Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλΆ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, διΆ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το Ά21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

Η ΔΙΑΙΩΝΙΣΗ
ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΠΑΤΗΣ
ΤΟΥ ‟ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ”


Πώς το οστεοφυλάκιο στη μονή Πεντέλης
μεταμορφώθηκε σε... ''κρυφό σχολειό''


Έγραψε στις 15.04.2009 ο/η: Ελευθερίου Κίμων

Επιστροφή

Μια από τις εμπειρίες που είχα σα μικρό παιδί και που μάλλον δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ ήταν οι δύοτρεις επισκέψεις μου στο οστεοφυλάκιο της μονής Πεντέλης στα τέλη της δεκαετίας του '60. Με πήγαινε η γιαγιά μου κάτοικος Πεντέληςπροκειμένου να επισκεφθούμε το χώρο, που ήταν φυλαγμένα τα οστά του προ πολλού πεθαμένου παππού μου. Θυμάμαι να νοιώθω δέος και τρόμο, καθώς η γιαγιά άνοιγε τη δεξιά της κεντρικής εισόδου της μονής μεγάλη ξύλινη πόρτα και μπαίναμε στο γεμάτο κασόνια σκοτεινό δωμάτιο. Ορισμένα από αυτά τα πιο παλιάδεν ήταν σε καλή κατάσταση και τα οστά φαίνονταν εύκολα. ¶σχημο θέαμα για ένα μικρό παιδί. Όταν μετά από χρόνια ξαναπήγα στη μονή Πεντέλης, θυμήθηκα το οστεοφυλάκιο πως ήταν δυνατόν να το ξεχνούσα;– και πήγα να ρίξω μία ματιά. Με έκπληξη είδα απΆ έξω μια πινακίδα να γράφει «Κρυφό Σχολειό.»


Τα κασόνια με τα οστά είχαν απομακρυνθεί, ο χώρος είχε αναβαθμιστεί κι ένας μοναχός - ξεναγός εξηγούσε στους επισκέπτες, πως «είχε γίνει θαύμα». Επρόκειτο «για αίθουσα κρυφή, που δεν την ήξερε κανένας και την ανακάλυψε» σύμφωνα με τον ξεναγό«ένας μοναχός, του οποίου το ξύλο, που έμπηξε στο χώμα στον επάνω κήπο, προκειμένου να φυτέψει μία τριανταφυλλιά, χώθηκε βαθιά μέσα στη γη. Αμέσως έσκαψαν και βρήκαν την αίθουσα, η οποία είχε πολλά ευρήματα, που αποδείκνυαν ότι κατά την Τουρκοκρατία λειτουργούσε εκεί κρυφό σχολειόΜιας και οι διαμαρτυρίες μου δεν έπεισαν ούτε τον ξεναγό ούτε τους εκστασιασμένους επισκέπτες, αποφάσισα να μπω κι εγώ στο «κρυφό σχολειό», ώστε να αποκτήσω αντικειμενικότερη άποψη για το θέμα.


Διεπίστωσα κι ο ίδιος πως πραγματικά πρόκειται για θαύμα: Θαύμα για το πως η Εκκλησία καταφέρνει και χειραγωγεί το ποίμνιό της επί 17 αιώνες με διαστρέβλωση της Ιστορίας.


   Η αριστερή είσοδος είναι η κεντρική της μονής Πεντέλης. Η δεξιά είναι η δήθεν με θαύμα ανακαλυφθείσα είσοδος του "κρυφού σχολειού". Δεξιά ένα προπαγανδιστικό κείμενο, που βρίσκεται κολλημένο σε πολλά μέρη της μονής κι αποδίδεται στο Νικηφόρο Βρεττάκο.


Ο εκπαιδευτικός αναβρασμός πριν το ΄21

Από τον 17ο αιώνα οι ρωμιοί, που ζούσαν στο εξωτερικό επηρεασμένοι από την πνευματική κίνηση της Ευρώπης άρχισαν όχι μόνο να στέλνουν χρήματα στην Ελλάδα για να κτιστούν σχολεία και να πληρώνονται οι δάσκαλοι, αλλά και να ενισχύουν τους μορφωμένους, για να μεταφράζουν ξενόγλωσσα βιβλία και να γράφουν δικά τους χρήσιμα για τα σχολεία. Επίσης, πολλοί έστελναν βιβλία σε πόλεις και χωριά κι έτσι σχηματίστηκαν αξιόλογες βιβλιοθήκες. Στην προσπάθειά τους αυτή βρήκαν σύμφωνους και τους εμπόρους και βιοτέχνες της ελλαδικής περιοχής. Έτσι λοιπόν, η αστική τάξη πρωτοστάτησε στην εκπαιδευτική αναμόρφωση και στην πνευματική ανάπτυξη της χώρας μας, σε αντίθεση με τους μεγαλοκτηματίες και τους κοτζαμπάσηδες που ήταν αγράμματοι και αντιδραστικοί.


Η τουρκική εξουσία δεν εμπόδιζε τα σχολεία ώστε να είναι κρυφά. Τα προνόμια του Πατριαρχείου ήταν πολλά και σπουδαία, αφού μπορούσαν οι ραγιάδες να έχουν αυτοδιοίκηση. Την ανάγκη να ιδρυθούν σχολεία μόνο η αστική τάξη την ένοιωσε κι έτσι η τουρκοκρατούμενη Eλλάδα κι οι κοινότητες του εξωτερικού γέμισαν από ανώτερα και κατώτερα σχολεία. Εκεί που υπήρχαν κέντρα εμπορικά, στην Ήπειρο, στη Θεσσαλία, στο Πήλιο κι αλλού, άρχισαν να φυτρώνουν ένα - ένα τα σχολεία, αλλού κατώτερα κι αλλού ανώτερα, ελληνομουσεία, ακαδημίες (δηλαδή σαν τα λύκεια τα σημερινά) και μερικά με πρόγραμμα διδασκαλίας πανεπιστημιακό.


