ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ
ΕΛΛΗΝΕΣ !
(β΄ μέρος)

 

[ Επιστρέψτε στο Α΄ μέρος τού άρθρου

κάνοντας κλικ εδώ.]

 

 

    Η  ιστορία θα μετατρεπόταν σε γνώση τού παρελθόντος, που οξύνει τις ικανότητες αντιμετώπισης των προβλημάτων τού παρόντος, εάν π.χ. αντί τού μύθου τής ιστορικά ομοιογενούς Μακεδονίας μάθαιναν οι μαθητές, ότι στην πολυεθνική Μακεδονία των τελευταίων δεκαετιών τού 19ου αιώνα η στενόμυαλη και αντιφατική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων αντιστρατευόταν τα εθνικά κινήματα εναντίον τής οθωμανικής κυριαρχίας στα Βαλκάνια και ναρκοθετούσε τούς ελληνικούς επεκτατικούς στόχους σε διάφορες περιοχές της (Βούρη 1992, 47-69 και 71-8. Σ.σ. διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Μακεδονικός Αγώνας: Από το μύθο... στην Ιστορία).

     Θα ήταν ενδεχομένως πιο συνεπής με το στόχο καλλιέργειας τού πατριωτισμού η γνώση, ότι μετά τούς Βαλκανικούς πολέμους η γλωσσική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων, όπως γράφει ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης (1916), εμποδίζει την ελληνική γλώσσα ν΄ αντικαταστήσει σε περιοχές τής ελληνικής Μακεδονίας τη βουλγαρική.

   

    Η εθνική συνοχή και ομοιογένεια, μολονότι καλλιεργούνται στο όνομα τού πατριωτισμού, είναι, παρά τα φαινόμενα, βασικό στοιχείο πολιτικής διαπαιδαγώγησης στην παραγνώριση των αιτίων, που οδηγούν στην αμφισβήτηση των εξουσιών. Η καλλιέργειά τους λειτουργεί παρεμποδίζοντας την ανάπτυξη τάσεων πολιτικής συμμετοχής στη διαμόρφωση τής εθνικής και της κοινωνικής πολιτικής. Αλλωστε, η ίδια η παρουσίαση τού έθνους σαν μια αρμονική και αγαπημένη οικογένεια υποκρύπτει την παρομοίωση τής εξουσίας με τούς γονείς, υποβιβάζοντας έντονα την έννοια τού πολίτη.

     Πέρα από τις προθέσεις των συγγραφέων και υπευθύνων για την έγκριση των σχολικών βιβλίων, η προτεραιότητα τής ομοιογένειας έχει αίτια, αλλά και αποτελέσματα ιδίως πολιτικά. Η έμφαση στην ομοιογένεια επιτρέπει ν΄ αποσιωπάται το γεγονός, ότι οι κοινωνικές ταυτότητες είναι πολλές, ιεραρχημένες και άνισες και ότι στην κάθε επιμέρους κοινωνική ομάδα τα άτομα έχουν περισσότερες από μία ταυτότητες, που διαμορφώνονται και αναδιαμορφώνονται συνεχώς από την οικονομική και ιδεολογική διάσταση (Giddens 1991, Ηall 1991). [Μέσα στην κάθε επιμέρους ομάδα το κάθε άτομο έχει περισσότερες από μία ταυτότητες, που διαμορφώνονται και αναδιαμορφώνονται, αλλά καμιά φορά συγκρούονται μεταξύ τους. Π.χ. ο λεγόμενος μέσος έλληνας έχει πολλές συγχρόνως κοινωνικές ταυτότητες· μπορεί, να είναι: σύζυγος, πατέρας, θηβαίος, απόφοιτος δημοτικού, μικρέμπορος, μεσήλικας, ψηφοφόρος τού ΠΑΣΟΚ, οπαδός τού Ολυμπιακού, έλληνας, βαλκάνιος, ευρωπαίος, μέλος τού δυτικού κόσμου, άντρας. Μπορεί να έχει και άλλες ταυτότητες ο ίδιος άνθρωπος, αν οι γονείς του ήταν αγρότες, αν η μάνα του μιλούσε αρβανίτικα, αν στην εφηβεία του ήταν στούς Λαμπράκηδες, αν είναι μάρτυρας του Ιεχωβά, αν εργάστηκε κάποια χρόνια μετανάστης στη Γερμανία... Από την άλλη μεριά οι αντίστοιχες ταυτότητες μιας ελληνίδας συνοδεύονται και από άλλες, αυστηρά γυναικείες, δηλαδή καθορίζονται πριν απ΄ όλα από τις σχέσεις των κοινωνικών φύλων και υπερκαθορίζουν τις κοινές με τούς άντρες, όπως θα συνέβαινε π.χ. εάν η αντίστοιχη με τον παραπάνω ελληνίδα μητέρα, θηβαία κ.τ.λ. είναι συγχρόνως οικοκυρά, αν έχει υπάρξει θύμα βιασμού, αν είναι κακοποιημένη σύζυγος, αν ζει διαζευγμένη με διατροφή...]

