Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το ’21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ
ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ
ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΣΤΟΝ
ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΚΟΣΜΟ




Έγραψε στις 22.03.2009 ο/η: Hoodbhoy Pervez

Επιστροφή

     Το ζήτημα που θέλω να θέσω – πρωτίστως στον εαυτό μου – είναι το εξής: Γιατί ο Ισλαμικός Κόσμος, ο οποίος αριθμεί άνω του ενός δισεκατομμυρίου μουσουλμάνων και διαθέτει άφθονους πόρους, έχει αποκοπεί από την Επιστήμη και δεν συμμετέχει στην εξέλιξή της και την δημιουργία νέας γνώσης. (Η πληρεξουσιότητα να ομιλώ για τον Ισλαμικό Κόσμο μου παραχωρήθηκε από τις πενήντα επτά χώρες, που μετέχουν στην Ισλαμική Συνέλευση [OIC].)


     Δεν ήταν πάντα έτσι. Κατά τον περίφημο Χρυσό Αιώνα του Ισλάμ (από τον ένατο έως τον δέκατο τρίτο αιώνα) σημειώθηκε σημαντική πρόοδος στις Επιστήμες, στα Μαθηματικά, στην Ιατρική. Την εποχή εκείνη ιδρύθηκαν πανεπιστήμια, και οι αρχές της Άλγεβρας, της Οπτικής, της Φυσιολογίας και της Αστρονομίας διατυπώθηκαν στην Αραβική Γλώσσα. Μετά το πέρας αυτής της περιόδου η Επιστήμη εξοβελίστηκε από τον Ισλαμικό Κόσμο.


     Καμμία σημαντική ανακάλυψη, καμμία εφεύρεση δεν προήλθε από τον Μουσουλμανικό Κόσμο για πάνω από επτά αιώνες. Η διακοπή της επιστημονικής ανάπτυξης – αν και δεν είναι το μόνο – είναι σημαντικότατο στοιχείο για τη σημερινή περιθωριοποίηση των μουσουλμάνων και την αυξανόμενη αίσθηση αδικίας και θυματοποίησης, που βιώνουν.


Η πρώτη επαφή του Ισλάμ με την Επιστήμη

  Κατά την πρώτη περίοδο του Ισλάμ, μέχρι περίπου το 610, δεν υπήρχε Επιστήμη στην αραβική κουλτούρα. Με την κατίσχυση όμως του Ισλάμ, πολιτικά και στρατιωτικά, προέκυψε και η επέκταση της επικράτειάς του. Κατά τα μέσα του όγδοου αιώνα οι μουσουλμάνοι κατακτητές ήλθαν σε επαφή με τους θησαυρούς της Ελληνικής Γνώσης. Άρχισαν να γίνονται μεταφράσεις από τα Ελληνικά στα Αραβικά κατόπιν εντολής φιλελεύθερων και φωτισμένων χαλίφηδων, οι οποίοι συγκέντρωναν στην αυλή τους στην Βαγδάτη διανοούμενους από κοντινές ή και μακρινές χώρες. Στην πολιτική σκηνή κυριαρχούσαν οι ορθολογιστές Μουταζιλίτες, οι οποίοι προσπαθούσαν να εναρμονίσουν την πίστη με τον λόγο σε αντίθεση με τους αντιπάλους τους, τους δογματικούς Ασχαρίτες. Η σε γενικές γραμμές πλουραλιστική και ανεκτική ισλαμική κουλτούρα επέτρεψε την ανάπτυξη της Επιστήμης και την δημιουργία έργων Τέχνης. Με τον καιρό όμως, οι θεολογικές εντάσεις μεταξύ φιλελεύθερης και δογματικής ερμηνείας του Ισλάμ –όπως για παράδειγμα το ζήτημα της ελεύθερης θέλησης ή της προδιαγεγραμμένης μοίρας– πήραν τεράστιες διαστάσεις και έγιναν αιματηρές.


