Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλΆ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, διΆ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το Ά21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

ΒΛΑΚΕΙΑ
ΕΝΩΜΕΝΗ,
ΠΟΤΕ
ΝΙΚΗΜΕΝΗ !


Η δικτατορία
της cyber μάζας


Έγραψε στις 10.11.2012 ο/η: Λάζαρης Γιάννης

Επιστροφή

Ενώ το δικαίωμα τής ελευθερίας τής έκφρασης έχει κατοχυρωθεί εδώ και αιώνες, στον cyber χώρο σήμερα, η εικόνα φαίνεται, πως είναι εντελώς διαφορετική. Εδώ, ισχύει η δικτατορία τής βλακομάζας των χρηστών, οι οποίοι θίγονται, εξαγριώνονται και προβαίνουν σε ομαδικές αναφορές και κατεβάσματα βίντεο, ιστοσελίδων κ.ά., όταν κάποιος ενοχλητικός γι΄αυτούς, διαφωνήσει ή -ακόμα χειρότερα- ειρωνευτεί τα πιστεύω τους.

Ένας από τους πιο συχνούς λόγους διαγραφής μιας ανάρτησης, ενός βίντεο, ενός λογαριασμού ή μιας σελίδας από το Facebook ή από άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι η προώθηση περιεχομένου, που δυσφημεί μια ομάδα προσώπων. Eπειδή όμως, δεν μπορεί να υπάρξει κοινά αποδεκτός ορισμός τής δυσφήμισης, τα μέσα θεωρούν, ότι αυτό συμβαίνει, όταν μια ομάδα προσώπων διαμαρτυρηθεί μαζικά. Το Facebook μάλιστα, προτρέπει τους χρήστες να αναφέρουν περιεχόμενο, που θεωρούν απαράδεκτο ή ότι τους θίγει.

Στο Twitter, στο Youtube κ.ά. μέσα, επιτρέπεται να λές και να ανεβάζεις ό,τι σαχλαμάρα θέλεις: για τον καιρό, για γκόμενες, για το γατάκι σου, ρεψίματα κ.λπ. κ.λπ., μπορείς ακόμα και να αναπαράγεις ελεύθερα κι άκριτα με ένα απλό copy/paste οποιαδήποτε ανοησία κυκλοφορήσει, ειδικότερα δε, εθνικούς, θρησκευτικούς ή άλλους μύθους και ηλιθιότητες. Αυτό, που δεν επιτρέπεται επ΄ουδενί όμως, είναι να πειράξεις ή έστω να αμφισβητήσεις τις εθνικο-θρησκευτικές ονειρώξεις τής cyber μάζας. Τότε, τα πράγματα παίρνουν διαφορετική τροπή.

Συχνά γινόμαστε μάρτυρες διεθνώς, διαμαρτυριών ευσεβών μουσουλμάνων, που διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους κάθε τρεις και λίγο για θρησκευτικούς, ακατανόητους όμως, στον περισσότερο πολιτισμένο κόσμο λόγους.

Αν και η Ελλάδα αποτελεί υποτίθεται κομμάτι τής πολιτισμένης Ευρώπης, συχνότατα παρατηρούνται κι εδώ παρόμοια φαινόμενα.

Στην ίδια με τους φανατικούς μουσουλμάνους πνευματική κατάσταση βρίσκεται ολόκληρη η Ρωμιοσύνη.

Εδώ, οι κάθε είδους αργόσχολοι, ανέραστοι, ελληναράδες, θρησκοβαρεμένοι, εθισμένοι βλάκες, μήν έχοντας τη δυνατότητα να αντιπαραθέσουν επιχειρήματα σε όποιον αμφισβητήσει τις εθνικοθρησκευτικές τους πεποιθήσεις, αντιδρούν -ενίοτε οργανωμένα από πολιτικά ή θρησκευτικά μαντριά-, παρακινεί ο ένας τον άλλον και προβαίνουν σε ομαδικές καταγγελίες, που οδηγούν στην καλύτερη περίπτωση στο κατέβασμα των ασεβών ή αντεθνικών βίντεο, αναρτήσεων, ιστοσελίδων ή -σε ορισμένες περιπτώσεις- ακόμα και στη σύλληψη των ασεβών χρηστών, όπως έγινε πρόσφατα με τη σύλληψη τού δημιουργού τής ιστοσελίδας «Γέροντας Παστίτσιος».

