Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English


ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ 1821
Η αποστασία των ρωμιών

Το ’21 δεν έγινε «για του Χριστού την πίστιν την αγίαν και
της πατρίδος την ελευθερίαν
». Δεν υπήρχαν ούτε εθνικά ού-
τε θρησκευτικά κίνητρα, όπως κατά κόρον προπαγανδίζεται
από τη δημιουργία του κράτους και εντεύθεν. Ούτε επίσης,
κοινωνικά/ταξικά, όπως υποστηρίχθηκε. Μοναδικός στόχος
των εξεγερμένων ήταν οι περιουσίες (χωράφια, χρυσαφικά
κ.λπ.) των μουσουλμανικών οικογενειών της Πελοποννήσου...

240 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων»
.

ΠΟΙΟΣ
ΦΟΒΑΤΑΙ
ΤΟ GOOGLE;


Το Google γνωρίζει πιo πολλά για σένα
απ΄ ό,τι εσύ για εκείνο...


Έγραψε στις 27.12.2010 ο/η: Φυλακτού Ευγενία

Επιστροφή

     To Google τα τελευταία χρόνια έχει ταράξει τον κόσμο πιό πολύ από άλλες εταιρείες. H σημερινή του αξία είναι έξι φορές μεγαλύτερη από την αξία τής General Motors. Μέρος τής επιτυχίας του οφείλεται στο γεγονός, ότι είναι δωρεάν και αποτελεσματικό. Επίσης, όταν ο κόσμος το χρησιμοποιεί, εθίζεται και σπεύδει σ΄ αυτό πολλές φορές τη μέρα. Αυτός ο νέος εθισμός δεν περιλαμβάνει ναρκωτικά κι αλκοόλ. Σχετίζεται με κάτι πιό εθιστικό: το google.com.

                    

     Κάθε μέρα, εκατομμύρια νέοι σε όλο τον κόσμο αναζητούν πληροφορίες στο Google. Αλλά, δυστυχώς, κάποιοι εθίζονται...

    


     Είμαι ο Τιμ και είμαι εθισμένος στο Google. Αναζητώ εκεί τα πάντα: Πληροφορίες για τα μαθήματα, βιβλία που θέλω να αγοράσω, πορνογραφία...

 
 

 

    

 

Είμαι εθισμένος στο Google. Το χρησιμοποιώ, για να ψάχνω ανθρώπους και να μην τα χάνω μπροστά σ΄ ένα κορίτσι, που μ΄ ενδιαφέρει. Τον σκύλο μου τον λέω Google. Το Google κυριαρχεί στη ζωή μου...

 

     Υπάρχουν πολλά μοντέλα αναζήτησης. Αυτά που χρησιμοποιεί το Google και σήμερα κυριαρχούν, είναι τα ρομπότ, που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο και ψάχνουν παντού για πληροφορίες, που είναι ευπρόσιτες και προσβάσιμες. Πηγαίνουν σε κάθε σελίδα και κοιτούν κάθε λέξη τής σελίδας. Επαναφέρουν τη σελίδα στούς δίσκους τους και γράφουν σε κατάλογο κάθε λέξη τής σελίδας. Το κάνουν συνεχώς για όλες τις σελίδες τού κόσμου.

   

     Mια ηλικιωμένη γυναίκα άρχισε να λέει πώς ανακάλυψε το Google. Πληκτρολόγησε τα ονόματα των τροφίμων, που είχε στο ψυγείο, μαζί με τη λέξη σούπα και βρήκε μιά συνταγή με όλα αυτά τα συστατικά. Αυτό είναι το πιο πρακτικό κι απλό παράδειγμα. Γράφεις σε κατάλογο ό,τι θέλεις και η μηχανή ψάχνει για σένα.

     Οι ιστότοποι περιέχουν σελίδες. Κάθε μια «παρακολουθείται». Υπολογίζονται οι σύνδεσμοι, που υπάρχουν μεταξύ των ιστοσελίδων. Ο υπολογισμός επιτρέπει την ύπαρξη συνάφειας. Μπορείς να βρεις τις πιο δημοφιλείς σελίδες σύμφωνα με τις απόψεις των άλλων. Έτσι λειτουργεί το σύστημά τους, που είναι η αλγοριθμική σειρά κατάταξης. Εκτός από αλγόριθμους το Google χρησιμοποιεί εκατομμύρια μαθηματικές εξισώσεις, που σε κάνουν ν΄ αντιλαμβάνεσαι, ότι θα σού δώσουν αποτέλεσμα. Τα δε αποτελέσματα έχουν συνάφεια μεταξύ τους.

