Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το ’21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

THE
FREEINQUIRY.GR
BAND




Έγραψε στις 02.01.2017 ο/η: Λάζαρης Γιάννης

Επιστροφή

I WAS MADE
FOR LOVING YOU



Στίχοι και μουσική: Kiss
Διασκευή: The freeinquiry.gr band
Φωνητικά, τσέλο: Ευγενία Φυλακτού
Ρυθμική κιθάρα, μπάσο: Γιάννης Λάζαρης
Σόλο κιθάρα: Unknown X
Πλήκτρα: Μίνος
Ντραμς: MT Power drum kit2
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Φεβ. 2017




ΓΛΙΤΣΑ
ΚΑΙ ΒΡΩΜΙΑ



Ο Κώστας ζει στην Αθήνα, στο κέντρο κοντά.
Γεννήθηκε τη δεκαετία του ’70 από γονείς που ήρθαν από το χωριό.
Ο πατέρας του ήταν ηλεκτρολόγος, η μάνα δούλευε ραπτομηχανή.
Τα χρόνια ήταν δύσκολα και οι ελλείψεις πολλές.

Αρχές του ογδόντα όμως, τα πράγματα άλλαξαν.
Ο πατέρας άρχισε να κολλάει αφίσες και στο τέλος τον διόρισαν στη ΔΕΗ.
Δούλευε δυο με τρεις ώρες την ημέρα, δεν χρειαζόταν πιο πολύ.
Κι η μάνα του διορίστηκε καθαρίστρια στο Δήμο με καλό μισθό.

Τα κατάφεραν μέσα στη γλίτσα και τη βρωμιά.
Έζησαν μέσα στη γλίστα και τη βρωμιά.
Βολεύτηκαν μέσα στη γλίτσα και τη βρωμιά.

Πήγαιναν μπουζούκια, έκαναν διακοπές, αγόρασαν αυτοκίνητο καλό.
Ήταν πολλές οι εικονικές υπερωρίες, τα εκτός έδρας και τα λαδώματα.
Αγόρασαν σπίτι στο Χαλάνδρι αλλά και εξοχικό.
Κι αν μετά άλλαξε η κυβέρνηση, άλλαξαν κι εκείνοι.
Πάντα έβλεπαν τι γινόταν με τις μίζες και τις ρεμούλες, αλλά δεν μιλούσαν, μαζί τα έτρωγαν κι αυτοί.
Τώρα έχουν βγει στη σύνταξη σε μικρή ηλικία. Πήραν κι εφ’ άπαξ κι όμως βρίζουν για τις περικοπές.

Τα κατάφεραν μέσα στη γλίτσα και τη βρωμιά.
Έζησαν μέσα στη γλίστα και τη βρωμιά.
Βολεύτηκαν μέσα στη γλίτσα και τη βρωμιά.
Τα κονόμησαν.

Ο Κώστας επωφελήθηκε κι εκείνος από την όλη κατάσταση.
Σαν παιδί τα είχε όλα και τα θεωρούσε δεδομένα.
Μεγάλωσε, έπαιρνε χαρτζηλίκι από το γέρο, ξενύχταγε, έκανε λέει φοιτητική ζωή,
ενώ παράλληλα διαμαρτυρόταν στο Σύνταγμα για τη γενιά των επτακοσίων ευρώ.  
Τελείωσε ΤΕΙ κατά τα τριάντα, μα δεν μπόρεσαν να τον διορίσουν κι αυτόν οι γονείς του,
γιατί είχαν ήδη αλλάξει οι εποχές και τώρα πλέον είναι μακροχρόνια άνεργος.  
Επιπλέον, δεν έχει αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει μέλλον στη Ρωμιοσύνη.  

[Απ’ την αρχή του αυτό το κράτος έχει στηθεί από λαμόγια, κι από τότε κυβερνάται από λαμόγια,
αλλά κι οι υπήκοοί του είναι κι οι ίδιοι λαμόγια.  
Δεν υπάρχει άλλη λύση όσο μένει εδώ.
Ο Κώστας πρέπει να φύγει, να πάει μακριά από τη γλίτσα και τη βρωμιά].  


Να φύγει μακριά από τη γλίτσα και τη βρωμιά.
Πρέπει να φύγει από τη γλίτσα και τη βρωμιά.
Να πετάξει από τη γλίτσα και τη βρωμιά.
Να πάει μακριά από τη γλίτσα και τη βρωμιά.
Να πετάξει.
Να ξεφύγει.
Πέτα, πέτα, πέτα μακριά, να γλιτώσεις τη βρωμιά.


