ΕΠΙΦΑΝΕΙΣ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΕΣ
ΚΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ

Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο


Ο ευρέως διαδεδομένος
κοινωνικός θεσμός της παιδεραστίας
την κλασική εποχή



IMAGE DESCRIPTION«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους ανθρώπους,
τους χωρίς ιδιαίτερη ανάπτυξη...

(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες και τα νεαρά παιδιά),
που διακρίνονται για υπερβολική βλακεία...

Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Αφροδίτη,
που δεν προέκυψε από την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος... πώς στερείται παραφοράς...

Έτσι, όσοι εμπνέονται από το αρσενικό φύλο,
ερωτεύονται το φύλο, το οποίο εκ φύσεως
έχει μεγαλύτερη ρώμη και περισσότερη ευφυία».

Πλάτωνας, «Συμπόσιο», 181b-c.




Ο όρος «παιδεραστία» στα αρχαία ελληνικά κείμενα νοείται ως η διαστροφή του γενετήσιου ένστικτου του σφοδρού ερωτικού πάθους άνδρα προς τα αγόρια, προς ικανοποίηση του οποίου επιζητείται η σαρκική απόλαυση. Γι’ αυτό το λόγο η λέξη «παιδεραστής» λεγόταν από τους αρχαίους κυρίως με κακή σημασία.

Δεν επρόκειτο για κάποια ομοφυλοφιλική προτίμηση ορισμένων ατόμων ─που ασφαλώς θα ήταν κατανοητό και αναφαίρετο δικαίωμά τους─ αλλά για έναν ευρύ, απόλυτα αποδεκτό κοινωνικό θεσμό, που αν τον κατανοήσουμε, θα προκύψει μια εντελώς διαφορετική εικόνα για τη ζωή κατά την αρχαιότητα, από την εξιδανικευμένη, που κατά κόρον παρουσιάζεται.

Οι γυναίκες ήταν περιορισμένες όλη μέρα στους γυναικωνίτες ─υπήρχε και γυναικονόμος, που επόπτευε
τα ήθη και την κοσμιότητά τους─, ενώ οι άνδρες τριγυρνούσαν κυρίως στις φιλοσοφικές σχολές και στα
γυμναστήρια, προκειμένου να βρουν κάποιο αγόρι, για να ασελγήσουν ερωτικά σε βάρος του.

Η παιδεραστία υπό τη μορφή της σαρκικής μείξης συνηθιζόταν στους ανατολικούς λαούς, βαβυλώνιους, ασσύριους, πέρσες κ.λπ., ενώ έχει επιβιώσει στις ίδιες περιοχές έως και σήμερα σε ισλαμικούς και άλλους λαούς. Στον ελλαδικό χώρο ήταν καθιερωμένη στην Κρήτη από των μινωικών ήδη χρόνων, όπου και διασώθηκε και μετά τη δωρική εισβολή, όπως μαρτυρούν διάφορες πηγές. Από εκεί πιθανότατα διαδόθηκε και αναγνωρίστηκε ως θεσμός από τους δωριείες, στη συνέχεια δε κατέστη πανελλήνια.

Στις δωρικές κυρίως πολιτείες θεωρούταν ντροπή για έναν νέο καλής καταγωγής να μην έχει τύχει της ιδιαίτερης προσοχής άνδρα εραστή. Στην Κρήτη ο παιδεραστής καλούταν «φιλήτωρ», στις άλλες πολιτείες «εισπνήλας» ή «είσπνηλος», το δε ερώμενο αγόρι «κλεινός» και «αΐτας».

Μέχρι κάποια εποχή, η ομοφυλοφιλία ήταν συγκαλυμμένη, όχι φανερή. Η μετάβαση από τη συγκαλυμμένη στη φανερή ομοφυλοφιλία ήρθε με τον Αλκμάνα, τη Σαπφώ, τον Αλκαίο και τον Σόλωνα κι αμέσως έγινε σημαντικό θέμα για τις εικαστικές τέχνες.

Οι έλληνες από τη μέση αρχαϊκή περίοδο και μετά, θεωρούσαν τον σεξουαλικό πόθο των ενήλικων ανδρών για ανήλικα αγόρια φυσικό και ομαλό, καθώς η εκπλήρωσή του με την ομοφυλόφιλη σεξουαλική επαφή δεν θεωρούταν εκτεθειμένη σε ηθικές, θρησκευτικές ή νομικές αντιρρήσεις. Απέδιδαν βιώματα ομοφυλόφιλου πόθου και σεξουαλικής επαφής σε θεούς και ήρωες και θεωρούσαν τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις υλικό κατάλληλο για την τέχνη και τη λογοτεχνία.

Από τα ίδια τα αρχαία κείμενα προκύπτει, ότι οι λέξεις «εραστής» και «ερώμενος» είχαν την ίδια ακριβώς έννοια με σήμερα, σήμαιναν δηλαδή, καθαρά τη σαρκική επαφή.

Έχουν διασωθεί πολλά κείμενα με τόσο ρεαλιστικές περιγραφές ομοφυλοφιλικής παιδεραστίας, καθώς και παραστάσεις σε αρχαία αγγεία κ.ά., που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, θυμίζουν αναγνώσματα ή εικόνες σκληρού αρρωστημένου πορνό.

Υπήρχε βέβαια και η μεταφορική χρήση των λέξεων, αλλά αυτή ήταν η δεύτερη. Η κυρίως χρήση της λέξης «εραστής» σήμαινε τον «αγαπητικό», ενώ «ερώμενος» ήταν αυτός, που δεχόταν τη σαρκική επαφή από τον εραστή του.

