Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλΆ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, διΆ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το Ά21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

ΤΟ MATRIX
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ


Θαυματουργές επιβιώσεις
από γδάρσιμο, κάψιμο, σούβλισμα,
καταστροφές αρχαίων αγαλμάτων, εκδίωξη δαιμονίων,
ένα άλογο που μίλαγε κ.λπ. ανοησίες
από το Συναξάρι του αγίου, που τιμώνται όμως δεόντως
από το ευλαβές ρωμιοποίμνιο...


Έγραψε στις 22.02.2013 ο/η: Παραβάτης Κωνσταντίνος

Επιστροφή

Έλα βρε Χαραλάμπη, να σε παντρέψουμε... Έτσι αρχίζει ένα παραδοσιακό ρωμέικο τραγούδι για κάποιον γερο-Χαραλάμπη, που δεν ήθελε να παντρευτεί. Όμως, η περίπτωση τού συνονόματού του, αγίου Χαραλάμπη ή Χαραλάμπους, ξεπερνά κάθε λογικό όριο και κάθε τρελή φαντασία. Τί εννοούμε; Ο βίος τού αγίου μας είναι, πραγματικά, ένα Matrix τής εποχής του...

Ο μάρτυρας και άγιος Χαράλαμπος τής Ορθοδοξίας έζησε την περίοδο, που αυτοκράτορας ήταν ο Σεπτίμιος Σεβήρος, διώκτης των χριστιανών κατά τη χριστιανική Ιστορία, που εδώ πολλά χρόνια διδασκόμαστε. Η χριστιανική παράδοση αναφέρει, ότι ο Χαραλάμπης έζησε για 113 έτη και πέθανε το 198 μ.Χ.. Υπηρέτησε ως παπάς στη Μαγνησία τής Μικράς Ασίας και κήρυττε διαρκώς την προσήλωση στη χριστιανική πίστη.

Ο δαίμονας των ειδώλων

Σύμφωνα με το βίο τού αγίου, το κήρυγμά του εξόργιζε τους διοικητικούς παράγοντες τής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κι έτσι, όταν ο Σεβήρος ξεκίνησε τους διωγμούς κατά των χριστιανών, ο έπαρχος Λουκιανός διέταξε τη σύλληψη και τη δίκη τού αγίου, επειδή ήταν χριστιανός. Ο έπαρχος αξίωσε απο τον Χαράλαμπο, να αποκηρύξει τον Χριστό και να προσκυνήσει τα είδωλα. Μα ο άγιος, ακλόνητος, δέν πτοήθηκε. Είπε στον Λουκιανό, πως ο Χριστός είναι ο αληθινός θεός, ο βασιλεύς των ουρανών και πως χαρίζει σε όσους τον προσκυνούν την αιώνια ζωή σε αντιδιαστολή με τους θεούς των ρωμαίων, που αποτελούσαν άψυχα είδωλα.

Ακόμα, ο άγιος πρόσθεσε στους διώκτες του, πως με την επίκληση και μόνο τού ονόματος τού Χριστού, εξαφανίζεται ο δαίμονας των ειδώλων και αποθεραπεύονται οι ανίατες ασθένειες. Θεραπευτής πάσας νόσου και πάσας μαλακίας ο άγιος...


Ευχαριστούσε, γιατί τον έγδερναν!
Τότε, ο Λουκιανός εξοργίστηκε κι έδωσε εντολή να βγάλουν τα ιερατικά άμφια τού αγίου και να τον γδάρουν. Εδώ ξεκινάει και η παρωδία. Την ώρα, που έγδερναν τον άγιο, αυτός προσευχόταν διαρκώς στο θεό κι ευχαριστούσε τους δημίους του, διότι με το μαρτύριό του θα κέρδιζε την αιώνια ζωή. Οι δήμιοι τού Χαραλάμπους, Πορφύριος και Βάπτος, έμειναν έκθαμβοι απο την αντοχή του κατά τα βασανιστήρια. Με αυτό το θαύμα δήθεν κι αυτοί πίστεψαν αμέσως στο Χριστό. Η ομολογία τους στη χριστιανική πίστη επέσυρε αμέσως τον αποκεφαλισμό τους. Τότε, ο Λουκιανός εξαγριώθηκε και αποπειράθηκε να χτυπήσει ο ίδιος με τα χέρια του τον άγιο.