Η Λάρισα είχε σχολείο. Ο Τύρναβος, η Αγιά, τα Αμπελάκια, η Ζαγορά, οι Μηλιές, το Καρπενήσι, τα ¶γραφα, η Ρεντίνα, η Υπάτη, οι Σέρρες, η Νάουσα, η Σιάτιστα, η Καλαμάτα, η Δημητσάνα, η Αθήνα είχαν ξακουστά σχολεία. Το Μεσολόγγι είχε Ακαδημία. Στο ¶γιο Όρος ακμάζει η «Αθωνιάς Ακαδημία». Εκεί όμως, που η πνευματική κίνηση ξεπερνάει κάθε όριο, είναι η Ήπειρος. Στα Γιάννενα, στο Μέτσοβο, στο Ζαγόρι, σε κάθε κοινότητα που υπάρχουν βιοτέχνες και έμποροι, ανοίγονται σχολεία. Η Τραπεζούντα επίσης κι η Προύσσα είχαν καλά σχολεία. Η Σμύρνη ακόμα καλύτερα. Στις Κυδωνίες (Αϊβαλί) συστάθηκε Ακαδημία. Το ίδιο και στα νησιά του Αιγαίου. Η Χίος, η Πάτμος, η ¶νδρος, η Σάμος, η Λέσβος, η Ύδρα, η Πάρος, η Νάξος, γίνονται όχι μόνον εμπορικά κέντρα, μα και πνευματικά. Στα Επτάνησα επίσης (Ιόνιος Ακαδημία). Στο εξωτερικό, σαν παράρτημα κάθε κοινότητας, συσταίνονται σχολές ανώτερες και κατώτερες (στην Βιέννη, στις Ηγεμονίες (Μολδοβλαχία), στην Οδησσό κ.τ.λ.).








Παλιός κατάλογος νομίμως λειτουργούντων σχολείων κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Δεν χρειάζονταν κρυφά σχολεία, γιατί υπήρχαν πολλά φανερά, των οποίων τη λειτουργία ουδέποτε παρεμπόδισε η σουλτανική εξουσία, ενώ αντίθετα τα έκλεινε το Πατριαρχείο.


Τα πολλά γράμματα όμως, τα θεωρούσαν οι κοτζαμπάσηδες καθώς κι οι ανώτεροι κληρικοί άχρηστα ή πιο σωστά βλαβερά. Ο εκπαιδευτικός αναβρασμός προκάλεσε αναστάτωση στην Εκκλησία. Το Πατριαρχείο αντέδρασε συστηματικά στην καθιέρωση στα ανώτερα σχολεία της περιοχής του, του εκπαιδευτικού προγράμματος της Δύσης. Με κανένα τρόπο δεν ήθελε να διδάσκονται στα σχολεία τα ανώτερα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες και τα φιλοσοφικά μαθήματα. Γι΄αυτό όχι μόνο αποδοκίμαζε τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, μα και τα απαγόρευε. Υποστήριζε πως τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν το Ψαλτήρι (ψαλμούς του Δαβίδ) και την Οκτώηχο.


     Μπροστά σΆ αυτή τη στάση του Πατριαρχείου, πολλοί ρωμιοί του εξωτερικού και εσωτερικού διαμαρτυρήθηκαν και πολλοί μάλιστα αναγκάστηκαν να γράψουν φυλλάδια για να κτυπήσουν τέτοιες αντιλήψεις. Μα δεν ήταν εύκολο να τα βάλουν με τους δεσπότες, γιατί αμέσως τους χαρακτήριζαν άθεους. Ο συγγραφέας της «Eλληνικής Νομαρχίας», εκτός των άλλων τονίζει πως στα παλιά χρόνια -στα χρόνια του Ρήγα του Βελεστινλή και πρίν- δεν τολμούσαν στα σχολεία να προφέρουν τη λέξη ε λ ε υ θ ε ρ ί α, γιατί φοβούνταν τους προεστούς και τους παπάδες: «Οι διδάσκαλοι δεν επρόφεραν το όνομα της ελευθερίας, από το φόβο μήπως και τους ακούσωσιν οι προεστοί ή οι αρχιερείς και τους κηρύξωσιν ως αθέους».


  Πολλές γενιές έχουν μεγαλώσει συναντώντας διαρκώς στα σχολικά τους βιβλία τον παραπάνω πίνακα του Νικολάου Γύζη (στο «Κρυφό Σχολειό» της μονής Πεντέλης έχει αναπαρασταθεί με κούκλες-ομοιώματα ανθρώπων), με αποτέλεσμα το έργο να έχει μετουσιωθεί στη συνείδησή τους από καλλιτεχνική παράσταση σε ιστορική μαρτυρία. Ο υπΆ όψη ζωγράφος σπούδασε για τρία χρόνια στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου με υποτροφία του Ορθόδοξου Ιδρύματος της Τήνου υπό την αιγίδα της Εκκλησίας. Δημιούργησε επίσης τα έργα: «Η Κιβωτός του Νώε», «Ιωσήφ και Φαραώ», «Ο Θρίαμβος της Θρησκείας», «Ιουδήθ και Ολοφέρνης» κ.ά..