     Φαντάσου, ότι υπάρχει ένα βιβλιοθηκάριος, που περιπλανιέται από βιβλιοθήκη σε βιβλιοθήκη διαβάζοντας όλα τα βιβλία, ψάχνοντας παντού και συλλέγοντας όλα τα σχετικά άρθρα για ένα θέμα. Θα ήταν αστείο να το κάνει κάποιος. Όμως, το Google έχει δεκάδες χιλιάδες υπολογιστές, για να βρίσκει πρόσβαση σε υπολογιστές στη Ρωσία, την Ισλανδία, την Τουρκία, σ΄ όλο τον κόσμο. Βλέπουν τα πάντα, σαν πρόβλημα, που θα λυθεί με τα μαθηματικά, με το σωστό αλγόριθμο. Ξαφνικά, κάτι, που ούτε θα το φανταζόμασταν πριν, τώρα με το Google είναι δυνατό, απλώς χρειάζεται πολλούς υπολογιστές.

 

Ο Σερκέι Μπριν κι ο Λάρι Πέιτζ είναι οι δημιουργοί τού Google· κι οι δύο νέοι, μικρότεροι από 40 ετών. Επίσης κι οι δυο είναι γιοι καθηγητών πανεπιστημίου. Αυτά τα παιδιά μεγάλωσαν με τα μαθηματικά, τούς υπολογιστές. Μπορούμε να πούμε, ότι είναι «υπολογιστές δεύτερης γενιάς».

   

    Στα μέσα τής δεκαετίας τού ’90 η καλύτερη διαθέσιμη μηχανή στο Διαδίκτυο ήταν η AltaVista. Έκανε καλή δουλειά στην αναζήτηση πληροφοριών, όμως, υστερούσε στην κατάταξη των αποτελεσμάτων. Έτσι, μια μέρα ο Πέιτζ είπε στους καθηγητές του στο πανεπιστήμιο Στάνφορντ των Η.Π.Α.: «Θα “κατεβάσω” το Διαδίκτυο και θα βελτιώσω την έρευνα». Εκείνοι γέλασαν με την ιδέα. Θεώρησαν, ότι πρόκειται για μια χαζή ιδέα ενός φοιτητή, να «κατεβάσει» το Διαδίκτυο. Όμως, το έκανε.

     Το Στάνφορντ χορηγεί άδειες τεχνολογίας. Πολλές εταιρείες γεννήθηκαν στο Στάνφορντ. Δεν το συναντάς αυτό σε άλλα πανεπιστήμια τού ίδιου επιπέδου, επειδή καρπώνονται την πνευματική ιδοκτησία αν χρησιμοποιηθούν οι πηγές τού πανεπιστημίου. Στο Στάνφορντ είναι ενθουσιασμένοι με το Google. Ο πρόεδρός του ανήκει στο διοικητικό συμβούλιο τής εταιρείας τού Google. O Λάρι κι ο Σερκέι θέλησαν να μαζέψουν χρήματα, για να μετατρέψουν το Google από ερευνητικό πρόγραμμα σε εταιρεία. Έτσι, ήρθαν σε επαφή με τον Άντι Μπέκτολσάιμ, που ανακάλυψε τα μικροσυστήματα Sun. O Λάρι κι ο Σεργκέι τού παρουσίασαν τη μηχανή αναζήτησής τους. Ο Άντι υπόγραψε μια επιταγή επί τόπου, για να χρηματοδοτήσει την εταιρεία.

   

     Το 1998, ο Μπριν κι ο Πέιτζ άφησαν το Στάνφορντ και πήραν άδεια από το διδακτορικό τους, για να στήσουν την εταιρεία τους σ΄ ένα γκαράζ στο Πάλο Άλτο. Κλασικό ξεκίνημα στη Σίλκον Βάλεϊ. Δυο νέοι σ΄ ένα γκαράζ με μια ιδέα και μικρή χρηματοδότηση ξεκινούν το ταξίδι τους. Εκείνη την εποχή, την περίοδο τής «φούσκας» τού Διαδικτύου υπήρχαν διάφορες εταιρείες σαν κι αυτήν. Τότε, ήταν κοινώς αποδεκτό, ότι πρώτα ξεκινάς μια εταιρεία και μετά βρίσκεις το αντικείμενό της. Το Google ήταν το καλύτερο παράδειγμα και ένα από τα ελάχιστα, που είχε επιτυχία. Από το πανεπιστήμιο το Google πέρασε στο Σαν Φρανσίσκο. Έπειτα μεταφερθηκε σε όλη την Καλιφόρνια. Μετά εξαπλώθηκε στις Η.Π.Α.. Από στόμα σε στόμα μεταφέρθηκε στην Ευρώπη και την Ασία.