Ο άγιος Χαράλαμπος τιμάται δεόντως από τη Ρωμιοσύνη ως πολιούχος (π.χ. σε Πύργο, Πρέβεζα κ.α.), αλλά και σε διάφορα άλλα μέρη (π.χ. Ζάκυνθο, Φιλιατρά κ.α.) ως προστάτης από τα λοιμώδη νοσήματα κι ιδιαίτερα από την πανώλη, που συχνά στις εικόνες παριστάνεται ως διαολάκος, τον οποίο καταπατά ο άγιος.

Τα κομμένα χέρια
και το πρόσωπο, που γύρισε ανάποδα

Κι εδώ αρχίζει το Matrix. Τα χέρια τού Λουκιανού, που προέβησαν στο λάκτισμα τού αγίου, κόπηκαν απο τους αγκώνες κι έμειναν κρεμασμένα στο σώμα τού Χαραλάμπη! Τις σκηνές αυτές όμως, έκθαμβος παρακολουθούσε κι ο ηγεμόνας τής γεωγραφικής περιφέρειας, που έχοντας αφηνιάσει από την δύναμη τού αγίου, τον έφτυσε στο πρόσωπο (μπλιάχ). Και πάλι όμως, η θεία δύναμη του Χριστού θαυματούργησε και τιμώρησε την ηθική ασχήμια τού ρωμαίου ηγεμόνα. Το πρόσωπό του αφΆ ότου έφτυσε τον άγιο, γύρισε ανάποδα πρός τα πίσω κι έμεινε έτσι για πάντα! Τύφλα νά χει ο Κόπερφιλντ... Το συγκεκριμένο θαύμα το είδαν και τρείς γυναίκες, που υποτίθεται, ότι παρίσταντο εκεί. Αυτό ήταν και ο καταλύτης, ώστε να πειστούν οι κάτοικοι τής περιοχής και να γίνουν χριστιανοί. Ήμαρτον Γιαχβέ μου, ήμαρτον...

Τότε, όλος ο λαός τής Μαγνησίας, υποκλίθηκε στον άγιο Χαράλαμπο παρακαλώντας τον να θεραπεύσει τους βλάσφημους ηγεμόνες (από τι άραγε;), που επιχείρησαν να τον βασανίσουν. Ο Χαράλαμπος με τη σεμνότητα και την πραότητα, που διεκρίνετο, προσευχήθηκε στον Γιαχβέ-Χριστό, να συγχωρήσει τους ρωμαίους διοικητές και να τους αποθεραπεύσει παράλληλα από την ειδωλολατρία. Πράγμα, το οποίο και έγινε, σύμφωνα πάντοτε με το Συναξάρι τού αγίου. Τα δήθεν αλεπάλληλα θαύματα είχαν πείσει τόσο τον έπαρχο όσο και τον ηγεμόνα να παύσουν τους διωγμούς εναντίων των χριστιανών.

Το ομιλούν άλογο

Ο αυτοκράτορας Σεβήρος όμως (λες και δεν είχε άλλη δουλειά νΆ ασχοληθεί), θύμωσε κι έδωσε οδηγίες να μεταφέρουν τον ήδη γδαρμένο Χαράλαμπο στη Ρώμη, με καρφιά στην πλάτη και αφού πρωτίστως τον σύρουν από τη Μαγνησία έως την Αντιόχεια. Η μαρτυρική πορεία τού αγίου συνεχίστηκε για δεκαπέντε στάδια και εν συνεχεία, για να τον περιγελάσουν, τον έβαλαν επάνω σε ένα άλογο με τα καρφιά πάντα χωμένα βαθιά στην πλάτη του. Ε, ρε γλέντια!

