Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλΆ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, διΆ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English

     ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Από το μύθο στην ...ιστορία


Στο βιβλίο –με βάση κυρίως τα δημοσιευμένα απομνη-
μονεύματα και ημερολόγια των ίδιων των μακεδονο-
μάχων– παρουσιάζεται η πραγματική φύση του Μακε-
δονικού Αγώνα, τον οποίο οι διαχρονικοί εθνικιστικοί
κύκλοι έχουν μυθοποιήσει και χρησιμοποιούν κατά το
δοκούν μέχρι και σήμερα.


72 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων».

ΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ
ΤΟΥ BIG BANG


Κόβονται οι επιχορηγήσεις
και φιμώνονται οι αντίθετες φωνές
στη διεθνή επιστημονική κοινότητα

Συνέντευξη του δρ. Μηνά Καφάτου


Έγραψε στις 02.03.2009 ο/η: Λάζαρης Γιάννης

Επιστροφή

Πολλoί αστροφυσικοί είναι αντίθετοι προς τη Θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης (Big Bang), εξέδωσαν μάλιστα και σχετικό μανιφέστο. Η θεωρία όμως αυτή αποτελεί μονοπώλιο στην επιστημονική κοινότητα.

Όσους ορθώνουν αντιρρήσεις στο Big Bang τους λοιδωρούν ως άσχετους και τους κόβουν τις επιχορηγήσεις.


Τ να βάζουμε όρους στα πειράματα του C.E.R.N., όπως το Σωματίδιο του Θεού ή το ¶γιο Δισκοπότηρο ή η αρχή του Σύμπαντος ή ο Δημιουργός, είναι λάθος. Κακώς ανακατεύεται η Θρησκεία με την Επιστήμη. Είναι τελείως διαφορετικά πράγματα, που δεν έχουν να κάνουν το ένα με το άλλο.

Αυτά τόνισε –μεταξύ άλλων– ο  καθηγητής του πανεπιστημίου Τζωρτζ Μαίησον της Βιρτζίνια, δρ Μηνάς Καφάτος, σε συνέντευξη, που μας παραχώρησε με αφορμή τα πειράματα, που ξεκίνησαν στο C.E.R.N..

-  Κύριε καθηγητά, τι είναι το μανιφέστο, που έχετε υπογράψει;    

- Το μανιφέστο έχει υπογραφεί εδώ και μερικά χρόνια –γύρω στα επτά– από τριανταπέντε αρχικά επιστήμονες. Από τότε το έχουν προσυπογράψει βέβαια και άλλοι. Στο μανιφέστο αναφέρεται, ότι η Θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης δεν είναι η μοναδική θεωρία, που υπάρχει. Υπάρχουν πολλοί γνωστοί αστροφυσικοί, που δεν την ασπάζονται.

- Εσείς, προσωπικά, γιατί είσθε αντίθετος προς τη Θεωρία του Big Bang;

     - Έχω εκδόσει ήδη ένα σχετικό βιβλίο, στο οποίο αναφέρω, ότι το Big Bang είναι απλά μια θεωρία, την οποία αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να την προσδιορίσουμε στο εργαστήριο, διότι, αν έγινε πραγματικά η Μεγάλη Έκρηξη, δεν υπήρχε χρόνος, δεν υπήρχε χώρος.

O φυσικός δρ Μηνάς Καφάτος, καθηγητής του πανεπιστημίου Μαίησον των Η.Π.Α.. στημίο


Δεν μπορούμε να πούμε, ότι μια θεωρία είναι πλήρης, εάν δεν μπορούμε να την αποδείξουμε στο εργαστήριο. Αυτό είναι το γενικό επιχείρημα.



- Τη Θεωρία του Βig Bang την πρότεινε ένας καθολικός ιερέας, ο Λεμέτρ.

- Αυτό έγινε στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο όρος Βig Bang δόθηκε από τον Φρεντ Χόυλ, ο οποίος τον είπε αστειευόμενος. Η θεωρία όμως αυτή για την Κοσμολογία του Σύμπαντος, καθώς κι ο όρος επικράτησαν. Δεν είναι όμως η μόνη θεωρία, η οποία μπορεί να υπάρξει και, όπως λέω στο βιβλίο, η θεωρία μπορεί να εξηγεί κάποια πράγματα, το να λέμε όμως, ότι είναι πλήρης κι ότι δεν υπάρχει καμμία άλλη εξήγηση, αυτό δεν στέκει επιστημονικά.