    Η αναζωπυρούμενη θρησκευτική ορθοδοξία επέφερε θανάσιμο πλήγμα στους Μουταζιλίτες. Από εκεί κι έπειτα η ευρύτητα του πνεύματος, οι φιλοσοφικές αναζητήσεις, τα Μαθηματικά, οι Επιστήμες πέρασαν στο περιθώριο του Ισλάμ.




«Το Κοράνι

μας λέει,

πως να

πάμε

στον ουρανό,

όχι όμως

και πως

κινείται

ο ουρανός.»

Ισλαμιστές

μεταρρυθμιστές

ιθ΄αι.

    

Ακολούθησε μακρά περίοδος σκοταδισμού με μερικές μόνο φωτεινές στιγμές. Τον δέκατο έκτο αιώνα οι Οθωμανοί Τούρκοι συνέστησαν την αχανή αυτοκρατορία τους με την βοήθεια της στρατιωτικής τεχνολογίας. Όμως δεν υπήρχε ενδιαφέρον για την Επιστήμη και την κατάκτηση νέων γνώσεων. Τον δέκατο ένατο αιώνα ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός ενέπνευσε κάποιους ισλαμιστές μεταρρυθμιστές: ο Μωχάμεντ Αμπντού της Αιγύπτου, ο Ρασίντ Ρίντα της Συρίας και οι ομόλογοί τους της Ινδικής υποηπείρου όπως ο Σαγίντ Αχμάντ Καν και ο Τζαμαλουντίν Αφγκάνι παρότρυναν τους μουσουλμάνους συμπατριώτες τους να δεχθούν τις ιδέες του Διαφωτισμού και την επιστημονική επανάσταση. Η θεολογική τους θέση μπορεί να παραφρασθεί ως εξής: «Το Κοράνι μας λέει, πως να πάμε στον ουρανό, όχι όμως και πως κινείται ο ουρανός.» Αυτό αντηχούσε τις απόψεις, που εξέφρασε ο Γαλιλαίος προγενέστερα στην Ευρώπη.

    

   Ο εικοστός αιώνας σηματοδότησε το τέλος της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας και την ανάδειξη νέων ανεξάρτητων μουσουλμανικών κρατών, των οποίων οι ηγεσίες αρχικά δεν ήταν θρησκευτικές. Ακολούθησε μία τάση για εκμοντερνισμό και γνώση της τεχνολογίας. Πολλοί ανέμεναν, ότι θα ακολουθούσε μία μουσουλμανική επιστημονική αναγέννηση, πράγμα το οποίο δεν συνέβη ποτέ.


Τι αποτρέπει την ανάπτυξη της Επιστήμης

στο Μουσουλμανικό Κόσμο;

  Οι μουσουλμάνοι ηγέτες του σήμερα, αντιλαμβανόμενοι ότι η στρατιωτική ισχύς και η οικονομική ανάπτυξη προέρχονται από την τεχνολογία, προσανατολίζονται σε ταχύτατη επιστημονική ανάπτυξη και στην δημιουργία μιας κοινωνίας, που θα βασίζεται στην γνώση. Πολύ συχνά το αίτημά τους αυτό είναι ρητορικό, όμως σε μερικές μουσουλμανικές χώρες – για παράδειγμα στο Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Πακιστάν, την Μαλαισία, την Σαουδική Αραβία, το Ιράν, την Νιγηρία – η κυβερνητική χρηματοδότηση και ενίσχυση για την ανάπτυξη της Επιστήμης και της Παιδείας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Φωτισμένοι ηγέτες, όπως ο σουλτάνος Ίμπν Μωχάμεντ Αλ Κασίμι, ο χαλίφης Χαμάντ Αλ Τανί του Κατάρ και άλλοι, κινούμενοι ατομικά, έχουν χρηματοδοτήσει με τεράστια ποσά από την περιουσία τους τέτοιου είδους προσπάθειες. Κανένας μουσουλμάνος ηγέτης δεν έχει προβεί δημοσίως σε έκκληση για διαχωρισμό της Επιστήμης από την θρησκεία.