     Επιτρέπει επίσης ν΄ αποσιωπάται το γεγονός, ότι οι κοινωνικές ταυτότητες έχουν ιστορική υπόσταση, δεν είναι στατικές, αντίθετα διαμορφώνονται μέσα στις κοινωνικές σχέσεις και είναι συχνά μεταξύ τους αντιφατικές (Rutherford 1990). Όταν η εθνική ταυτότητα παρουσιάζεται σαν υπερχρονική «αναλλοίωτη ουσία», περιθωριοποιεί τις άλλες κοινωνικές ταυτότητες. Οι εθνικές ιδεολογίες συνήθως παραμερίζουν τις ταυτότητες τής τάξης και τού φύλου στο όνομα τής προτεραιότητας τής εθνικής ταυτότητας, καθώς επιτρέπουν την αποσιώπηση των κοινωνικών σχέσεων εξουσίας και κυριαρχίας ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις και τα κοινωνικά φύλα (Fourier και Vermes  1994, 20-1).

       
 

Τι σημαίνει «ελληνική εθνική συνείδηση»;

     Το τι ακριβώς σημαίνει ελληνική εθνική συνείδηση καθίσταται σαφές από το παραπάνω χαρακτηριστικό απόσπασμα από την παραγωγή τού Σκάι, «1821», (αν και δεν ήταν αυτή η πρόθεση τού σκηνοθέτη) και τη συζήτηση τού παρουσιαστή της με την αν. καθηγήτρια τού πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Μ. Ευθυμίου.

     Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, στο οποίο έχουν δραματοποιηθεί οι προετοιμασίες των πολιορκημένων για την επικείμενη έξοδο τού Μεσολογγίου, μιά μητέρα τραγουδάει στο παιδί της ένα νανούρισμα σε μη ελληνική γλώσσα (προφανώς στα αρβανίτικα ή στα βλάχικα).

     Η κ. Ευθυμίου επισημαίνει το γεγονός και διευκρινίζει, ότι μέσα στο Μεσολλόγι «υπήρχαν κι άλλες λαλιές», οι αρβανίτες όμως, πολεμούσαν με ελληνική εθνική συνείδηση, ίσως πολύ φρέσκια, πάντως αισθάνθηκαν «πιό έλληνες από τούς έλληνες». Όλα δε τα πλοία στο νηολόγιο τής Ύδρας (σ.σ. με πληθυσμό 100% αρβανίτες, δηλαδή αλβανούς - διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Από τον Σπάτα και τον Τατόη, στο Χαλάνδρι και τη Λούτσα...) τον 18ο αιώνα είχαν αρχαία ελληνικά ονόματα σε αντίθεση με άλλες περιοχές με αμιγώς ελληνόφωνους πληθυσμούς, όπως το Γαλαξείδι, όπου τα πλοία τους είχαν ονόματα, όπως: Κυρά Παναγιά, Άη Γιώργης κ.λπ.. Και καταλήγει η κ. Ευθυμίου: «Ο υδραίος είχε μπει στην αίσθηση, ότι εγώ είμαι ο απόγονος των αρχαίων ελλήνων».

     Επομένως: Ελληνική εθνική συνείδηση είναι η ψευδαίσθηση τού ρωμιού, ότι κατάγεται από τούς αρχαίους έλληνες.

 

   Η  αξία τής ομοιογένειας οδηγεί λοιπόν, στην αποσιώπηση όλων των άλλων κοινωνικών ταυτοτήτων εκτός από την εθνική και λογοκρίνει σαν αντεθνική τη διάκριση τής «ενιαίας και ομοιογενούς» εθνικής ομάδας σε επιμέρους ομάδες, άρα την κάθε διαφοροποίηση επιμέρους συμφερόντων ή διεκδικήσεων. Η αποσιώπηση τής ύπαρξης πολλών κοινωνικών ταυτοτήτων και η καταδίκη τής πολιτικής επίκλησής τους με την ηθική απόρριψη των επιμέρους συμφερόντων καλλιεργεί τον αυταρχισμό στην κοινωνία. Στο όνομα τής ολότητας παρακωλύει την πολιτική διαδικασία, που οδηγεί στην κατανόηση τού καταμερισμού εξουσίας και προνομίων και στο όνομα τής ηθικής παρακωλύει τις διαδικασίες, που ανοίγουν το δρόμο να διατυπωθούν αιτήματα ανακαταμερισμού των προνομίων και τής εξουσίας, τόσο ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις όσο και ανάμεσα στα κοινωνικά φύλα.

     Καθώς οι άνισες κοινωνικές σχέσεις αναπαράγονται συμβολικά μέσα από τις κοινωνικές ταυτότητες, η αντιμετώπιση των ταυτοτήτων σαν να είναι στατικές ενισχύει τις διαδικασίες αναπαραγωγής των δεδομένων ιεραρχιών, θέτοντας ηθικά εμπόδια στην αναγνώριση και την αμφισβήτηση των δεδομένων προνομίων. Η εμμονή τού σχολείου στην ομοιογένεια παρεμβαίνει κάνοντας για τούς αυριανούς πολίτες δύσκολο να κατανοήσουν τη διαδικασία διαμόρφωσης τής εθνικής ταυτότητας καθώς και το ατομικό τους δικαίωμα να δομούν τις κοινωνικές τους ταυτότητες ενεργητικά μέσα στα πλαίσια των ομάδων, στις οποίες ανήκουν, αρχίζοντας από την οικογένεια. Παρεμβαίνει παρεμποδιστικά στη δυνατότητα των πολιτών να διαβλέψουν, ότι οι μη στατικές, ιστορικά διαμορφωνομενες ταυτότητες συνυπάρχουν, αλλά ενδέχεται να είναι αντικρουόμενες μεταξύ τους, άρα είναι ένας από τούς παράγοντες, που παρακωλύουν τη δυνατότητα να διαβλέπουν οι πολίτες το ρόλο των ταυτοτήτων στην αναπαραγωγή των άνισων κοινωνικών σχέσεων.