    






Το εξώφυλλο του βιβλίου του δρ Μηνά Καφάτου, στο οποίο αμφισβητείται η πληρότητα και η μοναδικότητα της Θεωρίας της Μεγάλης Έκρηξης.

    

- Δεδομένου, ότι αυτή η θεωρία έχει αγκαλιαστεί από πολλές θρησκείες, διότι μοιάζει πολύ με τη δημιουργία του κόσμου από τον Θεό, βλέπετε θρησκευτικές σκοπιμότητες πίσω από την προώθησή της;

- Δεν αποκλείεται να συμβαίνει αυτό από μία κοινωνική μερίδα, αλλά επιστημονικά δεν πιστεύω, ότι αυτός είναι ο λόγος. Γενικά όμως πολλές φορές οι επιστήμονες τρέχουμε και πηδάμε στο τραίνο, όταν κινείται, γιατί πιστεύουμε, ότι αυτό είναι, που κλείνει πια ένα κεφάλαιο. Το κεφάλαιο αυτό όμως της Κοσμολογίας δεν έχει κλείσει. Δεν έκλεισε καν από τη δεκαετία του 1930, όταν μετρήθηκε από τον Έντουιν Χαμπλ η απομάκρυνση των γαλαξιών από τον δικό μας τον γαλαξία, επάνω στη οποία βασίζεται βέβαια σε μεγάλο βαθμό η Θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης.


- Αληθεύει, ότι οι επιστήμονες, οι οποίοι υποστηρίζουν τη Θεωρία του Big Bang, εξασφαλίζουν χρηματοδοτήσεις σε αντίθεση με αυτούς, που είναι αντίθετοι;

- Αυτό είναι θέμα που έχει θιγεί πολλές φορές, από πολλούς επιστήμονες, μεγάλα ονόματα στην Κοσμολογία, όπως ο Φρεντ Χόυλ κ.α.. Αυτή η ιδέα αποτελεί τώρα μονοπώλιο, κι οποιοσδήποτε επιστήμονας, ιδίως νέος, που προσπαθεί να παρουσιάσει μια αντίληψη, είναι δέσμιος των χρηματοδοτήσεων. Επομένως αυτό είναι πρόβλημα, και στο μανιφέστο, που υπογράψαμε, λέγαμε, ότι αυτό πρέπει να σταματήσει. Δεν μπορεί να υπάρξει πρόοδος στην Επιστήμη, όταν υπάρχει μονοπώλιο ιδεών.


Το Big Bang έχει επικρατήσει ως μονοπώλιο περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη θεωρία αυτή τη στιγμή. Ακόμα και για την Κβαντομηχανική, η οποία είναι η πιο σταθερή θεωρία, που έχουμε, υπάρχουν αντιρρήσεις, και γίνεται κάποια συζήτηση. Στο Βig Bang δεν υπάρχουν αντιρρήσεις. Δηλαδή, αν κάποιος φέρει μια αντίρρηση, του λένε, ότι δεν είναι επιστήμονας, ότι δεν ξέρει τι του γίνεται κ.τ.λ.. Εάν είσαι μεγάλος καταξιωμένος επιστήμονας, αυτό ίσως να μην σε ενδιαφέρει και πολύ. Εάν όμως είσαι νέος επιστήμονας, αυτό σε κάνει να κάνεις κάποιες υποχωρήσεις.

    

Η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης (Βig Bang), που πρότεινε ένας καθολικός ιερέας - φυσικός, σύμφωνα με την οποία το Σύμπαν ξεκίνησε από την έκρηξη ενός μόνον αρχέγονου ατόμου, έμοιαζε με τον παλαιοδιαθηκικό δημιουργισμό, για τον οποίο όλα ξεκίνησαν από το μηδέν· έτσι γρήγορα έγινε ευρέως αποδεκτή από ιουδαίους, χριστιανούς και μουσουλμάνους.


