Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το ’21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

ΠΛΟΙΑ
ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ!


Οι μεγαλοφυείς κατασκευές του Αρχιμήδη,
που είχαν σκορπίσει το φόβο στους ρωμαίους
κατά την πολιορκία των Συρακουσών


Έγραψε στις 15.03.2013 ο/η: Λάζαρης Γιάννης

Επιστροφή

Ο Αρχιμήδης, συγγενής και φίλος τού βασιλιά των Συρακουσών Ιέρωνα, απόδειξε, ότι είναι δυνατόν με δοθείσα δύναμη να κινήσει δοθέν βάρος. Καυχήθηκε για την ισχύ τής απόδειξης λέγοντας, ότι, εάν είχε άλλη Γη πηγαίνοντας σε εκείνη θα κινούσε την εδώ. Επειδή απόρησε ο Ιέρων, τού ζήτησε να μεταφέρει το πρόβλημα σε πρακτική εφαρμογή και να δείξει κάτι το μεγάλο να κινείται από μικρή δύναμη.

Ο Αρχιμήδης λοιπόν, αφού έβαλε πολλούς ανθρώπους και πλήρες φορτίο μέσα σε ένα βασιλικό πλοίο με τρεις ιστούς, που είχε ναυπηγηθεί με κόπους και πολλούς τεχνίτες, καθόταν μακριά και όχι με υπερένταση, αλλά με ηρεμία σύροντας με το χέρι του το άκρο σχοινιού ενός πολύσπαστου το μετέφερε διολισθαίνοντας και χωρίς δυσκολία, σα να βρισκόταν στη θάλασσα.
 
Η έκπληξη τού βασιλιά, που αντιλήφθηκε τη δύναμη τής τεχνικής τού Αρχιμήδη, ήταν μεγάλη. Τού ζήτησε λοιπόν, να κατασκευάσει μηχανήματα για άμυνα για κάθε περίπτωση πολιορκίας και επίθεσης.
 
 







 


Το πρότυπο κατασκευάστηκε
από σπουδαστές
τού Smith College
(Northampton,
Massachusetts, USA).

 
 

Μόλις επιτέθηκαν οι ρωμαίοι από ξηρά και θάλασσα, οι συρακούσιοι φοβήθηκαν, επειδή νόμισαν, ότι δέν θα ήταν δυνατον να αντισταθούν σε τόση βία και δύναμη.

Όταν όμως, ο Αρχιμήδης έθεσε σε ενέργεια τις μηχανές του, τους μεν πεζούς προσέβαλλαν κάθε είδους τοξεύματα και μεγάλοι λίθοι, οι οποίοι ρίχνονταν με θόρυβο και απίστευτη ταχύτητα, ανέτρεπαν τους επιτιθέμενους κι έφερναν σύγχυση στις τάξεις τους, τα δε πλοία, αιφνίδια υπεραιωρούμενες από τα τείχη κεραίες, άλλα μεν με ορμή τα βύθιζαν, άλλα δε τα άρπαζαν με λαβίδες από τις πρώρες και τα βύθιζαν ορθά με την πρύμνη πρός τα κάτω ή τα έσερναν προς το εσωτερικό με γερά σχοινιά και τα πέταγαν με ορμή σε γκρεμούς και σκόπελους, οπότε οι επιβαίνοντες συντρίβονταν με μεγάλη φθορά.
 
 


Το πρότυπο (κλίμακα: 1/60), όπως και η κάτω δεξιά ταινία
έγιναν από τον dr. Harry G. Harris, καθηγητή Δομοστατικής
τού πανεπιστημίου Drexel (Philadelphia, Pennsylvania, USA).

  
 

Πολλές φορές κάποιο πλοίο υψωνόταν από τη θάλασσα μετέωρο, περιστρεφόταν εδώ κι εκεί και αιωρούταν παρέχοντας φρικτό θέαμα, ενώ το πλήρωμα εκσφενδονιζόταν στον αέρα. Στο τέλος, ριχνόταν κενό πάνω στα τείχη ή έπεφτε μόνο του και τσακιζόταν στη θάλασσα, όταν το άφηνε η λαβίδα.

Στην πολιορκητική μηχανή δε, που έφερνε ο ρωμαίος στρατηγός Μάκρελλος (αφού είχε δέσει ανά δυο τα πλοία), η οποία λεγόταν σαμβύκη, επειδή έμοιαζε με το μουσικό όργανο, ενώ ακόμα βρισκόταν μακρυά κι έπλεε προς το τείχος, ριχνόταν λίθος βάρους δέκα ταλάντων (360 κιλών), κατόπιν άλλος και έπειτα τρίτος με μεγάλη ορμή.