Το βιβλίο αυτό βασίστηκε κυρίως σε πρωτογενείς πηγές, σε κείμενα αρχαίων ελλήνων κι όχι σε κρίσεις μεταγενέστερων συγγραφέων (χριστιανών κ.ά.). Εστιάζεται στο φαινόμενο της παιδεραστίας στην Αθήνα, αλλά και αλλού, όπου ο 5ος κυρίως π.Χ. αιώνας χαρακτηρίζεται από μια πλατιά ανάπτυξη της παιδοφιλίας. Είναι η εποχή, που ο «ελληνικός έρωτας» (greek love, όπως λέγεται παγκόσμια), είναι κατά πολύ επικρατέστερος σε σύγκριση με τον έρωτα ενός άνδρα για μια γυναίκα.





ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

• Ο μισογυνισμός των αρχαίων ελλήνων

• Greek love
Ιστορικά στοιχεία
Τα ψέματα των ελληναράδων
Το βαθύ αίσθημα του Κλινία
Οι έλληνες δίδαξαν την παιδεραστία και σε άλλους λαούς
Σχολές και γυμναστήρια: Τα άντρα της παιδεραστίας
Ο μήνας του μέλιτος εραστή και αγοριού στην Κρήτη
Η διαφορά ηλικίας εραστή-αγοριού
Το τετ-α-τετ Ευριπίδη-Αγάθωνα
Η συμφορά, που έλαχε στο Σοφοκλή
Ερωτικό κυνήγι
Ανδρικός έρωτας στα στρατόπεδα
Ζευγάρια ανδρών στη μάχη
Αριστείδης-Θεμιστοκλής: Ερωτευμένοι με το ίδιο ωραίο αγόρι
Αποτυπώματα γεννητικών οργάνων στην άμμο
Ο όμορφος έφηβος Θεόδοτος και η αντιζηλία των δύο εραστών του
Το έγκλημα πάθους του ερωτικού ζεύγους Αρμόδιου-Αριστογείτονα
Ο πειρασμός του Σωκράτη
Ο έρωτας του Ιέρωνα για τον Δαίλοχο
Θαυματουργή ίαση χάρη στην παιδεραστία
Ο έρωτας Σόλωνα-Πεισίστρατου
Ο έρωτας του Λύσσανδρου αναγορεύει βασιλιά στη Σπάρτη
Ο «Βάταλος» Δημοσθένης
Ο παντοτινός έρωτας Παυσανία-Αγάθωνα
Πλούταρχος: Θεωρητικός του ομοφυλόφιλου έρωτα
Αγόρια «παιδαγωγούνται» σε συμπόσια

IMAGE DESCRIPTION• Παιδική πορνεία αγοριών στην αρχαία Ελλάδα
Συμβόλαια παιδικής πορνείας
Πώς ασκούταν η ανδρική πορνεία
Εκπορνευόμενα αγόρια σε συμπόσια
Ένας πόρνος πολυτελείας από δεκατριών ετών
Ο γιος του Αλκιβιάδη
Οι ευνούχοι της αρχαίας Ελλάδας
Ιεροί ευνουχισμοί σε αρχαίους ναούς
Τι ίσχυε νομικά για τους εκπορνευόμενους
Η κατάλληλη ηλικία
Ο τελετουργικός σοδομισμός της Σικυώνας
Κοριτσίστικη πορνεία
Έκθεση νεογέννητων κοριτσιών
Πειρατεία

• Συμπόσιο / Φαίδρος
Πλατωνικά εγκώμια για την παιδεραστία
«Φιλοσοφικές» ανοησίες
Πλατωνική μεταφυσική τεκμηρίωση της παιδεραστίας

• Οι 150x2 γενναίοι του Λεωνίδα
Θεσμικός δεινόσαυρος
Μόνον άγραφοι νόμοι
Ένα μεγάλο στρατόπεδο
Αποθέτες
Δούλοι
Κρυπτεία
Συμμαχίες με τους πέρσες
Μύθος η ευνομία
Εραστές και ερώμενοι
Η πραγματική σημασία του «λακωνίζειν»
Η απάνθρωπη εκπαίδευση των παιδιών
«Πλήσαντα γενναίου σπέρματος»
Πρώτη νύχτα του γάμου
Αρχαίοι συγγραφείς για την ομοφυλοφιλία στη Σπάρτη
«Γενναίοι»
Μεγαλώνοντας στη διαστροφή

• Σωκράτης: Ομοφυλόφιλος και παιδεραστής
Κυνηγός της ομορφιάς του Αλκιβιάδη
Διεγείρεται πάντοτε από τους ωραίους
Μαθήματα ομοφυλόφιλου έρωτα στην παλαίστρα
Φλερτάροντας με τον Ευθύδημο, ερωμένο του Κτήσιππου
«Φιλοσοφικές» οδηγίες σε εταίρα πώς να ψαρεύει πελάτες
Σε πορνεία αγοριών
Έρωτες των kulampara
Η καταδίκη

• Το ζεύγος Αλέξανδρος-Ηφαιστίωνας

• Η εξάπλωση της παιδεραστίας και ομοφυλοφιλίας στον υπόλοιπο αρχαίο ελληνικό κόσμο
Κρήτη
Βοιωτία
Ήλιδα
Ιερός Λόχος
Μέγαρα
Λέσβος
Χαλκίδα
Σίφνος
Χίος
Θεσσαλία



112 σελίδες, αρχείο μορφής pdf, 3,40 ΜΒ.
Κατεβάστε δωρεάν ολόκληρο το βιβλίο κάνοντας κλικ εδώ.




ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΚΟΜΑ
:

IMAGE DESCRIPTION IMAGE DESCRIPTION IMAGE DESCRIPTION IMAGE DESCRIPTION IMAGE DESCRIPTION IMAGE DESCRIPTION
     ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΩΡΕΑΝ              ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΩΡΕΑΝ