Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το ’21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

ΕΡΑΣΤΗΣ
ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΚΑΙ...
ΤΟΥ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ


Ο Σωκράτης
ως παιδεραστής
και ομοφυλόφιλος


Έγραψε στις 13.02.2015 ο/η: Λάζαρης Γιάννης

Επιστροφή

«Εκείνη τη στιγμή έπεσαν τα μάτια μου
στο εσωτερικό του χιτώνα του κι άναψα
(«είδόν τε τα εντός του ιματίου και εφλεγόμην»),
κυριολεκτικά τρελάθηκα...
»

Ο Σωκράτης για το νεαρό Χαρμίδη
(Πλάτωνα: «Χαρμίδης», 155d)


Κωμωδιογράφοι (Τηλεκλείδης, Εύπολις, Αμειψίας, Καλλίας, Αριστοφάνης) παρουσιάζουν τον Σωκράτη ως έναν αργόσχολο, που έψαχνε αφορμή, για να πάει να φάει και να διασκεδάσει σε κάποιο συμπόσιο. Οι μαθητές του, Ξενοφώντας και Πλάτωνας, τον περιγράφουν με κάπως διαφορετικό τρόπο ο καθένας, αλλά με ένα κοινό γνώρισμα, αυτό του παιδεραστή.

Συναντάμε τον Σωκράτη σε έντονα ομοφυλοφιλικό περιβάλλον. Ορισμένοι από τους πρώτους διάλογους του Πλάτωνα στήνονται στο γυμναστήριο, οι νεαροί φίλοι του Σωκράτη είναι συνήθως ερωτευμένοι με αγόρια και ο Σωκράτης αποδέχεται εντελώς τις σχέσεις αυτές:

Κτήσιππος και Κλεινίας στον «Ευθύδημο», Ιπποθάλης και Λύσης στον «Λύσι», ο υπαινιγμός στον Μένωνα (70b) για τον εραστή του Μένωνα, Αρίστιππο, το πείραγμα του Γλαύκωνα ως «ερωτικού» στην «Πολιτεία» (Βιβλίο Ε’, 474d‒475a), όπως και η πληροφορία στον «Παρμενίδη» (127b), ότι ο Ζήνωνας υπήρξε τα παιδικά του Παρμενίδη.

Πολύ εύστοχα ο Λουκιανός έχει τον Σωκράτη, μόλις παρουσιάζεται στον Άδη, να δηλώνει σαν επάγγελμα παιδεραστής: «Παιδεραστής ειμί και σοφός τα ερωτικά». («Βίων πράσις», 15). Στους «Νεκρικούς Διάλογους» τον παρουσιάζει να κυκλοφορεί στον Άδη με αγόρια γύρω του, όπου ακούει τον έπαινο: «Εύγε σου, ούτε στον Άδη δεν παρατάς την τέχνη σου» (20,6).

Κυνηγός
της ομορφιάς του Αλκιβιάδη

Ο ανώνυμος φίλος, που συναντά τον Σωκράτη στην πρώτη σκηνή του «Πρωταγόρα» του Πλάτωνα, τον ρωτά (309a):
 
Από πού έρχεσαι Σωκράτη; Λοιπόν, υποθέτω είναι φανερό: Κυνηγούσες  παντού την ομορφιά του Αλκιβιάδη;

Αυτό δεν ενοχλεί τον Σωκράτη.

Διεγείρεται πάντοτε
από τους ωραίους

Όταν στη γιορτή του Αγάθωνα προτείνεται κάθε καλεσμένος να πλέξει το εγκώμιο του έρωτα, ο Σωκράτης καλοδέχεται την πρόταση, επειδή: «τα ερωτικά είναι το μόνο θέμα, που ισχυρίζομαι, ότι καταλαβαίνω». («Συμπόσιο», 177d). Στο «Συμπόσιο» του Ξενοφώντα επίσης, αναφέρεται: «Δεν μπορώ να θυμηθώ μιαν εποχή, που να μην ήμουν ερωτευμένος» (8.2).

Ο Σωκράτης περιγράφεται στο «Συμπόσιο» του Πλάτωνα, ότι «διεγείρεται πάντοτε από τους ωραίους» (216d) και η αντίδρασή του στον «Φαίδρο», όταν ακούει, ότι ο Λυσίας συνέθεσε λόγο, που παροτρύνει ένα αγόρι να ευνοήσει κάποιον μη εραστή, είναι: «Μακάρι να έλεγε, “προτίμησε τους γεροντότερους και φτωχότερους”, όπως εγώ και οι περισσότεροι από μας!» (227c).

Στον «Χαρμίδη» μετριάζει την περιγραφή του για την ομορφιά του Χαρμίδη λέγοντας: «Εμένα δεν μπορείς να με μετρήσεις... γιατί όλοι σχεδόν οι νέοι αυτής της ηλικίας, μου φαίνονται ωραίοι, αλλά...» (154b) και βλέπουμε τη δύναμη του «αλλά», όταν κάθησε ανάμεσα στον Σωκράτη και τον Κριτία ο Χαρμίδης (155c-e):

«Τότε τα 'χασα κι όλη η πεποίθηση, που αισθανόμουν, ότι θα μου ήταν εύκολο να του μιλήσω χάθηκε. Όταν ο Κριτίας του είπε, ότι ήμουν ο άνθρωπος, που γνώριζε τη θεραπεία (ενν. για τον πονοκέφαλο) και με κοίταξε κατάματα ‒ω τι ματιά! ‒ κι έκανε να με ρωτήσει κι όλοι στην παλαίστρα μαζεύτηκαν γύρω μας, εκείνη τη στιγμή έπεσαν τα μάτια μου στο εσωτερικό του χιτώνα του κι άναψα («είδόν τε τα εντός του ιματίου και εφλεγόμην»), κυριολεκτικά τρελάθηκα... Παρ’ όλα αυτά, όταν με ρώτησε αν γνώριζα τη θεραπεία για τον πονοκέφαλο, κατάφερα ‒ούτε κι εγώ ξέρω πώς‒ ν’ απαντήσω, ότι τη γνώριζα».


«Φιλοσοφικές»
οδηγίες σε εταίρα
για το πώς να ψαρεύει πελάτες

Στ' Απομνημονεύματά του ο Ξενοφών, θέλοντας να παρουσιάσει το δάσκαλό του Σωκράτη, σαν ικανό να δώσει χρήσιμες συμβουλες σ’ οποιονδήποτε σοφό ή επαγγελματία, τον παρουσιάζει, σε μια συνάντηση, που είχαν αυτός και οι μαθητές του με την εταίρα Θεοδότη, να της δίνει πολύ
«φιλοσοφικές» οδηγίες, για το πώς να ψαρεύει τους πελάτες της και με ποια τεχνάσματα να τους ξελιγώνει και να τους κάνει να τρελλαίνονται γι’ αυτήν (3, 11).

Στο
«Συμπόσιό» του πάλι, παρουσιάζει τo Σωκράτη σαν κεντρικό πρόσωπο μαζὶ με τους μαθητές του σ’ ένα συμπόσιο στον Πειραιά. Ο οικοδεσπότης Καλλίας, ερωτευμένος μ’ έναν ανήλικο αθλητή και νικητή κατά την ημέρα εκείνη, έκανε το συμπόσιο, για να τιμήσει τον ερωμένο του, τον οποίο ασφαλώς είχε μαζί του, καθώς και τον πατέρα του. Γιόρταζε δηλαδή, περίπου την επισημοποίηση του σεξουαλικού δεσμού του με τον ερωμένο του. Στο συμπόσιο αυτό, εκείνος, που κόβει και ράβει είναι, φυσικά, ο Σωκράτης (1, 1-12).

Μαθήματα
ομοφυλόφιλου έρωτα στην παλαίστρα

Ίδιος σ’ αυτὰ και ο κατά Πλάτωνα Σωκράτης ορμούσε με μανία σε ανήλικα αγόρια.

Στο διάλογο «Λύσις», η παρέα με τον Σωκράτη πάει στην παλαίστρα, όπου συχνάζει ο Λύσης, ένα όμορφο ανήλικο αγόρι. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα, οι παλαίστρες, σε ορισμένες γιορτινές μέρες, μπορούσαν να χρησιμεύσουν σαν πλαίσια για αληθινά «ερωτικά μαθήματα», όπου νέοι και ώριμοι άντρες συζητούσαν για τον ομοφυλόφιλο έρωτα.

Είναι μέρα γιορτής: «Όταν μπήκαμε στην παλαίστρα, βρήκαμε τους νέους να έχουν τελειώσει κιόλας τις θυσίες τους και τις τελετές τους και να παίζουν αστράγαλους, όλοι ντυμένοι με τα γιορτινά τους. Οι περισσότεροι παίζανε στην εξωτερική αυλή, και μερικοί, σε μια γωνιά του αποδυτήριου, παίζανε μονά ή ζυγά με πολλούς αστράγαλους, που τους έπαιρναν απο μικρά καλάθια. Μαζί τους ήταν κι ο Λύσης, που είχε σταθεί ανάμεσα στους νεαρούς, στεφανωμένος, ανώτερος από όλους στην ομορφιά, κι άξιος όχι μονάχα να λέγεται ωραίος, αλλά ωραίος και καλός».

Ένας μαθητής του Σωκράτη θέλει ν’ ασελγήσει πάνω στον Λύση και μην μπορώντας να τον πείσει, καλεί τον Σωκράτη να τον βοηθήσει. Ο Σωκράτης φωνάζει κοντά του το ανήλικο παιδί κι εκείνο έρχεται μαζί με τον επίσης ανήλικο φίλο του Μενέξενο. Ο Σωκράτης ανοίγει συζήτηση με τον Λύση, για να δείξει στον μαθητή του πώς να το πείσει. Επιχειρεί να λύσει το ακόλουθο σοβαρό ζήτημα: ποιος αξίζει καλύτερα το ωραίο όνομα «φίλος», εκείνος που αγαπά ή εκείνος που αγαπιέται; Θα πρέπει επίσης να αναρωτηθούμε αν η κολακεία «πιάνει» στους «ερωμένους», αν κερδίζει την αγάπη τους, ή, αντίθετα, προξενεί την περιφρόνησή τους. Συγχρόνως όμως, τόσο αυτός όσο και οι μαθητές του κατατρώνε με τα μάτια τους το κορμί του.




Ζήλιες του Αλκιβιάδη προς τον εραστή του, τον Σωκράτη,
για χάρη του Αγάθωνα.

Ομοφυλοφιλικά και παιδεραστικά φληναφήματα όχι από κάποιο kinky site ή από εκπομπή trash TV, αλλά από ένα ‒υποτίθεται‒ φιλοσοφικό έργο, το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα (213a-d), το οποίο θα μπορούσε να ήταν το κατά Πλάτωνα ευαγγέλιο της παιδεραστίας και της ομοφυλοφιλίας.

 


Όταν ο Σωκράτης συνομιλεί με τον Ιπποθάλη, με την πρώτη ματιά καταλαβαίνει, πως έχει να κανει μ’ έναν εραστή και του ζητάει να του πει το όνομα του αγαπημένου του. Μιας και δεν το λέει ο ντροπαλός Ιπποθάλης, ένας από τους φίλους του λέει:

Τι αστείο, που είναι να κοκκινίζεις, Ιπποθάλη, και να διστάζεις να πεις στο Σωκράτη το όνομα του αγαπημένου σου. Αν λάχαινε να μείνει μαζί σου λίγο ο Σωκρατης, θα άκουγε “μέχρι αηδίας” να λες και να ξαναλές αυτό το όνομα. Φίλτατε Σωκράτη, αυτός εδώ μας έχει ξεκουφάνει γεμίζοντάς μας τα αυτιά με το όνομα του Λύση. Κι αν στο μεταξύ τύχει να έχει τραβήξει κανα δυο ποτηράκια, τόσο συχνά το λέει, που όταν ξυπνάμε την άλλη μέρα, μας φαίνεται πως ακόμη ακούμε το όνομα του Λύση. Μα το πιο φοβερό από όλα είναι, ότι τραγουδάει την ήβη του αγαπημένου του με μια τρομερή φωνή και εμείς είμαστε αναγκασμένοι να τον ακούμε. Μα τώρα, που όσο τον ρωτάς, κοκκινίζει (204b-d).

Συνεχίζοντας να συζητά με κατανόηση με τον ερωτοχτυπημένο Ιπποθάλη και ακούγοντας, πως ο Ιπποθάλης γράφει ποιήματα εξυμνώντας την οικογένεια του Λύση, τον ρωτά («Λύσις», 205d-206a):

Αν κατακτήσεις τόσο ωραία παιδικά, όσα είπες και τραγούδησες θα είναι προς μεγάλη σου τιμή και στην πραγματικότητα εγκώμια για νικητή, γιατί θα ‘χεις βρει τόσο ωραία παιδικά. Αν όμως το αγόρι σου ξεφύγει, όσο μεγαλύτερα είναι τα εγκώμια, που απήγγειλες για τα παιδικά σου, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η τύχη, που θα φαίνεται, ότι έχασες, και θα περιφρονείσαι. Έτσι λοιπόν φίλε μου, όποιος γνωρίζει τι κάνει στα ερωτικά αποφεύγει τον έπαινο του ερώμενου, ώσπου να τον κατακτήσει, επειδή ανησυχεί για την εξέλιξη των πραγμάτων. Επιπλέον, τα ωραία αγόρια είναι όλο περηφάνεια κι έπαρση, όταν επαινούνται και υμνούνται. Δε συμφωνείς;

Ναι, συμφωνώ είπα.

Κι όσο μεγαλύτερη η έπαρσή τους, τόσο δυσκολότερη η κατάχτησή τους;

Μάλλον.

Λοιπόν, τι είδους κυνηγός θα 'λεγες, ότι είναι ο κυνηγός, που ερεθίζει το θύμα του και το κάνει δυσκολότερο να το πιάσει;

Φυσικά κακός.

Φλερτάροντας τον Ευθύδημο,
ερώμενο του Κτήσιππου

Στο διάλογο «Ευθύδημος», πάλι σε γυμναστήριο ανηλίκων αγοριών, ο Σωκράτης πλησιάζει τον ανήλικο Ευθύδημο, που είναι ερωμένος του Κτήσιππου και φλερτάροντάς τον προσπαθεί να τον εντυπωσιάσει, ενώ ο Κτήσιππος ανησυχεί μήπως ο δάσκαλός του του φάει τον ερωμένο.



Ο Σωκράτης ορισμένες φορές στους πλατωνικούς διαλόγους συνδυάζει τη μεταφορική με την κυριολεκτική χρήση της λέξης «εραστής», όπως στον «Γοργία» (481d), όπου ονομάζει:

Τον εαυτόν του «εραστή του Αλκιβιάδη και της φιλοσοφίας». (Ερώντε δύο όντε δυοίν εκάτερος, εγώ μεν Aλκιβιάδου τε του Κλεινίου και φιλοσοφίας).

Τον συνομιλητή του, Καλλικλή, εραστή «δύο (ενν. δήμων), του δήμου των αθηναίων και του (ενν. Δήμου, γιου) του Πυριλάμπη».


Διαβάστε την περίφημη ιστορία, που διηγείται ο Αλκιβιάδης στο «Συμπόσιο» του Πλάτωνα (216c-219e), όταν παρουσιάζεται βέβαιος, ότι η ομορφιά του, για την οποία είναι πολύ περήφανος, θα διεγείρει τον πόθο του Σωκράτη, στο άρθρο:
Επιφανείς αρχαίοι έλληνες
παιδεραστές−ομοφυλόφιλοι
.
 

Πορνεία αγοριών

Ο Σωκράτης ήταν πολύγαμος. Είχε δύο γυναίκες ταυτοχρόνως, την εγγονή του «δίκαιου» Αριστείδη Μυρτώ και την Ξανθίππη. Και με τις δύο απέκτησε παιδιά. Αδιαφορούσε πάντως, για τις γυναίκες και τα παιδιά του. Δεν μπορούσε ν’ αρκεστεί στους μαθητές του, δεν του έφταναν τα έκτακτα και περιστασιακά ανήλικα αγόρια, που αποπλανούσε στα παιδικά γυμναστήρια, αλλ’ επισκεπτόταν και τα δημόσια πορνεία αρρένων. (Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Παιδική πορνεία αγοριών στην αρχαία Ελλάδα).

Όταν οι αθηναίοι νικούσαν μια ελληνική πόλη, συνήθως «σύμμαχό» τους, που έδειχνε τάσεις ν’ απαλλαγεί από την Αθηναϊκή Συμμαχία, κι έσφαζαν τους κατοίκους της, όπως έκαναν στη Μήλο, μάζευαν τα ανήλικα αγόρια των σφαγμένων ή ηττημένων αντιπάλων και σα δούλους πλέον, τα έκλειναν σε αθηναϊκά πορνεία αρρένων εισπράττοντας τα καταβαλλόμενα χρήματα για λογαριασμό του κρατικού ταμείου.

Ένα τέτοιο μέρος κάποτε γνώρισε ένα αιχμάλωτο αγόρι, το οποίο καταγόταν από ευγενή και πλούσια εξοντωμένη οικογένεια της Ήλιδος, τον Φαίδωνα. Ο Σωκράτης έβαλε τον πλούσιο μαθητή του Κρίτωνα και του τον αγόρασε, για να τον έχει μαζί του μονίμως. (Διογένη Λαέρτιου: «Βίοι φιλοσόφων», Β’, 105). Φιλοσοφική συζήτησι μ’ αυτό το αγόρι υποτίθεται, ότι είναι ο διάλογος του Πλάτωνα «Φαίδων».


«Σοφίες» του Σωκρά-
τη από τον πλατωνικό
διάλογο «Φαίδρο», ό-
που συζητάει για το
αν θα πρέπει κάποιο
αγόρι να χαρίζεται σε
έναν, που δεν κατέ-
χεται από έρωτα, πα-
ρά σε έναν, που κα-
τέχεται. (237b).

 

Έρωτες των kulampara

Οι μαθητές του Σωκράτη και ιδιαίτερα ο Πλάτωνας μας παραδίδουν πολλές φορές τον ισχυρισμό του Σωκράτη, ότι είχε ερωμένο του και τον Αλκιβιάδη («Γοργίας», 481d, «Αλκιβιάδης», 123d, 131cde). Μέχρι τον Πλούταρχο έχει φτάσει η παράδοση, ότι τόσο ο Σωκράτης όσο κι ο κυριώτερος από τους κατηγόρους του Άνυτος, ήταν και οι δυο εραστές του Αλκιβιάδη και ενδεχομένως από έκφυλη ζηλοτυπία αντεραστή κινήθηκε ο Άνυτος για να κυνηγήσει το Σωκράτη μέχρι θανάτου. [Πλούταρχου: «Ερωτικός», 17-18 (762cd), Αθήναιου: «Δειπνοσοφιστές», 13,20 (566de)].

Κατά την άποψη δηλαδή αυτή, ο θάνατος του Σωκράτη ήταν ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ κολομπαράδων. (Από το τούρκικο kulampara= ομοφυλόφιλος, παιδεραστής, το οποίο με τη σειρά του προέρχεται από το πέρσικο gulampare, μια παλιά ποιητική λέξη, που σημαίνει αυτός, που αγαπάει αγόρια).

 
 
Πολλά από τα πρόσωπα
των πλατωνικών διαλόγων,
από τα οποία έχουν πάρει
το όνομά τους και οι
διάλογοι (π.χ. Λύσις,
Φαίδρος, Μενέξενος κ.ά.)
είναι ανήλικοι
ερώμενοι έφηβοι.

  
Από τους πλατωνικούς διαλόγους απουσιάζουν οι γυναίκες.
(Κάποια Διοτίμα, που παρουσιάζεται στο «Συμπόσιο»,
δίδαξε τον Σωκράτη «τα ερωτικά»).

 

Η καταδίκη
Η κατά του Σωκράτη κατηγορία περιείχε δύο σημεία:

Το πρώτο ήταν το αναφερόμενο στις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, στο οποίο συνετέλεσαν τα λεγόμενά του περί του δαιμονίου, μιας εσωτερικής φωνής, που ισχυριζόταν, ότι άκουγε κι έτσι οι κατήγοροι του το χρησιμοποίησαν για να ενισχύσουν την κατηγορία της ασέβειας.

Το ίδιο έτος (399 π.Χ.), κατά το οποίο καταδικάστηκε ο Σωκράτης, προσήχθη σε δίκη ως ένοχος ασέβειας και ο ρήτορας Ανδοκίδης, που είχε αναμιχθεί στην υπόθεση των Ερμοκοπιδών. Επίσης, περί το 420 π.Χ. είχαν διωχθεί από την Αθήνα ο σοφιστής Πρωταγόρας και ο γνωστός άθεος Διαγόρας ο Μήλιος, οι οποίοι κατηγορήθηκαν, ότι διέδιδαν αθεϊστικά κηρύγματα. Ο θρησκευτικός φανατισμός της αρχαίας Αθήνας ήταν μια από τις αιτίες, για να διατυπωθεί η κατηγορία κατά του Σωκράτη. (Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Ένα χρονικό του διωγμού των φιλοσόφων δια μέσου των αιώνων).

Η δεύτερη αιτίαση της διαφθοράς των νέων είχε πολιτική σημασία. Οι δημοκρατικοί δεν ξεχνούσαν, ότι ο Σωκράτης είχε φιλικές σχέσεις με ορισμένους από τους τριάντα τύραννους και συγκεκριμένα με τον Κριτία, τον Χαρμίδη και τον Χαρικλέα. Δυσμενώς για τη φήμη του Σωκράτη επιδρούσε και η σχέση, που είχε με τον Αλκιβιάδη. Σε αυτά συντέλεσαν και οι επιθέσεις, που δεχόταν από τους ποιητές της κωμωδίας.

Εννοείται βέβαια, ότι στην εναντίον του Σωκράτη κατηγορία του Άνυτου, ότι διέφθειρε τους νέους, δεν εννοούνται καθόλου οι ανώμαλες σεξουαλικές του σχέσεις μ’ αυτούς, διότι και ο Σωκράτης και ο Άνυτος και οι αθηναίοι δικαστές, που εκδίκασαν την αντιδικία τους, πιθανότατα ήταν κι εκείνοι έκφυλοι, όπως η πλειοψηφία των αρχαίων αθηναίων, άλλωστε.. (Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Greek love). Σαν διαφθορά των νέων τόσο οι διάδικοι όσο και οι δικαστές εννοούσαν ο,τιδήποτε άλλο εκτός από τις παιδεραστικές και ομοφυλόφιλες σχέσεις.