Όμως, με τη θεία παρέμβαση το άλογο μίλησε και είπε: «Τρισκατάρατοι υπηρέτες τού διαβόλου, δεν βλέπετε, πως είναι ο θεός με αυτό τον άνθρωπο; Λύστε τον, για να λυθείτε και σείς απο τα αόρατα δεσμά σας».

Φωτιές και σούβλες
Κι έτσι, φοβούμενοι οι ρωμαίοι στρατιώτες, τού έβγαλαν τα καρφιά από την πλάτη και τον έλυσαν. Κι όλα καλά, γδαρμένος και με τις τρύπες στην πλάτη ο Χαραλάμπης παρέμενε όρθιος και δυνατός! Σαν έφτασε ο άγιος στην Ρώμη, ο Σεβήρος έδωσε εντολή να τον σουβλίσουν στο στήθος και να τον καίνε μέχρι να αφήσει την τελευταία του πνοή. Έτσι, παρΆ όλο το σούβλισμα και το κάψιμο όμως, μέχρι τη στιγμή, που έσβησε η φωτιά, ο Χαράλαμπος πάντοτε με τη θεία παρέμβαση δίπλα του, επέζησε κι έμεινε αλώβητος από τα βασανιστήρια.

Συνομιλία με τον Σατανά
Οργισμένος τότε ο Σεβήρος πρόσταξε να τού πάνε τον Χαράλαμπο μπροστά του. Βρε δεν πεθαίνει με τίποτα αυτός; αναρωτήθηκε ο αυτοκράτορας. Με ηθικό άκαμπτο ο άγιος απάντησε στα ερωτήματα τού Σεβήρου λέγοντας, πως είναι 113 ετών και πως πιστεύει μόνο στον παντοδύναμο θεό. Ο ρωμαίος αυτοκράτορας τον ρώτησε τότε ειρωνικά αν μπορεί να ανασταίνει νεκρούς. Και ο Χαράλαμπος αποκρίθηκε, πως μόνον ο Χριστός είχε αυτή την δύναμη.

Έφερε τότε ο Σεβήρος μπροστά στον Χαράλαμπο ένα δαιμονισμένο, που για 36 χρόνια στη ζωή του βασανίζονταν από το πνεύμα τού σατανά. Ο σατανάς τότε, μίλησε στον Χαράλαμπο και τού είπε: «Είσαι δούλος τού Χριστού, μή με βασανίσεις πολύ, μπήκα σ΄αυτόν τον άνθρωπο, επειδή είχε κλέψει κάποιον γείτονά του κι είχε σκοτώσει τον κληρονόμο του». Ο Μορφέας τού Matrix μόνο λείπει από αυτή την παράσταση...

Ανάσταση νεκρού

Ο άγιος αμέσως απελευθέρωσε τον άνθρωπο από τα δεσμά τού διαβόλου αφήνοντας και πάλι έκθαμβο τον Σεβήρο. Ο αυτοκράτορας θέλησε για μια ακόμα φορά να δοκιμάσει τη δύναμη τού Χαραλάμπους και τού ζήτησε να αναστήσει κάποιον, που είχε πεθάνει πρόσφατα. Ο άγιος με το βαθύτατο θρησκευτικό του συναίσθημα προσευχήθηκε στη θεία δύναμη κι ο νεκρός αναστήθηκε. Το θαύμα προκάλεσε την οργή τού έπαρχου Κρίσπου, που χαρακτήρισε τον άγιο μάγο και ζήτησε από τον Σεβήρο να τον θανατώσει. Αξίωσαν και πάλι από τον Χαράλαμπο, να κάνει θυσίες στα είδωλα, για να σώσει την ζωή του. Ο ευλαβής Χαράλαμπος όμως, όπως πάντα, έμενε ακλόνητος στην πίστη του κι απέρριψε τις προτάσεις τους.