- Μιλείστε μας για την φύση του χρόνου. Υπάρχει χρόνος, ναι ή όχι, κι αν δεν υπάρχει, πως υπολογίζουν τα 14 δις χρόνια περίπου, που ισχυρίζονται, ότι έγινε η Μεγάλη Έκρηξη;

- Ο χρόνος η μάλλον πιο συγκεκριμένα ο χωροχρόνος άρχισε πριν από 13,5-14 δις χρόνια κατά τη Θεωρία του Big Bang. Πριν από αυτό δεν υπήρχε χρόνος. Έχουν γραφτεί πάρα πολλά για το θέμα του χρόνου. Υπάρχουν διαφορετικά είδη χρόνου μέσα στην Φυσική. Είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα. Αλλά για να μιλήσουμε για την Κοσμολογία, δεν υπήρχε χρόνος πριν από το Big Bang.


- Δηλαδή μετά το Big Bang υπάρχει χρόνος; Φτιάχτηκε ο χρόνος μετά;

- Το πως από το Βig Bang φτάνουμε να έχουμε το σημερινό Σύμπαν, είναι ένα μεγάλο ερώτημα και έχει να κάνει με το τι «έγινε» πολύ κοντά στην αρχή. Το ερώτημα, τι γινόταν πριν, δεν έχει καν νόημα.


- Τι πιστεύετε, ότι ψάχνουν να βρουν τώρα με το πείραμα του C.E.R.N.;

- Στο C.E.R.N. θα γίνουν κάποια σημαντικά πειράματα, τα οποία βέβαια έχουν αναβληθεί, διότι έχουν προβλήματα με την ψύξη του ηλίου. Προσπαθούν να ανακαλύψουν το Σωματίδιο του Χίγκς, το οποίο είναι ένα σημαντικό σωματίδιο, για να καταλάβουμε, πως λειτουργεί η ύλη. Έχει να κάνει με τα μποζόνια W και Z και το στάνταρντ μοντέλλο των σωματιδίων της Φυσικής, στα οποία το Σωματίδιο του Χίγκς είναι πολύ σημαντικό. Από αυτή την άποψη το πείραμα του C.E.R.N. είναι πολύ καλό, και θα μπορέσουμε να μάθουμε για τη δομή της ύλης σε μεγάλες ενέργειες.







Ο βρεταννός θεωρητικός φυσικός Πήτερ Χίγκς, ο οποίος υπέθεσε την ύπαρξη του ομώνυμου σωματιδίου.

    

- Γιατί ονόμασαν το Σωματίδιο του Χίγκς ως Σωματίδιο του θεού;

- Αυτοί είναι όροι, που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες για τον Α  ἢ Β  λόγο, και δεν έχει να κάνει με τα πειράματα του C.E.R.N.. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, που δεν μπορεί να συσχετισθεί με το C.E.R.N..


- Δεδομένου, ότι την ονομασία “Σωματίδιο του θεού” την έδωσε νομπελίστας φυσικός, μήπως με αυτό το σωματίδιο ψάχνουν να βρουν το θεό;

- Αυτό είναι δικό τους θέμα, δικό τους πρόβλημα. Εγώ μπορώ να σας πω, ότι το πείραμα του C.E.R.N. δεν έχει να κάνει με θεολογικά θέματα, Εκκλησία, Θρησκεία κ.τ.λ.. Αυτά είναι άλλα θέματα, τα οποία δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν με επιστημονικό τρόπο.


«Το να βάζουμε όρους, όπως το σωματίδιο του θεού ή όπως το άγιο δισκοπότηρο ή όπως η αρχή του Σύμπαντος ή όπως ο δημιουργός του Σύμπαντος, αυτά δεν έχουν να κάνουν με την επιστήμη.»

-  Γιατί όμως χρησιμοποιούν τέτοια ορολογία; “Το Σωματίδιο του θεού”, το “άγιο δισκοπότηρο της επιστήμης” κ.α.;

- Στο βιβλίο μου αναφέρομαι σε αυτό το θέμα και λέω, ότι υπάρχει το φαινόμενο της συμπληρωματικότητας, σύμφωνα με το Νιλς Μπορ. Βάσει αυτής της αρχής δεν μπορεί κανείς να πεί, ότι η επιστήμη λύνει όλα τα προβλήματα, όλα τα θέματα στο Σύμπαν, όπως και δεν μπορεί να πεί, ότι η θρησκεία λύνει όλα τα θέματα στο Σύμπαν. Είναι δύο αντίστροφοι τρόποι, με τους οποίους κάποιος μπορεί να αντιμετωπίσει ωρισμένα πράγματα.

