ΛΟΥΙ ΠΑΣΤΕΡ

Ο καλός ποιμήν,
ο νέος Σωτήρας


Συνήθως συνδέουμε τη γέννηση της Σύγχρονης Ιατρικής με τη δημοσίευση του έργου του γάλλου βιολόγου Λουί Παστέρ (Louis Pasteur, 1822-1895), του πατέρα των εμβολίων. Με τον Παστέρ ξεκίνησε προοδευτικά και συστηματικά η μεταφορά του χριστιανικού συμβολισμού στην Ιατρική.

Ακόμα και σήμερα, λίγοι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι ο ίδιος ο Παστέρ, όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι της εποχής του, ήταν ένθερμος καθολικός. Τόσο πολύ, που στην πραγματικότητα, όλη του τη ζωή εργάστηκε, προκειμένου να συνδυάσει τις επιστημονικές του ανακαλύψεις με ό,τι του υπαγόρευε η πίστη του, ακόμα κι αν αυτό κατά καιρούς τον ανάγκαζε να αρνηθεί τα επιστημονικά δεδομένα και να τροποποιήσει τα πειραματικά αποτελέσματα.

Δεν υποστηρίζουμε ότι ο Παστέρ δεν είχε πνευματική ακεραιότητα ή επιστημονική αυστηρότητα. Εργαζόταν όμως, κάτω από την επιτακτική ανάγκη να διατηρεί τις ανακαλύψεις του σύμφωνες με τις δικές τους βαθύτερες πεποιθήσεις. Εκείνη την εποχή, λίγοι άνθρωποι είχαν το διανοητικό θάρρος, για παράδειγμα, ενός Νίτσε.

Μέχρι και το θάνατό του, ο Παστέρ ισχυριζόταν ότι το ανθρώπινο σώμα είναι φυσικά απαλλαγμένο από τη μόλυνση όλων των μικροβίων κι ότι τα όργανα, τα υγρά και οι ιστοί του, στην κανονική τους κατάσταση, όπως εκείνα των άλλων ζώων, δεν περιέχουν καθόλου ίχνη μικροβίων ή μικροσκοπικών οργανισμών. Με τέτοια εκπληκτική επιμονή, που πραγματικά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μόνο ως θρησκευτική, υπερασπίστηκε την ιδέα της «οιονεί παρθένου» κατάστασης του ανθρώπινου σώματος, το οποίο δημιουργήθηκε σύμφωνα με την εικόνα του Θεού.

Τοποθετώντας την αιτία της ασθένειας έξω από το ανθρώπινο σώμα, στο ατμοσφαιρικό περιβάλλον, ο Παστέρ επιβεβαίωνε την αρχική αγνότητα του ανθρώπου, στον Κήπο της Εδέμ. Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο καθαρό, χωρίς μόλυνση οποιουδήποτε είδους. Έτσι το «κακό», το οποίο με αυτή την αντίληψη παίρνει τη μορφή της ασθένειας, μπορεί να προέλθει μόνο απ’ έξω. Σε αυτήν την κοσμοθεωρία, τόσο η υγεία όσο και η ασθένεια προέρχονται απ’ έξω από τον άνθρωπο, είναι εξωτερικές και ξένες γι’ αυτόν.


Ήδη από το 1946, ο dr. Jules Tissot, καθηγητής Φυσιολογίας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι, κατέδειξε την ανακρίβεια των τεσσάρων αρχών (δογμάτων) του Παστέρ, στις οποίες βασίστηκε η Σύγχρονη Ιατρική. Αυτές οι αρχές είναι η ατμοσφαιρική πανσπερμία, η ασηψία των ζωντανών οργανισμών, τα φαινόμενα της σήψης και ο βακτηριακός μονομορφισμός.

Το βιβλίο, το οποίο δεν δημοσίευσε κανένας εκδοτικός οίκος και τελικά τυπώθηκε με έξοδα του συγγραφέα, είχε τον τίτλο: «Constitution des Organismes Animaux et Vegetaux, Causes des Maladies Qui les Atteignent», περιελάμβανε αυτές τις αξιοσημείωτες γραμμές:

IMAGE DESCRIPTIONO Παστέρ, είτε από θρησκευτικά είτε από άλλα κίνητρα,
εισήγαγε στην Επιστήμη ψευδή δόγματα και αρχές, που από το ξεκίνημα,
έπνιξαν την αλήθεια η οποία προχωρούσε από τις αρχές του περασμένου αιώνα,
κι επιπλέον κατέστησε αδύνατο για τους ερευνητές να βρουν αυτή την αλήθεια
προσανατολίζοντας το έργο τους σε λανθασμένες κατευθύνσεις — μια άθλια
επιχείρηση που επιβιώνει ενεργή από την παστεριανή σχολή,
αντιτίθεται σε όλες τις νέες ιδέες που έρχονται σε αντίθεση με αυτά τα ψευδή δόγματα,
δόγματα που αυτή η σχολή θέλει να παραμείνουν ιερά.


Σε μια από τις δημοσιεύσεις του, ο καθηγητής Rappin, πρώην διευθυντής του Ινστιτούτου Παστέρ στη Νάντη, είχε επίσης σχολιάσει το πώς οι έντονες θρησκευτικές τάσεις του Παστέρ παρενέβησαν στην ιατρική του πρακτική:

IMAGE DESCRIPTIONΟ ίδιος ο Παστέρ, με το πάθος και τη φυσική του ορμή, δεν φοβήθηκε να υπερασπιστεί και τα πειράματα και τις επιπτώσεις των ευρημάτων του, προκειμένου να συγκεράσει τις επιστημονικές του ανακαλύψεις με τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.

Κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου στη Σορβόννη προχώρησε τόσο, ώστε να επιτεθεί στους υποστηρικτές της ανομοιογένειας κατηγορώντας τους ως υλιστές:

«Τι θα ήταν μια κατάκτηση, κύριοι, για τον υλισμό, αν μπορούσε να υποστηρίξει ότι βασίζεται στο γεγονός ότι η ύλη οργανώνεται και ζωντανεύει από μόνη της;

Τι θα μπορούσε να είναι πιο φυσικό, παρά να παραβλέπεις ένα τέτοιο θέμα;

Ποια χρησιμότητα υπάρχει, στο να επιστρέψουμε στην ιδέα μιας αρχέγονης δημιουργίας, μπροστά στο μυστήριο της οποίας πρέπει να λυγίζεις το γόνατο και να υποκλίνεσαι;».

Σχολιάζοντας αυτό το συνέδριο, ο ηγούμενος Moignon έγραψε:

«Στόχος ήταν να ξανακατακτηθούν οι δύσπιστοι, να τους φέρουμε πίσω στην Εκκλησία, και ο κ. Παστέρ είχε την ψυχική δύναμη. Ο αιδεσιμότατος πατέρας Φέλιξ, τον επαίνεσε από τον άμβωνα της Παναγίας των Παρισίων για την αλήθεια της χημικής του θεωρίας».


Από την αρχή, λοιπόν, ο Παστέρ ίδρυσε τη Σύγχρονη Ιατρική σε μια βάση, που ήταν πιο θρησκευτική, παρά επιστημονική, ακόμα κι αν αυτό σήμαινε τον ακρωτηριασμό ουσιωδών τμημάτων των θεωριών των συγχρόνων του, που παρουσίασε σα δικές του.