Τα αιωρούμενα σώματα
Έδωσε τότε διαταγή ο δόλιος αυτοκράτορας να σπάσουν το σαγόνι τού αγίου και να τού κάψουν το πρόσωπο. Πάραυτα, η φωτιά προσπέρασε το πρόσωπο τού Χαραλάμπους κι εστράφη στα δικά τους πρόσωπα. Ο Σεβήρος και ο Κρίσπος αφήνιασαν από την οργή τους κι άρχισαν να βλασφημούν το θεό τού αγίου. Έγινε όμως αμέσως μεγάλος σεισμός και τα σώματά τους αιωρούνταν στον αέρα. Ο άγιος είχε καταπιεί μάλλον το μπλε χαπάκι τής αυτοκαταστροφής, όπως και στο έργο Matrix, ο Keanu Reeves.


Αναγνωρίζοντας τότε την ασέβειά τους, παρακάλεσαν τον Χαράλαμπο να τους συγχωρήσει, αλλά και να τους προστρέξει ακόμα. Εμφανίστηκε τότε και η κόρη τού αυτοκράτορα, Γαλήνη, που με ευλάβεια ζήτησε από τον άγιο Χαράλαμπο να συχωρήσει τον πατέρα της και τον Κρίσπο για την ακατάσχετη ειδωλολατρία τους, να πιστέψουν στο θεό για να τους επαναφέρει στο έδαφος. Ο άγιος για μια ακόμα φορά προσευχήθηκε στη θεία δύναμη, χώνεψε το μπλε χαπάκι κι αφού τους επανέφερε στο έδαφος, τον απελευθέρωσαν.


Τότε, αμέσως η Γαλήνη ασπάστηκε το χριστιανισμό. Παράλληλα, είδε κι ένα όραμα, ότι από κοινού με τον Χαράλαμπο διάβαιναν έναν όμορφο κήπο, αλλά ο αυτοκράτορας και ο Κρίσπος, παρεμποδίστηκαν στην είσοδό τους από τον φύλακα τού κήπου, που τους αποκρίθηκε, πως ο κήπος είναι μόνον για αυτήν και τους ομοίους της! Παρακάλεσε τότε η Γαλήνη τον άγιο Χαράλαμπο, να τής εξηγήσει το όραμα κι ο άγιος τής εξήγησε, πως ο φύλακας τού κήπου ήταν ο ίδιος ο Χριστός και ο χώρος τού κήπου, ο Παράδεισος.




Σε πολλές εκκλησίες τής Ρωμιοσύνης διατηρούν τεμάχια πτωμάτων, που τα παρουσιάζουν -με το αζημίωτο, βέβαια- στο ευλαβές ρωμιοποίμνιο ως θαυματουργά τεμάχια τού πτώματος τού αγίου Χαραλάμπη.

Χαλινάρι στο λαιμό
ΠαρΆ όλα όμως, τα όσα είχαν συμβεί, ο Σεβήρος μετά την πάροδο τριάντα ημερών ξανακάλεσε τον άγιο να κάνει θυσίες στα είδωλα, κάτι, που και πάλι ο Χαράλαμπος εμμανώς αρνήθηκε. Ο αλαζόνας Σεβήρος τώρα, έδωσε εντολή να περάσουν χαλινάρι στο λαιμό τού αγίου και να τον γυρίσουν περιπαιχτικά σε όλη την πόλη. ¶λαλα τα χείλη των ασεβών!

Η Γαλήνη, αντιλαμβανόμενη την ασέβεια τού πατέρα της και τη θεία μήνι, που θα επέσυρε, προσπάθησε να τον πείσει να μετανοήσει και συνάμα να προσκυνήσει το χριστιανισμό, για να κερδίσει την επουράνιο βασιλεία. Ο Σεβήρος αμετανόητος, αντί να ζητήσει συγνώμη για τις απρέπειές του στον άγιο, ζήτησε από την Γαλήνη να θυσιάσει στα είδωλα.

Καταστροφές αρχαίων αγαλμάτων

Η Γαλήνη μιλώντας πρός τα είδωλα είπε: «Αν είστε θεοί, γνωρίζετε τη γνώμη μου» και αίφνης όλα τα είδωλα έπεσαν κάτω και θρυμματίστηκαν. Μάλλον είχε πάρει ένα μπλε χάπι από τον Χαράλαμπο για τις δύσκολες ώρες και το κατάπιε.