 
Βιβλιογραφία:
  • K. J. Dover: «Η ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα», έκδ. «Π. Χιωτέλλη», Αθήνα, 1990.
  • Sophie Royer, Catherine Salles, Franҫois Trassard: «Η ζωή στην Ελλάδα την εποχή του Περικλή», έκδ. «Πατάκη», Αθήνα, 2005.
  • Carola Reinsberg: «Γάμος, εταίρες και παιδεραστία στην αρχαία Ελλάδα», έκδ. «Παπαδήμα», Αθήνα, 1993.
  • Robert Flacelière: «Ο δημόσιος και ιδιωτικός βίος των αρχαίων ελλήνων», έκδ. «Παπαδήμα», Αθήνα, 1993.
  • Robert Flacelière: «Ο έρωτας στην αρχαία Ελλάδα», έκδ. «Παπαδήμα», Αθήνα, 2009.
  • Κωνσταντίνου Σιαμάκη: «Οι έκφυλοι», Θεσσαλονίκη, 1991.
  • Πάνου Ειρήνη: «Έρωτας, γάμος, μοιχεία και διαζύγιο στην Αθήνα και στην Σπάρτη την περίοδο ακμής», πτυχιακή εργασία, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, Καλαμάτα, 2012.
  • Αδώνιδος Γεωργιάδη: «Ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα. Ο μύθος καταρρέει», έκδ. «Γεωργιάδης», Αθήνα, 2002.
  • «Νεώτερον Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικό Ηλίου», έκδ. «Ήλιος», Αθήνα.    


 
Σημειώσεις:

Το παραπάνω άρθρο αποτελεί μέρος
του Αφιερώματος της «Ελεύθερης Έρευνας»:
Παιδεραστία και ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα.


Διαβάστε επίσης
στο πλαίσιο του Αφιερώματος:
  • Greek love (Ο ευρύς κοινωνικός θεσμός της παιδεραστίας την κλασική εποχή)
  • Συμπόσιο (Το κατά Πλάτωνα εγκώμιο της παιδεραστίας‒ομοφυλοφιλίας και η μεταφυσική τους «τεκμηρίωση» στον «Φαίδρο»)
  • Οι 150x2 γενναίοι του Λεωνίδα (Τα άξια τέκνα και... τεκνά της Σπάρτης. Μια χιουμοριστική ματιά εκεί, όπου η ομοφυλοφιλία ήταν υποχρεωτική!)

Το Αφιέρωμα συνεχίζεται...





 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος 32238 έγραψε...
Οι γνωστες μπουρδολογιες του ημιμαθους Λαζαρη.
12.02.2015, 23:43:10





Ανώνυμος 32239 έγραψε...
Εγώ πολύ θα ήθελα να μην είμαι ομοφυλόφιλος αλλά δυστυχώς μάλλον θα έλκω την καταγωγή μου από τους αρχαίους Έλληνες. Μακάρι να μην είχα γεννηθεί σε αυτο τον τόπο. Πάντως ποτέ δεν είχα τάσεις παιδεραστίας αυτό με κάνει να αισθάνομαι καλύτερα διότι μου δίνει την πεποίθηση ότη λανθασμένα σχετίζω τον εαυτό μου με τους αρχαίους.
Ευχαριστώ τον κύριο Λάζαρη για την εργασία του με την πλούσια και εμπεριστατωμένη παραθέση κειμένων και ελπίζω να σημειώσει περισσότερα για τους παιδεραστές αρχαίους.
13.02.2015, 00:49:09





Bielidopoulos έγραψε...
~
Pretty Boy Floyd:
https://www.youtube.com/watch?v=JPEeXCaHmr8

Και τώρα ας σοβαρευτούμε. Αν ήταν έκφυλοι οι αρχαίοι με την ίδια λογική μπορούμε να τους βγάλουμε όλους έκφυλους: αρχαίους ινδούς, κινέζους, προκολομβιανούς, επειδή δεν είχαν τα ίδια standards με εμάς. Κάπου είχα διαβάσει ότι σε κάποια περίοδο στην αρχαία Κίνα οι αμφισεξουαλικοί περιλάμβαναν τον μισό πληθυσμό. Και που να πιάσουμε το θεσμό των ευνούχων.
Δεν ήταν έκφυλη η αρχαία ελληνική κοινωνία, αλλά βαθιά πατριαρχική με έντονο προσανατολισμό στη σύγκρουση, είτε μιλάμε για το πεδίο μάχης, είτε τα αγωνίσματα είτε ακόμα και τον φιλοσοφικό λόγο. Ο ένας προσπαθούσε να καταβάλλει τον άλλον. Ο πόλεμος γινόταν εξ' επαφής και η ανοχή στον πόνο και στο αίμα ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι σήμερα. Τα υπόλοιπα έπονται: μιλιταρισμός, πολύ αυστηρή πολιτική που έλεγχε τον ιδιωτικό βίο (π.χ. Σπάρτη και όχι μόνο), χειρωνακτική οικονομία όπου ο άνδρας έπαιζε τον βασικό ρόλο και ακολουθούν: μειωμένη αντίληψη για τον ρόλο της γυναίκας, εξύμνηση του ρόλου του άνδρα, ομοφυλοφιλία κ.λπ.
Ακόμα και έτσι δεν ήταν όλες οι χρονικές περίοδοι το ίδιο και ακόμα υπήρχαν διαφορές από πόλη σε πόλη (π.χ. Αθήνα σε σχέση με τις άλλες πόλεις). Έτσι στο τελευταίο του έργο ο Πλάτωνας καταφέρεται εναντίον της ομοφιλοφιλίας, πως μπορεί να εξηγηθεί κάτι τέτοιο; Για να μην αναφέρω πάλι τα ίδια, παραπέμπω στο σχόλιό μου -19.12.2014, 06:51:30- στο "ΣΥΜΠΟΣΙΟ":
http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=3625

http://www.gaystarnews.com/article/truth-about-sexuality-ancient-greece-and-rome261012

13.02.2015, 05:32:07





Ανώνυμος 32242 έγραψε...
~
Αναρωτιέμαι, ο Λάζαρης αρθογραφεί γιά τα ερωτικά των αρχαίων επειδή ο ίδιος είναι ομοφυλόφυλος ή ομοφοβικός;
13.02.2015, 09:52:41





Ανώνυμος 32243 έγραψε...
Τι θα πει έκφυλος; Αυτός που έχει χάσει τα χαρακτηριστικά του φύλου του. Σύμφωνα με αυτό τον ορισμό, ναι, μαλλον έκφυλους πρέπει να τους χαρακτηρίσουμε όλους. Δεν έκαναν αυτό που από τη φύση του κάνει το φύλο τους. Διαφωνώ με τον παραπάνω.
13.02.2015, 09:54:01





Bielidopoulos έγραψε...
off-topic
Με τι ασχολούνται αυτό τον καιρό οι ρωμιοί:
http://pitsirikos.net/2015/02/όλη-η-αλήθεια-για-το-eurogroup/
Ζουρλομανδύες, φέρτε μας ζουρλομανδύες, έχουμε έλλειψη σε ζουρλομανδύες!
«Εάν η Ελλάδα καταστραφεί τελείως, θα μείνει ένας μαλάκας, μια πουτάνα και ένας ρουφιάνος. Είναι αρκετά για να ξαναχτιστεί από την αρχή.»
Εμ τέτοιο μπουρδέλο που είναι. Εμπρός για μια νέα εθνική εποποιία!