  

Πιστεύω, ότι αν ανακατεύουμε τη θρησκεία με την επιστήμη είναι λάθος, διότι αυτά τα πράγματα δεν έχουν να κάνουν το ένα με το άλλο. Και να βάζουμε όρους, όπως το σωματίδιο του θεού ή όπως το άγιο δισκοπότηρο ή όπως η αρχή του Σύμπαντος ή όπως ο δημιουργός του Σύμπαντος, αυτά δεν έχουν να κάνουν τίποτε με την επιστήμη.


- Είσθε αισιόδοξος για την έκβαση των πειραμάτων στο C.E.R.N.;

    

- Πρόκειται, όπως σας είπα, για μία σημαντική σειρά πειραμάτων. Πιστεύω, ότι πράγματι θα προχωρήσει η Φυσική των Σωματιδίων. Το ερώτημα, εάν υπάρχει το Σωματίδιο του Χίγκς η όχι, είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα, για να μπορέσουμε να πλησιάσουμε λίγο περισσότερο στη δομή της ύλης. Με αυτή την έννοια το πείραμα του C.E.R.N. είναι πολύ σημαντικό. Από εκεί και πέρα το να λέμε, ότι θα αποδείξει το Big Bang ή θα αποδείξει το Θεό κ.τ.λ., είναι ερωτήματα, που τα βάζουμε εμείς για τον Α  Β  λόγο, αλλά δεν έχουν να κάνουν τίποτε με το ίδιο το πείραμα του C.E.R.N..

   

 



Η ονομασία Βig Bang είναι νεολογισμός του εικονιζόμενου άγγλου αστρονόμου Φρεντ Χόυλ, τον οποίο εξέφρασε κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής εκπομπής το 1949, αναφερόμενος χλευαστικά στη θεωρία, που ο ίδιος απέρριπτε.

    

To θέμα της αρχής του Σύμπαντος είναι πολύ σημαντικό και απασχολεί πολλούς επιστήμονες εδώ και τουλάχιστον εκατό χρόνια, αφΆ ότου η Κοσμολογία υπάρχει σαν Επιστήμη. Το Big Bang έχει προχωρήσει πολύ, αλλά αυτή τη στιγμή υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά, τα οποία δεν έχουν απαντηθεί. Επομένως η συζήτηση για το Big Bang δεν έχει κλείσει. Ούτε το πείραμα του C.E.R.N. θα μπορέσει να λύσει αυτό το θέμα, διότι δεν θα φθάσει ούτως η άλλως κοντά στη λεγόμενη ενέργεια του Πλανκ, που είναι πολύ μεγαλύτερη από την ενέργεια, που θα μετρήσει το C.E.R.N..


- Τα τελευταία χρόνια έχετε κάνει έρευνες για τη μεταβολή του κλίματος και την υπερθέρμανση του πλανήτη. Έχετε ασχοληθεί και με την πρόγνωση σεισμών από δορυφόρο;

- Έχουμε κάνει μια ομάδα κι έχουμε τρόπους προσδιορισμού πιθανών σημάτων, πριν γίνει ο σεισμός. Με το όλο σύστημα, που έχουμε όμως αυτή τη στιγμή, δεν μπορούμε να πούμε ότι προβλέπουμε σεισμούς. Το διευκρινίζω αυτό, διότι γράφονται πολλά πράγματα για τέτοια θέματα. Πιστεύω, ότι στο μέλλον θα τα καταφέρουμε. Ένας από την ομάδα μας έκανε μια πρόβλεψη εσωτερική, δηλαδή την ανακοίνωσε μόνο σε επιστήμονες, ειδικά με το μεγάλο σεισμό της Κίνας κι αποδείχθηκε, ότι αυτή η πρόγνωσή του ήταν σωστή. ΠαρΆ όλα αυτά δεν έχουμε τελειοποιήσει το σύστημα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορούμε να πούμε, ότι προβλέπουμε σεισμούς. (Γιάννης Λάζαρης, ηλεκτρολόγος - μηχανολόγος Ε.Μ.Π.).



 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος 38976 έγραψε...
Μπράβο! Πολύ καλή θεωρία!

09.07.2016, 19:17:17






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

3+3=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND



 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

¶δεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. ΓιΆ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...