Για παράδειγμα, η ιδέα του «βακτηριακού πολυμορφισμού», που ανακαλύφθηκε από τον Antoine Béchamp, από τον οποίο ο Παστέρ «δανείστηκε» τις μικροζύμες του για να φτιάξει τα δικά του μικρόβια, εξαλείφθηκε τελείως από τον Παστέρ με καταστροφικές συνέπειες για την εξέλιξη της ιατρικής έρευνας.

Σημειώνουμε, στην υπεράσπισή του, ότι ο Παστέρ δεν ήταν κατά καμία έννοια μια μεμονωμένη περίπτωση: Από τον Νεύτωνα στον Αϊνστάιν συμπεριλαμβανομένων των Μέντελ, Δαρβίνου και στην πορεία πολλών άλλων επιστημονικών ιδιοφυιών σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους, αρκετοί έχουν λειτουργήσει με τη μυστική επιθυμία οι ανακαλύψεις τους να επιβεβαιώσουν τις βαθύτερες πεποιθήσεις τους, θρησκευτικές, κοινωνικές ή πολιτικές.

Επιπλέον, μερικές φορές, αυτή η επιθυμία αποδείχθηκε τόσο ισχυρή, που ξεπέρασε την αντικειμενικότητά τους και τους οδήγησε σε διαφορετικές εκτιμήσεις παίρνοντας αποστάσεις στην ερμηνεία των πειραμάτων τους σε σχέση με αυτά που είχαν παρατηρήσει κατά τη διάρκειά τους.

Φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα περίεργο σε αυτό⸱ το αντίθετο μάλλον θα ήταν έκπληξη. Μόνο κάποιος, που έχει συνειδητά αμφισβητήσει τη συλλογή των πεποιθήσεων, αξιών και ιδεολογιών, στις οποίες τον έχει εκθέσει η παιδεία του −το μεγαλύτερο μέρος της οποίας δεν είναι ποτέ αντικειμενικό− θα ήταν σε θέση να ξεκινήσει τη μελέτη του χωρίς προκαταλήψεις.


IMAGE DESCRIPTIONΑλλά είναι αυτό δυνατό; Όλοι μας μπορούμε και ως εκ τούτου πρέπει, τουλάχιστον, να μάθουμε να συνεκτιμούμε τις διαθέσιμες απόψεις, δηλαδή τις οπτικές γωνίες από τις οποίες έχουμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε οποιοδήποτε συγκεκριμένο σύνολο πληροφοριών. Τουλάχιστον, μπορούμε να δεχτούμε την παρουσία διαφορετικών «αντιληπτικών φίλτρων» με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τη σημασία οποιουδήποτε μεμονωμένου από αυτά.

Δυστυχώς, οι επιστήμονες δεν έχουν περισσότερη γνώση από τους υπόλοιπους από εμάς σε αυτό τον τομέα, κι έτσι μπορεί η έρευνα και το έργο τους να επηρεασθούν από πολλούς περιβαλλοντικούς παράγοντες (εκπαίδευση, θρησκεία, πεποιθήσεις κ.λπ.), χωρίς οι ίδιοι να το αντιληφθούν.

Στην περίπτωση του Παστέρ, αυτή η έγχυση θρησκευτικού δόγματος είχε σημαντική επίδραση προκαταλαμβάνοντας τόσο την πραγματικότητα όσο και την έρευνα.

Ο Παστέρ επικαιροποίησε και επανενεργοποίησε τους χριστιανικούς συμβολισμούς, ιδίως όσον αφορά την εξωτερική προέλευση του Κακού και την έλευση του Σωτήρα και Λυτρωτή.

Όμοια, υπό αυτή την έννοια, το ίδιο το όνομα «Παστέρ» (pasteur = ποιμένας στα γαλλικά)
μάλλον έπαιξε σημαντικό ρόλο στο συλλογικό ασυνείδητο. Σαν τον Ιησού, ο «Καλός Ποιμένας» που ήρθε για να σώσει τα «χαμένα του πρόβατα», ο Παστέρ αποτέλεσε την ενσάρκωση του νέου Σωτήρα, ο οποίος, αντί να φέρει λύτρωση από τις αμαρτίες του κόσμου, θα φέρει την απόλυτη λύτρωση από τα δεινά της ανθρωπότητας (με εμβολιασμό).

Σαν αποτέλεσμα, η αμφισβήτηση του Παστέρ και του έργου του πήρε μια μορφή αίρεσης, μιας ασυνείδητης απόρριψης του χριστιανικού δόγματος.


Ο Παστέρ ήταν ο πρώτος που έκανε χρήση της πρόσβασής του στην εξουσία (ήταν φίλος του αυτοκράτορα) και στον Τύπο (μέσω του αδελφού του, ο οποίος είχε εφημερίδα), προκειμένου να επιβάλει και να διαδώσει τις ιδέες του όσο το δυνατόν ευρύτερα, όπως συνεχίζουν να κάνουν οι σημερινοί του κληρονόμοι που κατέχουν τα ΜΜΕ, με μεγάλη αποτελεσματικότητα.

Οι επιστημονικές κριτικές για τον Παστέρ και τις ιδέες του ήταν πολλές, από τη δική του εποχή μέχρι και σήμερα. Πολλοί επιστήμονες και γιατροί έχουν επιτεθεί στις ιδέες και τις μεθοδολογίες του κι έχουν επισημάνει τα λάθη που διαδόθηκαν από το μυθικό μάγο της Σύγχρονης Ιατρικής, όπως θεωρείται. Η εκπληκτική επιμονή των παστερικών δογμάτων, παρά όλες αυτές τις επιθέσεις, συνήθως εξηγείται από την οικονομική ισχύ του ιατρο-φαρμακευτικού λόμπι που τα προστατεύει και τα υποστηρίζει και από τον Τύπο (όπως στην εποχή του Pasteur), που διατηρεί τη δύναμή του.

Το βασικό στοιχείο που έχει διασφαλίσει την ανθεκτικότητα του παστερικού μύθου είναι ακριβώς το γεγονός ότι… είναι μύθος και οφείλεται στη δύναμη των θρησκευτικών στοιχείων, τα οποία είναι ασυνείδητα στα μυαλά των ανθρώπων, τόσο της κοινής γνώμης όσο και του κόσμου της Ιατρικής.

Καθόσον οι ορθολογικές ιδέες έχουν μικρό (ή καθόλου) αντίκτυπο στις παράλογες πεποιθήσεις, οι σχετικές κριτικές που μπορούν να γίνουν με ορθολογικά κριτήρια κατά του πστερικού ιατρικού μύθου, δεν καταφέρνουν ούτε καν να χαράξουν την επιφάνεια. Συχνά, ενισχύουν την ευαγγελική πτυχή αυτού του δόγματος κάνοντας τα επιχειρήματα των επικριτών να φαίνονται ως επικίνδυνα αιρετικά.