13.02.2015, 11:43:55





Ανώνυμος 32245 έγραψε...
Κάτι γνώριζε ο φιλόλογός μας που διαρκώς μουρμούριζε...κι ο σωκράτης ο σοφός κώλο γάμαγε κι αυτός.....
13.02.2015, 16:02:30





Ανώνυμος 32246 έγραψε...
Είναι τόσο αγράμματοι οι της ΕΕ και ο Λάζαρης μαζί, που αποκαλούν την Διοτίμα ως εταίρα. Πως μπορεί κανείς να διαβάσει άρθρο της ΕΕ και του Λάζαρη χωρίς να γελάσει;
13.02.2015, 20:52:14





Ανώνυμος 32247 έγραψε...
Είσθε ανθέλληνες, που θα πειτε τους προγόνους μας ομοφυλόφιλους. Αντε να μου χαθείτε, καλά κάνουν και σας βρίζουν.
13.02.2015, 21:21:53





Ανώνυμος 32248 έγραψε...
Πρός Κύριον Λάζαρη:

Το αν ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης και άλλοι Φιλόσοφοι η Ποιητές, Πολιτικοί, Στρατιωτικοί, Σοφιστές κ.τ.λ. ήταν κάποιοι από αυτούς ομοφυλόφιλοι, αυτό σε καμία περίπτωση και το τονίζω, δεν μπορεί να βάλει στο τσουβάλι όλους τους αρχαίους Έλληνες. Οι ομοφυλόφιλοι, οι παιδεραστές, οι κτηνοβάτες και οι υπόλοιπες ανωμαλίες που υπάρχουν σε κάποιους ανθρώπους, είτε τυχαίνει να είναι αυτοί άγνωστοι είτε γνωστοί και διάσημοι, δεν μπορεί να βάζει την κοινωνία στο σύνολο της και ότι όλοι και όλες είναι ανώμαλοι. Εγώ από πλευράς μου Κύριε Λάζαρη και Κυρία Φυλακτού βλέπω ότι είστε αρκετά προκατειλημένοι προς ότι αφορά την αρχαία Ελλάδα στο σύνολο της. Και το κακό με σας είναι ότι τονίζετε μόνο ότι γινόταν στη Κλασική Εποχή και όχι ότι γινόταν πιο πριν η πιο μετά. Γι'αυτό και κάποιοι/ες που δεν τους ξέρω αρχίζουν τα κοσμικά επίθετα προς τα πρόσωπα σας και αυτό φυσικά εγώ δεν το επικροτώ. Είμαι Ελληνολάτρης και το λέω, ασχολούμαι κυρίως με την αρχαία Ελληνική Ιστορία εδώ και 8 έτη από τα 15 μου χρόνια και μπορώ να πω ότι είναι μία από τις καλύτερες ασχολίες μου να διαβάζω για την αρχαία Ελλάδα και να μελετάω τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, δεν είμαι φανατικός για να πω ότι όλοι οι γνωστοί και άγνωστοι αρχαίοι Έλληνες και Ελληνίδες σωματικά, πνευματικά και ψυχικά ήταν τέλειοι - μπορώ να πω όμως ότι στις τέχνες, στις επιστήμες, στην ιατρική, στη στρατηγική, στη φιλοσοφία (Επίκουρος, Ζήνων και άλλοι "άγνωστοι"), στα μαθηματικά, στη γεωμετρία, στη φυσική, στη χημεία και στην αστρονομία ήταν σχεδόν τέλειοι! Ότι κακό, στραβό και άσχημο είχαν στην πολιτική της κάθε Πόλης-Κράτους στα Κλασικά χρόνια τα απορρίπτω, τους κομπλεξικούς, αυταρχικούς και σίγουρα ομοφυλόφιλους και παιδεραστές Σωκράτη, Πλάτων και κάπως τον Αριστοτέλη τους απορρίπτω, τα αυταρχικά επίσης Ψευτομαντεία, από τη Μινωϊκή εποχή που υπήρχαν και τότε, τα απορρίπτω συλλήβδην - και γενικά ότι Μαλακίες υπήρχαν τότε τις απορρίπτω και τέρμα. Βλέπετε λοιπόν ότι είμαι αντικειμενικός και για όσους/ες πικράνθηκαν που χαρακτήρισα τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη με τους παραπάνω χαρακτηρισμούς άμα θέλουν ας το συζητήσουμε. Εγώ ούτε είμαι με αυτούς που βρίζουν, χαντακώνουν και λασπολογούν τους αρχαίους Έλληνες ούτε και με αυτούς που αποθεώνουν, εξωραϊζουν και φαντάζονται τους αρχαίους Έλληνες σαν τέλειους ανθρώπους. Είμαι στο μέσον και νομίζω ότι κάνω το καλύτερο πάνω σ'αυτό το θέμα. Και τέλος μακάρι να είμαι απόγονος των αρχαίων Ελλήνων Μακεδόνων.

Γκοθάς 1992. Την καλημέρα μου.

13.02.2015, 23:48:29





Ανώνυμος 32249 έγραψε...
Αγαπητό "Γκοθά 1992"
Αν και το κείμενό σου δεν απευθύνεται σε εμένα θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις επειδή στις σκέψεις σου υπάρχει ένας ειρμός. Θα πρέπει να σκεφτείς όμως πρακτικά.
Σήμερα την τελευταία πενταετία τρείς πρωθυπουργοί μιλάνε για ένα κράτος διεφθαρμένο και ρωμιούς διεφθαρμένους. Αυτό είναι σωστό και δεν είναι τωρινό είναι πρίν και μετά την βρωμοκατασκευή καθ’ όλη την ύπαρξή της και αυτό αποσιωπάται .
Ο λόγος που αναφέρουν το πασίγνωστο αυτό γεγονός είναι ότι όντας οι ίδιοι κυβερνήτες άρα και διεφθαρμένοι και εκλεγμένοι από τους διαφθορείς θέλουν να πιστέψει ο ανόητος ρωμιός ότι το έθνος μπορεί να αλλάξει το κράτος.
Δεν είναι όμως έτσι διότι το βρωμοκράτος αυτό (προϊόν ξένων δυνάμεων) κατασκεύασε και όρισε το έθνος πάνω σε ένα σωρό από ανοησίες και τέλος πάντων γνωστές ελπίζω, σε σένα τουλάχιστον, μαλεκίες.
Είναι σήμερα όλοι ρωμιοί διεφθαρμένοι, προφανώς όχι απλά ίσως μυρίζουν λιγότερο από την μπόχα την ρωμέικη. Σίγουρα υπάρχουν και αξιόλογοι, ελάχιστοι αλλά υπάρχουν. Αυτό είναι δεδομένο διότι είναι κάτι το τελείως φυσικό.
Η αρχαία κοινωνία ήταν δομημένη πάνω σε αχρειότητες που ο χριστιανισμός ωχριά μπροστά σε αυτή την κατάντια.
Υπήρχαν λοιπόν αρχαίοι που εκδιώχτηκαν, θανατώθηκαν ή διέφυγαν τον θάνατο πηγαίνοντας σε άλλα μέρη. Μερικοί επέστρεψαν και έπαιξαν πάλι στο ρόλο της πολιτείας.
Το να λες ότι σήμερα θα ήθελες να ήσουν σαν κάποιον συγκεκριμένα αρχαίο ίσως έχει κάποια λογική, το να λες όμως περί Έλληνα δηλαδή αχρείου είναι σημαντικό και σπουδαίο λάθος.
Οι επιστήμες στην αρχαιότητα ήταν στα χέρια της θρησκείας και πολλοί από αυτούς την υπηρετούσαν ή δούλευαν αποκλειστικά για αυτήν, σε κάθε περίπτωση η μελέτη των αρχαίων είναι μια δύσκολη υπόθεση επειδή το πλαίσιο είναι ασαφές και πολλές φορές παίρνουμε λανθασμένη πληροφόρηση.
Το να ανακατεύουμε τα αρχαία σκατά δεν είναι χωρίς επιπτώσεις στην υγεία, όμως έχουμε την τωρινή σκατοσύνη η οποία στηρίζεται ακριβώς στην αρχαία σε βασικές δομές και αυτό δεν αφορά την βρωμιοσύνη μόνον, αλά όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. Η Ευρώπη βέβαια στηρίζεται στον εθνικοφασισμό και στην φαντασίωση ανοήτων ότι το σκατένιο κράμα της θα γίνει ομοιογενές. Είναι ανόητο να πιστέψουμε κάτι τέτοιο είτε ότι υπάρχει περίπτωση η Ευρώπη να έχει δικαιοσύνη για τους ρωμιούς της μπανανίας, όλους τους βάζει στο ίδιο τσουβάλι, κάποιες εξαιρέσεις είναι για να υπάρχει η φαντασίωση ότι «θα πέσουν του τραγιού» όπως ήδη έχω αναφέρει.
Σε κάθε περίπτωση περισσότερη αξιοπρέπεια έχει κάποιος αν θα έλεγε ότι θα ήθελε να είναι Σενεγαλέζος ή Οθωμανός.
Ίσως με μια επανένωση με την Τουρκία και λίγο οθωμανικό δίκαιο ο ρωμιός θα μπορούσε να μπει σε τάξη, αλλά ακόμη και με τα βαλκάνια δεν θα ήταν άσχημη ιδέα καθότι ως προτεκτοράτο που είναι μέχρι σήμερα δεν θα μπορούμε να ξεφύγουμε από την αρχαίο και νέο διαρκή νοητικό αυνανισμό.
Πάργαλης
.
14.02.2015, 02:40:49