 
«Έλα κάτω, καμπούρη, σαπρόγηρε...». Από τη συνομιλία τής μακαρίας Γαλήνης με το άγαλμα τού Απόλλωνα, που με θεία φώτιση το έφερε ...«ες έδαφος», αυτό και καμμιά τριανταριά άλλα. (Από το επίσημο Συναξάρι τού αγίου Χαραλάμπους).



Ο Σεβήρος με δολιότητα έβαλε την νύχτα τεχνίτες να ξαναφτιάξουν τα είδωλα και να τα στήσουν και πάλι στη θέση τους. Και το πρωί κάλεσε τη Γαλήνη να αντικρύσει τους θεούς του, που «αναστήθηκαν»! Όμως, η κόρη τού αυτοκράτορα έχοντας απαρασάλευτη την πίστη της στο θεό, απευθυνόμενη στα είδωλα είπε: «Από τους νεκρούς αναστηθήκατε σα νεκροί, πάλι να καταποντιστείτε» και τα είδωλα έπεσαν και θρυμματίστηκαν και πάλι. Σ΄αυτήν η επίδραση τού μπλε χαπιού είχε και παρενέργειες!

Η μεταμεληθείσα πόρνη
Μετά από αυτό, δέν είχε όρια η οργή τού Σεβήρου, που οδήγησε τον Χαράλαμπο στο σπίτι μιας πόρνης, για να τον χλευάσει ηθικά. Με το που εισήλθε ο άγιος στο σπίτι τής πόρνης, ακούμπησε σε ένα στύλο κι αυτός έβγαλε βλαστούς και κλαδιά. Εδώ, πρέπει να πήρε και το κόκκινο χάπι των παραισθήσεων! Η πόρνη αναγνωρίζοντας τις θείες δυνατότητες τού Χαραλάμπους τον παρακάλεσε να φύγει από το σπίτι της, διότι δέν ήταν δήθεν άξια να έχει έναν τέτοιον επισκέπτη. Και ο άγιος την προέτρεψε να πιστέψει στο μεγαλοδύναμο θεό, που με την φιλευσπλαχνία του τα συγχωρεί όλα. Την άλλη ημέρα, η πόρνη μετανοημένη κάλεσε όλους τους περίοικούς της κι όλοι μαζί προσκύνησαν το θεό.


Πατρίς, θρησκεία, σχιζοφρένεια...
Μαθαίνοντας τι είχε συμβεί ο Σεβήρος, εξοργίστηκε ξανά και ο έπαρχος τον συμβούλευσε να αποκεφαλίσουν τον Χαράλαμπο, για να λάβει επι τέλους τέρμα η θαυματουργική παρουσία του. Ενώ τον οδηγούσαν στον τόπο τού μαρτυρίου, ο Χαράλαμπος προσεύχονταν διαρκώς. Εμφανίστηκαν όμως, μπροστά στον άγιο τότε αρκετοί άγγελοι και ο ίδιος ο Γιαχβέ, που τον ρώτησε τί δώρο θα επιθυμούσε να τού προσφέρει.

Ο Χαράλαμπος όμως, με την υποδειγματική σεμνότητά του απάντησε, πως το μεγαλύτερο δώρο το είχε ήδη λάβει από τη θεία δύναμη, να αξιωθεί δηλαδή να αντικρύσει τον πολυχρονεμένο του Γιαχβέ.


Διαφύλαξε το πτώμα

Η θεία δύναμη αποκρίθηκε, πως θα πραγματοποιηθεί το θέλημά του και ο άγιος Χαράλαμπος παρέδωκε το πνεύμα, πριν ο δήμιος τον αποκεφαλίσει. Τσα, τού τη φέραμε τού δήμιου! Η ευλαβική Γαλήνη διαφύλαξε το πτώμα τού αγίου Χαραλάμπους, το απέθεσε σε ένα χρυσό μπαούλο με μύρο και αρώματα και κατόπιν το ενταφίασε, ενώ μέχρι το τέλος της ζωής της έμεινε αυστηρά προσηλωμένη στο χριστιανισμό. Οι γυναίκες άλλωστε, ήταν οι πιο ευάλωτες στη νέα αυτή θρησκεία τού Matrix.