     Π.χ. η εθνική οικονομική πολιτική στις αρχές τής δεκαετίας τού 1960 δεν είναι εξίσου εθνική για όλες τις κοινωνικές ομάδες, γιατί πλήττει τις γυναίκες και τούς αγρότες. Οι φτωχότερες κατηγορίες των αγροτών μεταναστεύουν την εποχή εκείνη με διακρατικές συμβάσεις σε αριθμούς εντυπωσιακά υψηλούς, που αγγίζουν τις εκατό χιλιάδες άτομα το χρόνο (Έκθεσις 1973). Την ίδια περίοδο που το κράτος ευνοεί τη συστηματική μείωση του ενεργού πληθυσμού, ένας κυρίαρχος ιδεολογικός λόγος απευθύνεται στην κοινωνική ομάδα των γυναικών και σχολιάζει αρνητικά την ανεπαρκή γονιμότητα της, που διατηρεί τα επίπεδα τού εθνικού πληθυσμού χαμηλά. Η δυνατότητα διάκρισης ανάμεσα σε τέτοια εθνικά και «εθνικά» συμφέροντα και τα μέσα για την υπεράσπισή τους σημαίνει, να αναγνωρίζουν τα άτομα τον εαυτό τους όχι ως μονάδες όμοιες με τούς ομοεθνείς τους γενικώς, αλλά ως μέλη κοινωνικών ομάδων με άνιση θέση στην κοινωνία και με γνώμη για τις πολιτικές όλων των ειδών. Η αναγνώριση αυτή ανοίγει το δρόμο στα άτομα να κατανοήσουν, ότι μπορούν να συμμετάσχουν στην κοινωνική δράση και να δομήσουν ενεργητικά ταυτότητες καινούργιες ή να αναδιαμορφώσουν τις υπάρχουσες.

 

    Η συνταγματική κατοχύρωση τής διά τής παιδείας ανάπτυξης τής εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των νεοελλήνων (άρθρο 16, παρ. 2).

     Δηλαδή, άν κάποιος έχει συνείδηση αρβανιτόβλαχου και είναι άθεος, από το νεοελληνικό τριτοκοσμικό Σύνταγμα προβλέπεται, να τού παρέξει  το κράτος παιδεία και να τoύ αλλάξει τη συνείδηση (πλύση εγκεφάλου λέγεται αυτό). Να τον κάνει δηλαδή, να νοιώσει με το ζόρι (τουρκ. zor), θέλοντας και μη, έλληνας και χριστιανός.

     Νεοελλάδα: Ένα βαθύτατα μεσαιωνικό κρατίδιο με ένα από τα πλέον μεσαιωνικά Συντάγματα στον κόσμο...

 

    Η  ομοιογένεια ως μέγιστη εθνική αξία παράγει ξενοφοβία και αυτή με τη σειρά της καλλιεργεί αυταρχικές τάσεις. Είναι πολύ στενή η σχέση τής ξενοφοβίας με τον αυταρχισμό σε όλες τις κοινωνίες. Οι φόβοι αλλοίωσης των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων μιας εθνικής ομάδας -ένα από τα πιο κοινά παράγωγα τής ξενοφοβίας στα έθνη-κράτη-δεν εμφανίζονται μόνο σε μικρές και ανίσχυρες ομάδες, αλλά αντίθετα εμφανίζονται συχνότερα σε ομάδες ισχυρές αριθμητικά και κυρίαρχες πολιτισμικά, όπως π.χ. δείχνει η ανάλυση των θέσεων τής νέας δεξιάς στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οικειοποιείται η νέα βρετανική δεξιά τη συναίνεση απέναντι στις αξίες τής αντιρατσιστικής κοινωνίας και εφευρίσκει την προστασία των ισχυρών (Smitherman - Donaldson και Van Dijk 1988,131-43), υπερασπίζοντας το δικαίωμά τους να διαφυλάξουν τη βρετανική κουλτούρα από την «εισβολή των ξένων» (Barker 1981). Όλες οι διακρίσεις φαίνεται να πηγάζουν από την τάση διατήρησης τής κυριαρχίας μιας ομάδας και οι φόβοι αλλοίωσης συνήθως παίζουν το ρόλο νομιμοποίησης τής κυριαρχίας, χωρίς να είναι πράγματικοί (Van Dijk  1993, 170-3). Η απουσία, με άλλα λόγια, ανοχής σε μια κοινωνία δεν έχει σχέση με πραγματικούς κινδύνους αφομοίωσης τής κυρίαρχης ομάδας από άλλες, αλλά χρησιμοποιείται για να νομιμοποιεί την απουσία ανοχής, όπως συμβαίνει με την ξενοφοβική ακροδεξιά στη Γαλλία.

   