 

“The Google Song”. Ένα σατυρικό τραγούδι

από τον Todd Chappelle για το αγαπημένο του site.

 

     Ο κόσμος θεωρούσε, ότι οι διαδικτυακές πύλες θα ήταν επιτυχημένη επιχείρηση κι ότι χωρίς χρήματα φέρνεις κόσμο στην πύλη σου. Όλοι έκαναν λάθος. Οι άνθρωποι τού Google είχαν το όραμα τής οργανωσης των πληροφοριών παγκοσμίως. Κι είχαν δίκιο. Το αξιοσημείωτο για το Google είναι, ότι ο κόσμος το προτιμούσε, επειδή η πρώτη σελίδα του είναι πολύ απλή. Η δημοφιλέστερη διαδικυακή ιστοσελίδα είναι η αρχική σελίδα τού Google. To google.com έχει λευκό φόντο και οικείο λογότυπο. Οδηγεί όλους τούς καπιταλιστές στην τρέλα, γιατί λένε: «Είναι η δημοφιλέστερη σελίδα και δεν έχει διαφημίσεις».

     Θέλουν να φορτώνονται οι σελίδες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Ο στόχος τους είναι οι χρήστες των υπολογιστών να βρουν τις πληροφορίες που θέλουν, όσο πιο γρήγορα μπορούν. Κι έπειτα να παρέχουν διαφημίσεις, που δεν είναι άσχετες, αλλά σχετικές με το θέμα. Υπάρχει μια μορφή έξυπνης διαφήμισης, που λαμβάνει υπ΄ όψη τη δημοτικότητα. Αυτό δεν γίνεται για παράδειγμα στην τηλεόραση, όπου όσες διαφημίσεις προβάλλονται συνήθως δεν έχουν σχέση με το πρόγραμμα, που παρουσιάζεται.

     Το 95% των εσόδων τού Google στηρίζεται στις διαφημίσεις. Είναι το πιο δυνατό διαφημιστικό μέσο στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Η ανάπτυξή του είναι εντυπωσιακή. Οι χρήστες εκνευρίζονται, όταν προβάλλονται διαφημίσεις, που περνούν μπροστά από την οθόνη. Ένας λόγος τής επιτυχίας τού Google είναι, ότι δεν εκνευρίζει τούς χρήστες του.

   

     Το Google πουλάει στούς διαφημιζόμενους τη διαφήμισή τους, που είναι χρηματοδοτούμενος σύνδεσμος κι εμφανίζεται δίπλα και στο επάνω μέρος τής οθόνης. Το πρόγραμμα Adwords τού Google είναι ένα πρόγραμμα διαφημίσεων, που επιτρέπει σε εταιρείες ή άτομα να αγοράσουν όρους και λέξεις. Πουλάω για παράδειγμα αυτοκίνητα και θελω να αγοράσω τη λέξη - κλειδί. Είμαι πρόθυμος να πληρώσω, ας πούμε, τρία δολάρια κάθε φορά, που κλικάρεται η λέξη. Το Google το μεταφέρει στο πρόγραμμα. Ο όρος «αυτοκίνητο» είναι πολύ δημοφιλής όρος. Υπάρχουν πολλοί, που θα ήθελαν να τον αγοράσουν. Έτσι, εγώ λέω, ότι θα πληρώσω τρία δολάρια, άλλος τέσσερα, άλλος δύο. Μοιάζει με πλειστηριασμό. Όταν ο χρήστης μπει στο Google, να ψάξει για αυτοκίνητα, θα βρει πρώτο στη λίστα όποιον πλήρωσε τα πιο πολλά χρήματα για τη λέξη - κλειδί. Πάντως, ακόμα κι αν πληρώσω είκοσι δολάρια για κάθε κλικ, αλλά κανείς δεν μπαίνει στη διαφήμισή μου, τότε το Google δεν θα την εμφανίσει. Το σύστημα έχει πολλές παραμέτρους. Εξαρτάται και από το πόσο αποτελεσματική είναι η διαφήμισή σου. Για να εμφανίζεσαι πρώτος πρέπει να έχεις τα πιο πολλά κλικ και να πληρώσεις ακριβά.