Αβασάνιστα copy/paste:
Η συμπεριφορά τής ρωμιο-cyber μάζας
Το πλέον δημοφιλές σπορ τής ρωμιο-cyber μάζας είναι το άκριτο copy / paste ανοησιών. Σε ελάχιστο χρόνο, φληναφήματα αντιγράφονται αυτολεξεί, αποστέλλονται με e-mail από τον έναν στον άλλον και διανθισμένα βέβαια πάντοτε με τους ανάλογους θριαμβευτικούς θρησκευτικοπατριωτικούς τόνους κατακλύζουν τις ιστοσελίδες και τα blogs.

Ας θυμηθούμε μερικά από αυτά, τα οποία οι περισσότεροι από εμάς έχουμε λάβει όχι μια, αλλά δεκάδες -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- φορές:

Η πλουσιότερη γλώσσα
Η ελληνική είναι η πλουσιότερη γλώσσα τού κόσμου με έξη εκατομμύρια λέξεις και 78 εκατομμύρια λεκτικούς τύπους, ενώ η αγγλική έχει μόλις 490.000 λέξεις. Υποτίθεται, ότι οι αριθμοί προέρχονται από την αποθησαύριση αρχαίων συγγραμμάτων από πανεπιστήμιο τής Καλιφόρνιας.

Η αρχαία ελληνική γλώσσα επιπλέον, είναι η μόνη γλώσσα, την οποία καταλαβαίνουν οι σύγχρονοι υπολογιστές. Το σχετικό software, που αναπτύχθηκε από την Apple, είναι το Hellenic Quest.

Η φράση Κίσινγκερ
Σύμφωνα με το μύθο, ο Κίσινγκερ έχει πει: «Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γιΆ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες (…) δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει…».

Η ανοησία αυτή είχε πρωτοδημοσιευθεί σε περιοδικό γνωστής ρωμιοχριστιανής πρώην δεξιάς και νυν αριστερής βουλευτίνας κι έκτοτε έχει κατακλύσει τον ιστοχώρο.

Καθαρό το DNA των ελλήνων
Ενώ είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις το DNA τού ανθρώπου από τού πιθήκου κι ακόμα δυσκολότερο το DNA ενός ασιάτη από ενός αφρικανού, εμφανίζονται κατά καιρούς σε διάφορα Μ.Μ.Ε. κι αναδημοσιεύονται σωρηδόν στο διαδίκτυο από ελληναράδικες ιστοσελίδες διάφορες μελέτες, που υποτίθεται πως αποδεικνύουν, ότι το DNA τού σύγχρονου ρωμιού είναι ίδιο με αυτό τού αρχαίου έλληνα, οπότε οι ρωμιοί είμαστε δήθεν κατ΄ευθείαν απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.
 
Κατ΄αρχή δεν υπήρξε ποτέ κατά την αρχαιότητα ένας τύπος αρχαίου έλληνα. Αρχαίοι έλληνες θεωρούνται οι μινωίτες, οι μυκηναίοι, οι ίωνες, οι δωριείς, οι αθηναίοι, οι σπαρτιάτες κ.λπ., οι οποίοι έζησαν σε διάφορες εποχές στον ίδιο ή διαφορετικούς χώρους. Ούτε σήμερα υπάρχει ένας τύπος σύγχρονου έλληνα (ρωμιού, καλύτερα). Έλληνες στις μέρες μας θεωρούνται οι πόντιοι, οι βλάχοι, οι αρβανίτες κ.λπ..

