιοδοτικό είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο της ρωμιοσύνης από ιδρύσεως αυτής. Αποτελεί επίσης νταβατζιλίκι προς τις επόμενες γενιές, αντίληψη που συνεχίζει να διαιωνίζεται. Εσένα μπορεί να σου αρέσει το νταβατζιλίκι.
    Που σημαίνει: έγραψες μακακία. Με το μπαρδόν αλλά αυτή είναι η αλήθεια αγαπητέ. Καιρός να ξυπνάτε. Κότσια θέλει, όχι ναι μεν αλλά..

  • Ανώνυμος 51231

    2 Ιουν 2021

    51230,
    αναμφίβολα οι συνταξάρες είναι μια μεγάλη πληγή που αιμορραγεί εδώ και δεκαετίες. Η διευθέτηση αυτού του προβλήματος (αφήνω στην άκρη τις μεγάλες δυσκολίες που θα συναντήσει η λύση του), θα είναι μια μεγάλη ανακούφιση για την κοινωνία. Αλλά δεν θα σημάνει πως η χώρα θα λύσει και το "υπαρξιακό" πρόβλημά της. Θα είναι λιγότερο φτωχή, λιγότερο εξαρτημένη από δανεισμούς, αλλά θα εξακολουθήσει να είναι φτωχή και άσημη.
    Όποιος επιχειρήσει να λύσει το συνταξιοδοτικό, θα πρέπει να το κάνει ταυτόχρονα με ένα δυνατό κτύπημα στον κρατισμό και στο μίσος που ελοχεύει στον πολιτικό χώρο προς την ιδιωτική πρωτοβουλία (κόμματα - ιδίως της Αριστεράς- επαγγελματίες συνδικαλιστές, κρατικοδίαιτους κλπ).
    Είναι πολύ σημαντικό η χώρα να εξοικονομήσει χρήματα, αλλά πρέπει να τα επενδύσει σωστά: ανάπτυξη βιομηχανίας( αν δεν έχει ήδη χαθεί για πάντα το τρένο), τεχνολογίας, έρευνας, καινοτομίας, σοβαρό άνοιγμα προς την λεγόμενη 4η βιομηχανική επανάσταση.
    Φυσικά, η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μας λύσει μόνο προβλήματα, αλλά θα δημιουργήσει καινούργια (π.χ. ανεργία)
    Πάταξη των υπέρογκων συντάξεων και και του κρατισμού, πάνε χέρι με χέρι.
    Γιάννης

  • Ανώνυμος 51230

    2 Ιουν 2021

    Στον ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν υπέρογκα αυτά τα ποσά, παρά το γεγονός ότι οι ίδιοι είχαν αυξήσει τους μισθούς των δικών τους Golden Boys, όπως για παράδειγμα της διοίκησης του Υπερταμείου, όταν τοποθέτησαν εκεί την εκλεκτή Ράνια Αικατερινάρη, κόρη της πρώην βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ασημίνας Ξηροτύρη. Το 2017 είχε μάλιστα προκληθεί σάλος στη βουλή, όταν για περισσότερο από 2 ώρες οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ζητούσαν από τον πρόεδρο και την διευθύνουσα σύμβουλο του Υπερταμείου να αποκαλύψουν στη Βουλή τις αμοιβές τους. Η κ. Αικατερινάρη αποκάλυψε τελικά ότι ο μισθός της ήταν 270.000 ευρώ ετησίως.
    Επίσης, το 2019 είχαν προκληθεί έντονες συζητήσεις επειδή στον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), γινόταν ένα πραγματικό πάρτι μισθών και γενναιόδωρων μπόνους που απολάμβαναν ανενόχλητα τα golden boys του ΣΥΡΙΖΑ. Υπολογιζόταν τότε ότι οι αμοιβές που πλήρωνε σε μισθούς και πριμ για τη διοίκηση ο ΑΔΜΗΕ ξεπερνούσαν το 1 εκατ. ευρώ ετησίως, τα οποία μοιράζονταν πέντε από τα εννέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου (περί τα 600.000 ευρώ) και η στρατιά συμβούλων της διοίκησης. Ο Μ. Μανουσάκης έπαιρνε πάνω από 153.000 ευρώ ετησίως, είχε πολυτελές γραφείο με υδρομασάζ και τζιπ.
    https://www.iefimerida.gr/ellada/i-aygi-anakalypse-golden-boys-sti-dei-ti-ginotan-epi-syriza-me-misthoys-kai-mponoys

    Έλα μωρή Ελλαδίτσα-Σταχτοπούτα με τα μπόνους και τις συνταξάρες σου.
    Και μια και συμπεριέλαβα τις συντάξεις, οι ρωμιοί ως γνωστόν το(ν) παίρνουν βαριά όταν κάποιος κριτικάρει το φαραωνικό συνταξιοδοτικό που οι αυθαίρετοι και αδίστακτοι απατέωνες-νταβατζήδες της παλιάς γενιάς έχουν στήσει και αρχίζουν τα παράπονα, κοινώς κλαψουρίζουν ότι μόνο οι συντάξεις του δημοσίου είναι υπερτιμημένες.