Ανώνυμος 32251 έγραψε...
Αρχαία Ελλάδα δεν έχει υπάρξει ποτέ. Υπήρχαν κάποιοι αθηναίοι, κάποιοι σπαρτιάτες κα, που σκοτωνόντουσαν μεταξύ τους και πολλές φορές συμμαχούσαν και με τους πέρσες, για να σφάξουν κάποια άλλη πόλη.
Την αρχαία Ελλάδα την έχουμε κωλομπαρίσει στο μυαλό μας, την έχουμε φτιάξει όπως μας βολεύει για να ταιριάξει με τις φαντασιώσεις μας.
Τώρα που σας πάει κόντρα ο Λάζαρης με τα όνειρά σας, του τα χώνετε. Τι σχέση έχει όλη αυτή η συζήτηση με το άρθρο; Ο Λάζαρης φταίει ή ο κάθε Λάζαρης αν ο Σωκράτης μπάνιζε το στήθος του πιτσιρικά κάτω απο τον χιτώνα και φτιαχνόταν; Και τα λένε οι ίδιοι, δεν τα λέει να πεις κανένας μεταγενέστερος χριστιανός.
Όχι Γκοθά 1992, δεν είσαι αντικειμενικός, φαντασμένος είσαι. Και αντιδράς, γιατί σου χάλασαν το παραμύθι που έχεις φτιάξει στο μυαλό σου.
Εγώ θα ήθελα να ήμουν απόγονος των αρχαίων εσκιμώων...
14.02.2015, 09:30:16





Ανώνυμος 32252 έγραψε...
"Bielidopoulos έγραψε...
«Εάν η Ελλάδα καταστραφεί τελείως, θα μείνει ένας μαλάκας, μια πουτάνα και ένας ρουφιάνος. Είναι αρκετά για να ξαναχτιστεί από την αρχή.»"

Γεια σου Βielidopoulos! Ένα χειροκρότημα από εμένα.

Κατά την άποψή μου ο Γκοθάς τα λέει πολύ καλά ανάλογα με την ηλικία του. Στα 23 μου εγώ δεν είχα τέτοια ώριμη σκέψη. Μεγαλώνοντας θα διαπιστώσει κι άλλα και δεν δείχνει να φοβάται να αλλάξει γνώμη. Διαφωνώ κάθετα με τον "από πάνω μου" που "την πέφτει" στον νεαρό.

Όσο για το άρθρο αυτό καθαυτό: πότε θα σταματήσετε εσείς οι "παρεξηγημένοι" να τα βλέπετε όλα τόσο προσωπικά; Το αν ο Σωκράτης ή οποισδήποτε άλλος-ένας συγγενής μου ας πούμε- ήταν ομοφιλόφιλος δεν αφορά τον δικό μου ποπό. Αφορά τον δικό τους.

Ηρεμήστε λίγο.

Προς: Ελευθερη Έρευνα:
Προσωπικά σάς ευχαριστώ που διαθέτετε τον χρόνο σας -ο οποίος είναι πολύτιμος για όλους μας- για να ενημερώσετε για ότι βρίσκετε, όλους όσους σάς διαβάζουμε και δεν έχουμε την δυνατότητα ή την διάθεση να ψάχνουμε για βιβλία που δεν κάνουν κάτι κακό, απλώς αλλάζουν τον "χάρτη" των γνώσεών μας.
14.02.2015, 12:01:40





gerakina έγραψε...
Α δεν βγήκε η υπογραφή μου ...

(Γιατί κάνω σύνδεση μέλους και δεν συνδέομαι ρε γμτ;)

Η από πάνω, είμαι η Γερακίνα.
14.02.2015, 12:18:35





Ανώνυμος 32254 έγραψε...
Οἱ συγγραφῆς τοῦ ἄλλοτε ΔΑΥΛΟΥ, αὐτοῦ ποὺ ἀνακάλυπτε τοὺς ἀρχαίους στὸν Εἰρηνικὸ καὶ τὴν ἑλληνικότητα τῆς Ἰαπωνικῆς, παρέμειναν στὸ ἐπίπεδο τῆς Νεορωμαίικης κουλτούρας. Ὁ Πλάτωνας εἶναι ἕνα Κάμασουτρα γιὰ ὁμοφυλοφίλους, Οἱ κωμῳδιογράφοι πρέπει νὰ ὑπολαμβάνωνται κυριολεκτικὰ καθὼς καὶ ἄτομα ποὺ ἔζησαν αἰῶνες μετὰ ἀλλοῦ, ἀλλιῶς. Ἐὰν ἡ Ἀμερικὴ ἦταν καλή, γιατί δὲν ἔμειναν ἢ τοὺς κράτησαν ἐκεῖ;
14.02.2015, 12:45:42





gerakina έγραψε...
τις ψιλές και τις δασείες από εκεί τις πήρες;
14.02.2015, 14:01:56





Ανώνυμος 32256 έγραψε...
Κάνεις λάθος Γερακίνα, που χαϊδεύεις τον Γκοθά με ελαφρυντικό την ηλικία του. Το έχει πάρει πολύ στραβά από μικρός, έχει τρακάρει σε τοίχο και δεν το καταλαβαίνει. Eίπε:
- Είμαι Ελληνολάτρης (όταν είσαι λάτρης, είσαι δούλος).
- δεν είμαι φανατικός για να πω ότι όλοι οι γνωστοί και άγνωστοι αρχαίοι Έλληνες και Ελληνίδες σωματικά, πνευματικά και ψυχικά ήταν τέλειοι - μπορώ να πω όμως ότι στις τέχνες, στις επιστήμες, στην ιατρική, στη στρατηγική, στη φιλοσοφία (Επίκουρος, Ζήνων και άλλοι "άγνωστοι"), στα μαθηματικά, στη γεωμετρία, στη φυσική, στη χημεία και στην αστρονομία ήταν σχεδόν τέλειοι! (Δεν είναι φανατικός, να λέει ότι σε όλα είναι τέλειοι, αλλά παραθέτει ένα σωρό πράγματα που πιστεύει ότι είναι τέλειοι... Φάσκει και αντιφάσκει και πιστεύει ότι δεν είναι φανατικός κιόλας.
- Βλέπετε λοιπόν ότι είμαι αντικειμενικός (τςςς, όποιος δεν τον κατάλαβε για αντικειμενικό, του το επισημαίνει επιπλέον, να το καταλάβει. Αν είσαι λάτρης κάπου δεν μπορεί να είσαι και αντικειμενικός και να μην είσαι φανατικός).
- μακάρι να είμαι απόγονος των αρχαίων Ελλήνων Μακεδόνων. (Γιατί μακάρι μανάρι μου; Μη φανατικέ, αντικειμενικέ ελληνολάτρης;
Ευκαιρία να κάνει κανένα κρυο ντουζ να ξυπνήσει εδώ που μπαίνει και διαβάζει κι όχι να τον βοηθάς στην πνευματική του ταφόπλακα και ονειρώξεις (οι αρχαίοι τα έκαναν όλα, την είχαν πιο μακρια κι εμείς οι απόγονοί τους τώρα, οι αντικειμενικοί, είμαστε οι γαμώντες και οι δέρνοντες της ανθρωπότητας.