    Είναι αυτή η ενίσχυση αρκετή για την ανάπτυξη της Επιστήμης η μήπως απαιτούνται άλλες πιο ριζικές αλλαγές ; Οι διανοούμενοι του δέκατου ένατου αιώνα όπως ο κοινωνιολόγος Μαξ Βέμπερ ισχυρίζονταν, ότι το Ισλάμ στερείται ιδεολογικού πλαισίου, πράγμα το οποίο είναι καθοριστικό για την ανάπτυξη επιστημονικής καλλιέργειας, που βασίζεται στην καινοτομία, το πείραμα και την απόδειξη. Η μοιρολατρία και ο προσανατολισμός προς το παρελθόν, έλεγαν, καθιστά δύσκολη και ίσως και ανεπιθύμητη την πρόοδο.



Κανένας

μουσουλμάνος ηγέτης

δεν έχει προβεί

δημοσίως

σε έκκληση

για διαχωρισμό

της Επιστήμης

από τη θρησκεία

     Σήμερα, στην εποχή του αυξανόμενου ανταγωνισμού μεταξύ Ισλάμ και Δύσης, τέτοιου είδους θέσεις απορρίπτονται από τους μουσουλμάνους με αγανάκτηση. Αισθάνονται, ότι τέτοιου είδους κατηγορίες δεν είναι παρά προσχήματα της Δύσης, προκειμένου να δικαιολογήσει τις πολιτιστικές και στρατιωτικές της επιθέσεις εναντίον μουσουλμανικών πληθυσμών.


    Οποιοσδήποτε υπαινιγμός, ότι το Ισλάμ και η Επιστήμη είναι πράγματα εκ διαμέτρου αντίθετα ή ότι η επιβράδυνση της προόδου οφείλεται στην σύγκρουση Ισλάμ και Επιστήμης, εξοργίζει τους μουσουλμάνους. Γι’ αυτούς, εφ’ όσον το Κοράνι είναι ο λόγος του Θεού, δεν είναι δυνατόν να σφάλλει. Αν υπάρχη κάποιο πρόβλημα, αυτό οφείλεται στην ανικανότητά τους να ερμηνεύσουν και εφαρμόσουν σωστά τις θείες εντολές του Κορανίου.










Η διάθλαση από βιβλίο Οπτικής του Άραβα μαθηματικού και φυσικού Ιbn Sahl (ι΄ αι. μ.Χ.).


    

     Υπερασπιζόμενοι τη δυνατότητα αρμονικής συνύπαρξης Ισλάμ-Επιστήμης οι μουσουλμάνοι υποστηρίζουν, ότι κατά την διάρκεια του Μεσαίωνα στην Ευρώπη στο Ισλάμ σημειώθηκε μεγάλη πνευματική πρόοδος, κατά συνέπεια και σήμερα είναι δυνατή η καλλιέργεια της Επιστήμης στις μουσουλμανικές χώρες. Ο βραβευμένος με Νόμπελ Πακιστανός φυσικός επιστήμονας Αμπντούς Σαλάμ δεν παύει να τονίζει στο ακροατήριό του, ότι στο Κοράνι καλούνται διαρκώς οι μουσουλμάνοι να αναζητούν τα σημάδια του Αλλάχ στο Σύμπαν, και κατά λογική απόρροια η αναζήτηση της επιστημονικής γνώσης αποτελεί καθήκον για τους μουσουλμάνους. Το επιχείρημα, που προβάλλεται ευρύτατα από τους μουσουλμάνους, είναι, ότι ο προφήτης Μωάμεθ προέτρεπε τους πιστούς του να «αναζητήσουν την γνώση, ακόμα κι αν βρίσκεται στην Κίνα». Τα επιχειρήματα αυτού του είδους δεν έχουν τέλος. Ας εξετάσουμε όμως, βάσει στοιχείων, ποιά είναι η κατάσταση αλλά και η θέση των ατόμων, όσον αφορά στις Επιστήμες, την Τεχνολογία και τον εκσυγχρονισμό, στις μουσουλμανικές χώρες.