Είναι λοιπόν ένα πραγματικό φωτοστέφανο αυτό, που ο Παστέρ προσέφερε στη Σύγχρονη Ιατρική, μια Αγία Σκέπη, η οποία παρέχει προστασία από τις επιθέσεις των βλάσφημων κι εγγυάται την πίστη του κοπαδιού της (τους ασθενείς της, δηλαδή), παρά τα λάθη και τα θύματά της. Έτσι κι η Εκκλησία κατάφερε να διατηρήσει το μεγαλύτερο μέρος του ποιμνίου της, παρά μια εντυπωσιακή λίστα διώξεων κατά τη διάρκεια των αιώνων.


Αυτό το θρησκευτικό ίδρυμα μας βοηθά να εξηγήσουμε την εξαιρετικά παθιασμένη στάση, με την οποία οι διεξάγονται οι περισσότερες ιατρικές συζητήσεις για κρίσιμα ζητήματα, όπως ο εμβολιασμός, η αντισύλληψη, η τεχνητή γονιμοποίηση, η άμβλωση, η γενετική μηχανική και η κλωνοποίηση. Πράγματι, η θρησκεία είναι μια υπόθεση της καρδιάς, όχι ένα ζήτημα ορθολογισμού⸱ έχει να κάνει περισσότερο με συναισθήματα.

Με τον ίδιο τρόπο που η Εκκλησία αναφέρεται στο εκκλησιαστικό δίκαιο, η Σύγχρονη Ιατρική προστατεύεται με όλα τα είδη των πρόσφατα ανακαλυφθέντων «δικαιωμάτων»: το δικαίωμα της έκτρωσης, το δικαίωμα της υγείας, το δικαίωμα του να κάνεις παιδιά κ.λπ., όλων αυτών που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν χωρίς να αναθεματιστεί άμεσα ο αμφισβητίας. Αυτό που απομένει είναι ένα είδος αλάθητου της Ιατρικής.


Σατανάδες επιτίθενται στα δόντια και προκαλούν την τερηδόνα.
(Εικόνα αναρτημένη σε σύγχρονο οδοντιατρείο).
Η ίδια η έννοια της αμαρτίας υπονοεί την ύπαρξη του καλού και του κακού, μια έννοια που συμβολίζεται
στη χριστιανική θρησκεία από το δέντρο, από το οποίο ο άνθρωπος έτρωγε τον απαγορευμένο καρπό.
Είτε εκπροσωπείται από ένα φίδι στον Κήπο της Εδέμ, είτε από το Σατανά
που δοκιμάζει την πίστη του Ιώβ ή που δελεάζει τον Ιησού τρεις φορές στην έρημο, το κακό
αντιπροσωπεύεται πάντα ως εξωτερικό του ανθρώπου. Επιπλέον, φαίνεται να είναι πανταχού παρόν,
ενώ η Γη είναι ο τομέας της καταστροφής, αφιερωμένος στη μεγάλη επιχείρηση του κακού.
Ο πειρασμός είναι παντού, με μεγάλες πιθανότητες πολλαπλών αμαρτημάτων, ενώ οι πιθανότητες
να παραμείνουμε στο σωστό μονοπάτι και να ζήσουμε μια ενάρετη ζωή φαίνονται λίγες.
Για την Ιατρική, οι ασθένειες —ιοί, μικρόβια, βακτήρια— είναι επίσης πανταχού παρόντα.
Απειλούν τον άνθρωπο από όλες τις πλευρές, και οι πιθανότητές του να διατηρήσει
την υγεία του ανάμεσά τους φαίνονται ελάχιστες.
Ο Παστέρ ισχυρίστηκε ότι ο ανθρώπινος οργανισμός είναι αγνός, καθαρός από οποιαδήποτε μόλυνση
(αυτό είναι το λανθασμένο δόγμα της ασηψίας του ανθρώπινου σώματος), που σημαίνει
ότι η ασθένεια μπορεί να προέρχεται μόνο από έξω από το σώμα. Αν και τώρα γνωρίζουμε
ότι αυτή η ιδέα είναι εντελώς λάθος —το ανθρώπινο σώμα είναι στην πραγματικότητα γεμάτο με ένα
μεγάλο αριθμό μικροοργανισμών, οι οποίοι γίνονται παθογόνοι μόνο όταν το υποκείμενο περιβάλλον
του ξενιστή βρίσκεται εκτός ισορροπίας— αυτή η έννοια της παρθένας αγνότητας του ανθρώπινου
σώματος παραμένει τυπωμένη στο υποσυνείδητο της πλειοψηφίας των ανθρώπων.
Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα» για την επιρροή των χριστιανικών πεποιθήσεων
στα ιατρικά δόγματα και πρακτικές, στο άρθρο: Σύγχρονη Ιατρική: Η νέα παγκόσμια θρησκεία.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος, ότι με αυτά που γράφουμε, επιχειρούμε να επιβάλλουμε απλά τις δικές μας θρησκευτικές ιδέες πάνω στην Ιατρική, μια ευγενή και χρήσιμη Επιστήμη, η οποία τελικά δεν φιλοδοξεί για τίποτε άλλο από το να θεραπεύει ανθρώπους και να ανακαλύπτει συνεχώς τους καλύτερους τρόπους που ταιριάζουν σε αυτό το σκοπό.

Εάν στην πραγματικότητα συνέβαινε αυτό, γιατί οι ανακαλύψεις, οι μέθοδοι και τα αποτελέσματα της Ιατρικής υπόκεινται σε τόσες πολλές απαγορεύσεις, υποχρεώσεις, ταμπού και παράλογες συμπεριφορές, που είναι χαρακτηριστικά περισσότερο μιας θρησκείας παρά μιας επιστήμης, όπως συμβαίνει τώρα;

Ένα μη θρησκευτικό φάρμακο ούτε θα προσπαθούσε να υπερασπιστεί δόγματα που είναι αντίθετα στην παρατήρηση, ούτε να καταστείλει την έρευνα και τις θεωρίες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή για τα θεμέλιά του.

Όσο μελετάει τα διάφορα δόγματα της Σύγχρονης Ιατρικής, ένας αμερόληπτος παρατηρητής δεν θα μπορούσε να μην σημειώσει ότι ολόκληρο τον ιατρικό κόσμο, τον διαπερνά ένα θρησκευτικό άρωμα, που φτάνει ακόμα και στις μικρότερες εσοχές του.




Σημείωση:
Το παραπάνω κείμενο αποτελείται από αποσπάσματα
από το βιβλίο του Olivier Clerc: «Médecine, religion et peur: l'influence
cachée des croyances», Editions Jouvence, 1999. Η μετάφραση
και η εικονογράφηση έγιναν με μέριμνα της «Ελεύθερης Έρευνας».