    Απάντηση: Δεν διαφωνώ σε σχέση με τις αδικίες που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα. Το συνταξιοδοτικό όμως είναι η μεγάλη πληγή. Η πεποίθηση πως οι συνταξιούχοι του ιδιωτικού τομέα εισπράττουν τις εισφορές που απέδιδαν όταν εργάζονταν δεν είναι αληθής. Οι συντάξεις συνήθως είναι πολλαπλάσιες των κρατήσεων και τη διαφορά αυτή την πληρώνουν οι επόμενες γενιές. Η παρακάτω επιστολή αναφέρει αναλυτικά στοιχεία για το εύρος του ύψους αυτών των διαφορών... Περιγράφει πως όσα εισέφερε σε όλο τον εργασιακό βίο ως εισφορές συνταξιοδότησης τα εισέπραξε τα πρώτα 3 χρόνια της συνταξιοδότησης.
    Τα περί υπαλληλίας στη Ν.Δ. τα αφήνω ασχολίαστα. Το άρθρο που έγινε αφορμή για την επιστολή είναι κριτική στη ΝΔ να αντιμετωπίσει τη αλήθεια. Τέλος εμείς που είμαστε κοντά στη συνταξιοδότηση πρέπει να έχουμε επίγνωση του τι θα ακολουθήσει...
    https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3549239/parathuro-eukairias-to-fthinoporo

    Να και το άρθρο του Στούπα για το οποίο ενοχλήθηκαν οι ρωμιοί:
    Ας πούμε για άλλη μια φορά όμως τα πράγματα με το όνομά τους. Η Ελλάδα χρεοκόπησε το 2010 κυρίως εξαιτίας της υπέρογκης συνταξιοδοτικής δαπάνης και παρά τις όποιες εξορθολογιστικές περικοπές παραμένουν εξωφρενικά υπέρογκες σε σχέση με τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας. Η Ελλάδα με τη συνταξιοδοτική δαπάνη να προσεγγίζει το 17% του ΑΕΠ δεν δύνανται να ανταπεξέλθει του τέλματος που έχει περιέλθει σταδιακά στη μεταπολίτευση. Η αποσιώπηση του μεγαλύτερου προβλήματος και της μεγαλύτερης απειλής που αντιμετωπίζει η χώρα, αποτελεί το μεγαλύτερο εγκληματικό σφάλμα σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας της χώρας. Την ένοχη σιωπή γύρω από το ασφαλιστικό ήρθε να ταράξει πριν από λίγες μέρες η "Κομισιόν" με μια έκθεση στην οποία ζητάει μείωση των συντάξεων κατά 21,9% και αύξηση του εργασιακού βίου κατά 6,6 χρόνια.
    https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3548752/i-enoxi-siopi-ton-politikon-mas

    Αλητορωμιοί, πατριώτες-απατεώνες, παθολογικοί ψεύτες και φαντασιομανείς. Σιχτίρ παλιονταβατζήδες.

  • Ανώνυμος 51229

    2 Ιουν 2021

    Και σε όσους άρεσε το Pride and Prejudice and Zombies, ας δουν και το Mortal Engines (2018).
    https://www.imdb.com/title/tt1571234/

  • Ανώνυμος 51228

    2 Ιουν 2021

    Εγώ προτείνω «Πόλεμος και Ειρήνη» και «Yesterday» ρε βλακόμουτρο που θες να μας κάνεις τον Δανίκα.

  • Ανώνυμος 51227

    1 Ιουν 2021

    Προτεινόμενη ταινία με την Lily James: Pride and Prejudice and Zombies (2016).
    https://www.imdb.com/title/tt1374989/

    Το παραμύθι της Σταχτοπούτας είναι ένα κοινωνικό κατασκεύασμα για να δίνει ελπίδα στους φτωχούς και κατατρεγμένους. Κάτι σαν την μεσαιωνική ιστορία με τον ιππότη που καβάλα στο άλογο πηγαίνει στον πύργο και παίρνει την έρμη πριγκιποπούλα. Τέτοιου είδους κοινωνικά αφηγήματα υπάρχουν πολλά και διάφορα.