Εκτίμηση της επιστημονικής προόδου στις μουσουλμανικές χώρες

  Ένας χρήσιμος, αν και ίσως ατελής, δείκτης της επιστημονικής προόδου είναι ο αριθμός των δημοσιευμένων επιστημονικών εργασιών μαζί με τις βιβλιογραφικές αναφορές τους. Συγκρινόμενα με την Βραζιλία, την Ινδία, την Κίνα και τις Η.Π.Α. τα μουσουλμανικά κράτη παρουσιάζουν πολύ μικρότερο αριθμό εργασιών. Μία μελέτη ακαδημαϊκών στο Διεθνές Ισλαμικό Πανεπιστήμιο της Μαλαισίας έδειξε, ότι σε πληθυσμό 1.000 κατοίκων οι ισλαμικές χώρες διαθέτουν 8.5 επιστήμονες (μηχανικούς και τεχνικούς) συγκριτικά με ένα ποσοστό της τάξης του 40.7 σε παγκόσμια κλίμακα και 140 των χωρών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.E.C.D.), του οποίου τα 40 κράτη μέλη ανήκουν στην εκβιομηχανισμένη Δύση. Σαράντα έξι μουσουλμανικές χώρες είχαν συμμετοχή στις επιστημονικές εργασίες παγκοσμίως σε ποσοστό 1.17%, ενώ 1.66% προήλθε από την Ινδία. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών των Η.Π.Α. ανάμεσα στις είκοσι χώρες με την μικρότερη παραγωγή επιστημονικών άρθρων για το 2003 οι μισές ανήκουν στον Οργανισμό Ισλαμικών Χωρών (OIC).


    Η κατάσταση ίσως είναι χειρότερη απ’ ο,τι φαίνεται. Το να εξετάζουμε την επιστημονική αξία των εκδόσεων είναι κάτι πολύ δύσκολο. Περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από την εμφάνιση νέων επιστημονικών εκδόσεων διεθνώς, χαμηλής ποιότητας. Οι επιστήμονες στις αναπτυσσόμενες χώρες, οι οποίοι βρίσκονται υπό πίεση η/και στους οποίους συχνά δίδεται ισχυρό κυβερνητικό κίνητρο, προκειμένου να δημοσιεύσουν νέες εργασίες, επιλέγουν αρκετές φορές να ακολουθήσουν τον εύκολο δρόμο, δηλαδή δημοσιεύσεις χωρίς προηγούμενη συστηματική έρευνα η άξια λόγου βιβλιογραφία.


Ανάμεσα

στις είκοσι χώρες

με την μικρότερη παραγωγή επιστημονικών άρθρων για το 2003

οι μισές

ανήκουν στον Οργανισμό Ισλαμικών Χωρών

   

    Πρόσφατη έρευνα έδειξε, ότι οι δημοσιεύσεις στον τομέα της Χημείας από Ιρανούς επιστήμονες τριπλασιάστηκαν από 1.040 το 1998 σε 3.277 το 2007. Πολλές από αυτές παρουσιάστηκαν ως πρωτότυπες, ενώ είχαν ήδη δημοσιευθεί δύο και τρεις φορές με παρόμοιους τίτλους από τους ίδιους συγγραφείς. Άλλες ήταν αποτέλεσμα λογοκλοπής, που μάλιστα μπορούσε να αποδειχθεί εύκολα! Όσον αφορά στις ευρεσιτεχνίες των ισλαμικών χωρών, η κατάσταση είναι απογοητευτική, είναι ελάχιστες (ενδεικτικά το Πακιστάν παρουσίασε μόνον οκτώ τα τελευταία σαράντα τρία χρόνια).