Μουσική: Lou Reed (Dirty boulevard)
Διασκευή: The freeinquiry.gr band
Στίχοι: Γιάννης Λάζαρης
Φωνητικά: Ευγενία Φυλακτού
Κιθάρες: Bill Φ-ick
Μπάσο, δεύτερα φωνητικά: Γιάννης Λάζαρης
Ντραμς: Garage Band
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Ιαν. 2017




ΜΕ ΛΕΝΕ
ΔΙΟΝΥΣΙΟ


 
Τραγούδι: «Christine» από την Miss X
Διασκευή: The freeinquiry.gr band
Στίχοι: Γιάννης Λάζαρης
Φωνητικά: Γιάννης Λάζαρης, Ευγενία Φυλακτού
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Δεκέμβριος 2016



WONDERWALL


 

Μουσική στίχοι: Noel Gallagher (Oasis)
Διασκευή: The freeinquiry.gr band
Φωνητικά, πλήκτρα, τσέλο, ντέφι: Ευγενία Φυλακτού
Κιθάρες: Unknown X
Μπάσο: Γιάννης Λάζαρης
Ντραμς: Unknown Y
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Δεκέμβριος 2016



ΗΡΩΣ
JEUNE
PREMIER



Ήταν μια εποχή, που παρακρατικοί,
και το Πατριαρχείο με λεφτά.
Σοβινιστές τρανοί, διέταξαν μαζί,
θάνατο στα εξαρχικά χωριά.

Μαζέψαν μερικούς, ληστές μα και μουρλούς,
με κάλυψη της τούρκικης αρχής.
Και ένας απ’ αυτούς, από τους πιο γνωστούς,
ήταν ένας αγύμναστος δανδής.

Ο Παύλος ο Μελάς, ο πολεμισταράς,
της Ρωμιοσύνης ήρως jeune premier.
Πιστός και γαλονάς, και εθνικισταράς,
σε μάχη όμως δεν πήγε ποτέ.

Έφυγε στο βορρά, επήρε τα βουνά,
μα τα τσαρούχια, του ήταν άβολα.
Κι έδινε αναφορά, πρωτίστως στην κυρά,
για όλα τα top secret μυστικά.

Δεν άντεξε πολύ, λίγο έμεινε εκεί,
του λείψανε γυναίκα και παιδιά.
Τον βρήκε ξαφνική, σφαίρα μοναδική,
και πάει το κεμέρι, τα λεφτά.

Ο Παύλος ο Μελάς, ο πολεμισταράς,
της Ρωμιοσύνης ήρως jeune premier.
Πιστός και γαλονάς, και εθνικισταράς,
σε μάχη όμως δεν πήγε ποτέ.


Achy breaky heart, διασκευή από: The freeinquiry.gr band
Μουσική: Don Von Tress (αρχικός τίτλος: «Don’t tell my heart»)
Στίχοι: Γιάννης Λάζαρης
Φωνητικά, πλήκτρα, ντέφι: Ευγενία Φυλακτού
Κιθάρες: Bill Φ-ick
Μπάσο, δεύτερη φωνή: Γιάννης Λάζαρης
Ντραμς: Garage band
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Νοέμβριος 2016



EΓΩ
ΕΙΜΑΙ
ΡΩΜΙΟΣ




Όλοι το ξέρουν, πως εγώ είμαι ρωμιός
ναι ρωμιός – λεχρίτης
βαθιά βυζαντινός
ναι ρωμιός – κοπρίτης
και τριτοκοσμικός
ναι ρωμιός – ντουβάρι
εγώ είμαι ρωμιός
ναι ρωμιός – πςςςςς.

Είμαι στην ψάθα, για άλλη μια φορά
δεν έχω μία μία, δεν έχει γιατρειά.
Σαλάτα βλάχων, τούρκων, σλάβων, αρβανιτών
προτεκτοράτο η Ρωμιοσύνη τριτοκοσμικό.

Τρέχω στην κάλπη, ψηφίζω όποιον βρω
αρκεί να τάξει, μια θέση να χωθώ.
Πολιτικούς να βρίζω, όπου κι αν βρεθώ
γιατί πάντα φταίνε οι άλλοι και ποτέ εγώ.

Ναι, η μάνα μου είπε να είμαι καλός χριστιανός - είμαι είμαι
στο σχολείο με ‘μάθαν τάχα πως είμαι απόγονος - Παρθενώνας
δε γουστάρω τη Μέκρελ, τον Σόρος, τους σιωνιστές - Φαλμεράγιερ
και για πρώτος καυχιέμαι, μα είμαι σωστός σκερβελές.

Όλοι το ξέρουν, πως εγώ είμαι ρωμιός
ναι ρωμιός – ξερόλας
βαθιά βυζαντινός
ναι ρωμιός – χαϊβάνι
και τριτοκοσμικός
ναι ρωμιός – τεμπέλης
εγώ είμαι ρωμιός
ναι ρωμιός – αμεεεε.

Μ’ αρέσει ο μπαγλαμάς,
σερμπέτια, ντέρτια και καρσιλαμάς
τζατζίκι, ούζο, παστουρμάς
είμαι ανατολίτης, φαφλατάς, φαντασμένος, Καραγκιόζης, μπουνταλάς

Ναι, η μάνα μου είπε να είμαι καλός χριστιανός - αλληλούια
ατο σχολείο με ‘μάθαν τάχα πως είμαι απόγονος - αρχαία δόξα
δε γουστάρω τη Μέκρελ, τον Σόρος, τους σιωνιστές - Νέα Τάξη
Και για πρώτος καυχιέμαι, μα είμαι σωστός σκερβελές.