Ο Olivier Clerc είναι γαλλο-ελβετός συγγραφέας, δοκιμιογράφος και μεταφραστής
(μεταπτυχιακό από το πανεπιστήμιο Angers).
Ειδικεύεται στη λογοτεχνία για την προσωπική ανάπτυξη.
Δίνει διαλέξεις και διατηρεί δικό του κανάλι στο διαδίκτυο.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


23 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 50066

    9 Ιαν 2021

    «Όταν ήμουν παιδί, θυμάμαι ότι υπήρχε η επιδημία της πολιομυελίτιδας, εξαιτίας της οποίας πολλά παιδιά έμειναν παράλυτα και περιμέναμε απεγνωσμένα το εμβόλιο. Όταν βγήκε το εμβόλιο, το δίνανε με ζάχαρη», θυμάται ο Ποντίφικας. «Στη συνέχεια μεγαλώσαμε στη σκιά των εμβολίων, κατά της ιλαράς, κατά αυτού, κατά του άλλου, εμβόλια που κάνανε στα παιδιά» συνέχισε. «Δεν ξέρω γιατί λέει κάποιος: 'Όχι, το εμβόλιο είναι επικίνδυνο', αλλά αν οι γιατροί το παρουσιάζουν ως κάτι που μπορεί να είναι καλό, που δεν παρουσιάζει ιδιαίτερους κινδύνους, γιατί να μην το κάνουμε;» διερωτάται ο Πάπας Φραγκίσκος.
    https://www.iefimerida.gr/kosmos/papas-fragkiskos-arnites-embolion-09-01-2021

  • Ανώνυμος 50063

    9 Ιαν 2021

    "Αντίστοιχα, το twitter προχώρησε στην αναστολή λειτουργίας και του λογαριασμού της προεκλογικής καμπάνιας του Ντόναλντ Τραμπ, @TeamTrump, η οποία μετέδωσε τα ίδια μηνύματα του απερχόμενου Αμερικανού προέδρου. Ο υπεύθυνος του λογαριασμού αυτού στο Twitter, Μάικ Χαν, διαμαρτυρήθηκε, καθώς όπως ισχυρίστηκε το μόνο που έκανε είναι να μεταδώσει τις δηλώσεις Τραμπ, όπως ανακοινώθηκαν από τον Λευκό Οίκο. Το Twitter ωστόσο σημείωσε πως υπάρχει διαφορά μεταξύ της μετάδοσης μιας είδησης, στα πλαίσια του ρεπορτάζ και της απόπειρας να επιτρέψει κανείς να παρακάμψει την απαγόρευση για λογαριασμό του Ντόναλντ Τραμπ."
    https://www.iefimerida.gr/kosmos/twitter-ntonalnt-tramp-minymata-katebase-profil

    Έεεετσι.
    Καιρός να επεκταθεί αυτό και σε λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων (βλέπε facebook) που έχουν μαζέψει ό,τι fake news και συνωμοσιολογικές θεωρίες κυκλοφορεί ανά την υφήλιο.

  • Ανώνυμος 50062

    9 Ιαν 2021

    @50060
    Ξέχασες τα επιχειρήματα..
    Χαιρετίσματα στο παράλληλο σύμπαν σου.

  • Ανώνυμος 50060

    9 Ιαν 2021

    Ο τυπάκος που υπογράφει το σχόλιο 50040 είναι για φάπες και αυτός και το σχόλιο του. Η τακτική του είναι του τύπου όταν δεν μου αρέσει ή δεν γουστάρω κάτι, αλλά δεν έχω επιχειρήματα, τότε ρίχνω σκατά στον ανεμιστήρα, βαράω άσφαιρα και ότι μου κάτσει, διότι δόξα το θεό υπάρχουν πολλοί βλάκες εκεί έξω, αλλά και πρόβατα που ψάχνουν μαντρί.

    Σου αρέσουν τα εμβόλια; Απόδειξέ το και εφόσον επαληθεύεται αυτό, θα το δεχτούμε. Έτσι έχουν τα πράγματα, αυτή είναι η πραγματικότητα, όσοι δεν την αντέχουν, να απευθυνθούν σε κάνα ψυχίατρο.

    Διανοητικά σκουπίδια όπως οι γνωστοί ημιμαθείς αμόρφωτοι που στηρίζουν το καθεστώς χρησιμοποιούν τις ίδιες μεθόδους υποστήριξης των πεποιθήσεών τους, η φάρα τους μυρίζει το ίδιο.

  • Ανώνυμος 50058

    9 Ιαν 2021

    Update στο 50042:
    Ο Ρεπουμπλικάνος απερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ κατηγόρησε χθες Παρασκευή τη διεύθυνση του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης Twitter ότι «απαγορεύει» την «ελευθερία του λόγου», λίγη ώρα αφότου ανακοινώθηκε ότι αναστέλλεται μόνιμα η λειτουργία του προσωπικού του λογαριασμού (@realdonaldtrump), λόγω παραβίασης των κανονισμών της πλατφόρμας και της ανησυχίας ότι ο Ντόναλντ Τραμπ θα συνέχιζε να «υποκινεί» τη βία, μετά την εισβολή οπαδών του στο Καπιτώλιο την Τετάρτη.
    https://www.iefimerida.gr/kosmos/tramp-twitter-ekleise-oristika-logariasmo

    Κλαψ..

  • Ανώνυμος 50057

    8 Ιαν 2021

    Φρενοκομείο
    Στην πατρίδα της σύγχρονης δημοκρατίας οι περισσότεροι είναι για τα μπάζα.
    https://www.in.gr/2021/01/08/apopsi/frenokomeio/

    Its ok to be a little crazy.
    https://www.youtube.com/watch?v=6ttVoTcpvHU
    https://www.youtube.com/watch?v=grRGOBJ4lPU

  • Ανώνυμος 50056

    8 Ιαν 2021

    @50055
    Επειδή είσαι υποκειμενικός. Σκέψου το εξής: τί αναιρούνται από όσα έχω γράψει.

  • Ανώνυμος 50055

    8 Ιαν 2021

    Και το περιβάλλον αποκτά νόημα από τον άνθρωπο. Είτε ως χώρος για λεηλασία είτε ως χώρος για αρμονική ζωή.
    Αναρωτιέμαι, γιατί κάποιοι διαφωνούν, για να διαφωνούν.
    Πω πω, ρε φούστη μου..

  • Ανώνυμος 50054

    8 Ιαν 2021

    "Νομίζω πως όταν είπε ο Πρωταγόρας αυτή την φράση, είχε στο μυαλό του να στραφεί ενάντια στην θρησκοληψία της εποχής του"

    Η φράση του Πρωταγόρα είναι ξεκάθαρα ανθρωποκεντρική από όποια οπτική και να τη δεις. Είτε την οπτική της αρχαίας εποχής όταν ειπώθηκε, είτε με τα σημερινά μέτρα και σταθμά. Είμαστε εμείς οι άνθρωποι, η κοινωνία μας, οι νόμοι μας, τα έθιμά μας τα ήθη μας, οι ανάγκες μας, τα νοσοκομεία μας, τα δίκτυά μας, οι υποδομές μας. Και πού είναι ρε φούστη μου το περιβάλλον;
    Προσωκρατικοί: παραμυθάδες, εξτρεμιστές του ηθικού νόμου, νομοθέτες, αντέγραφαν από την ανατολή χωρίς να καταλάβαιναν τί αντέγραφαν.

    "Αλλά αυτό με την σειρά του, τον κάνει το πιο ενδιαφέρον πλάσμα."

    Νάτος πάλι ο ανθρωποκεντρισμός, δεν συγκρατήθηκες, την πέταξες.