    

    Ο βαθμός εκσυγχρονισμού και καλλιέργειας διαφέρει ανάμεσα στα μουσουλμανικά κράτη. Τα πλέον ανεπτυγμένα επιστημονικά είναι η Τουρκία, το Ιράν, η Αίγυπτος και το Πακιστάν. Ανάμεσα στα αραβικά τα πιο ανεπτυγμένα (με μεγάλη διαφορά μάλιστα) είναι εκείνα που διαθέτουν ξένους επιστήμονες, δηλαδή το Κουβέιτ, η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.


Ανώτατη εκπαίδευση

  Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα οι πενήντα επτά χώρες του O.I.C. διαθέτουν 1.800 πανεπιστήμια. Από αυτά μόνο τα 312 δημοσιεύουν επιστημονικά άρθρα και στην βιβλιογραφία τους αναφέρουν (κατά μέσο όρο) μόνο ένα άλλο άρθρο. Κανένα από αυτά τα πανεπιστήμια δεν μπήκε στην λίστα των 500 καλύτερων στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το Πανεπιστήμιο Τζιάο Τονκ της Σαγκάης (“Academic Ranking of World Universities”).





Το πανεπιστήμιο έχει

τρία τζαμιά,

αλλά

δεν διαθέτει βιβλιοθήκη.

Στα πακιστανικά πανεπιστήμια

οι γυναίκες υποχρεώνονται να καλύπτονται με την μαντήλα.

    Η ακαδημαϊκή και πολιτιστική ελευθερία είναι έννοιες άγνωστες στις μουσουλμανικές χώρες. Στο Πανεπιστήμιο Κουέντ-ι-Αζάμ του Ισλαμαμπάντ, όπου διδάσκω, οι περιορισμοί είναι ανάλογοι με εκείνους που ισχύουν στα περισσότερα δημόσια ιδρύματα του Πακιστάν. Είναι δεύτερο τη τάξει ανάμεσα στα άλλα πανεπιστήμια του Οργανισμού Ισλαμικών Χωρών και απευθύνεται σε φοιτητές, που ανήκουν στην μεσαία τάξη. Εδώ, όπως και στα άλλα πακιστανικά πανεπιστήμια, το δράμα, οι κινηματογραφικές ταινίες, η μουσική αντιμετωπίζονται με καχυποψία. Γίνονται ακόμα και επιθέσεις από φοιτητές, που θεωρούν, ότι όλα αυτά βάλλουν κατά της ισλαμικής παράδοσης. Το πανεπιστήμιο έχει τρία τζαμιά (και ένα είναι υπό κατασκευή), αλλά δεν διαθέτει βιβλιοθήκη. Κανένα πακιστανικό πανεπιστήμιο δεν επιτρέπει την είσοδο στον κάτοχο του βραβείου Νόμπελ της Μοριακής Φυσικής (1979) Αμπντούς Σαλάμ, διότι θεωρείται αιρετικός. Καθώς η μη ανεκτικότητα και ο φανατισμός εξαπλώνονται στον Μουσουλμανικό Κόσμο η προσωπική και η ακαδημαϊκή ελευθερία καταπατώνται. Στα πακιστανικά πανεπιστήμια οι γυναίκες υποχρεώνονται να καλύπτονται με την μαντήλα.