Έσπασε έτσι η βάση τού μηχανήματος και οι αρμοί ζεύξης, ώστε ο Μάκρελλος σε αμηχανία βρισκόμενος διέταξε τα πλοία να αποπλεύσουν και το πεζικό να απομακρυνθεί.
 
 



 


 


 


Kατασκευή υπό κλίμακα 1/20
από τον καθηγητή Roberto Iannò
τού Ινστιτούτου Statale d'Arte
(Συρακούσες).

 
 

Αφού δε συσκέφτηκαν, αποφάσισαν να επιτεθούν κατα των τειχών τη νύκτα, γιατί υπολόγισαν, ότι τα τηλεβόλα, τα οποία χρησιμοποιούσε ο Αρχιμήδης είχαν τέτοια ορμή, κατά τη ρίψη των βλημάτων, ώστε να υπερίπτανται αυτών, που βρίσκονταν κοντά στα τείχη και να τούς αφήνουν τελείως απρόσβλητους.

Ο Αρχιμήδης όμως, όπως φαίνεται, ήταν τελείως προετοιμασμένος και για αυτή την περίπτωση. Είχε κατασκευάσει μηχανήματα, ώστε να βάλλουν ανάλογα και για μικρές αποστάσεις βέλη, και είχε ανοίξει στο τείχος πολλές μικρές τρύπες κοντά η μια στην άλλη, από τις οποίες μικρού βεληνεκούς μηχανήματα, που λέγονταν σκορπιοί, ήταν δυνατόν να πλήξουν τους πλησίον εχθρούς, ενώ εκείνοι δέν μπορούσαν να τα δουν στο σκοτάδι μέσα στις τρύπες.

Όταν λοιπόν μια νύκτα πλησίαζαν τα τείχη νομίζοντας, ότι δέν τους έχουν αντιληφθεί, δέχθηκαν πάλι από όλα τα μέρη τού τείχους πολλά βέλη, κτυπήματα και πέτρες στα κεφάλια τους σχεδόν κατακόρυφα, οπότε αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν. Ενώ δε βρίσκονταν σε αρκετή απόσταση, ρίχνονταν κι εκεί βέλη και τους πετύχαιναν, ενώ οπισθοχωρούσαν.
 
 




 
  

 


Kατασκευή:
dr. Harry G. Harris,
καθηγητής Δομοστατικής
τού πανεπιστημίου Drexel

(Philadelphia, Pennsylvania, USA).

 
 

Είτε κοντά είτε μακρυά είτε από τα πλοία, οι ρωμαίοι πάθαιναν καταστροφές και δέν μπορούσαν να αντιδράσουν με κανένα τρόπο, γιατί τα περισσότερα από τα μηχανήματα τα είχε τοποθετήσει ο Αρχιμήδης πίσω από το τείχος, ώστε να είναι αθέατα και οι ρωμαίοι φαινόταν, ότι μάχονταν εναντίον των θεών, αφού πάθαιναν μεγάλες φθορές εκ τού αφανούς.


Ο Μάρκελλος λοιπόν, απομακρύνθηκε και ειρωνευόμενος τους τεχνίτες και τους μηχανικούς του έλεγε: «Δέν θα παύσουμε επί τέλους να πολεμάμε τόν γεωμετρικό αυτό Βριάρεω (σημ. εκατόγχειρας στη μυθολογία), ο οποίος τα μεν πλοία μας τα σηκώνει από τη θάλασσα, κτυπώντας δε τη σαμβύκη την διέλυσε πρός ντροπή μας, και είναι ανώτερος από τους μυθικούς εκατόγχειρες, αφού βάλλει συγχρόνως τόσα βλήματα εναντίον μας;».
 
 


Το πρότυπο
κατασκευάστηκε υπό κλίμακα
από τους σπουδαστές
Massimo Gozzo
και Francesca Pedalino
σαν μέρος τής διδακτορικής
τους διατριβής
στο πανεπιστήμιο
Università degli Studi
di Reggio Calabria
τής Ιταλίας.