    Να και κάτι σωστό που διάβασα στον ρωμέικο τύπο:
    "«Το μαμαδόμετρο ας το βάλουν μερικές στο συρτάρι» -H Ρούλα Ρέβη στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα στις μητέρες"
    https://www.bovary.gr/faces/my-best/h-royla-rebi-stelnei-ena-minyma-stis-miteres

    Μουσικό διάλειμμα: The Weeknd - Starboy ft. Daft Punk.
    https://www.youtube.com/watch?v=34Na4j8AVgA
    https://www.bovary.gr/faces/my-best/weeknd-prosthetika-mpotox-neo-binteo-klip

    ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΟΥΣ
    Ο Χάρτης της Πολυτέλειας ανά τον κόσμο
    https://www.iefimerida.gr/zoi/hartis-poyteleias-brand-kosmos-eyropi-ellada

    Έτσι ε;

    Στο μεταξύ στον πλανήτη Σύριζα:
    "Απάντηση στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, που πρότεινε μετά τη συνάντησή του με την ΠτΔ τη λύση των διμερών συμφωνιών για το εμβόλιο και πέρα από το πλαίσιο της ΕΕ, στην περίπτωση που ευοδωθεί ενδεχόμενη πρωτοβουλία να εξασφαλιστούν οι πατέντες από τις φαρμακευτικές εταιρίες, έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης. «Θα περιμέναμε από τον κ. Τσίπρα να είναι καλύτερα ενημερωμένος, ώστε οι τοποθετήσεις του, ιδιαίτερα ύστερα από τη συνάντησή του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να είναι ακριβείς. Τον πληροφορούμε λοιπόν ότι τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν συμφωνήσει ότι πορεύονται μαζί όσον αφορά στην αγορά εμβολίων και δεν επιτρέπεται να κινούνται μονομερώς, όπως ζητάει ο ίδιος. Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν μόλις σήμερα επανέλαβε με ξεκάθαρο τρόπο ότι "κανένα κράτος-μέλος δεν επιτρέπεται να διαπραγματεύεται ή να έχει συμβόλαιο παράλληλα". Προτείνει μήπως να παραβιάσουμε την κοινή ευρωπαϊκή συμφωνία; Αυτό είναι ξεκάθαρα εις βάρος της χώρας», δήλωσε ο κ. Ταραντίλης."
    https://www.iefimerida.gr/politiki/tarantilis-gia-tsipra-gia-emboliasmoys-proteinei-mipos-na-parabiasoyme-tin-koini-eyropaiki

  • Ανώνυμος 50053

    8 Ιαν 2021

    το ξέχασα: το σχόλιο 50052, είναι απάντηση στον σχολιαστή 50051

  • Ανώνυμος 50052

    8 Ιαν 2021

    Αναμφίβολα ο άνθρωπος δίνει νόημα στα πράγματα, είτε το θέλει είτε όχι. Αυτό τον κάνει ευάλωτο, επίσης, τον κάνει συχνά να πάσχει΄, να αρρωσταίνει (πνευματικά, αλλά και σωματικά) εξ αιτίας της υποτίμησης ή της υπερτίμησης του εαυτού του. Αλλά αυτό με την σειρά του, τον κάνει το πιο ενδιαφέρον πλάσμα.
    Η φράση του Πρωταγόρα δεν αντιτίθεται μ' αυτά που γράφεις.
    Η ευθύνη του ανθρώπου να νοηματοδοτεί δεν σημαίνει πως η πίστη του, οι πράξεις του, το νόημα που δίνει στα πράγματα κάθε φορά είναι από μόνα τους ορθά.
    Αν σ' αυτή την ευθύνη ο άνθρωπος βρίσκει το δικαίωμα να είναι υπερβολικά εγωιστής, αλαζών και ματαιόδοξος, τότε τα αποτελέσματα είναι κάπως έτσι που τα παρέθεσες.
    Αν βγάλει τα σωστά συμπεράσματα από τα λάθη του και τα αποτελέσματα τους, τότε μπορεί να δώσει ένα άλλο νόημα στην θέση του μέσα στη φύση.
    Πάντως, αυτός θα το κάνει και κανείς άλλος. Ούτε ο θεός ούτε η ηθική, η επιστήμη ή ο ιστορικός υλισμός.
    Νομίζω πως όταν είπε ο Πρωταγόρας αυτή την φράση, είχε στο μυαλό του να στραφεί ενάντια στην θρησκοληψία της εποχής του: " Περὶ μὲν θεῶν οὐκ ἔχω εἰδέναι, οὔθ' ὡς εἰσὶν οὔθ' ὡς οὐκ εἰσὶν οὔθ' ὁποῖοί τινες ἰδέαν· πολλὰ γὰρ τὰ κωλύοντα εἰδέναι, ἥ τ' ἀδηλότης καὶ βραχὺς ὤν ὁ βίος τοῦ ἀνθρώπου" = Για τους θεούς, δεν μπορώ να ξέρω ούτε αν υπάρχουν ούτε αν δεν υπάρχουν ούτε ποια είναι η μορφή τους. Γιατί πολλά πράγματα εμποδίζουν τη γνώση: το γεγονός ότι πολλά πράγματα είναι άδηλα και δεν φαίνονται και η συντομία της ανθρώπινης ζωής"
    Γιάννης


  • Ανώνυμος 50051

    8 Ιαν 2021

    Και όπως έχω ξαναπεί Γιάννη αυτή η φράση του Πρωταγόρα είναι λίγο άκυρη από την οπτική ότι είναι ανθρωποκεντρική. Το βλέπουμε στις μέρες μας όπου η επικείμενη παγκόσμια περιβαλλοντική κρίση θα εκθρονίσει τον ανθρωποκεντρισμό και ο Homo sapiens θα αρχίσει να νιώθει στο πετσί του ότι δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τη φύση και ότι οι ανάγκες της αποτελούν προτεραιότητα και όχι οι ανάγκες του. Τέχνες, επιστήμες, τεχνολογία, φιλοσοφία, δίκαιο, νόμοι, κουλτούρες, πολιτισμός όλα ανθρώπινα κατασκευάσματα χωρίς σημασία για τη βιόσφαιρα που για αυτήν αποτελούν πλεονασμό. Στο περιβάλλον οι οργανισμοί τρώνε για να επιβιώσουν και κάποια στιγμή θα πρέπει και αυτοί να φαγωθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αυτό είναι όλο. "Εγώ η τροφή τρώω αυτόν που τρώει σαν τροφή".
    Αλίμονο, η ανθρωπότητα όχι μόνο ρυπαίνει και μολύνει, αυτό είναι το λιγότερο, αλλά επεμβαίνει συστηματικά στους βιοφυσικούς κύκλους, στερώντας σε παγκόσμια κλίμακα από τους ρυθμούς αυτούς ζωτικά στοιχεία και παρακωλύει τους φυσικούς ρυθμούς ανακύκλωσης. Όταν για παράδειγμα θάβουμε τα σκουπίδια μας, στερούμε ένα σωρό οργανικές ενώσεις από τη φύση, αυτές οι ουσίες είναι πεπερασμένες και για αυτό πρέπει να ανακυκλώνονται. Όταν δεν θάβουμε τα σκουπίδια μας, έχουν τέτοια μορφή που δεν είναι άμεσα βιοαποδομήσιμα, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή. Παρομοίως με τα απόβλητα της βιομηχανίας. Όταν χρησιμοποιούμε λιπάσματα σε μαζική κλίμακα, χρησιμοποιούμε τη φύση, στερώντας ζωτικό χώρο από άλλα είδη, για να παράγει τρόφιμα ειδικά για εμάς και κατόπιν πετάμε το 1/3 αυτών στα σκουπίδια.. Σκουπίδια, απορρίμματα, απόβλητα είναι τεχνητοί όροι που κατασκεύασε η ανθρώπινη διάνοια και δεν έχουν φυσική σημασία και υπόσταση.
    Το αποτέλεσμα της συστηματικής επέμβασης στη φύση και της μεταμόρφωσης της ύλης και ενέργειας με τη βοήθεια της τεχνολογίας προς όφελος της ανθρωπότητας στραγγαλίζει τους βιοφυσικούς κύκλους, μειώνει σε παγκόσμια κλίμακα τη διάθεση χρήσιμων χημικών στοιχείων και οργανικών ενώσεων, κάτι που οδηγεί στη συρρίκνωση των οικοσυστημάτων και των πληθυσμών των άλλων ειδών της βιόσφαιρας. Ε, κάποια στιγμή αυτό θα έρθει μπουμερανγκ, αφού και εμείς είμαστε άλλο ένα είδος στον πλανήτη που αλληλεπιδρά και αλληλοεξαρτάται από όλα τα άλλα είδη, ζώα και φυτά. Και δυστυχώς δεν υπάρχει plan(et) B. Αυτά πώς να τα διανοηθεί ο μπάρμπα Πρωταγόρας, αφού οι προσωκρατικοί ήταν ηθικολόγοι-παραμυθάδες. Καλά κρασιά δηλαδή, γλου, γλου, γλου.