14.02.2015, 16:00:27





Bielidopoulos έγραψε...
~
Νομίζω ταιριάζει με την στροφή που έχει πάρει η συζήτηση.
"Τα δώρα των Γιαμνάγια - Οι ευρωπαϊκές γλώσσες «προήλθαν από νομάδες της Ρωσίας»"
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231385502
14.02.2015, 17:11:07





Ανώνυμος 32258 έγραψε...
Καρουμπαλο στο μυαλο εχεις Γιαννη, απορω πως ο Δ. Λαμπρου δεν σε ειχε παρει χαμπαρι.
15.02.2015, 16:39:45





Ανώνυμος 32260 έγραψε...
Τι ήταν ρε παιδιά ο ΛΑΜΠΡΟΥ ο ασφαλίτης της Χούντας ; και πως είχε σχέση ο Γιάννης Λάζαρης με ασφαλίτες;
Μήπως υπάρχεις και άλλος Γιάννης που συνεργαζόταν με χουντικούς.;;
16.02.2015, 03:20:51





Ανώνυμος 32268 έγραψε...
Προς πληροφορισην σου φιλε 32260
Ο Γιαννης ο Λαζαρης εγραφε παλαιοτερα στο περιοδικο
"Δαυλος", του οποιου εκδοτης ηταν ο Δημητρης Λαμπρου.
Προφανως ο Γιαννης ειχε εκβαση στο κταλογο των συνδρομητων του Δαυλου οταν ο Δαυλος σταματησε να
εκδιδεται. Ετσι με βρηκε και μου στελνει τωρα τις μπουρδες
που γραφει. Η φαντασια σου αγγιζει τα ορια της παρανοιας.
16.02.2015, 23:00:45





Ανώνυμος 32301 έγραψε...
{Πολύ εύστοχα ο Λουκιανός έχει τον Σωκράτη, μόλις παρουσιάζεται στον Άδη, να δηλώνει σαν επάγγελμα παιδεραστής: «Παιδεραστής ειμί και σοφός τα ερωτικά». («Βίων πράσις», 15).}
Τόσο εύστοχα, που ο προκατειλημμένος Λάζαρης δεν μπαίνει στον κόπο να διαβάσει την επόμενη απόκριση του Σωκράτη (δεν είμαι,λέει ο Σωκράτης, εραστής της σωματικής ομορφιάς, αλλα την ψυχή θεωρώ όμορφη), αλλά ούτε καν καταλαβαίνει την σωκρατική ειρωνεία της αρχικής του δήλωσης στον πιθανό αγοραστή του. Ο Λουκιανός τύπους σαν τον Λάζαρη τους είχε για πρωινό....

19.02.2015, 11:23:28





Ανώνυμος 32302 έγραψε...
Πιο πάνω, δεν έχεις δίκιο μου φαίνεται. Αν εσένα σε πάνε στο δικαστήριο πχ κατηγορούμενο σαν κλέφτη, το τι ισχυρίζεσαι εσύ θα μετρήσει;
Ο Λουκιανός ειδικά στους Νεκρικούς διαλόγους παρουσιάζει πεθαμένους στον Άδη με τα κουσούρια που είχαν εν ζωή.
Δεν το έχω πρόχειρο το κείμενο που επικαλείσαι, αλλά κι έτσι όπως τα λες να είναι, γιατί του προσάπτει ο Λουκιανός αυτό το κουσούρι, του παιδεραστή, κι όχι κάποιο άλλο; Αν δεν υπήρχε καπνός δεν θα υπήρχε και φωτιά.
19.02.2015, 12:57:07





Ανώνυμος 32303 έγραψε...
Όχι, πιό πάνω, το τι ισχυρίζεται η Espresso το Mad και η Φρικηπαίδεια θα μετρήσει στο δικαστήριο....
Αν διαβάσεις το κείμενο, του προσάπτει ο Λουκιανός αυτό το κουσούρι το οποίο όμως το αναφέρει ο ίδιος ο Σωκράτης και όχι κάποιος άλλος. Και η ειρωνεία είναι πως αμέσως μετά, αφού έχει προκαλέσει τον υποψήφιο αγοραστή του (όπως προκαλεί και εσένα ως αναγνώστη), δεν είμαι (λέει ο Σωκράτης) εραστής της σωματικής ομορφιάς αλλά την ψυχή θεωρώ όμορφη: η αμέσως επόμενη πρόταση παραπέμπει στο πλατωνικό Συμπόσιο 216d-219d όπου του λέει πως ακόμα και αν κοιμηθεί μαζί με κάποιο αγοράκι δεν θα πει το αγοράκι ότι το έβλαψε ο Σωκράτης.
Τώρα γιατί του προσάπτει το κουσούρι (ο Λουκιανός, που έζησε 500 χρόνια μετά) αυτό είναι ως ερώτημα παραπλανητικό και άσχετο. Κανένας όμως σοβαρός μελετητής δεν ασχολήθηκε με ιδιαίτερη επιμέλεια με τις σεξουαλικές προτιμήσεις του Σωκράτη εκτός από μερικούς ίσως ρωμιούς ηθικά ιουδαιολάγνους
Διάβασε το κείμενο και θα καταλάβεις ίσως («Κάκτος», Λουκιανός [τόμος 259] σελ.194-5).

(Έχει και συνέχεια ο διάλογος Σωκράτη-Αγοραστή αλλά δεν είναι της παρούσης....)
19.02.2015, 13:29:30





Ανώνυμος 32309 έγραψε...
Αυτή είναι μια δική σου εκτίμηση για το απόσπασμα του Λουκιανού. Ο αρθρογράφος είχε προφανώς άλλη. Κι ενώ σου έχει παραθέτει ένα σωρό αποσπάσματα του μαθητή του Σωκράτη, του Πλάτωνα (έβλεπε μέσα από τον χιτώνα του αγοριού κι επάθαινε τραλαλα - ο Πλάτωνας τα γράφει), εσύ στάθηκες στον -μεταγενέστερο- Λουκιανό και στην ερμηνεία σου.
Κορόιδεψες τον αρθρογράφο, που για μένα έχει κάνει πολύ σοβαρή εργασία, και τα χώνεις γενικά σε όσους ασχολούνται με τις σεξουαλικές προτιμήσεις του Σωκράτη ως ιουδαιολαγνους.
Πού κολλάνε οι ιουδαίοι τώρα, δεν καταλαβαίνω.
Αν είχες διαβάσει στο άρθρο ότι ο Σωκράτης ήταν παίδαρος και γαμώ τους φιλόσοφους κλπ, θα ήταν όλα ΟΚ. Τώρα όμως, θίχτηκαν οι εθνικοθρησκευτικές φαντασιώσεις σου κι όποιον πάρει ο... χάρος!
Ζήσε στο ελληνορωμέκιο παραμύθι σου ρε φίλε και παράτα μας......
19.02.2015, 16:15:04





Ανώνυμος 32311 έγραψε...
Αγοράκι τρελό, διάβασε Πλάτωνα και Λουκιανό και μετά μίλα. Θεωρείς πως επειδή ο Λάζαρης αρθογραφεί σε ένα ιστολόγιο λέει αλήθειες, κούνα που σε κούναγε..... Ούτε αυτός έχει διαβάσει Πλάτωνα και Λουκιανό, παράθεση αποσπασμάτων της βιβλιογραφίας κάνει. Πιό πάνω είπα πως αποκαλεί την Διοτίμα ως εταίρα......(το είδε το σχόλιο και το άλλαξε).
Ασχολείται με τον Σωκράτη και τους αρχαίους διότι έχει απωθημένα. Δεν είναι ικανός να παράγει δική του σκέψη οπότε το μόνο που του, μένει για να είναι πνευματικά ζωντανός, είναι να ασχοληθεί με το έλλασον. Μην κάνεις το ίδιο σφάλμα....
19.02.2015, 16:29:09