     Ο επικεφαλής του ιδρυθέντος από την κυβέρνηση τζαμιού/ιεροδιδασκαλείου, που βρίσκεται στην καρδιά του Ισλαμαμπάντ, έκανε την εξής δήλωση/προειδοποίηση από το ραδιόφωνο στις 12 Απριλίου του 2007: «Η κυβέρνηση θα έπρεπε να απαγορεύσει την φοίτηση των γυναικών μαζί με τους άντρες στα πανεπιστήμια. Το Πανεπιστήμιο Κουέντ-ι-Αζάμ έχει γίνει πορνείο. Οι καθηγήτριες και οι φοιτήτριές του περιφέρονται ντυμένες ανάρμοστα…Οι αθλήτριες ωθούν τις γυναίκες στον γυμνισμό. Προειδοποιώ τις αθλήτριες του Ισλαμαμπάντ να σταματήσουν να συμμετέχουν σε αθλήματα… Οι φοιτήτριές μας δεν έχουν ακόμη απειλήσει, ότι θα ρίξουν οξύ σε όσες έχουν ακάλυπτο το πρόσωπό τους. Ωστόσο μία τέτοια απειλή θα μπορούσε να εκτοξευθεί στις αμαρτωλές γυναίκες χάριν του Ισλάμ. Δεν υπάρχει τίποτε κακό σ’ αυτό. Θα ακολουθήσουν πολύ χειρότερες τιμωρίες για τις αμαρτωλές γυναίκες στην μετά θάνατον ζωή.»







Φοιτήτριες με ευσεβή ένδυση σε πανεπιστήμιο ισλαμικής χώρας.

    

Η επιβολή της μαντήλας προκαλεί αλλαγές. Οι συνάδελφοί μου και εγώ έχουμε παρατηρήσει, ότι με το πέρασμα του χρόνου οι περισσότερες φοιτήτριες, που φορούν μαντήλα, το μόνο που κάνουν είναι να κρατούν σιωπηλά σημειώσεις, γίνονται πολύ ντροπαλές και αποφεύγουν να θέτουν ερωτήσεις η να λαμβάνουν μέρος σε συζητήσεις. Παύουν να εκφράζωνται και χάνουν την αυτοπεποίθησή τους.


Η Επιστήμη και η θρησκεία είναι ακόμη στα μαχαίρια

  Όλες οι θρησκείες αντιμάχονται την Επιστήμη. Καθώς η τελευταία κυριαρχεί όλο και περισσότερο στην ζωή των ανθρώπων, τα επιτεύγματά της προκαλούν δέος και φόβο. Στην Δύση ο «Δημιουργισμός» και ο «Ευφυής Σχεδιασμός», τα συμπεράσματα της γενετικής έρευνας στην ψευδοεπιστήμη, την παραψυχολογία, τα U.F.O.’s κ.λπ. είναι μερικοί από τους τρόπους, με τους οποίους εκδηλώνεται αυτή η διαμάχη.

    

     Οι θρησκευόμενοι συντηρητικοί στις ΗΠΑ κτυπούν την διδασκαλία της Θεωρίας της Εξέλιξης του Δαρβίνου. Οι εξτρεμιστές ινδουιστές όπως οι Βίσνου Χίντου Παρισάντ, που προτρέπουν σε «εθνοκάθαρση» από χριστιανούς και μουσουλμάνους, προβάλλουν διάφορους «θαυματουργούς ναούς», ανάμεσα στους οποίους και ένας μέσα στον οποίον ισχυρίζονται, ότι ένας ελεφαντόμορφος θεός ζωντάνεψε και πίνει γάλα. Μερικές εξτρεμιστικές ιουδαϊκές ομάδες αντλούν επιπρόσθετη πολιτική δύναμη από αντιεπιστημονικά κινήματα. Για παράδειγμα ωρισμένοι πάμπλουτοι Αμερικανοί αγελαδοτρόφοι προσπαθούσαν με Ισραηλινούς συναδέλφους τους να εκθρέψουν μία νέα ράτσα κόκκινης αγελάδας στο Ισραήλ, η οποία σύμφωνα με την ερμηνεία τους του κεφαλαίου 19 του Βιβλίου των Αριθμών θα σηματοδοτήσει το κτίσιμο του Τρίτου Ναού, γεγονός που θα προκαλέσει ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή!