    ΥΓ1: Προσωπικά δεν αποκλείω στο μέλλον λόγω της πίεσης των εξελίξεων να δούμε χρηματιστήριο κοπράνων, αποβλήτων και ποιος ξέρει τί άλλο μπορεί να σκαρφιστεί ο άνθρωπος ο σοφός για να γλιτώσει τις συνέπειες των επιλογών του και του τρόπου ζωής του. Ζούμε σε ένα τρελό κόσμο, καλώς ήρθατε στον πλανήτη Γη. Enjoy the ride!
    ΥΓ2: Και για όσους δεν την έχουν ήδη δει: The Mosquito Coast (1986).
    https://www.imdb.com/title/tt0091557/

  • Ανώνυμος 50050

    8 Ιαν 2021

    Δεν υπάρχει ουδέτερη επιστήμη, τεχνολογία, πολιτική, φιλοσοφία, πολιτισμός, γνώση κλπ. Είναι εντελώς αδιανόητο. Χωρίς τον παράγοντα "άνθρωπος", όλα αυτά, απλώς, είναι ανύπαρκτα.
    Αυτό αποδεικνύει τον ισχυρισμό του σοφιστή Πρωταγόρα: " Πάντων χρημάτων μέτρον ἐστίν ἄνθρωπος". Ο άνθρωπος έφτιαξε την επιστήμη, και όλα τα άλλα, και χωρίς την παρουσία του δεν θα υπήρχαν.
    Συνεπώς, από αυτόν και μόνο από αυτόν, μπορεί να δοθεί σ' όλα αυτά, αυτό ή το άλλο νόημα. Αν θα τεθούν προς όφελος της προαγωγής της ζωής η θα στραφούν εναντίον μας.Πάντως, δεν υπάρχει αντικειμενική γνώση, αντικειμενική αλήθεια, αντικειμενικό βλέμμα, παρά μόνο η "αλήθεια" της φύσης και του ανθρώπου.
    Όλα αυτά, δεν σημαίνουν πως πρέπει να εξοστρακιστεί η αλήθεια. Απλώς, η αλήθεια πρέπει να τεθεί ως εργαλείο στη αναβάθμιση της ανθρώπινης ζωής.
    Με άλλα λόγια, ο άνθρωπος οφείλει - συνειδητά και εν γνώση του - να δίνει ένα νόημα, ένα σκοπό, μία προοπτική στην αλήθεια, απορρίπτοντας εντελώς την πίστη του σε μια "αντικειμενική Αλήθεια" που δεν επιτρέπεται να τεθεί κάτω από το πείραμα, κάτω από τον διάλογο.
    Γιάννης

  • Ανώνυμος 50049

    8 Ιαν 2021

    Οι βασικότεροι λόγοι που μπορεί κανείς να αρνείται να φορέσει την μάσκα του, σύμφωνα με τους ειδικούς, περιλαμβάνουν:
    *Το κίνητρο της άρνησης
    Η βαθύτερη άρνηση μπορεί να αποτελεί ταυτόχρονα την ρίζα της μη αποδοχής του μέτρου της μάσκας αλλά κι έναν ισχυρό αμυντικό μηχανισμό. «Η άρνηση πυροδοτείται αυτόματα όταν κάποιος δεν μπορεί να διαχειριστεί την κρισιμότητα ή την σοβαρότητα μιας κατάστασης« εξηγεί η Δρ. Gayani DeSilva. «Η κρίση της covid-19 είναι τραυματική και πολλές ψυχολογικές άμυνες θα προκύψουν, προκειμένου να καταφέρουν τα άτομα να την αντιμετωπίσουν. Η άρνηση οδηγεί σε αποφυγή και στη συνέχεια οδηγεί στο να μην ακούσουμε τα γεγονότα, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί στο να μην ακολουθήσουμε ασφαλή μέτρα για να αποτρέψουμε αυτό που φοβόμαστε» εξηγεί. «Είναι ένας φαύλος, μη βοηθητικός κύκλος, που τελικά συμβάλλει στο πρόβλημα» επισημαίνει. Η άρνηση, τονίζει «τρέφει» και «τρέφεται» από θεωρίες συνωμοσίας και άλλες ιδέες για την πανδημία, που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.
    *Η βαθύτερη ανάγκη για έλεγχο
    Παρόλο που η κρίση δεν έχει τελειώσει, πολλοί είναι εκείνοι που απλώς θέλουν να προχωρήσουν και να πάρουν και πάλι τον έλεγχο της καθημερινότητάς τους στα χέρια τους. «Μερικοί επιλέγουν να επαναστατήσουν ενάντια σε ό, τι τους εξαναγκάστηκε τους τελευταίους μήνες – συμπεριλαμβανομένης της μάσκας. Η μάσκα έχει γίνει το σύμβολο του COVID-19, οπότε είναι λογικό ότι μερικοί άνθρωποι την απορρίπτουν» εξηγεί η Δρ. Gayani DeSilva.
    *Το αίσθημα του ελιτισμού
    «Νομίζω ότι ορισμένοι άνθρωποι έχουν μια αίσθηση ελιτισμού, ναρκισσιστικών χαρακτηριστικών και για αυτό μπορεί να θεωρούν ότι το μέτρο της μάσκας δεν σχετίζεται άμεσα με τους ίδιους. Ωστόσο, η αυστηρή κριτική δεν βοηθά, μιας και αυτό μπορεί επίσης να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αμυντικούς μηχανισμούς» επισημαίνει.
    https://www.vita.gr/2021/01/08/psixologia/giati-orismenoi-anthropoi-den-vazoun-maska/

    Ανεγκέφαλοι κουραδόμαγκες είναι εν συντομία λοιπόν σύμφωνα με τους ειδικούς οι αρνητές μάσκας. Υπόψιν!