    Αν η απουσία ανοχής προερχόταν από πραγματικούς κινδύνους ν΄ αφομοιωθεί η εθνική ομάδα πολιτισμικά, η ελληνική κοινωνία θα ήταν η ανεκτικότερη τής Ευρώπης σε θέματα θρησκείας. Η στατιστικά πολύ υψηλή θρησκευτική ομοιογένεια θα καλλιεργούσε με την αριθμητική υπεροχή αίσθημα ασφάλειας απέναντι στούς αλλόθρησκους, με αποτέλεσμα το σεβασμό στη διαφορετική θρησκεία και την απόλυτη ελευθερία άσκησης της. Ακριβώς αντίθετα, η ελληνική κοινωνία είναι στο θέμα αυτό η λιγότερο ανεκτική χώρα τής Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ευρύτερης σημασίας είναι η μεγάλη ανοχή απέναντι στην παραβίαση των συνταγματικών ελευθεριών, που αφορούν τα δικαιώματα αλλόθρησκων πολιτών. Οι εκπρόσωποι διάφορων θεσμών (των κοινοτικών αρχών, των αστυνομικών αρχών, τού δικαστικού σώματος) και ιδίως ο εκπαιδευτικός θεσμός δρουν σαν να είναι φυσική και αυτονόητα «νόμιμη» σε θέματα θρησκείας η παραβίαση των συνταγματικών επιταγών (Σωτηρέλλης 1993). Αυτή η «νομιμότητα» τής παραβίασης των άρθρων τού Συντάγματος είναι επικίνδυνη για την κοινωνία ακόμα και πέρα από την καταπίεση των θρησκευτικών μειονοτήτων και τις συνέπειές της. Η ανοχή στην καταπάτηση δικαιωμάτων από τούς εκλεγμένους φύλακες των δικαιωμάτων και η παραβίαση των νόμων από τούς ίδιους τούς τηρητές των νόμων διαμορφώνει ένα υπόβαθρο αντιδημοκρατικό, όπου η παραμικρή αλλαγή ισορροπιών κινδυνεύει να επεκτείνει τις παραβιάσεις με μεγάλη ευκολία και χωρίς αντίσταση σε άλλες ετερότητες και άλλες κοινωνικές ομάδες.

     Η ομοιογένεια ως αξία είναι από μόνη της γενεσιουργός ξενοφοβίας. Συνδυασμένη στα σχολικά εγχειρίδια με την αξία τής πολιτισμικής «καθαρότητας», τής μυθικής ελληνικότητας, που ανεπηρέαστη από κάθε άλλο πολιτισμό (και μάλιστα τής οθωμανικής αυτοκρατορίας) «διατηρείται» αναλλοίωτη από την αρχαιότητα, μπορεί να προκαλέσει φόβους αλλοιώσεων από την επαφή και συνεργασία με άλλους λαούς, τάσεις απομονωτισμού, τάσεις υπεράσπισης τής ομοιότητας και καταδίκης των διαφορών. Αυτές οι τάσεις δεν έχουν αρνητικές συνέπειες μόνο για τις ομάδες πολιτών, που δεν θεωρούνται «αυθεντικά» μέλη τής εθνικής οικογένειας, όπως είναι οι εθνοτικές και αλλόγλωσσες μειονότητες ή οι αλλόθρησκοι πολίτες κι ακόμα οι μετανάστες και πρόσφυγες. Έχουν ευρύτερες συνέπειες, γιατί καλλιεργούν την καταδίκη των διαφορών γενικότερα, δηλαδή αναπαράγουν και διαιωνίζουν τη μη ανεκτική κοινωνία.

     

     Ο ομότιμος καθηγητής τού Α.Π.Θ., κ Γιάννης Κολιόπουλος, επισημαίνει, ότι η εθνική ταυτότητα είναι προστατευόμενο από το Σύνταγμα είδος (άρθρο 16, παρ. 2 - βλ. παραπάνω). Οι λαϊκιστές πολιτικάντηδες ιδιαίτερα των κομμάτων τής Αριστεράς, ενώ ασφαλώς το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό, κραυγάζουν ενίοτε περί κατάργησης π.χ. των παρελάσεων κ.λπ.. Οι παρελάσεις, η σημαία, ο εθνικός ύμνος κ.λπ. όμως, ανήκουν στούς εθνοποιητικούς μηχανισμούς, καθ΄ ότι σφυρηλατούν την ελληνική εθνική συνείδηση, οπότε η κατάργησή τους είναι σαφώς αντισυνταγματική. Κανείς όμως, δεν έχει πρόθεση να ατιπαρατεθεί με το ήδη διαμορφωμένο εθνικό συναίσθημα τού ρωμιοποιμνίου, οπότε απλά περιορίζονται σε αποσπασματικές διαμαρτυρίες προς άγραν «προοδεφτικών» ψήφων. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τις προτάσεις κατάργησης τής προσευχής, τού εκκλησιασμού, των θρησκευτικών κ.ά., που είναι επίσης αντισυνταγματικές, καθ΄ όσον και η ανάπτυξη δια τής παιδείας τής θρησκευτικής συνείδησης προβλέπεται από το ίδιο άρθρο τού Συντάγματος.

     Αν και όποτε στην τριτοκοσμική νεοελλάδα υπάρξει η βούληση για την απομεσαιωνοποίησή της, τότε το ζήτημα αυτό μπορεί να αντιμετωπισθεί κυρίως πολιτικά και να ρυθμιστεί συνταγματικά αλλάζοντας το περιεχόμενο τής εθνικής και θρησκευτικής ταυτότητας των κατοίκων τής χώρας. Όλα τα άλλα είναι εκ τού περισσού κι εκ τού πονηρού, έπεα πτερόεντα, για εσωτερική και μόνο κατανάλωση...

 

   Στα εγχειρίδια ιστορίας και γεωγραφίας η έμμεση «καθαρότητα» συνοδεύεται από τη ρητή καταδίκη τής ανομοιογένειας. Ανάμεσα σε άλλα παραδείγματα των κινδύνων, που διατρέχουν τα έθνη από την απουσία ομοιογένειας αναφέρουν τον πρόσφατο πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία. Σε πλήρη αντίθεση με αυτή την εκδοχή, η μαχόμενη κατά τού πολέμου σερβική κοινωνική επιστήμη διαπιστώνει το 1994, ότι τα σχολικά βιβλία τής χώρας, παρουσιάζοντας τον σερβικό λαό να έχει μόνο προτερήματα και δίκαια, προβάλλοντας τη θυσία για την πατρίδα σαν υπέρτατη αρετή και τούς πολέμους σαν το κεντρικό νήμα τής ιστορίας, έπαιξαν σημαντικό ρόλο διευκολύνοντας την προσχώρηση των πολιτών στον καταστροφικό πόλεμο.