Επί πλέον, σήμερα δεν υπάρχει καμμιά καθαρή φυλή, αφού δεν υπάρχουν απομονωμένες περιοχές κι έχουν γίνει μεγάλες επιμειξίες μεταξύ των λαών. Δεν μπορεί να γίνει επομένως σύγκριση μεταξύ τού «αρχαίου έλληνα» (ο οποίος σημειωτέον επίσης είχε επιμειξίες) και τού σύγχρονου «έλληνα». Ποιός είναι ο αρχαίος και ποιός ο σύγχρονος; (Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Το DNA των ελληναράδων).

Το θαύμα τού Παΐσιου
Το θαύμα, που κατασκεύασε ο δημιουργός τής ιστοσελίδας «Γέροντας Παστίτσιος», Φίλιππος Λοΐζος, αφού αναδημοσιεύτηκε κατά χιλιάδες, ξέφυγε από τα όρια τού διαδικτύου κι έφτασε να γίνει πρωτοσέλιδο εφημερίδας.

(Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Πώς οι «απόγονοι» τού Αριστοφάνη φυλάκισαν τη σάτιρα).

 


 

Αεροψεκασμοί
Ακόμα ένας διαδεδομένος μύθος τής βλακοκρατίας στο ίντερνετ είναι, ότι μάς ψεκάζουν με χημικά, που εξασθενούν την πίστη μας στο θεό και το έθνος κρατώντας μας έτσι κοιμισμένους, χωρίς να αντιστεκόμαστε. Μέχρι και πορεία έγινε προ καιρού γι΄αυτό το θέμα.

Α μπε μπα μπλομ
Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε, ότι το «α μπε μπα μπλομ τού κήθε μπλόμ» προέρχεται από το «απεμπολών τού κείθε εμβολών», το οποίο έλεγαν σε αρχαία πολεμικά γυμνάσματα!

Η αντίδραση τής cyber μάζας
στο βιβλίο Ιστορίας τής ΣΤ΄Δημοτικού

Είναι χαρακτηριστική η αντίδραση τής cyber μάζας στην προ ετών περίπτωση τής απόσυρσης τού βιβλίου Ιστορίας τής ΣΤ΄Δημοτικού.

Ο καθηγητής τής Ιστορίας τού πανεπιστημίου Αθηνών, Αντώνης Λιάκος, εξηγεί, ότι «στο διαδίκτυο ξεκίνησαν οι διαμαρτυρίες για το βιβλίο Ιστορίας τής ΣΤ΄Δημοτικού κι εδώ συσσωρευόταν κάθε τι, που γραφόταν και λεγόταν σχετικά με το βιβλίο. Οι διαδικτυακές πηγές υποσκέλισαν τα βιβλία στην παροχή ιστορικών πληροφοριών με συνέπεια η μή ακαδημαϊκή ιστορία να υποσκελίσει την ακαδημαϊκή ιστορία στη διαμόρφωση τής ιστορικής συνείδησης.
  
 
»Με τη μαζική παραγωγή ιστορικών εικόνων, ο καθένας απολαμβάνει πλέον τη δυνατότητα παραγωγής και διάχυσης των δικών του ιστορικών εικόνων, δημιουργίας ιδιωτικών καναλιών ενημέρωσης και καταλόγων συζητήσεων, τα οποία, με τη σειρά τους, δημιουργούν διαδικτυακές κοινότητες. Τα πανεπιστήμια και τα ιστορικά ιδρύματα δεν μπορούν να ασκήσουν οποιαδήποτε εξουσία στη μαζική παραγωγή αυτών των εικόνων. Οι διαδικτυακές κοινότητες κατασκευάζουν τους δικούς τους ιστορικούς κόσμους, οι οποίοι ακολουθούν τους δικούς τους κανόνες, τους δικούς τους τρόπους αναφοράς και ερμηνείας τού παρελθόντος. Το παρελθόν έχει αποκτήσει ένα νέο κυβερνο-πρόσωπο, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα πιθανά είδη παραμορφωτικών κατόπτρων.