    Στον Ισλαμικό Κόσμο η αντίθεση προς την Επιστήμη παίρνει κι άλλες μορφές. Αντιεπιστημονικό υλικό παρουσιάζεται στο Διαδίκτυο μέσω εκατοντάδων ισλαμικών διαδικτυακών τοποθεσιών. Μία τυπική τοποθεσία, την οποία επισκέπτονται πολυάριθμοι μουσουλμάνοι, αναφέρει: «Πρόσφατα επιστημονικά επιτεύγματα είχαν περιγραφεί με ακρίβεια στο Ιερό Βιβλίο των μουσουλμάνων από τον προφήτη Μωάμεθ 14 αιώνες πριν.» Εδώ κανείς θα «διαπιστώσει», ότι σημαντικές κατακτήσεις της Κβαντομηχανικής, της Γενετικής, της Αστρονομίας «προβλέπονταν» 1.400 χρόνια πριν. Στα μάτια των φονταμενταλιστών η Επιστήμη έχει κάποια αξία, εφ’ όσον παρέχει επί πλέον αποδείξεις για την ύπαρξη του Θεού.

   

     Κατά τον ίδιο τρόπο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης των μουσουλμανικών χωρών οι συζητήσεις περί Επιστήμης και Ισλάμ είναι καλοδεχούμενες μόνον, εφ’ όσον η πεποίθηση στο σημερινό στάτους κβο επιβεβαιώνεται. Στο Πακιστάν, όταν το 2005 σεισμός σκότωσε πάνω από 90.000 ανθρώπους, κανείς επιστήμονας δεν τόλμησε να αμφισβητήσει δημοσίως την κοινή πεποίθηση, ότι ο σεισμός ήταν η τιμωρία που έστειλε ο Θεός στους ανθρώπους για τις αμαρτίες τους. Οι μουλάδες θεωρούσαν γελοία την ιδέα, ότι η Επιστήμη μπορούσε να παράσχει κάποια εξήγηση στο φαινόμενο, και παρότρυναν τους πιστούς τους να σπάσουν τις τηλεοράσεις τους, που προκάλεσαν την οργή του Αλλάχ και κατά συνέπεια τον σεισμό. Τέλος η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών μου δέχονταν, ότι ο σεισμός ήταν αποτέλεσμα θεϊκής παρέμβασης.    

        

 


Η σκέψη είναι που μετράει

  Ο πραγματικός λόγος της οπισθοδρόμησης της Επιστήμης στον Ισλαμικό Κόσμο βρίσκεται στην συνεχιζόμενη ένταση μεταξύ παραδοσιακής και σύγχρονης σκέψης και κοινωνικής συμπεριφοράς. Δεν αρκεί η ίδρυση σχολείων, πανεπιστημίων, βιβλιοθηκών, εργαστηρίων και η αγορά του πιο σύγχρονου επιστημονικού εξοπλισμού. Η Επιστήμη είναι κατά κύριο λόγο ένα σύστημα ιδεών και αναπτύχθηκε γύρω από ένα είδος σκελετού, την επιστημονική μεθοδολογία. Το ελεύθερα καλλιεργημένο και προσανατολισμένο στην Επιστήμη μυαλό είναι απαραίτητο για την επιτυχία στις επιστήμες και στους ανάλογους τομείς, όπου απαιτείται η κριτική σκέψη.


     Η επιστημονική πρόοδος ζητά διαρκώς την επιβεβαίωση των γεγονότων και των υποθέσεων, ζητά την απόδειξη, και αυτό είναι άσχετο με την οποιαδήποτε Εξουσία. Κι εκεί ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα: η επιστημονική μέθοδος είναι κάτι εντελώς ξένο για την παραδοσιακή, ακατέργαστη θρησκευτική σκέψη. Μόνο ένα εξαιρετικό άτομο μπορεί να λειτουργήσει έτσι σε μία κοινωνία, όπου η απόλυτη εξουσία προέρχεται από τον Αλλάχ, όπου δύσκολα τίθενται ερωτήσεις, οι ποινές για την έλλειψη πίστης είναι αυστηρές, ο διανοούμενος αντιμετωπίζεται υποτιμητικά, και υπάρχει η βεβαιότητα, ότι όλες οι απαντήσεις έχουν δοθεί στο Κοράνι. Όλοι οι δρόμοι είναι κλειστοί για την Επιστήμη, εκεί όπου τα θαύματα παίρνονται στα σοβαρά και η αποκάλυψη η η επιφοίτηση θεωρούνται ότι παρέχουν την αυθεντική γνώση για τον κόσμο. Αν η επιστημονική μέθοδος αχρηστεύεται, όσοι πόροι κι αν υπάρχουν, όσες βαρύγδουπες διακηρύξεις περί πρόθεσης ανάπτυξης κι αν γίνονται, καμμία επιστημονική εξέλιξη δεν είναι δυνατή.