     Υπάρχει ένα παληό ρητό για τις επιχειρήσεις στο Διαδίκτυο. Οι κερδοφόρες επιχειρήσεις είναι το τρίπτυχο φάρμακα, πορνό και πόκερ. Οι ακριβότερες λέξεις λοιπόν, είναι «πορνογραφία», «τζόγος» και «φάρμακα».

 

   Το 2003 ήταν η περίοδος, που η επιχείρηση απογειώθηκε. Μπήκε στο Χρηματιστήριο τής Wall Street. Ο Σεργκέι Μπριν και ο Λάρι Πέιτζ είναι οι πλουσιότεροι αμερικανοί επιχειρηματίες σήμερα. Η προσωπική τους περιουσία είναι δεκάδες δις δολάρια. Το Googleplex είναι τα κεντρικά γραφεία τού Google. Βρίσκεται στο Μάουντεν Βιού, στην Καλιφόρνια, στη Σίλικον Βάλεϊ.

 

     Το Google είναι παρόν σε πάνω από 100 χώρες και σε 100 γλώσσες. Ένα από τα μεγάλα μυστικά του είναι η τεράστια κλίμακα στις υποδομές πληροφορικής. Όσες πληροφορίες κι αν φτάνουν στο Google, αυτό συνεχίζει να ανταποκρίνεται. Έχει τέτοια υποδομή, που δεν υπάρχει όμοιά της στον κόσμο. Διαθέτει τον μεγαλύτερο υπολογιστή. Αν και είναι κατασκευασμένοι από πολλούς μικροεπεξεργαστές, σήμερα διαθέτει πάνω από 450.000 υπολογιστές σε δέκα με είκοσι κέντρα δεδομένων στον κόσμο.

     Το Google προσφέρει υπηρεσίες και πέρα από την αναζήτηση. Διαθέτει κατάλογο με τριάντα ή και περισσότερες δημοφιλείς υπηρεσίες με διάφορες διαβαθμίσεις. Υπάρχει ημερολόγιο, ηλεκτρονικό πρόγραμμα για e-mail, πρόγραμμα αγοράς πιστωτικής κάρτας, υπηρεσίες βίντεο. Παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών, όχι μόνο υπηρεσίες αναζήτησης. Καμμιά υπηρεσία όμως, δεν είναι τόσο επιτυχημένη, όσο η αναζήτηση.

     Το Google Earth φαίνεται να εξελίσσεται στην επόμενη αναζήτηση, όταν ο κόσμος θα χρησιμοποιεί περισσότερο φορητούς από σταθερούς υπολογιστές. Γι΄ αυτό και το Google Earth προκαλεί μεγάλη εντύπωση. Κρατάς κάτι με την παλάμη τού χεριού σου και βρίσκεις ό,τι είναι γύρω σου. Το σπίτι ενός φίλου σου π.χ. ή κάποιο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας.

 


     Πολλές ηλεκτρονικές εφημερίδες εμπόδιζαν την πρόσβαση στις ιστοσελίδες τους άν δεν πλήρωνες. Ανακάλυψαν όμως, ότι όταν εμποδίζεις την πρόσβαση, τα μικρά ρομπότ, που ψάχνουν για πληροφορίες στις ιστοσελίδες, δεν μπορούν να μπουν μέσα. Οι πληροφορίες δεν καταχωρούνται. Επομένως, δεν υπάρχουν πια.

     Η δωρεάν πληροφόρηση χαρακτηρίζεται από τους οικονομολόγους με ένα νεολογισμό: «Αναλωσοποίηση» τής πληροφόρησης. Δηλαδή, η πληροφόρηση είναι ένα βασικό αγαθό, στο οποίο δεν πρέπει να αποδόδουμε τιμή. Αυτό σημαίνει, ότι το πιο μαζικό μέσον τα επόμενα πέντε - έξη χρόνια, ίσως και νωρίτερα δεν θα είναι η τηλεόραση, τα έντυπα μέσα, το ραδιόφωνο. Ο κόσμος θα ενημερώνεται κυρίως από το Διαδίκτυο.