»Στην περίπτωση τού βιβλίου ιστορίας, οι καταθέσεις απόψεων στον κυβερνοχώρο και η αντανάκλασή τους απο κάτοπτρο σε κάτοπτρο είχαν εν τέλει ως αποτέλεσμα να αποκτήσουν αφάνταστες παραμορφώσεις. Αυτές οι παραμορφώσεις, αφού ενδυναμώθηκαν μέσω τής επανάληψής τους από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα και από μπλογκ σε μπλογκ, διαμόρφωσαν τελικά νέες βεβαιότητες, οι οποίες έχουν μικρή ή και καθόλου σχέση με το πραγματικό βιβλίο ή τις προθέσεις των συγγραφέων, αλλά οι οποίες με τη σειρά τους τροφοδοτούν την ψηφιακή και μή ψηφιακή ιστορική κουλτούρα με μια νέα πραγματικότητα.

»Οι μπλόγκερς ανατρέχουν ο ένας σε κείμενα τού άλλου ή πάντως σε ηλεκτρονικά κείμενα. Ποτέ ή πολύ σπάνια ανατρέχουν ή αντιπαραβάλλουν τα ηλεκτρονικά με τα έντυπα κείμενα, με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνουν ανακρίβειες και να κτίζουν επιχειρηματολογία πάνω σΆ αυτές. Βοηθούσης και τής ανωνυμίας, η μπολγκόσφαιρα μετατρέπεται σε μια αρένα με θεατές, που συχνάζουν εκεί, όπου μυρίζει αίμα.

»Η ιστορική κουλτούρα, στο πέρασμά της απο τον κυβερνοχώρο, δεν είναι πλέον ένας τόπος αλληλεπίδρασης μεταξύ θεσμικής ιστορίας και δημόσιας μνήμης ούτε είναι ένας παθητικός δέκτης των ιδεών για το παρελθόν, τις
οποίες επεξεργάστηκε η ακαδημαϊκή ελίτ. Αντίθετα, γίνεται ένας ενεργός παράγοντας, που καθορίζει τον τρόπο κατασκευής των ιστορικών εικόνων
». (Α. Λιάκος: Οι πόλεμοι τής Ιστορίας. Σημειώσεις επί τού πεδίου». Αποσπάσματα από το βιβλίο: «Αθέατες όψεις τής Ιστορίας. Κείμενα αφιερωμένα στον Γιάνη Γιανουλόπουλο», έκδ. Ασίνη, 2012).





Δικτατορικές διαγραφές
Προ μηνών, αναγνώστρια τού περιοδικού μας, μάς γνωστοποίησε, ότι διαγράφηκε προφίλ της στο Facebook, γιατί, ενώ δέν έβριζε, είχε ενοχλήσει

με τα «αντεθνικά» της σχόλια, κοινωνικά δικτυωμένους ελληναράδες, «δημοκράτες», «απόγονους».

Παλαιότερα, είχε γίνει κάτι παρόμοιο με το παραπλεύρως βίντεο τής «Ελεύθερης Έρευνας»: Ο βιασμός τού νηπιοβαπτισμού, το οποίο, ύστερα από πλείστες αναφορές θιγμένων χριστιανών, μάς το κατέβασε το Youtube κι αναγκαστήκαμε να το ανεβάσουμε αλλού.


Ο Γέρων Παστίτσιος ήταν ένας πολύ απλός άνθρωπος, ο οποίος πίστευε στο λόγο τού ευαγ- γελίου τού Πασταφαριανισμού κάνοντας τρόπο ζωής τον μοναστικό βίο και τις διδαχές τής ορθόδοξης ασκητικής παράδοσης τού Ιπτάμενου Μακαρονοτέρατος. Οι εγκύκλιες γνώσεις του περιορίζονταν στο επίπεδο τού δημοτικού. Παρ' όλα αυτά...


Πρόσφατα είναι τα γεγονότα με το κατέβασμα τής ιστοσελίδας τού Γέροντα Παστίτσιου, η οποία επίσης κατέβηκε από το Facebook ύστερα από πλήθος καταγγελιών και διαμαρτυριών εξαγριωμένων ευσεβών ρωμιοχριστιανών, οι οποίες τελικά δια τής Χρυσής Αυγής οδήγησαν το θέμα στη Βουλή, στην εισαγγελική παρέμβαση και στη σύλληψη τού «παραβάτη».