 Χρειαζόμαστε πολλά χάπια...
Η ορθόδοξη Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη τού αγίου Χαραλάμπη στις 10 Φεβρουαρίου κάθε χρόνο. Την ίδια μέρα δε, τιμούνται παράλληλα οι άγιες τρείς γυναίκες και οι δήμιοί του, άγιοι Πορφύριος και Βάπτος. Βοήθειά μας.
 
Πόσα χάπια θα πρέπει να καταπιεί κάθε απλά λογικός άνθρωπος, για να πιστέψει όλα αυτά τα χοντροειδή ψέματα, που πρεσβεύει η ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία με το βίο τού αγίου Χαραλάμπη και τους βίους των υπολοίπων δήθεν αγίων;

 
Πτωματολατρία
υπό τους ήχους τής φιλαρμονικής.


Τη γελοία αυτή παράδοση καλούνται να κρατήσουν οι εν Χριστώ πιστοί αδελφοί μας, κάτι που το κάνουν για δεκαοκτώ περίπου αιώνες ανελλιπώς με περισσή αγάπη και αφοσίωση.

Πιστεύτε, χριστιανικά μου πρόβατα, ό,τι σας λένε και ποτέ να μήν ερευνάτε...


 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Bielidopoulos έγραψε...
1) Στην αστεία όντως αυτή ιστορία μπορεί κάποιος προσεκτικός και έμπειρος μελετητής να βρει κάποια ψήγματα αλήθειας περί του τι ακριβώς συνέβαινε εκείνη την εποχή και ποια ήταν η θέση και η ψυχολογία των πρώτων χριστιανών, οι οποίοι προφανώς πρέπει να βρέθηκαν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση (κοινωνική, οικονομική, ψυχολογική) για να καταφύγουν σε τέτοιου είδους θαυματολογία. 2) Αρκεί μόνο να υπενθυμίσω τις κατακόμβες της Ρώμης όπου διέμεναν, λατρεύοντας λείψανα. Όλα αυτά φανερώνουν σημαντικά στοιχεία για την ψυχολογία αυτών των ανθρώπων, άρα και την κατανόηση τους. 3) Επίσης το δίχως άλλο η γελοιοποίηση της πίστης, οδηγεί σε ακραίες καταστάσεις και μάλλον ήταν λάθος των ρωμαίων να προσπαθήσουν να τους γελοιοποιήσουν και να τους καταδιώκουν, διότι με αυτό τον τρόπο τους συσπείρωσαν και τους φανάτισαν περισσότερο. 4) Όλα αυτά ανήκουν στο χώρο της κοινωνικής ψυχολογίας θα τολμούσα να πω. Και το ότι μόνο η περιοχή της Μεσογείου έχει δώσει τόσο ακραίες ιδεολογικές αντιπαραθέσεις στην ιστορία της ανθρωπότητας συνηγορεί στο ότι η θρησκευτική έξαρση (απόρροια των οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων) αντιμετωπίστηκε με εντελώς λάθος μεθόδους. 5) Ινδία, Κίνα, Ινδοκίνα, Αφρική, προκολομβιανή Αμερική δεν έδωσαν, από όσο γνωρίζω, τόσο βίαιες ιδεολογικές και θρησκευτικές αντιπαραθέσεις με κυνήγια μαγισσών και ιερά εξέταση. Ακόμα και σήμερα οι φυλετικές διαμάχες και οι γενοκτονίες που βλέπουμε στην υποσαχάρια Αφρική αποτελούν συνέπεια των προσηλυτισμών των καθολικών, προτεσταντών και ορθοδόξων που φανατίζουν τους ιθαγενείς.
22.02.2013, 09:18:50





Ανώνυμος 30249 έγραψε...
Συνέβησαν πραγματικά διωγμοί; Δεν θυμάμαι να είδα κάτι σε βιβλίο ιστορίας, μόνο στα "θρησκευτικά"...
24.11.2014, 15:01:13






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

6+6=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND

 

 

 

 

 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

¶δεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. ΓιΆ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...