Ο Φιλήμων στο έργο του «Δοκίμιον Ιστορικόν περί της Ελληνικής Επαναστάσεως», τόμος Γ΄, κεφ. κβ΄ αποκαλεί το κρυφό σχολειό «παχυλόν ψεύδος». Ο Σπυρίδων Τρικούπης στην «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως», τόμος Α΄, σελ. 229 το χαρακτηρίζει «μέγα ψεύδος». Ο Ιωάννης Βλαχογιάννης, που αγωνίστηκε με πάθος να θεμελιώσει την αρχειακή έρευνα στην ιστορία του  ΄21, αναφέρει: «Δεν υπάρχει καμμία ιστορική μαρτυρία, που να βεβαιώνει την ύπαρξη κρυφού σχολειού». Ο Φίνλεϋ στην «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως» τόμος Α΄, σελ. 217 λέει: «τούτο (το κρυφό σχολειό) δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια». Ένας κληρικός, ο Νεόφυτος Βάμβας, στην «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» («Εκδοτική Αθηνών», τόμος ΙΒ΄, σελ. 308) μας πληροφορεί: «Είτε από αδιαφορία, είτε ως αρχή, η Υψηλή Πύλη ποτέ δεν εναντιώθηκε στην αναγέννηση των γραμμάτων στην Ελλάδα. Οι πιο πραγματικοί εχθροί ήσαν οι προκαταλήψεις κι η αδιαφορία του πανίσχυρου κλήρου».


Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της μονής Πεντέλης, ο ιδρυτής της, άγιος Τιμόθεος, είδε ένα λευκό σημείο, που ξεχώριζε μέσα στο πυκνό δάσος. Πλησιάζοντας διεπίστωσε, ότι ήταν ένας σκελετός αποθανόντος ασκητή, λευκός και καθαρός, με μία μικρή εικόνα της Παναγίας στο μέρος της καρδιάς. Το γεγονός ο άγιος το εξέλαβε ως φανέρωση του θείου θελήματος, ότι δηλαδή εκεί έπρεπε να οικοδομήσει το μοναστήρι του. Λευκό οπωσδήποτε είδε ο Τιμόθεος, αλλά ήταν τα μάρμαρα του αρχαίου ναού, που γκρέμισε κι έκτισε το μοναστήρι του καταπατώντας το χώρο. Εντύπωση προκαλεί το μέγεθος ενός σωζόμενου κιονόκρανου, καθώς και τα δυό ενσωματωμένα στη δόμηση της μονής αγαλματίδια –το ένα καθήμενης θεάς (πιθανόν της Αρτέμιδος) και το άλλο του Ηρακλή.


Στο επίσημο βιβλίο-οδηγό του κατΆ έτος λειτουργικού τυπικού και της οργάνωσης των πατριαρχείων και των αυτοκεφάλων Εκκλησιών «Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος» (έκδοση της «Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος») αναγράφεται: «Εις τας ανασκαφείσας υπογείους στοάς της παλαιάς μονής ωργανώθη και λειτουργεί μόνιμος έκθεσις αφιερωμένη εις την παιδείαν κατά τους χρόνους της Τουρκοκρατίας, εν τη οποία αναπαρίσταται η σκηνή του “κρυφού σχολειού” και προβάλλονται αι μορφαί των διδασκάλων του γένους και η συμβολή αυτών εις την διάσωσιν των γραμμάτων».


     Η Εκκλησία ψεύδεται, διότι:

     Ουδεμία ανασκαφή έγινε ή χρειάστηκε να γίνει, καθΆ ότι ο χώρος του «κρυφού σχολειού» ήταν και είναι ευδιάκριτος, δίπλα στην κεντρική πύλη της μονής.

     Δεν υπάρχουν υπόγειες στοές. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, όλες οι αίθουσες είναι ισόγειες.

     Ένα μέρος μόνον της έκθεσης είναι αφιερωμένο στην παιδεία κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Το άλλο μέρος –όπως θα δειχθεί παρακάτω– είναι γεμάτο με  εικόνες από την Παλαιά Διαθήκη. Μορφές των διδασκάλων του γένους δεν υπάρχουν.


Αρχαία μάρμαρα και εικόνες αφορισμένων!

Έκπληξη κι αποστροφή προκαλεί σε όλες τις αίθουσες το πλήθος των τεμαχίων αρχαίων μαρμάρων, που βρίσκονται πεταμένα εδώ κι εκεί, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα αρχαία μέλη έχουν ενταχθεί στο χριστιανικό διάκοσμο και χρησιμοποιούνται ως βάσεις εικόνων, εσταυρωμένων κ.τ.λ.


   Φωτογραφίες από τις διάφορες αίθουσες του δήθεν κρυφού σχολειού, στις οποίες φαίνονται σπασμένα αρχαία μάρμαρα και κίονες. Αριστερά ένας εσταυρωμένος επάνω σε αρχαίο κίονα μΆ ένα κόκκινο χαλί εμπρός του, στο οποίο οι επισκέπτες ρίχνουν κέρματα και κάνουν ευχές.


Σε όλους τους τοίχους υπάρχουν εικόνες με διάφορα θέματα, όπως π.χ. εικόνες αγίων, η κυριακή προσευχή, η Οκτώηχος, το Κυριακοδρόμιο κ.α. Υπάρχει ο πίνακας του Ν. Γύζη, ο πίνακας του Θ. Βρυζάκη, που απεικονίζει τον δήθεν «Όρκο των Αγωνιστών» στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας από τον Π. Π. Γερμανό και άλλα τέτοια αναληθή. Κατανοητή είναι κι η ύπαρξη της προσωπογραφίας του Αθανάσιου Πάριου, ο οποίος ήταν βαθιά θρησκόληπτος, εχθρός του διαφωτισμού και μισούσε οτιδήποτε ελληνικό.