     Μια σειρά έρευνες τού περιεχομένου σχολικών βιβλίων, τόσο τής σοσιαλιστικής περιόδου όσο και των πρόσφατων από τις αρχές τής δεκαετίας τού 1990, έγιναν και δημοσιεύτηκαν μέσα στον πόλεμο. Το βιβλίο με τίτλο «Πόλεμος, πατριωτισμός και πατριαρχία» (Rosandic και Ρesic 1994), είναι γραμμένο από πέντε σέρβες κοινωνικές επιστημόνισσες, μέλη αντιπολεμικής οργάνωσης με το όνομα «Γέφυρα», και δείχνει, ότι τα σχολικά βιβλία περιέχουν «υπεραξιολόγηση και έντονη συναισθηματική φόρτιση τού πατριωτισμού», έξαρση των πολεμικών αρετών τού έθνους από τον καιρό των αρχαίων σλάβων «προγόνων» και τής αγάπης τους στην ανεξαρτησία (59 κ.ε.), ταύτιση τής εθνικής ομάδας με τις «δίκαιες» διεκδικήσεις και ηθική καταδίκη των «άλλων» για αντίστοιχες επεκτατικές τάσεις, εξήγηση τής κάθε ήττας των Σέρβων στην ιστορία με το «εθνικό ελάττωμα τής διχόνοιας» ή την πολεμική υπεροχή των αντιπάλων (74 κ.ε.), αντιιστορική περιγραφή τής οθωμανικής αυτοκρατορίας, μεγαλοϊδεατισμό (100 κ.ε.) και σεξισμό (111 κ.ε.).

     Τα ελληνικά βιβλία γεωγραφίας αναφέρονται και σε άλλα παραδείγματα εθνικής ανομοιογένειας άλλων χωρών σαν την αιτία φαινομένων κοινωνικής αναταραχής και βίας.

     Η εθνική ανομοιογένεια σαν επίφοβο φαινόμενο παραπέμπει αναπόφευκτα, και πέρα από τις προθέσεις των συγγραφέων, στην ελληνική πραγματικότητα των μεταναστών και προσφύγων, καθώς και των εργαζομένων, που προέρχονται από χώρες τής Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ελληνική κοινωνία σήμερα καλείται για πρώτη φορά μετά τις διαδικασίες αφομοίωσης των μειονοτήτων και τις ανταλλαγές πληθυσμών να ενσωματώσει αλλοεθνείς εργαζομένους με αυξητικές τάσεις και να συμβιώσει αρμονικά με τούς ελεύθερα κινούμενους πολίτες των άλλων χωρών τής Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η συμβίωση με «άλλους» σαν επικίνδυνο φαινόμενο είναι πολιτική αξία, που ενδέχεται να συμβάλει στη ναρκοθέτηση δυνατοτήτων ένταξης στην ελληνική κοινωνία νέων ομάδων χωρίς την παραγωγή αρνητικών φαινομένων.

       

Πανεπιστημιακοί υπέρ τής σχιζοφρένειας:

Οι ευσεβείς εθνικοί μύθοι και η σχιζοφρένεια

στη διδασκαλία τής Ιστορίας στα σχολεία τής Ρωμιοσύνης.

    «Μεταξύ των δύο Ιστοριών, τής επιστημονικής τού πανεπιστημίου και τής εθνικής τού σχολείου, υπάρχει χάος, διότι στο πανεπιστήμιο έχουμε να κάνουμε με ενήλικες, ενώ στα σχολεία έχουμε να κάνουμε με ανήλικα παιδιά, τα οποία θέλουμε να τα κάνουμε πρώτα - πρώτα να αγαπούν την πατρίδα τους και το έθνος, την κοινωνία, στην οποία ζουν και θέλουμε να τούς δώσουμε αξίες και αρχές πολλές φορές μέσα από μύθους.» (Γιάννης Κολιόπουλος, ομότιμος καθηγητής Α.Π.Θ.)

   Δυο πανεπιστημιακοί καθηγητές τής Ρωμιοσύνης συμφωνούν στο παραπάνω βίντεο από τηλεοπτική συζήτηση μετά την προβολή ενός επεισοδίου τής σειράς «1821»: Ναι, η Αγία Λαύρα, τα κρυφά σχολειά κ.λπ. είναι μύθοι, πρέπει όμως να διδάσκονται στα σχολεία, γιατί αυτό είναι απαραίτητο για τη δημιουργία ελληνικής εθνικής συνείδησης! Ο πρώτος είναι ο κ. Γιάννης Κολιόπουλος και ο δεύτερος ο κ. Θάνος Βερέμης, ομότιμος καθηγητής πανεπιστημίου Αθηνών, επιστημονικός σύμβουλος τής σειράς τού Σκάι, ο οποίος επιπλέον επιπλήττει τούς ενήλικες, που τα έχουν μπερδέψει στο μυαλό τους κι όταν ακούνε κάτι διαφορετικό από αυτό που έμαθαν στο σχολείο, θεωρούν, ότι «τούς κλέβεις κάτι από την προσωπικότητά τους».   