Λογοκρισία τού Youtube
στο trailer τού Corpus Christi.

Τελευταίο παράδειγμα είναι το θεατρικό έργο Corpus Christi. Την ημέρα, που άρχισε ο θόρυβος, αναζητήσαμε στο Youtube το trailer τού έργου, για να σχηματίσουμε μια ιδέα περί τίνος επρόκειτο, ήταν όμως, κατεβασμένο κι έγραφε, ότι το βίντεο αφαιρέθηκε, γιατί παραβίαζε την πολιτική τού Youtube κ.λπ.. Προφανώς, το είχαν κατεβάσει κι αυτό εξ αιτίας των πολλών αναφορών.

Είναι πολλές οι ύβρεις και οι απειλές, που δεχόμαστε στην «Ελεύθερη Έρευνα» όλα αυτά τα χρόνια, από ρωμιοχριστιανούς, ελληναράδες πατριώτες κ.λπ. κ.λπ.. Δεν είναι στη θέση να αντιπαραθέσουν στο λόγο μας λογικά επιχειρήματα κι έτσι εκτοξεύουν ύβρεις κρυβόμενοι πίσω από την ανωνυμία τού διαδικτύου.
  
Μια πρόσφατη χαρακτηριστική περίπτωση είναι η παραπλεύρως εικονιζόμενη από σχόλια σε Σημείωση στο προφίλ τής «Ελεύθερης Έρευνας» στο Facebook.

Βλακεία ενωμένη, ποτέ νικημένη!
 
Η συγκεκριμένη γυναίκα (;) προφανώς είχε ενοχληθεί από τα αναγραφόμενα στα άρθρα μας περί τής μή ελληνικής καταγωγής των μικρασιατών.
 
Προσέξτε «λογική»: Δεν μάς λέει, ότι θα μάς αναφέρει σε ποντιακά ή κρητικά σωματεία ή σε κάποιο σύλλογο, πανε- πιστήμιο κ.λπ., που θα μάς αντικρούσουν αντιπαρα- θέτοντας επιχειρήματα, αλλά μάς απειλεί, ότι θα μάς αναφέρει, για να γίνουν πολλές καταγγελίες, ώστε να μάς κατεβάσει την ιστοσελίδα!


 

Σατυρική σελίδα στο Facebook, υποψήφια για... κλείσιμο από την εθνικόλαγνη ρωμιο-cyber-μάζα.



Έχουν ταιριάξει στα μυαλά τους διάφορους εθνικοθρησκευτικούς και άλλους μύθους κι όταν κάποιος τούς αμφισβητήσει, τότε, δεν κάθονται να σκεφτούν, αλλά πέφτουν αμέσως επάνω του να τον κατασπαράξουν. Ο Πλάτων το έχει εξηγήσει πολύ ωραία αυτό στο μύθο τού σπηλαίου, όπου εξηγεί αλληγορικά, πώς οι ίδιοι δούλοι - δέσμιοι τού Συστήματος αποτελούν τούς καλύτερους φρουρούς του. (Διαβάστε σχετικά στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Οι φρουροί τού Συστήματος).

Δύναμη των ανώνυμων cyber βλακών δεν είναι η λογική επιχειρηματολογία, αλλά η μάζα. Το διαδίκτυο, ενώ κατ΄αρχή φαίνεται, πως δήθεν ευνοεί την ελευθερία και την πολυφωνία, αποδεικνύεται, ότι λειτουργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Περιορίζει την πραγματικά ελεύθερη έκφραση και την ποιότητα, προωθώντας παράλληλα τη σκουπιδοκρατία και βλακοκρατία τής cyber μάζας.


 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



glykas έγραψε...
μπραβο μπραβο και παλι μπραβο !!!!
09.11.2012, 21:28:06





Ανώνυμος 29340 έγραψε...
Μύθοι και Αλήθειες για την Ελληνική Γλώσσα (μια διάλεξη του Νίκου Σαραντάκου).
http://www.youtube.com/watch?v=PLEcARwRpic

I.Bielidopoulos
13.07.2014, 16:24:03





Ανώνυμος 29539 έγραψε...
Διαγράφηκε υβριστικό σχόλιο.
23.08.2014, 19:04:59





Ανώνυμος 29556 έγραψε...
Αφαιρέθηκε υβριστικό σχόλιο.
25.08.2014, 22:29:49





Ανώνυμος 34893 έγραψε...