Η Εκκλησία εκμεταλλεύεται την άγνοια των επισκεπτών της μονής –ποιός χριστιανός πατέρας, που πηγαίνει τα παιδιά του να δουν το κρυφό σχολειό, γνωρίζει τον Βενιαμίν Λέσβιο, τον Μ. Ανθρακίτη  και τον Ε. Βούλγαρι; Προβάλλονται ως έργα της Εκκλησίας έργα διαφωτιστών, τους οποίους η Εκκλησία είχε με μανία καταδιώξει ή αφόρισε.


Αυτό που είναι τελείως ακατανόητο είναι η ύπαρξη διαφόρων εικόνων-έργων διαφωτιστών, όπως του Ευγένιου Βούλγαρι, του Βενιαμίν Λέσβιου, του Μεθοδίου Ανθρακίτη κ.ά. Πρόκειται για αδιάντροπη ψευδολογία, προπαγάνδα και διαστρέβλωση της ιστορικής αληθείας. Εναντίον αυτών των ανθρώπων η Εκκλησία είχε εξαπολύσει λυσσαλέους διωγμούς.

     •  Ο Ευγένιος Βούλγαρις υπήρξε μορφή διανοούμενου, επιστήμονα της περιόδου της Τουρκοκρατίας. Καταδιώχθηκε από τον πατριαρχικό σκοταδισμό κι αυτοεξορίσθηκε εφΆ όρου ζωής στην Πετρούπολη.

     •  Ο Βενιαμίν Λέσβιος υπήρξε ένας από τους επιφανέστερους διαφωτιστές του τέλους του 18ου αιώνα και μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Διηύθυνε επί 34 χρόνια τη (φανερή) Σχολή των Κυδωνιών (Αιβαλίου). Ήταν κατΆ εξοχήν δάσκαλος των θετικών επιστημών, δίδασκε όμως και φιλοσοφία. Η Σχολή του απέκτησε αίγλη και δόξα σε όλη την Ευρώπη κι έφτασε να έχει πάνω από εξακόσιους μαθητές. Συκοφαντήθηκε κι εκδιώχθηκε με μένος από το εκκλησιαστικό κατεστημένο με προεξάρχοντα τον Αθανάσιο Πάριο. Καταδικάστηκε από την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου.

     •  Ο Μεθόδιος Ανθρακίτης αγωνίστηκε υπέρ της εισαγωγής των νέων εξ Ευρώπης φιλοσοφικών ιδεών και παιδαγωγικών μεθόδων και συνετέλεσε στην πνευματική αφύπνιση των ρωμιών. Διώχθηκε για τις ιδέες του από την Εκκλησία κι αφορίσθηκε από την Ιερά Σύνοδο.


     Μερικές από τις δεκάδες φανταστικές μορφές από την Παλαιά Διαθήκη, που εκτίθενται στο «κρυφό σχολειό» της μονής Πεντέλης.


Προχωρώντας στις επόμενες αίθουσες του «κρυφού σχολειού», η προπαγάνδα γίνεται εντονότερη. Ολόκληροι τοίχοι αιθουσών είναι καλυμμένοι με διάφορες εικόνες από την εβραϊκή μυθολογία. Βλέπουμε για παράδειγμα την κιβωτό του μαρτυρίου, τη ρίζα του Ιεσσαί, το μέγα αρχιερέα να προσφέρει θυμίαμα στο θυσιαστήριο, φωτογραφίες από την Ιερουσαλήμ, τον Ιορδάνη, το όρος Σινά κι άλλα πολλά, που όλα όμως έχουν σχέση με το Ισραήλ. Πρόκειται για αυθαιρεσίες, που σκοπό έχουν να παραχαράξουν την ιστορική αλήθεια. Για παράδειγμα όλοι οι τοίχοι μιας μεγάλης αίθουσας έχουν εικόνες διαφόρων εβραϊκών βιβλικών μορφών (μερικές εξ αυτών φαίνονται στην παραπάνω φωτογραφία). Αναπαριστώνται ο Δαβίδ, ο Σολομών, ο Ιησούς του Ναυή, όλοι οι προφήτες του Ισραήλ κι άλλοι πολλοί.


Δεν έχει βρεθεί ποτέ πουθενά κανένα αρχαιολογικό εύρημα (αγγείο, νόμισμα, άγαλμα, τοιχογραφία κ.τ.λ.) που να πιστοποιεί, ότι κάποιο από αυτά τα πρόσωπα ήταν υπαρκτό. Πόσο μάλλον δεν υπάρχει εύρημα που να μας δίνει έστω και κάποια αμυδρή ένδειξη για το πως ήταν η μορφή τους. Όλες αυτές οι εικόνες που παρατίθενται στο «κρυφό σχολειό» (χωρίς επί πλέον να έχουν καμμία σχέση μΆ αυτό) είναι φανταστικές.


Θα μπορούσε –σαν ελληνικό σχολείο, που υποτίθεται πως ήταν– να έχει στους τοίχους των αιθουσών εικόνες πραγματικών προσώπων, αρχαίων ελλήνων, προσωπικοτήτων παγκοσμίου εμβελείας (φιλοσόφων, επιστημόνων, πολεμιστών κ.τ.λ.). Θα μπορούσαν να υπάρχουν εικόνες του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Λεωνίδα και πολλών άλλων για τη μορφή, τη ζωή και το σπουδαίο έργο των οποίων υπάρχουν πλείστα αρχαιολογικά ευρήματα, αναφορές και συγγράμματα (βιβλία, αγάλματα κ.τ.λ.). ΑντΆ αυτών προτιμήθηκαν φανταστικές εικόνες φανταστικών προσώπων της εβραϊκής (παρα)μυθολογίας.