    

*      *      *

     Ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός είναι πάντα ανάχωμα για την Επιστήμη. Πως εξηγείται όμως η άνοδός της στο Ισλάμ στα μέσα του περασμένου αιώνα ; Την δεκαετία του 1950 όλοι οι μουσουλμάνοι ηγέτες ήταν κοσμικοί, δηλαδή έξω από θρησκευτικές επιρροές. Η εκκοσμίκευση στους κόλπους του Ισλάμ μεγάλωνε. Τι άλλαξε; Εδώ η Δύση θα πρέπει να αναλογιστή τις ευθύνες της γι’ αυτήν την αλλαγή πλεύσης. Το Ιράν υπό τον Μωχάμεντ Μοσσαντέκ, η Ινδονησία υπό τον Αχμέντ Σουκάρνο και η Αίγυπτος υπό τον Γκαμάλ Αμπντέλ Νασσέρ αποτελούν παραδείγματα κοσμικών εθνικών κυβερνήσεων, που ήθελαν να προστατεύσουν τον εθνικό τους πλούτο. Η απληστία της Δύσης ωστόσο τους ανέτρεψε. Την ίδια στιγμή πλούσια συντηρητικά αραβικά κράτη, που παρήγαγαν πετρέλαιο, όπως η Σαουδική Αραβία, και που παρουσίαζαν την πιο ακραία εκδοχή του Ισλάμ, ήταν πελάτες των ΗΠΑ. Η φονταμενταλιστική οργάνωση Χαμάς δέχθηκε την βοήθεια του Ισραήλ στην αντιπαλότητά της με την κοσμική Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης. Ήταν μέρος της στρατηγικής του Ισραήλ την δεκαετία του ۥ80. Μετά την Σοβιετική επέμβαση στο Αφγανιστάν το 1979 οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ (C.Ι.Α.) εξόπλισαν τους πιο άγριους και ιδεολογικά φανατισμένους ισλαμιστές πολεμιστές και τους έφεραν από μακρινές μουσουλμανικές χώρες στο Αφγανιστάν, βοηθώντας έτσι στην εξάπλωση του δικτύου της Τζιχάντ.


     Σήμερα, καθώς η εκκοσμίκευση συνεχίζει να υποχωρεί, ο ισλαμικός φονταμενταλισμός γεμίζει το κενό. (Dr. Pervez Amirali Hoodbhoy, περ. "Free Inquiry", 2-3/08).



 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος 36098 έγραψε...
Το Κοράνι και η σύγχρονη επιστήμη – συγκλείνουν ή αποκλείνουν;
https://alialyunani.files.wordpress.com/2013/08/cf84cebf-cebacebfcf81ceaccebdceb9-cebaceb1ceb9-ceb7-cf83cf8dceb3cf87cf81cebfcebdceb7-ceb5cf80ceb9cf83cf84ceaecebcceb7-cf83cf85ceb3ceba.pdf
11.12.2015, 03:28:45





Ανώνυμος 36099 έγραψε...
Θαύματα στο Ισλάμ (και η επιστήμη)
https://alialyunani.wordpress.com/2009/01/19/%CE%B8%CE%B1%CF%8D%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B9%CF%83%CE%BB%CE%AC%CE%BC/
11.12.2015, 03:45:55






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

8+9=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND



 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...