  • Ανώνυμος 50048

    8 Ιαν 2021

    Πλανήτης Σύριζα:
    https://www.in.gr/2021/01/08/politics/paraskinio/otan-polirkousan-tin-elliniki-vouli-enas-periergos-symvoulos-tou-tramp-kai-mia-epiki-kolotoumpa/

  • Ανώνυμος 50047

    8 Ιαν 2021

    Φαπούλες!
    Περί αμαμίας:
    https://www.youtube.com/watch?v=VxBj6zi3xmU

  • Ανώνυμος 50046

    8 Ιαν 2021

    Τι να εμπεδώσω? Την αμαμία σου?
    Άντε ρε πολύξερε βικιπεδάρχη πυροβολημένε, όλο σοφίες του λωκου

  • Ανώνυμος 50045

    8 Ιαν 2021

    "Εδώ και αρκετές δεκαετίες η άνοδος του βιοτικού επιπέδου του υπόλοιπου πλανήτη και η δημογραφική γήρανση της Δύσης σηματοδοτούσε την αναπροσαρμογή της υλικής ευημερίας στα νέα δεδομένα. Οι κυβερνήσεις αντί της λιτότητας επέλεξαν τη συνέχιση της βελτίωσης της ευημερίας με δανεικά και όταν δεν υπήρχαν πια άλλα δανεικά με την εκτύπωση χρήματος. Η συγκυρία κάποιων παραγόντων με κύριο την ύπαρξη απεριόριστου εργατικού δυναμικού στις αναδυόμενες οικονομίες, δεν εκτόξευσε τον πληθωρισμό στη στρατόσφαιρα για να ανακοπεί η αύξηση του χρέους. Οι πληθυσμοί της Δύσης είναι τόσο "κακομαθημένοι" πλέον που όση και ευημερία και να τους παραχωρηθεί δεν θα νιώθουν ικανοποίηση."
    https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3507193/to-telos-tis-arxis-i-i-arxi-tou-telous

    Καταλήγουμε για άλλη μια φορά στον ψυχολογικό παράγοντα που ως γνωστόν είναι πανίσχυρος.
    Η αυτάρκεια για παράδειγμα είναι μια καθαρά ψυχολογική κατάσταση και δεν εξαρτάται από το ύψος των τραπεζικών λογαριασμών.
    Αν δώσεις στην ανθρωπότητα φθηνή ή δωρεάν ενέργεια δεν θα ανακουφιστεί και δεν θα αρχίσει να συμπεριφέρεται ταπεινά και συγκρατημένα. Θα αγοράζει όσες συσκευές περισσότερο μπορεί και μάλιστα τις πιο ενεργοβόρες από κάθε κατηγορία, διότι σου λέει τσάμπα ενέργεια. Είναι πρόβλημα ψυχολογίας. Και όμως το ζητούμενο είναι να ξοδεύουμε λιγότερη ενέργεια και να χρησιμοποιούμε τις λιγότερο ενεργοβόρες συσκευές για να κάνουμε τη δουλειά μας, αλλά αυτό κανείς δεν το θέλει στην πραγματικότητα..

    Σε έναν υπερκαταναλωτικό τεχνολογικό πολιτισμό όση ενέργεια και να του δώσεις δεν θα του φτάνει και θα θέλει και άλλη. Οι φυσικοί πόροι και πρώτες ύλες είναι πεπερασμένες, όχι όμως οι ανθρώπινες ανάγκες και επιθυμίες. Το ιδεατό δεν έχει ταβάνι, ένα νοσηρό και αφύσικο μείγμα ιδεαλισμού και υλισμού, απόρροια της προβληματικής δυτικής σκέψης στον πυρήνα της, δηλαδή την πατριαρχική, μονοδιάστατη, ιεραρχική αντίληψη της πρώτης αρχής και πρώτης αιτίας. Ιδεαλισμός vs υλισμός και τρίχες κατσαρές, προς τί η αντιπαλότητα μεταξύ τους, αφού τα ίδια σκατά είναι. Ο ιδεαλισμός θεωρεί ως πρώτη αρχή κάτι ιδεατό (ανώτερο πνεύμα, εγώ, θεός, κόσμος των ιδεών) και ο υλισμός κάτι υλικό (θεμελιώδη χαλίκια (ατομιστικές σαχλαμάρες), ακραίος ντετερμινισμός, νομοτέλεια, αναγκαιότητα, σκοπιμότητα). Η καλλιέργεια του εαυτού περνάει μέσα από τη μείωση του εγώ και των επιθυμιών τελεία και παύλα και όχι από τους πανεπιστημιακούς τίτλους, την κοινωνική θέση, τον πλούτο, τη μόρφωση, τα χαρτιά. Η γνώση και η μόρφωση είναι καλοδεχούμενα, αλλά για την καλλιέργεια του εαυτού είναι λίγα. Θέλει 90% κότσια και μόνο 10% IQ, για να μην πω 95 και 5%. Τα γράφω και τα ξαναγράφω μπας και πειστούν οι λογής μπούφοι.

    (μπούφος < μεσαιωνική ελληνική μποῦφος / βοῦφος < ιταλική bufo)

    Μουσικό διάλειμμα:
    https://www.youtube.com/watch?v=vCadcBR95oU
    https://www.youtube.com/watch?v=LaTGrV58wec

  • Ανώνυμος 50044

    8 Ιαν 2021

    @50043
    Θα τα ακούς μέχρι να τα εμπεδώσεις σε βάθος.

  • Ανώνυμος 50043

    8 Ιαν 2021

    @ 50040 και 2: Γιατροποίμνιο alert.
    Τα ίδια και τα ίδια τροπάρια, gtp τελείως.

  • Ανώνυμος 50042

    8 Ιαν 2021

    "Ειδικεύεται στη λογοτεχνία για την προσωπική ανάπτυξη."
    Για τα πανηγύρια αμπελοφιλόλογος δηλαδή. Δεν ξέρει γρι ιατρική ο τυπάκος, αλλά νομίζει ότι με φιλολογικά ή ιστορικά επιχειρήματα αποδεικνύει ότι τα εμβόλια είναι βλαβερά. Υπάρχουν πολλοί μπετόβλακες ανάμεσά μας, θύματα της άκρατης θεωρητικοποίησης και ιδεολογικοποίησης της εποχής μας, στρατηγοί της πολυθρόνας που νομίζουν ότι διάγουν εκστρατείες ενημέρωσης ή αφύπνισης από τον καναπέ τους, κοινώς: καρπαζοεισπράκτορες. Καιρός να αρχίσει να πέφτει λογοκρισία στη μπουρδολογία και γιατί όχι και ποινές φυλάκισης σε όσα ανεγκέφαλα φασιστοειδή προσπαθούν να επιβάλλουν τις αρλούμπες τους, ειδικά όταν διακυβεύεται η δημόσια υγεία και ασφάλεια.