Επάνω αριστερά: χώμα από τον τάφο της Παναγίας. Επάνω στο μέσον: η επτάφωτη λυχνία του Δαβίδ. Δεξιά: τα αστέρια του Ισραήλ. Κάτω αριστερά: αποτύπωμα της επιγραφής της μετόπης της Εβραϊκής συναγωγής της αρχαίας Κορίνθου, τεμάχιο κλάδου δρυός του Αβραάμ και αρχαία (μικρο)στάμνα της Κανά της Γαλιλαίας. Κάτω δεξιά: τμήμα βράχου του όρους Σινά.



Στην τελευταία αίθουσα του «κρυφού σχολειού» έχουν αφήσει το καλύτερο. Δημιούργησαν ένα εκθετήριο-«μουσείο», όπου τοποθέτησαν πάμπολλα απίστευτα εκθέματα, όπως: λίθους από τον Ιορδάνη ποταμό, πέτρες από το όρος Σινά και το Γολγοθά, ευλογημένα θυμιάματα από τον τάφο του Ιησού κι άλλα πολλά. Ένα μικρό μέρος αυτών φαίνεται στις παραπάνω φωτογραφίες.


Τεμάχιο μαρμάρου από τον αρχαίο ναό του Πυθίου Απόλλωνος στη Θεσσαλονίκη, τον οποίο γκρέμισαν οι χριστιανοί κι έκτισαν στη θέση του τη μονή Βλατάδων. Το μάρμαρο μεταφέρθηκε και εκτίθεται στη μονή Πεντέλης.


Μάρμαρο από τη Μονή Βλατάδων!

Αυτό που ξεπερνάει όμως κάθε αρρωστημένη φαντασία είναι το εκτιθέμενο τεμάχιο μαρμάρου, που φαίνεται στη φωτογραφία. Προέρχεται από τον αρχαίο ναό του Πυθίου Απόλλωνος. Εντός παρενθέσεως υπάρχει η σημείωση: «Μονή Βλατάδων. Όπου ο Απ. Παύλος εκήρυξε». Πρόκειται για καταπληκτικό έκθεμα, το οποίο δημιουργεί πολλές σκέψεις:


     •  Τι σχέση έχει το έκθεμα αυτό, όπως και τα υπόλοιπα, με το «κρυφό σχολειό»;


     •  Ένας από τους αρχαίους ναούς της Θεσσαλονίκης, που γκρεμίστηκε και στη θεση του κτίστηκε χριστιανικός ήταν αυτός της Μονής Βλατάδων Από το έκθεμα αυτό της μονής Πεντέλης πληροφορούμαστε, ότι ο αρχαίος ναός, που γκρέμισαν ήταν του Πυθίου Απόλλωνα.


     •  Δεν τους έφτανε, που γκρέμισαν το ναό στη Θεσσαλονίκη, έστειλαν και τεμάχιο μαρμάρου του στην Αθήνα (και ποιός ξέρει που αλλού), προκειμένου να το εκθέσουν. Απίστευτη επίδειξη δύναμης και αλαζονείας αμόρφωτων φανατικών.


     •  Νομιμοποιείται άραγε κάποιος σήμερα να εισβάλει σΆ ένα χριστιανικό ναό (ή σε οποιοδήποτε άλλο κτίριο) και να τον γκρεμίσει; Κι αν τον γκρεμίσει, νομιμοποιείται να κτίσει ένα «μουσείο» και να εκθέτει τα ερείπιά του; Ασφαλώς και όχι. Πως νομιμοποιείται τέτοια αισχρή έκθεση της μονής Πεντέλης, λοιπόν;


     •  Δεν φταίνε όμως μόνον οι καλόγεροι. Τόσοι ρωμιοί, που έχουν περάσει κι έχουν δει το συγκεκριμένο έκθεμα, τι έκαναν; Μάλλον κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου, «ζαλισμένοι» από το ελληνοχριστιανικό ιδεολόγημα των 17 τελευταίων αιώνων. Θεωρούν κάτι τέτοια μοναστήρια (όπως της μονής Πεντέλης ή της μονής Βλατάδων) ως σημαντικά μνημεία της πολιτιστικής τους κληρονομιάς. Ορισμένοι μάλιστα τα υποστηρίζουν οικονομικά, πιστεύοντας ότι έτσι κάνουν μία καλή επένδυση για τη σωτηρία της ψυχής τους. Οι μοναχοί της Μονής Βλατάδων, όταν το 1430 ο Μουράτ ο Β΄ πολιορκούσε τη Θεσσαλονίκη, έσπευσαν να προδώσουν το σύστημα υδροδότησης της πόλης, προκειμένου να εξασφαλίσουν προνόμια. Οι σύγχρονοι Θεσσαλονικείς προτιμούν να επιλέγουν τη μονή Βλατάδων για την τέλεση των πιο «σικ» εκδηλώσεών τους (γάμων, βαπτίσεων, εκθέσεων κ.τ.λ.).