 
  

Οι συρακούσιοι ήταν χειριστές των μηχανημάτων τού Αρχιμήδη, ενώ τα άλλα συμβατικά όπλα έμεναν εντελώς αχρησιμοποίητα. Η πόλη χρησιμοποιούσε και για την άμυνα και για την ασφάλειά της μόνο τα όπλα του. Τέλος δε, βλέποντας ο Μάρκελλος, ότι οι ρωμαίοι τρόμαζαν τόσο πολύ και μόνο όταν έβλεπαν κάποιο σχοινί ή ξύλο να προεξέχει από τα τείχη φοβούμενοι, ότι επρόκειτο για κάποιο μηχάνημα τού Αρχιμήδη, αποφάσισε να απέχει κάθε μάχης και επίθεσης κι εναπόθεσε τις ελπίδες του για την άλωση στο μακρό χρόνο τής πολιορκίας.

 


   

Ενώ ο Αρχιμήδης
είχε ανακαλύψει πολλά και σπουδαία πράγματα,
παρακάλεσε τους φίλους και τους συγγενείς του,
μετά το θάνατό του, να χαράξουν
στον τάφο του σαν επιτύμβιο,
ένα κύλινδρο, που να περιείχε σφαίρα,
αφού γράψουν το λόγο τού κυλίνδρου προς τη σφαίρα
(3:2, τον οποίο είχε επίσης ο ίδιος ανακαλύψει).

 
 

Πολύ λύπησε τον Μάρκελλο ο θάνατος τού Αρχιμήδη κατά τη λεηλασία των Συρακουσών, αφού μετά από καιρό καταλήφθηκε τελικά η πόλη. Διότι, κατά την κατάληψη τής πόλης βρέθηκε μόνος του να μελετάει κάποιο γεωμετρικό σχήμα κι απορροφημένος δέν αντιλήφθηκε την επιδρομή των ρωμαίων ούτε την άλωση τής πόλης. Όταν αιφνίδια ένας ρωμαίος στρατιώτης τον διέταξε να τον ακολουθήσει προς τον Μάρκελλο κι εκείνος αρνήθηκε προτού λύσει τελείως το πρόβλημα, ο στρατιώτης οργίστηκε και τον σκότωσε με το ξίφος του.
 

Περίφημες έχουν καταστεί οι ρήσεις, οι αποδιδόμενες στον Αρχιμήδη, ότι λέχθηκαν στο ρωμαίο στρατιώτη πριν τον σκοτώσει:  
  • Παρ κεφαλάν και μή παρά γραμμάν. (Κτύπησε το κεφάλι κι όχι το σχήμα, Δίων Κάσσιος).
  • Ταν κεφαλάν πλήττειν, μή ταν γραμμάν αφανίζειν. (Κτύπα στο κεφάλι, μή χαλάς τό σχήμα, Παχυμέρης).
  • Απόστηθι άνθρωπε τού διαγράμματός μου. (Μακρυά άνθρωπε από το σχήμα μου, Τζέτζης).
Άλλοι πάλι λένε, ότι ο Αρχιμήδης είδε το στρατιώτη και τον παρακάλεσε να  περιμένει λίγο, για να μήν αφήσει ημιτελές και ανεξέταστο το πρόβλημα, που ερευνούσε, ο δε στρατιώτης δέν έλαβε υπ΄όψη του την παράκληση και τον σκότωσε.

Εκτός αυτών υπάρχει και τρίτη έκδοχή, σύμφωνα με την οποία, ενώ ο Αρχιμήδης μετέφερε προς τον Μάρκελλο από τα μαθηματικά του όργανα ηλιακά ρολόγια, πλανητάρια και γνώμονες (αστρονομικά όργανα), κάποιοι στρατιώτες, που τον συνάντησαν στο δρόμο, νόμισαν, ότι το φορτίο είχε χρυσό και τον σκότωσαν.


Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»:
Από το «Οστομάχιον»-Tangram, στον ολοκληρωτικό λογισμό
Οστομάχιον: Το αρχαιότερο γνωστό puzzle
Ο ελλειψογράφος τού Αρχιμήδη

Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο:
Δεκαπέντε θεωρήματα τού Αρχιμήδη

Βρείτε επίσης, πολλά σχετικά με την αρχαία επιστήμη
άρθρα στο Θεματολόγιο / Επιστήμες


 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Bielidopoulos έγραψε...
14 Μαρτίου (3/14 ): παγκόσμια ημέρα του αριθμού π, γνωστό επίσης ως σταθερά του Αρχιμήδη. http://i48.tinypic.com/35kloy1.jpg
15.03.2013, 11:46:07





Ανώνυμος 43566 έγραψε...

https://www.youtube.com/watch?v=E1YrueoGlbE

30.07.2017, 12:59:28






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

6+6=





Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ
ΔΙΑΚΟΠΕΣ




Διαβάστε περισσότερα
 
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND

 

 

 

 

 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...