«Η φράση Κίσινγκερ»: να λέτε ξεκάθαρα για ποιάν μιλάτε, για την Λιάνα Κανέλλη πρώην δημοσιογράφο της ΕΡΤ και νυν βουλευτή του ΚΚΕ.
:)
24.06.2015, 12:19:55





Ανώνυμος 38400 έγραψε...
Ε όχι και να κατεβεί η ελεύθερη έρευνα. Που θα γελάμε μετά;
27.04.2016, 19:35:24





Ανώνυμος 38978 έγραψε...

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να γδέρνω, να μαδάω.
Να τρέφομαι απΆ το καθεστώς,
αυτό που … πολεμάω!

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να παίρνω χορηγίες,
επιδοτήσεις, αρπαχτές,
κονδύλια, αργομισθίες.

Θέλω να γίνω αριστερός
και στη δεξιά μου τσέπη,
να βάζω όσα ο λαός
σε μια ζωή δεν βλέπει.

Θέλω να γίνω αριστερός,
χρυσά να ΅χω κουτάλια
κι όταν μαζί μου διαφωνούν
να σπάω και κεφάλια.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να έχω ασυλία.
Θολές παρόλες να πετώ,
να γράφω και βιβλία.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Ένα με τους παρίες,
κοστούμι Αρμάνι να φορώ
δίπλα τους στις πορείες.

Θέλω να γίνω αριστερός,
ξερόλας τελοσπάντων,
κήνσωρ, Ιεροεξεταστής
και τιμητής των πάντων.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Μονά-ζυγά δικά μου.
Ο πιο στυγνός δικτάτορας
να ωχριά μπροστά μου.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να μένω στην Εκάλη.
Φασίστες, ρατσιστόμουτρα
να είναι όλοι οι άλλοι.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να εισβάλω στη Βουλή.
Να καταλάβω … έδρανο,
να κοιμηθώ πολύ.

Θέλω να γίνω αριστερός,
την ανεργία να σκίσω.
Δούλους πολλούς, εισαγωγής,
τον τόπο να γεμίσω.

Θέλω να γίνω αριστερός,
να σπάσω τα ταμπού.
Κόκα, παρτούζα κι αστακοί
να γίνουν του συρμού.

Θέλω να γίνω αριστερός
για να υμνώ τη φύση.
ΝΆ αφήνω οικολογικές πορδές,
να καλλιεργώ χασίσι.

Θέλω να γίνω αριστερός
και να πουλώ κουλτούρα.
Να εξαίρω καλλιτεχνικά σκατά,
ξεράσματα και ούρα.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να βγάζω και φιρμάνια.
Να κάθονται όλοι προσοχή
στη γκέι περηφάνια.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να βρίζω τον Χριστό.
Αλλοδαποί θρησκόληπτοι
να μΆ έχουν για αρχηγό.

Θέλω να γίνω αριστερός,
τις εκκλησιές να κλείσω,
μπούργκες να βλέπω ολόγυρα,
πολλά τζαμιά να χτίσω.

Θέλω να γίνω αριστερός
και πολυπολιτισμικός.
Τις παραδόσεις τού Έλληνα
να θάψω δια παντός.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Μοντέρνος, ριζοσπάστης.
Δανδής και ανανεωτής.
Φελλός κι απεργοσπάστης.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Τον Μαρξ νΆ αποκηρύξω.
Τους συνεπείς αριστερούς
στα Τάρταρα να ρίξω.

Θέλω να γίνω αριστερός.
Να είμαι χιπ και τρέντι.
¶νεργοι, εργάτες και φτωχοί,
να μΆ έχουν για αφέντη.

09.07.2016, 20:09:37






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

7+9=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND



 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

¶δεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. ΓιΆ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...