     Στις Η.Π.Α στις ηλικίες μεταξύ 15 και 30 περίπου το 45% περίπου ενημερώνεται καθημερινά από το Διαδίκτυο και λιγότερο από το 20% διαβάζει εφημερίδα.  Άρα, αυτή η γενιά που θα μεγαλώσει, προτιμά το Διαδίκτυο από το να ενημερωθεί από τα παραδοσιακά μέσα.

 

    Στις Η.Π.Α. συλλέγονται πάνω από 4.500 πηγές πληροφόρησης. Κάθε δέκα λεπτά αλλάζουν το πρωτοσέλιδο προσθέτοντας τις πιο πρόσφατες πληροφορίες. Δεν υπάρχει παρέμβαση από το προσωπικό τού Google. Τα πάντα γίνονται με αλγοόριθμους. Μπαίνεις στο google news και μαθαίνεις ό,τι συμβαίνει τώρα. Κυρίως οι νέοι πιστεύουν, ότι είναι πιο εύκολο να εμπιστευτείς τις μαθηματικές πράξεις από τον άνθρωπο. Το google news στηρίζεται σε ένα δυνατό και σημαντικό μηχανισμό. Όσο πιο σημαντική η πληροφορία, τόσο πιο ψηλά βρίσκεται. Άρα, εμπιστευόμαστε περισσότερο αυτή τη μαθηματική φόρμουλα από μια παρέα ανθρώπων, που πίνουν καφέ και λένε ποιά είναι η πιο σημαντική πληροφορία αυτή τη βδομάδα και για ποιο λόγο είναι η σημαντικότερη. Γι΄ αυτούς η αρχή είναι να αποκτήσουν πρόσβαση σ΄ όλα τα θέματα, που είναι διαθέσιμα, να τα συλλέξουν και να παίξουν το ρόλο τού «καλού» για την ανθρωπότητα προσφέροντας μεγαλύτερο αριθμό περιεχομένων.



“Just Google”. Ένα τραγούδι αφιερωμένο

στη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης.

(Στο ρυθμό τού “Beat it” τού Michael Jackson).


     Ένα από τα πιό φιλόδοξα προγράμματα τού Google σήμερα είναι η ψηφιοποίηση των βιβλιοθηκών. Συμφώνησε με το Στάνφορντ, το Χάρβαρντ, την Οξφόρδη, τη Δημόσια Βιβλιοθήκη τής Καλιφόρνιας, τής Νέας Υόρκης, να ψηφιοποιήσουν όλη τη συλλογή τους. Σε βιβλία, που προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα, το Google σού επιτρέπει την αναζήτηση, αλλά όχι την πρόσβαση σε όλο το βιβλίο. Όμως, υπάρχουν ακόμη αντιδικίες μεταξύ συγγραφέων, εκδοτών και τού Google. Η υπόθεση θα καταλήξει μάλλον στο Ανώτατο Δικαστήριο των Η.Π.Α..

   

     Η Γαλλία έχει μόνο μια μεγάλη Βιβλιοθήκη, όπου υπάρχουν διάφοροι όροι, για να γίνεις δεκτός. Οι Η.Π.Α. έχουν πολλές βιβλιοθήκες, αλλά κι εκεί υπάρχουν περιορισμοί. Έδωσε λοιπόν το Google τη δυνατότητα στον κόσμο να έχει πρόσβαση σε πολλές πηγές γνώσεων. Αυτό ήταν αδιανόητο ως τότε. Αυτό άλλαξε την πρόσβαση στη γνώση. Φόβισε παληότερους θεσμούς, που ήταν πολύ κερδοφόροι.

     Τον κόσμο τον ενδιαφέρει να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλα τα βιβλία για τις σπουδές τους, για όλα τα θεμελιώδη κείμενα τού παγκόσμιου πολιτισμού. Μπορούν να τα «κατεβάσουν» από μια μικρή πόλη τής Ασίας, τής Αφρικής, από ένα σχολείο κ.λπ..


Tέλος Α΄ μέρους τού άρθρου.

Διαβάστε το Β΄ μέρος τού άρθρου κάνοντας κλικ εδώ.


 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή




ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

9+6=





Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ
ΔΙΑΚΟΠΕΣ




Διαβάστε περισσότερα
 
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND

 

 

 

 

 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...