     Με τα ψέματα πλάστηκε στα σχολεία τούς δύο τελευταίους αιώνες η ελληνοχριστιανική συνείδηση, με τα ψέματα δημιουργήθηκε από ένα ετερόκλητο συνοθύλευμα βαλκάνιων η ελληνική εθνική συνείδηση, με τα ψέματα στήθηκε το νεοελληνικό κρατίδιο, το οποίο ένα ψέμα είναι από τότε μέχρι σήμερα και με τις τέτοιες αντιλήψεις και νοοτροπίες των πανεπιστημιακών του, το ψέμα με όλα τα συμπαραμαρτούμενά του (αναξιοκρατία, θεοκρατία, ρουσφέτι, υπανάπτυξη, βόλεμα, μίζες, ρεμούλες, διαφθορά, χρεωκοπίες κ.λπ.) θα διαιωνίζεται, με αποτέλεσμα ούτε οι υπήκοοί του ούτε αυτό το ίδιο το κρατίδιο να διαφαίνεται, πως έχουν κάποιο μέλλον.

 

     Τέλος, η συναίνεση στην υπεράσπιση τής εθνικής ομοιογένειας μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις για όλες τις κοινωνικές ομάδες, εθνικές και μη. Ανάλογα με τις συγκυρίες, μπορεί να ενεργοποιήσει ένα πολύ επικίνδυνο κοινωνικό φαινόμενο, την τάση να εξαλειφθούν οι εθνικές διαφορές, που εύκολα ανοίγει το δρόμο στην τάση να εξαλειφθούν οποιεσδήποτε διαφορές. Με άλλα λόγια, εάν η ομοιογένεια βρει συγκυρίες, που ενεργοποιούν το μύθο τής εθνικής συγγένειας στην κοινωνία, υπάρχει κίνδυνος να αποκτήσει ισχύ μια τάση εξαιρετικά επικίνδυνη: η επιδίωξη να κατασκευαστεί η απόλυτη ομοιογένεια με την εξάλειψη των διαφορών, που στην πολιτική ιστορία έχει μέχρι σήμερα πάρει την τερατική μορφή τής εξάλειψης των διαφορετικών ομάδων, όπως έγινε με το ναζισμό αλλά και με τον πόλεμο τής Γιουγκοσλαβίας και όπως τείνει σήμερα να γίνει με τα ισλαμικά κινήματα στην Αλγερία και αλλού. (Άννα ΦραγκουδάκηΚοινωνιολόγος τής Εκπαίδευσης, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Αθηνών).

 

     Σημείωση

    To παραπάνω κείμενο είναι απόσπασμα (σελ. 143-156) από το βιβλίο: Τί είν΄ η πατρίδα μας; Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση, (έκδ. «Αλεξάνδρεια), που γράφτηκε με επιμέλεια τής κ. Άννας Φραγκουδάκη και τής κ. Θάλειας Δραγώνα και ξεσήκωσε την μήνιν σύσσωμης τής εθνικιστικίζουσας Ρωμιοσύνης.

     Τα βίντεο είναι από την τηλεοπτική σειρά τού Σκάι, «1821». Οι εικόνες, ο τίτλος και οι υπότιτλοι είναι τής «Ελεύθερης Έρευνας».

 

Η κ. Άννα Φραγκουδάκη είναι καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έζησε στη Γαλλία, 1964-1976, όπου σπούδασε Κοινωνιολογία και ειδικεύθηκε στην Κοινωνιολογία της Παιδείας.
Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Rene Descartes - Paris V (1975, τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης) και υφηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1978, Φιλοσοφική Σχολή).
Έχει διευθύνει έρευνες με αντικείμενο τα περιεχόμενα των σχολικών εγχειριδίων, τον εθνοκεντρισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση.
Οι κύριες δημοσιεύσεις της αφορούν τις κοινωνικές ανισότητες, τις διακρίσεις με βάση το φύλο και την κουλτούρα, την ιστορική διγλωσσία και την κοινωνική της λειτουργία, την ανάλυση των σχολικών βιβλίων, τον εθνοκεντρισμό και το ρατσισμό στην εκπαίδευση.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


9 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 44319

    30 Νοε 2017

    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΦΥΛΩΝ

    ΑΝ ΔΕΙΣ ΤΙΣ ΦΑΤΣΕΣ ΜΑΣ, ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΣΙΑΤΕΣ

    ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΕΝΟΙ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΜΕΛΑΧΡΙΝΟΙ ΜΕ ΓΑΜΨΕΣ ΜΥΤΕΣ

    ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΟΓΓΟΛΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΙΟΣ

    ΣΛΑΒΟΙ ΟΠΩΣ Η ΧΑΡΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΝΗ

    ΑΡΑΒΕΣ ΟΠΩΣ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΝΙΚΟΣ ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΑΣΙΑΣ, ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΙΑΙ ΑΦΡΙΚΗΣ

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΟΛΟΙ, ΙΤΑΛΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΙ

    ~

    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

  • Ανώνυμος 40032

    4 Νοε 2016

    ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΤΟΝ ΑΛΙΤΗΡΙΑ ΒΓΔΕΛΙΓΜΑΤΙΚΟ ΒΡΙΖΟΣΠΟΡΟ!!!!!
    ΜΠΡΑΒΟ ΛΕΒΕΝΤΗ
    ΞΕΡΕΙΣ ΤΗΣ ΦΑΡΑΣ ΣΟΥ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ
    ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ
    ΜΕΛΕΤΗΣΕΣ ΤΑ ΦΑΝΕΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ
    ΚΑΙ ΑΙΦΝΗΣ ΡΑΤΣΑΦΕΡΝΟΣ ΕΓΩΪΣΤΟΜΑΝΗΣ
    ΑΡΑΔΙΑΖΕΙΣ ΒΡΙΣΙΕΣ
    ΠΕ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΕΔΑΗ
    ΟΥΝΟΣΠΕΡΜΟΣ ΕΙΣΑΙ ἤ ΓΟΤΘΟΣΠΕΡΜΟΣ ἤ ΣΛΑΒΟΣΠΕΡΜΟΣ ἤ ΤΟΥΡΚΟΓΥΦΤΟΣΠΕΡΜΟΣ.
    ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. ΞΕΡΕΙΣ ΝΤΟΥΒΑΡΙ ΓΙΑΤΙ;;
    ΓΙΑΤΙ Ο ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΚΑΤΑ ΠΡΩΤΟΝ ΕΥΜΑΙΟΥ ΚΥΔΟΥΣ ΕΙΝΑΙ
    ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΕΥΜΑΙΑ ΚΕΔΝΑ ΠΡΑΤΤΕΙ
    ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΡΙΤΟΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΠΕΡΝΕΙ
    ΟΧΙ ΣΑΝ ΤΟ ΖΩΟΣΠΕΡΜΟ ΤΗΣ ΦΑΡΑΣ ΣΟΥ ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΒΙΑΣΜΑ ΠΟΘΗΤΕΥΕΙ.
    ΓΙΑΥΤΟ ΜΠΙΝΕΝΤΟΠΟΥΛΕ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ.
    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΤΣΕΝΤΟΝ ΣΛΑΒΕΫΚ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΟΠΡΑΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΑΜΕ ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΟΤΙ ΜΟΝΟΝ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΜΠΑΣΤΑΡΔΗΣ ΡΑΤΣΑΣ ΑΡΕΙΑΣ ΦΥΛΗΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΠΟΛΕΜΟΥ ΆΡΗ ΜΑΣ.
    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΤΣΕΝΤΟΝ ΣΛΑΒΕΫΚ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ
    ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΠΟΥ ΜΠΡΑΤΣΑ ΕΧΟΥΝ
    ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗΣΟΥΝ ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΙ ΟΣΟ ΑΝΤΕΞΟΥΝ.
    ΖΩΟΝΟΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΔΕΡΦΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
    ΠΟΥ ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ
    ΟΙ ΑΔΕΡΦΑΡΕΣ ΤΩΝ ΟΥΝΩΝ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΜΑΣ ΠΡΟΙΚΙΣΑΝ ΜΕ ΑΙΜΟΒΟΡΑ ΕΝΣΤΙΚΤΑ
    ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΩΡΑ ΕΜΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΑ ΜΕ ΑΛΛΩΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΠΟΥΛΑΜΕ ΜΑΓΚΙΚΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑ.
    ~
    Bielidopoulos ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ

  • Ανώνυμος 39283

    31 Ιουλ 2016

    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΦΥΛΩΝ

    ΑΝ ΔΕΙΣ ΤΙΣ ΦΑΤΣΕΣ ΜΑΣ, ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΣΙΑΤΕΣ

    ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΕΝΟΙ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΜΕΛΑΧΡΙΝΟΙ ΜΕ ΓΑΜΨΕΣ ΜΥΤΕΣ

    ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΟΓΓΟΛΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΙΟΣ

    ΣΛΑΒΟΙ ΟΠΩΣ Η ΧΑΡΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΝΗ

    ΑΡΑΒΕΣ ΟΠΩΣ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΝΙΚΟΣ ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΑΣΙΑΣ, ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΙΑΙ ΑΦΡΙΚΗΣ

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΟΛΟΙ, ΙΤΑΛΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΙ

    ~

    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΟΝΤΙΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ

  • Ανώνυμος 34046

    1 Μαΐ 2015

    1η. ΜΑΗ ΜΑΙΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΕΡΜΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗΣ ΣΕ ΔΙΟΣ ΩΔΕΙΕΣ
    ΓΙΑ ΠΕΜΟΥ ΛΑΖΑΡΕ ΤΟΥΤΟ ΤΟ 31190 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ;;
    ΔΕΝ ΓΕΜΕΙ ΜΑΛΑΚΟΦΡΟΝΕΣ ΜΑΛΑΚΟΓΝΩΜΟΣΥΝΕΣ ΣΕ ΑΙΜΑΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΙΕΣ;;
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΩΝ ΑΘΛΙΕΣ ΦΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΓΩΫΦΑΝΣΕΙΣ
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΑΤΣΟΦΕΡΝΑ ΣΤΥΓΑΣ ΣΒΑΣΤΥΓΟΒΟΑ ΛΕΚΤΙΚΑ
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΟΘΝΗΤΙΚΑ ΑΠΑΥΓΑΣΜΑΤΑ
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΩΪΣΤΟΦΕΡΝΑ ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΑ
    ΠΟΥΘΕ ΝΑ; ΩΚΥΕΙ ΚΑΙ ΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΕΤΟΙΟ ΟΒΡΟΛΟΓΟ
    ΛΕΣ, ΚΑΙ Η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ.
    ΑΝΘΡΩΠΟ ΛΑΖΑΡΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ
    ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΝΘΟΥ ΩΡΑΙΑ ΠΟΙΗΣΗ
    ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΙΘΗΚΟ ΓΝΩΣΗ ΚΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙ ΖΩΗΣ ΔΙΑΒΑ
    ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ
    ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΔΕΝΕΙ ΓΙΑ
    ΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΚΛΑΒΟΙ ΣΤΗΝ ΣΑΡΚΑΣ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΝΑ ΒΟΛΟΔΕΡΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣ
    ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΘΕΡΟΒΑΜΟΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΣΟΥ
    ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΜΕ

  • Ανώνυμος 31190

    2 Ιαν 2015

    Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΙΟΣΕΛΙΔΑΣ ΕΝ ΣΥΝΤΟΝΥΜΙΑ
    ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΨΕΥΤΟΡΩΜΕΙΚΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ.....ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥΡΚΙΑ......ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΒΑΝΙΑ....ΤΟΥΡΚΟΙ-ΜΟΓΓΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ......
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ .....ΕΞΩ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ........ΕΞΩ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΙΟΙ[ ΠΟΥ ΠΕΡΝΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥΣ].........ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΒΑΝΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ........ΥΨΩΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ....ΡΩΜΙΟΙ ΚΟΥΦΑΛΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΡΕΜΑΛΕΣ....ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΣΚΙΠΕΤΑΡΟΥΣ....ΡΩΜΙΟΙ ΠΙΣΩ ΣΤΙΣ ΤΡΥΠΕΣ ΣΑΣ....
    ...Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ....ΕΙΔΙΚΑ Ο ΜΩΡΙΑΣ ΘΑ ΚΥΡΗΧΘΕΙ ''ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ'''.....ΕΝΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.....
    ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΤΕ
    ΤΟΥΡΚΟΡΩΜΙΕ ΤΟΥΡΚΟΡΩΜΙΕ ΕΕΕΕ......
    ΒΓΑΛΤΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ...
    ΤΟΥΡΚΟΡΩΜΙΟΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΙΣΤΟΡΙΑ
    Ο ΒΕΡΟΣ Ο ΤΣΟΛΙΑΣ ΕΙΝ ΑΠ ΤΗ ΣΚΙΠΕΡΙΑ
    ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΑΝΑΣΤΗΣΟΥ
    ΚΑΙ ΠΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΣΟΥ
    ΚΕΜΑΛ ΓΕΡΑ ΜΕ ΤΣΑΜΠΟΥΚΑ
    ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΓΕΝΙΤΣΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΑΡΕΜΙΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΤΟ ΨΕΥΤΟΡΩΜΕΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΤΑΝ ΙΔΡΥΘΗΚΕ
    ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
    ΟΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ '''ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ'''
    ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΙ ΥΠΗΚΟΟΙ ΤΗΣ ΜΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ-ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

  • Ανώνυμος 31189

    2 Ιαν 2015

    Με τα ψέματα πλάστηκε στα σχολεία τούς δύο τελευταίους αιώνες η ελληνοχριστιανική συνείδηση, με τα ψέματα δημιουργήθηκε από ένα ετερόκλητο συνοθύλευμα βαλκάνιων η ελληνική εθνική συνείδηση, με τα ψέματα στήθηκε το νεοελληνικό κρατίδιο, το οποίο ένα ψέμα είναι από τότε μέχρι σήμερα και με τις τέτοιες αντιλήψεις και νοοτροπίες των πανεπιστημιακών του, το ψέμα με όλα τα
    ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΨΕΜΑ....ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕ ΜΕ ΠΡΟΒΑ...ΠΡΟΒΑ ΝΥΦΙΚΟΥΟΥΟΥΟΥ
    ΨΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΟΡΟΣ,ΟΠΩΣ ΨΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΒΡΙΖΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΗ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΑΥΤΙΖΑΣΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΟΛΟΛΑΤΡΕΣ ΠΥ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Ο ΦΟΥΡΑΚΗΣ '''ΟΙ ΙΔΡΥΤΕΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΟΣΕΩΝ , ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣΩΝΟΙ''',ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ'''ΚΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΙΛΙΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΙΑ''''Ο ΦΟΥΡΑΚΗΣ ΣΑΣ ΞΕΣΚΕΠΑΣΕ

  • Ανώνυμος 31188

    2 Ιαν 2015

    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ
    ΕΣΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΙΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗ

  • Ανώνυμος 28330

    7 Απρ 2014

    Αφού το ελληνικό κράτος είναι μεσαιωνικό λόγο του συντάγματος του (κι το δέχομαι εν μέρη), τότε η Μεγάλη Βρετανία με το Αγγλικό δίκαιο που χρησημοποιήθηκε ως ισχύον για τη δανειακή σύμβαση το 2010 τι είναι; Ή μήπως δεν γνωρίζετε από πότε ισχύει κι πότε άλλαξε τελευταία φορά;

  • Ανώνυμος 28329

    7 Απρ 2014

    Εδώ παρουσιάζετε απόψεις κι μόνο απόψεις. Το άρθρο στερείτε αποδεικτικών στοιχείων όπως είναι οι ανθρωπομετρήσεις κρανίων τις οποίες χρησημοποιούν οι ανθρωπολόγοι για να αποδείξουν τη συνέχεια μιας φυλής. Κι αυτό για τον Έλληνα έχει γίνει με επιστημονικές ανθρωπολογικές έρευνες οι οποίες έχουν αποδείξει το αντίθετο από αυτό που παρουσιάζεται εσείς. Δεν θα σας πω ποιοι κι πότε τις έκαναν, ούτε αν αναγνωρίστηκαν από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Κάντε ελεύθερη έρευνα κι βρείτε το εσείς.