[Φωνή Πατριάρχη]
Και ιδού ότι κατόπιν της αδείας των εντίμων τοπικών αρχών της Τουρκίας, τας οποίας και διά τούτο και επαινούμεν και ευγνωμόνως ευχαριστούμεν...

Χαιρετίζομεν επίσης με πολλήν τιμήν, την παρουσίαν των εκπροσώπων της εντίμου τουρκικής κυβερνήσεως και των τοπικών αρχών...

Διότι πάρα πολλά θαύματα και θεραπείας ποικίλων ασθενειών έκανε αδιακρίτως η Σουμελιώτισσα και εις χριστιανούς και εις μουσουλμάνους και εις ρωμιούς και εις τούρκους και εις ρώσους και εις γεωργιανούς και εις ρουμάνους...

...και εφώτιζεν και καθοδηγούσε την πορείαν όλων των ποντίων, όλων των ρωμιών, όλων των ορθοδόξων, που έλεγαν στην προσευχή των...

Μαζί των πιστεύομεν ότι θα αισθάνονται χαράν και ικανοποίησιν και αι ψυχαί των οθωμανών σουλτάνων Μπεγιαζήτ Β΄, Σελήμ Α΄ και Β΄, Μουράτ Γ΄, Ιμπραήμ Α΄, Μεχμέτ Δ΄, Σουλεϊμάν Β΄ και άλλων.

Αμήν


[Φωνή πλήθους]
Άξιος – άξιος - άξιος - άξιος

Ναι, η μάνα μου είπε να είμαι καλός χριστιανός - βασκανία
στο σχολείο με ‘μάθαν τάχα πως είμαι απόγονος - Καιάδας
δε γουστάρω τη Μέκρελ, τον Σόρος, τους σιωνιστές - Τούρκοι-Σκόπια
και για πρώτος καυχιέμαι, μα είμαι σωστός σκερβελές.

Όλοι το ξέρουν, πως εγώ είμαι ρωμιός
ναι ρωμιός – λαμόγιο
βαθιά βυζαντινός
ναι ρωμιός – σελέμης
και τριτοκοσμικός
ναι ρωμιός – γλοιώδης
εγώ είμαι ρωμιός
ναι ρωμιός.

Εγώ είμαι ρωμιός, ναι ρωμιός
βαθιά βυζαντινός
και τριτοκοσμικός
εγώ είμαι ρωμιός, ναι ρωμιός.

Μουσική: Meghan Trainor (All about that bass)
Διασκευή: The freeinquiry.gr band
Στίχοι: Γιάννης Λάζαρης, Ευγενία Φυλακτού
Φωνητικά: Ευγενία Φυλακτού
Κιθάρες: Μίνος
Μπάσο: Γιάννης Λάζαρης
Ντραμς: MT power drum kit2
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Νοέμβριος 2016



MAKE ME
SMILE




Μουσική: Steve Harley
Διασκευή: The freeinquiry.gr band
Φωνητικά: Ζακ Λεβής
Δεύτερη φωνή: Ευγενία Φυλακτού
Κιθάρες, πλήκτρα: Bill Φ-ick
Μπάσο: Γιάννης Λάζαρης
Ντραμς: Garage Band
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Νοέμβριος 2016



POLYXENI'S
FEVER




Μουσική: Eddie Cooley and Otis Blackwell (Fever)
Διασκευή: The freeinquiry.gr band
Ποιήματα: Πολυξένη (Νίκος Εγγονόπουλος), Air vif (Paul Eluard)
Φωνητικά: Ευγενία Φυλακτού
Δεύτερη φωνή: Γιάννης Λάζαρης
Κιθάρες, πλήκτρα, πνευστά: Μίνος
Μπάσο: Γιάννης Λάζαρης
Ντραμς: MT Power drum kit2
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Νοέμβριος 2016



EVERYBODY
HURTS




Στίχοι, μουσική: R.E.M.
Φωνητικά, πλήκτρα: Ευγενία Φυλακτού
Κιθάρες: Bill Φ-ick
Μπάσο: Γιάννης Λάζαρης
Ντραμς: MT Power drum kit2
Ηχογράφηση: Cubase 8
Τοποθεσία: Αθήνα
Ημερομηνία: Νοέμβριος 2016




 

Η «The freeinquiry.gr band» είναι μια διαδικτυακή ερασιτεχνική μπάντα, που αποτελείται από συνεργάτες του διαδικτυακού περιοδικού «Ελεύθερη Έρευνα» - www.freeinquiry.gr και όχι μόνον.
 
Αν γράφεις μουσική, στίχους, τραγουδάς ή παίζεις κάποιο όργανο και θέλεις να συνεργαστούμε, επικοινώνησε μαζί μας στο: freeinquiry.grband@gmail.com.





 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή




ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

3+7=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND



 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...