     •  Η πινακίδα του εκθέματος αναφέρει, ότι στο συγκεκριμένο χώρο δίδαξε ο απόστολος Παύλος. Δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για το πότε γκρέμισαν οι χριστιανοί το ναό του Πυθίου Απόλλωνα κι έκτισαν το μοναστήρι. Οι πιο παλιές αγιογραφίες του είναι του ια΄ αι. μ.Χ. Αποκλείεται πάντως να το είχαν γκρεμίσει στα μισά του α΄ αι. μ.Χ., όταν υποτίθεται, ότι ταξίδευσε ο Παύλος στη Θεσσαλονίκη. Οι χριστιανοί μετά τον δ΄ αι. μ.Χ., που έγιναν επίσημη θρησκεία, άρχισαν να σταθεροποιούνται, να αποκτούν δύναμη και να προβαίνουν στις καταστροφές ναών, αγαλμάτων κ.λπ. και στους διωγμούς.


     •  Οι «Πράξεις» (17, 1-3) αναφέρουν: «Πέρασαν από την Αμφίπολη και την Απολλωνία και ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, όπου υπήρχε συναγωγή των ιουδαίων. Ο Παύλος, σύμφωνα με τη συνήθειά του, πήγε στη συναγωγή, και τρία Σάββατα συνέχεια συζητούσε μαζί τους ερμηνεύοντας τη γραφή». Ο Παύλος κατά τα ταξίδια του πάντα στις συναγωγές πήγαινε κι εκεί κατέστρωνε τα σχέδιά του για την εξάπλωση του χριστιανισμού. Το ίδιο έκανε και στη Θεσσαλονίκη. Στην εβραϊκή συναγωγή πήγε ο Παύλος, όχι στον ελληνικό ναό του Πυθίου Απόλλωνος.


Μονή Βλατάδων Θεσσαλονίκης: Φωτογραφίες μερικών εκ των τεμαχίων των σπασμένων μαρμάρων από το ναό του Πυθίου Απόλλωνος, που γκρέμισαν οι χριστιανοί. ¶λλα είναι πεταμένα στον πέριξ της μονής χώρο κι άλλα έχουν ενσωματωθεί στη δόμησή της. Aριστερά το μέρος της μονής, που δήθεν δίδαξε ο Απ. Παύλος. Αυτό ούτε οι συντάκτες του Ευαγγελίου στην φαντασία τους δεν μπορούσαν να διανοηθούν. Στις «Πράξεις» (17, 1-3)  αναφέρεται, ότι ο Παύλος κήρυξε στην εβραϊκή συναγωγή της Θεσσαλονίκης, η οποία βέβαια ουδεμία σχέση είχε ούτε με τον αρχαίο ναό, ούτε με τη μονή, η οποία κτίστηκε περισσότερο από μία χιλιετία αργότερα.


     Το τεμάχιο του μαρμάρου, που οι ίδιοι οι μοναχοί εκθέτουν στη Μονή Πεντέλης, κάνει ολοφάνερο τον τρόπο με τον οποίο πλαστογραφούν την ιστορία:

     •  Το «κρυφό σχολειό» της μονής Πεντέλης ουδέποτε υπήρξε και λειτούργησε (όπως και κανένα άλλο «κρυφό σχολειό» κατά την Τουρκοκρατία.)

     •  Ο Απ. Παύλος ποτέ δεν κήρυξε στο χώρο, που βρίσκεται σήμερα η μονή Βλατάδων.



 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος 30453 έγραψε...
Οσο για το κρυφο σχολιο που ειναι ενας ακομα μυθος του ΄'Ψευτορωμεικου''' που πρεπει να καταριφθει γιατι οπως λετε δεν υπαρχουν ''σοβαρες''μαρτυριες εχω να σας πω οτι ο υπασπιστης του Κολοκοτρωνη[ Φουστανελας και μεγας εθνικος heroe της ανεξαρτησιας του παμπαλαιου και αυτοχθονου Ιλλυρικου εθνους] ο Φωτακος Χρυσανθακοπουλος γραφει''Μόνοι των οι Έλληνες εφρόντιζον διά την Παιδείαν, η οποία συνίστατο εις το να μανθάνουν τα κοινά γράμματα και ολίγην αριθμητικήν . Εν ελλείψει διδασκάλου ο ιερεύς εφρόντιζεν περί τούτου.Όλα αυτά εγίνοντο εν τω σκότει και προφυλακτά από τους Τούρκους'''Οπα ... τι μας λει ο Φωτακος....μιλαει καταρχην για ελληνες ...στη συνεχεια μπλεκει ιερεις [ιουδαιοχριστιανους συμπληρωνω εγω] που ανελαβαν λεει τη 'διδασκαλια ολιγης αριθμιτικης' ..πω πω......αναφερεται και 'εν το σκοτει και προφυλαχτα απο τους Τουρκους[αφου τα πηγαιναν καλα οι παπαδες με τους τουρκους γιατι κρυβονταν;;;;...βρε κατι πραγματα.. ομως η πηγη αυτη δεν λαμβανεται υπ οψη γιατι δεν ειναι ακριβης[ειναι φιλοορθοδοξη και αυτο αρκει], η στην τελικη δεν υπαρχει καν [ε δεν θα μας δωσουν και αναφορα οι πανμεγιστοι αυτοι ιστορικοι πως θα ερμηνευουν τις πηγες]
19.12.2014, 18:57:30





Ανώνυμος 30454 έγραψε...
Τα φανερα σχολεια υπηρχαν στις ποιο μεγαλες πολεις και μονο σε περιοδους ειρηνης....σε ολες τις κομοπολεις και τα χιλιαδες χωρια πως μαθαιναν τα παιδια τα λεγομενα κολυβογρανατα...μας εξηγει παραπανω ο Φωτακος.......οτι στο ναο ''εισεβαλαν'' αμορφωτοι καλογεροι και τον γκρεμισαν απο κι ως που ...ετσι επειδη γουσταρετε μαλλον....και γιατι αφησαν κατω τις κολονες ..ετσι για να θυμουνται τα κατορθωματα τους μαλλον...
19.12.2014, 19:00:59