    "Με μια μακροσκελή ανάρτησή του, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι οι λογαριασμοί του Ντόναλντ Τραμπ σε Facebook και Instagram θα μπλοκαριστούν για τουλάχιστον δύο εβδομάδες."
    https://www.iefimerida.gr/kosmos/o-zoykermpergk-ekopse-tramp-facebook-instagram

  • Ανώνυμος 50041

    8 Ιαν 2021

    "Όσο μελετάει τα διάφορα δόγματα της Σύγχρονης Ιατρικής, ένας αμερόληπτος παρατηρητής δεν θα μπορούσε να μην σημειώσει ότι ολόκληρο τον ιατρικό κόσμο, τον διαπερνά ένα θρησκευτικό άρωμα, που φτάνει ακόμα και στις μικρότερες εσοχές του."

    Εγώ θα έλεγα πως αυτό που διαπερνά τον χώρο της επιστήμης, και όχι μόνο της επιστήμης, αλλά και της πολιτικής, της φιλοσοφίας, καθώς και του λεγόμενου πνευματικού χώρου, δεν είναι "ένα θρησκευτικό άρωμα", αλλά οι μηδενιστικές και παρακμιακές αξίες που αναπτύχθηκαν μέσα σε ανθρώπους διαφόρων κοινωνιών, οι οποίοι άρχισαν να μετατρέπουν τις εκ φύσεως αδυναμίες τους απέναντι στους ισχυρότερους απ' αυτούς ως ένδειξη καλοσύνης, αγάπης, δικαιοσύνης και συνάμα μετέτρεψαν τις ιδιότητες των ισχυρών σε προσωποποίηση του κακού. Αυτή την άλλοτε υποβόσκουσα και άλλοτε φανερή εκδικητικότητα, οι μεγάλοι ψυχολόγοι ιδρυτές θρησκειών την κατανόησαν περισσότερο από οποιαδήποτε άλλον και την μετέτρεψαν σε εκρηκτικό υλικό που μετέδωσαν και επέβαλαν στην ανθρωπότητα όσο κανένας άλλος, προκαλώντας αγέλες, επαναστάσεις, μίσος, εκδίκηση, διχόνοια, και έτσι αυτές οι μηδενιστικές αξίες της αιώνιας μάχης μεταξύ του καλού και του κακού, μια ιδέα που στρέφεται απευθείας εναντίον της ζωής και του κόσμου, απέκτησαν αυτό το θρησκευτικό άρωμα ή καλλίτερα, τον θρησκευτικό μανδύα.
    Έχουν εισχωρήσει τόσο βαθειά στις συνειδήσεις, που ακόμα και σήμερα ασκούν μεγάλη γοητεία σε μορφωμένους ανθρώπους που δεν έχουν αυτό το δικαίωμα.
    Έτσι βλέπουμε ορκισμένους άθεους, να υιοθετούν παρακμιακές θρησκευτικές αξίες και ιδανικά, σαν ύψιστα πνευματικά αγαθά, αρνούμενοι απλώς, να αναγνωρίσουν το δικαίωμα των ιερέων να τις χρησιμοποιούν και καταγγέλλοντας τους σαν υποκριτές. Λες και αυτές οι αξίες, είναι από μόνες τους το αντίθετο της υποκρισίας.
    Γιάννης

  • Ανώνυμος 50040

    8 Ιαν 2021

    "Ο Παστέρ ισχυρίστηκε ότι ο ανθρώπινος οργανισμός είναι αγνός, καθαρός από οποιαδήποτε μόλυνση (αυτό είναι το λανθασμένο δόγμα της ασηψίας του ανθρώπινου σώματος),"

    Και ο Αινστάιν πίστευε ότι το σύμπαν είναι στατικό, αλλά παρόλα αυτά η αστρονομία είναι επιστήμη.
    Και ο Μάικλ Τζάκσον παιδόφιλος, αλλά ακούμε τη μουσική του και γενικά ακούμε μουσική.

    "Για την Ιατρική, οι ασθένειες —ιοί, μικρόβια, βακτήρια— είναι επίσης πανταχού παρόντα. Απειλούν τον άνθρωπο από όλες τις πλευρές, και οι πιθανότητές του να διατηρήσει την υγεία του ανάμεσά τους φαίνονται ελάχιστες."

    Δεν ισχύει αυτό. Είναι οι γνωστές λανθασμένες αρχικές παραδοχές από ημιμαθείς και αδαείς με το αντικείμενο αμπελοφιλόλογους που οδηγούν και σε αυθαίρετα συμπεράσματα. Το συντριπτικό ποσοστό των μικροοργανισμών είναι αβλαβείς ή και χρήσιμοι για τον άνθρωπο. Ο αριθμός των παθογόνων ειδών αποτελεί ένα ελάχιστο ποσοστό των συνολικών ειδών των μικροοργανισμών. Ο μάπας δεν μπορεί να το καταλάβει αυτό διότι είναι, πρώτον κολλημένος και δεύτερον αδαής. Είναι περίπου 1.500 τα είδη των παθογόνων βακτηρίων, ιών, μυκήτων και πρωτόζωων, δηλαδή περίπου το 0.1% των συνολικών ειδών.

    Αν πάρουμε όλους τους επιστήμονες που έζησαν μέχρι και το πρώτο μισό του 20ού αιώνα και ψάξουμε τα θρησκευτικά τους πιστεύω, θα δούμε πολλά και διάφορα. Ο Γαλιλαίος ο πατέρας της επιστήμης ήταν χριστιανός και φίλος του Πάπα, ο Καρτέσιος ο πατέρας της σύγχρονης φιλοσοφίας επίσης βέρος χριστιανός. Αλλά: στις επιστήμες αν κάτι επαληθεύεται και από άλλους τότε υιοθετείται. Αυτό αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό των θετικών επιστημών και της ιατρικής.

    Ο τυπάκος που υπογράφει το βιβλίο είναι για φάπες και αυτός και το βιβλίο του. Η τακτική του τύπου όταν δεν μου αρέσει ή δεν γουστάρω κάτι, αλλά δεν έχω επιχειρήματα, τότε ρίχνω σκατά στον ανεμιστήρα, βαράω άσφαιρα και ότι μου κάτσει, διότι δόξα το θεό υπάρχουν πολλοί βλάκες εκεί έξω, αλλά και πρόβατα που ψάχνουν μαντρί. Διόλου τυχαίο που κανείς εκδοτικός οίκος δεν ήθελε να το εκδόσει, ακόμα και στη Γαλλία, όπου το αντιεμβολιαστικό κίνημα είναι πανίσχυρο. Κοντολογής: δεν σου αρέσουν τα εμβόλια; Απέδειξέ το και εφόσον επαληθεύεται αυτό, η ιατρική θα το δεχτεί, όπως και κάθε επιστήμη (και δεν εννοώ τη φιλολογία, την θεολογία, την ιστορία, τη γλώσσα). Έτσι έχουν τα πράγματα,αυτή είναι η πραγματικότητα, όσοι δεν την αντέχουν, να απευθυνθούν σε κάνα ψυχίατρο.

    ΥΓ: Να πω εδώ ότι διανοητικά σκουπίδια όπως το γαλλόπουλο του άρθρου, οι QAnon στις ΗΠΑ, οι συνωμοσιολόγοι και λοιποί ημιμαθείς αμόρφωτοι χρησιμοποιούν τις ίδιες μεθόδους υποστήριξης των πεποιθήσεών τους, η φάρα τους μυρίζει το ίδιο.