Ανώνυμος 32312 έγραψε...
Ουφ, δεν με νοιάζουν τα απωθημένα του καθενός. Στο άρθρο υποστηρίζεται ότι ο Σωκράτης ήταν ντιγκιντάγκας με παράθεση αποσπασμάτων από τον Πλάτωνα κυρίως. Τι θέλεις να πεις εσύ σε εμάς, τα τρελά αγοράκια; Ότι δεν ήταν, επειδή ο Λάζαρης κατα τη γνώμη σου είναι μπήξε και δείξε;
Απάντησέ μου αν θες: Την κουνούσε την αχλαδιά ο Σωκράτης ή όχι;
19.02.2015, 17:41:26





Ανώνυμος 32313 έγραψε...
Το άρθρο δεν μας λέει ότι ο Σωκράτης ήταν παθητικός ομοφυλόφιλος (αν αυτό είναι το νοήμα του «ντιγκιντάγκα») ούτε πως ο Σωκράτης ήταν τραβεστί (αν και αυτό είναι το νοήμα του «ντιγκιντάγκα»). Το άρθρο μας λέει πως, σε μία εποχή που ο άρρεν ενήλικος ήταν επιτρεπτό να έχει στενή σχέση με άρρενα έφηβο, ο Σωκράτης ήταν άνθρωπος της εποχής του.
Όπως επίσης το άρθρο μας «μαθαίνει» πως μπορείς να αναρτάς αποσπάσματα που αποδεικνύουν κάποιον ισχυρισμό, όμως πρέπει να είσαι σίγουρος ότι παραθέτεις τα σωστά αποσπάσματα. Αλλιώς είσαι «φιλολογικά» εκτεθειμένος.
Το να αναρτώνται όμως συνέχεια θέματα που αφορούν τα σεξουαλικά ήθη άλλης συγκεκριμένης εποχής και γεωγραφικού χώρου σημαίνει πνευματική ένδεια, ηθική προκατάληψη και πολιτισμική μισαλλοδοξία.
Ότι κοινώς δεν μπορεί να φτάσει ο αρθογράφος το μειώνει. Και έχει ως άξιους αναγνώστες και συμπαραστάτες «ρωμιούς ηθικά ιουδαιολάγνους».
19.02.2015, 19:55:48





Ανώνυμος 32316 έγραψε...
OK. To άρθρο υποστηρίζει ότι ο Σωκράτης είχε σχέση με άρρενες έφηβους, όπως λες. Έχεις καμιά διαφωνία επ' αυτού;
19.02.2015, 23:02:12





Ανώνυμος 32317 έγραψε...
Σεξουαλικές σχέσεις, διευκρινίζω.
19.02.2015, 23:04:48





Ανώνυμος 32318 έγραψε...
Μην λέμε τα ίδια. Ο Σωκράτης ήταν άνθρωπος της εποχής του. Άρα είναι πάρα πολύ πιθανό σύμφωνα με τις διηγήσεις του Πλάτωνα και του Ξενοφώντος, και όχι οπωσδήποτε των συγχρονών του κωμωδιογράφων ή του Λουκιανού που έζησε 500 χρόνια αργότερα.
Η ανάλωση σε τέτοια θέματα είναι προβληματική, και μάλλον δεν το έχεις πάρει χαμπάρι..... διότι είσαι βέρος ρωμιός ηθικά ιουδαιολάγνος.
19.02.2015, 23:36:19





Ανώνυμος 32323 έγραψε...
Δεν θέλω να λέμε τα ίδια, απλά ήθελα να το καταλάβω, γιατί γύρω γύρω το έφερνες, αλλά δεν το έλεγες. Αυτό που (ορθώς κατά τη γνώμη μου) πιστεύεις λοιπόν ότι είναι πολύ πιθανόν ο Σωκράτης να είχε σεξουαλικές σχέσεις με άρρενες εφήβους, είναι το ίδιο που περιγράφει και το άρθρο. Τι χτυπιέσαι λοιπόν, τα χώνεις σε δικαίους και αδίκους και μας κάνεις και (αποτυχημένα) ψυχογραφήματα του τύπου ''βέρος ρωμιός ηθικά ιουδιαόλαγνος''. Δεν κοιτιέσαι λιγάκι στον καθρέπτη; Της κακιάς λιλής της φταίνε κι οι τρίχες!
20.02.2015, 08:16:16





Ανώνυμος 32324 έγραψε...
Όχι. Το άρθρο χρησιμοποιεί επιχειρήματα που «μπάζουν». Το ανέφερα όσον αφορά του Λουκιανού «Βίων πράσις», το είπα όσον αφορά την Διοτίμα (τώρα την αναφέρει ως «κάποια» ενώ προ του σχολίου μου την ανέφερε ως «εταίρα»), το λέω όσον αφορά το «Συμπόσιο».
Το αν ο Σωκράτης και γενικότερα οι αρχαίοι είχαν συγκεκριμένη σεξουαλική ηθική διαφορετική από την δική μας δεν είναι κατακριτέο. Κατακριτέα είναι η μεροληπτική παρουσίαση από έναν ιστοχώρο που θεωρεί πως είναι χώρος ελεύθερης έρευνας αλλά όχι ελεύθερος προκαταλήψεων. Κατακριτέος είναι ο κάθε αρθρογράφος που θέλει να χειραγωγήσει την γνώση μας. Κατακριτέος είναι ο αναγνώστης που αποδέχεται αβασάνιστα ό,τι του σερβίρουν.
Όπως είπα και πιό πάνω «ο Λουκιανός τύπους σαν τον Λάζαρη τους είχε για πρωινό».
Καλό χτένισμα.....ρωμιέ ιουδαιολάγνε.

20.02.2015, 09:54:21





Ανώνυμος 32326 έγραψε...
ΟΚ, δεν κατάλαβα τι θα ήθελες και που διαφωνείς, αλλά δεν έχει σημασία. Μάλλον εμπαθής μου φαίνεσαι, γιατί τα χώνεις σε όλους γενικώς.
Πάντως συμφωνούμε όλοι ότι ο Σωκράτης είχε σεξουαλικές σχέσεις με αγοράκια, άσχετο αν είναι καλό ή κακό αυτό.
Για εμένα βέβαια, επειδή είμαι ρωμιός ιουδαιολάγνος, όπως λες είναι κακό να έχει ένας ενήλικας σεξουαλικές σχέσεις με αγοράκια. Αν για εσένα είναι καλό, ΟΚ, εμένα μου περισσευει....
20.02.2015, 14:53:46





Ανώνυμος 32327 έγραψε...
Μα αυτή είναι η διαφορά μας αγαπητέ μου, εμένα οι σεξουαλικές προτιμήσεις των αρχαίων (άρα και του Σωκράτη) είναι ηθικά αδιάφορες, εσύ αντιθέτως τις κρίνεις σύμφωνα με την ρωμέικη ιουδαιολάγνα ηθική σου.
Ποιός από τους δυό μας «ζει» μαζί με τους αρχαίους, ποιός από τους δυό μας ζει στο ελληνορωμέικο παραμύθι του; Πάντως όχι εγώ...Εσύ τους φαντασιώνεσαι ότι ζουν δίπλα σου και γιά αυτό τους κρίνεις και αποτιμάς την ιστορική τους αξία με βάση την ηθική σου, όχι εγώ.
Περαστικά σου....
20.02.2015, 15:54:47





Ανώνυμος 39267 έγραψε...
"ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΜΑΘΑΝ ΟΙ ΠΕΡΣΕΣ ΝΑ ΠΗΔΑΝΕ ΤΑ ΑΓΟΡΑΚΙΑ"

ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ, ΚΛΕΙΩ, 135



~

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΟΝΤΙΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ
30.07.2016, 21:26:03





Ανώνυμος 39526 έγραψε...
Πόσα ξέρεις πόσα ξέρεις, καλλίπυγε Γιαννάκη.....
09.08.2016, 14:28:02






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

4+9=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND



 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...