Ανώνυμος 30465 έγραψε...
. οσο για το κρυφο σχολιο που ειναι ενας ακομα μυθος του''''''εθνικου φαντσσιακου μας'''''' που πρεπει Παση Θυσια να καταριφθει γιατι οπως λετε δεν υπαρχουν μαρτυριες εχω να σου πω οτι ο υπασπιστης του κολοκοτρωνη[μεγας εθνικος heroe της ανεξαρτησιας του παμπαλαιου και αυτοχθονου Ιλλυρικου εθνους] ο Φωτακος Χρυσανθακοπουλος γραφει''Μόνοι των οι Έλληνες εφρόντιζον διά την Παιδείαν, η οποία συνίστατο εις το να μανθάνουν τα κοινά γράμματα και ολίγην αριθμητικήν . Εν ελλείψει διδασκάλου ο ιερεύς εφρόντιζεν περί τούτου.Όλα αυτά εγίνοντο εν τω σκότει και προφυλακτά από τους Τούρκους'''Οπα ... τι μας λει ο Φωτακος....μιλαει καταρχην για ελληνες ομως εσας δεν σας νοιαζει ο αυτοπροσδιορισμος ενος λαου εκτος κι αν προκειται για τους φιλησυχους Ρομα-γυφτους ...στη συνεχεια μπλεκει ιερεις που ανελαβαν λεει τη 'διδασκαλια ολιγης αριθμιτικης' ..πω πω......αφερεται και 'εν το σκοτει και προφυλαχτα απο τους Τουρκους...ωχ αμαν αμαν....φωταρα μας εκαψες.... η μαλλον οχι.. δεν μας εκαψες ...απλως η πηγη αυτη δεν λαμβανεται υπ οψη γιατι δεν ειναι ακριβης[αφου ειναι φιλοορθοδοξη. Λοιπον να την ερμηνευσουμε την πηγη .... οταν λεει ελληνες[χα..χα ακου ελληνες] εννοει ρωμιους δηλαδη ...σιγουρα αλβανους[αυτο ειναι το μονο σιγουρο] τσιγγανους-ΡΟΜΑ...Σλαβους του Φαλμεραιερ[λειπει ο Μαρτης απο τη Σαρακοστη;]και λοιπους αγνωστης εθνικης συνειδησεως και μπασταρδαμενους κατοικους της νοτιου Βαλκινικης...τωρα οταν λεει ''κρυφα απο τους Τουρκους'' εννοει οτι τους αρεσε να παιζουν κρυφτο[αλλα και κυνηγητο αμα τσαντιζοταν ο Πασας...[το οποιο κατεληγε στο γνωστο κλεφτες και αστυνομοι] οπως και μηλα ,περνα περνα η μελλισα, μπαρμπανικολης κλπ κλπ , και οταν λεει ''ιερευς'' δεν εννοει φυσικα τον βολεμενο τραγοπαπα της εποχης [οπως τον Αθ Διακο πχ]...απλα αυτοι που κρυβονταν ντυνονταν και παπαδες- ιερεις[ αλλα και ζορο, καουμποιδες και ινδιανοι νοσοκαμε΄ς...αλλα ΚΥΡΙΩΣ φορουσαν την αγαπημενη ενδυμασια των Ρωμιων τον λεγομενο'' ΑΛΒΑΝΟ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ'...] με λιγα λογια κατα την διαρκεια του κρυφτου εορταζαν συγχρονως και τις αποκριες, ανταμα Ψευτοελληνες και Τουρκοι καθοτι πολυπολιτισμικη και ανεκτικη η οθωμανοκρατια [Αχ ποσα χρονια περασαμε εγκλωβισμενοι στο κρατος των ψευτοελληνων...που ειναι τα παλια αυτοκρατορικα μεγαλεια.......Παλι με χρονια με καιρους, παλι ανταμα θα μαστε
19.12.2014, 21:22:37





Ανώνυμος 30822 έγραψε...
ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΟΦΩΝΟΙ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ [ ΥΔΡΑ , ΣΠΕΤΣΕΣ, ΑΓΚΙΣΤΡΙ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΝΔΡΟΥ, ΚΛΠ ] ΥΟΘΕΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΑΛΛΑΣΟΠΟΡΩΝ ΝΗΣΙΟΤΩΝ [ ΤΗΣ ΚΑΣΟΥ ,ΨΑΡΩΝ , ,ΚΡΗΤΗΣ , ΚΥΚΛΑΔΩΝ ,ΣΑΜΟΥ ΚΛΠ ΚΛΠ].... ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΕΒΗ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΕΣ [ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΑΛΛΑΣΑ ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΟΦΩΝΟΙ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΛΙΓΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΥΣ..



ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΔΝΥΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΔΕΝ ΥΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΞ ΑΥΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΧΩΡΙΑ;;;; ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΙ ΠΡΟ ΤΟΥ 1821 [ΑΡΑ 2 ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ...ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΙΚΑΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ Ο ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ [ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ] ΤΗΣ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑΣ [ ΟΠΩΣ ΣΥΝΕΒΗ ΛΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ



ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ [ΒΟΡΕΙΟΙ ΔΕΝ ΥΟΘΕΤΗΣΑΝ ΤΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣ [ΝΟΤΙΟΥΣ- ΤΟΣΚΗΔΕΣ] ΑΦΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ '''''ΙΛΛΥΡΙΟΙ''''' ΚΑΙ ΑΡΑ ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ 25 ΑΙΩΝΕΣ ΑΝΤΑΜΑ.....



ΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΩΝ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ.....ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟΛΟΓΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ..ΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩΠΩ..........
24.12.2014, 20:27:58





Ανώνυμος 30823 έγραψε...
ΟΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ '''''ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΕΣ'''''' ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ



ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΑΛΒΑΝΙΚΗ...ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ



ΒΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ....ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ



ΒΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ...ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ



ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ 1821 ΑΛΒΑΝΟΥΣ....ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ



ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΙΟΥΔΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ... ΑΥΤΟ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ...ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ 2 ΟΜΩΣ



ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ Η ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ...ΑΥΤΟ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΣΟ...ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ 2 ΟΜΩΣ



ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΑΛΛΗΛΟΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ Η ΙΣΤΙΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΙΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ...ΚΑΙ ΤΟΥΜΠΑΛΙΝ....



ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ

ΟΙ ΜΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΕΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΚΛΠ ΚΛΠ

ΟΙ ΔΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΕΣ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ ΑΝΤΙΣΚΟΤΑΔΙΣΤΕΣ ΚΛΠ ΚΛΠ



ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΟΜΩΣ ΠΟΛΕΜΟΥΝ.....

ΠΡΩΤΟΝ ΤΗ ΤΡΕΙΣΧΙΛΙΕΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ ....

ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΦΡΟΝΙΜΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ [ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΑΣ]



ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ.....ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ...ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ
24.12.2014, 20:33:46





Ανώνυμος 30824 έγραψε...
το κολλημα σας με τη ρωμιοσυνη ειναι ακαταλαβιστικο......για να ξεκαθαρισουμε λιγο τα πραγματα ..... ο μονος ελληνοφωνος λαος[αρα και ελληνικης καταγωγης] που υπηρχε στα μεσαιωνικα χρονια και κατοικουσε σχεδον με ακριβεια στα ιδια τα εδαφη των αρχαιων ελληνων απο τη σημερινη Βορεια Ηπειρο εως την Κρητη και απο την Κυπρο εως την Μακεδονια τον Ποντο την Μικρα ασια τα Επτανησα το Αιγαιο και την κυριως Ελλαδα ηταν οι απογονοι αυτων που τα κατοικουσαν και 1200 χρονια πριν και ομιλουσαν την ιδια γλωσσα με αυτους ...αυτοι ολοι αυτοπροσδιοριζονταν αλλα και ετεροπροσδιοριζοταν[και απο ανατολικους και απο δυτικους λαους] ως Ρωμιοι[αλλα και Yunan[Ιωνες] απο τους ανατολικους και grec[Γρακοι] απο τους δυτικους.....αυτοι ησαν απογονοι των αρχαιων Ελληνων και προγονοι των νεων Ελληνων......Υunan αποκαλεσαν τους Ιωνες της Μικρασ Ασιας, τους Μακεδονες ως ομοφυλους αυτων και εν συνεχεια ολους τους Ελληνες οι Περσες τον 6 αι πΧ που ηρθαν να μας καταλαβουν και διεδωσαν την ονομασια σε ολους τους λαους της ανατολης ...ετσι μας αποκαλουσαν και τα μεσαιωνικα χρονια εμας τους ελληνες-ρωμιους οι αραβοφωνοι οι περσες και λοιποι ασιατες και μας αποκαλουνε ετσι εως σημερα ολοι αυτοι ακομα και οι Τουρκοι ...το ιδιο ισχυει και για την ονομασια Γραικοι απο τους λαους της Δυσεως[η οποια εναι αρχαιοτερη απο την ονομασια Ελληνες['''οι καλουμενοι παλαι μεν γραικοι,νυν δε Ελληνες''αναφερει ο Αριστοτελης για τους κατοικους της Ηπειρου.....συνεπως και οι 3 ονομασιες Γραικοι η παλαιοτερη Ελληνες η μεταγενεστερη και Ρωμιοι αργοτερα ανηκουν στον ιδιο λαο ... και συνεπως εχουμε απο ανατολη και δυση επιβεβαιωση της ΤΡΕΙΣΧΙΛΙΕΤΟΥΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΓΕΝΟΥΣ αφου μας αντιμετωπιζουν ολοι οι υπολοιποι ως τον ιδιο λαο..... Αλλα βεβαια αφου με τη ρωμιοσυνη καναμε τη μακροβιοτερη αυτοκρατορια ολων των εποχων, τη Βυζαντινοι [χιλιοχρονη και βαλε] ε λογικο τελικα ειναι που την πολεμανε ετσι τη ρωμιοσυνη[Επισης ολοι οι γειτονες λαοι που υπηρξαν και υπηκοοι της[Αλβανοι ,Σερβοι Βουλγαροι Ρουμανοι Σλαβοι Ιταλοι κλπ] αναφερονται στην Βυζαντινη αυτοκρατορια[την αυτοκρατορια των Ρωμιων δηλαδη] ως αυτοκρατορια των Γραικων...αυτα για το πως μας αντιμετωπιζουν απο τα αρχαια χρονια εως σημερα ολοι οι γειτονικοι λαοι.
24.12.2014, 20:34:59





Ανώνυμος 31907 έγραψε...
ΠΑΝΤΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΡΥΦΑ ΕΙΧΑΜΕ....
ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟ ΕΠΙ ΧΟΤΖΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΩΖΟΠΟΛΗ...ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΩ ΕΓΩ Ο ΧΑΠΑΚΙΑΣ....ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΟ ΛΕΝΕ...ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΒΡΙΣΕΤΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΕΝΑ...
ΑΡΑ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΠΡΙΝ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ
16.01.2015, 12:18:00






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

1+5=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND



 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

¶δεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. ΓιΆ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...