Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English

     ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Από το μύθο στην ...ιστορία


Στο βιβλίο –με βάση κυρίως τα δημοσιευμένα απομνη-
μονεύματα και ημερολόγια των ίδιων των μακεδονο-
μάχων– παρουσιάζεται η πραγματική φύση του Μακε-
δονικού Αγώνα, τον οποίο οι διαχρονικοί εθνικιστικοί
κύκλοι έχουν μυθοποιήσει και χρησιμοποιούν κατά το
δοκούν μέχρι και σήμερα.


72 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων».

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΟΥ 12ΘΕΪΣΤΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ


Άρματα, που αιωρούνταν μέσα σε ναούς,
αγάλματα, που βοούσαν από κεραυνούς ή έκλαιγαν αίμα,
θαυματουργές ιάσεις πιστών από τους ιερείς κ.λπ. κ.λπ.


Έγραψε στις 27.09.2010 ο/η: Φυλακτού Ευγενία

Επιστροφή

 

 
      
 

 

     Στο άρθρο καταγράφονται απόψεις των επιστημόνων:

Dr. Derek J. Smith - Cognitive Scientist U.W.I.C.,

Dr. Adam Wojcik - Mechanical Engineering, U.C.L.,

Prof. Noel Sharkey - University of Sheffield,

Prof. Alan Lloyd - Director, The Egypt Centre,

Lucia Gahlin - Egyptologist,

Kathrin Machinek - Centre d΄ Etudes Alexandrines,

John Naylor, Experimental archaeologist,

Δρ. Ξένη Αραπογιάννη - Ιστορικού, Αρχαιολόγου,

Ιωάννη Αρβανίτη - Ιστορικού,

     καθώς και τού Richard Windley - Model maker, ancient machines specialist,

     όπως παρουσιάστηκαν στο ντοκυμαντέρ τού History Channel: «Machines of the gods», απ΄ όπου προέρχονται και οι περισσότερες φωτογραφίες τού άρθρου. Ο τίτλος και τα σχόλια είναι τής «Ελεύθερης Έρευνας» (Γ.Λ.).

 
 

     Στην αρχαιότητα βρίσκουμε τεχνολογία σε απίστευτα μέρη. Το πιο ασυνήθιστο είναι οι ναοί. Στα αρχαία κείμενα περιγράφονται εκπληκτικές μηχανές, που παρήγαγαν ψευδαισθήσεις. Αγάλματα με ματωμένα δάκρυα, ναοί, που βοούσαν από κεραυνούς, άρματα, που σηκώνονταν στον αέρα κ.λπ.. Τα μηχανήματα των ναών βασίζονταν σε εξελιγμένη μηχανική. Ήταν οι μηχανές των θεών.

 

     Σήμερα, είμαστε περισσότερο εξοικειωμένοι με τους αρχαίους ναούς. Μόλις πρόσφατα, τα μηχανικά θαύματα ναών και τελετών άρχισαν να γίνονται γνωστά. Ξέρουμε από αρχαίες αναφορές την ποικιλία και το εύρος πολλών αρχαίων μηχανών για κάθε χρήση. Οι ιερείς ήταν σαν μάγοι και χειραγωγούσαν τους πιστούς. Παρήγαγαν ατμόσφαιρα με την λειτουργία των μηχανικών συσκευών, οπότε ερχόταν η κορύφωση τής τελετουργίας.

 

     Δύο χιλιάδες χρόνια πριν, η θρησκεία ήταν άκρως σημαντική για την κοινωνία· τα πλήθη συνέρεαν στους ναούς όχι μόνο για πνευματικούς λόγους. Οι ναοί ήταν μέρη, όπου τρόμαζαν. Οι ιερείς είχαν σκοπό να τρομάξουν τους πιστούς· τους προκαλούσαν μία αίσθηση δέους και ανατριχίλας. Προκειμένου όμως, να διασφαλίσουν, ότι οι πιστοί θα νοιώσουν δέος, οι ιερείς χρησιμοποιούσαν τεχνικά κόλπα, που εφεύρισκαν τα μεγάλα μυαλά τής αρχαιότητας, τα οποία οι ίδιοι χρηματοδοτούσαν, όπως ο Ήρων ο Αλεξανδρινός. Σκοπός ήταν να δίνεται η αίσθηση τής μαγείας στον πιστό, με το αζημίωτο...

 














Το άλογο με το μαχαίρι στο λαιμό, που πίνει νερό, υπό το βλέμμα μιάς θεότητας. Μιά από τις αυτόματες μηχανές τού Ήρωνα, που χρησιμοποιούσαν οι ιερείς, προκειμένου να δείξουν στους πιστούς, ότι οι θεοί ήταν παρόντες.

 

 

Ο θεός, που έδινε νερό σε άλογο

     Ο  Ήρων ο Αλεξανδρινός εφηύρε πολλές περίπλοκες μηχανές, των οποίων τώρα κατανοούμε τη λειτουργία. Το πλέον γνωστό από τα βιβλία του είναι «Τα Πνευματικά». Ένα παράδειγμα έργου τού Ήρωνα είναι το άλογο με το μαχαίρι στο λαιμό, που πίνει υπό το βλέμμα μιάς θεότητας. Ήταν διάσημη μηχανή, γνωστή με τον αριθμό No 78. Βρισκόταν πλάι στον βωμό, δίπλα στον ιερέα.

 

     Ήταν τόσο περίπλοκη, που μπερδεύει τους μηχανικούς έως σήμερα. Καθώς το μαχαίρι έκοβε το κεφάλι τού αλόγου ενεργοποιούσε μιά σειρά οδοντοτών τροχών. Φανταστείτε, ότι το κεφάλι συνδεόταν με το σώμα με τηλεσκοπικό αγωγό. Καθώς το μαχαίρι έκοβε το λαιμό, κινούσε τμήματα τού αγωγού. Έτσι μετακινούνταν περισσότεροι τροχοί και τα τμήματα τού αγωγού ενώνονταν ξανά.

 

     Το άλογο επίσης έμοιαζε να πίνει από το χέρι του ιερέα. Η θεότητα κοιτούσε άγρια το άλογο, αλλά δεν έκανε τίποτε. Όταν την γύριζε κάποιος, το άλογο άρχιζε να πίνει. Κάτω από την θεότητα ήταν ένας μακρύς σωλήνας. Έφερε μία τρύπα, ενώ υπήρχε κι ένας σωλήνας από πάνω. Όταν περιστρεφόταν, η τρύπα εμφανιζόταν.


   Νερό κυλούσε από τη θεότητα σε μία λεκάνη από κάτω. Η δύναμη τού νερού ρουφούσε αέρα από το στόμα τού αλόγου παρασύροντας το νερό, έτσι έμοιαζε, ότι το άλογο έπινε. Η αυτόματη μηχανή προκαλούσε την ψευδαίσθηση, ότι επενέβη η θεότητα. Για τους πιστούς, οι ιερείς είχαν πράξει το αδύνατο.
 

 



    Οι ιερείς τού αρχαίου ναού τής θεάς Δήμητρας στην Πάτρα εξαπατούσαν τους πιστούς με κατοπτρομαντεία. Ο Παυσανίας αναφέρει, ότι στο ιερό τής θεάς οι πιστοί μπορούσαν να δουν σε ένα κάτοπτρο, το οποίο τοποθετούσαν στο νερό τής πηγής τού αρχαίου μαντείου, εάν κάποιος άρρωστος θα ζούσε ή θα πέθαινε.     

    Οι χριστιανοί γκρέμισαν τον αρχαίο ναό, στη θέση του έκτισαν την εκκλησία τού Αγίου Ανδρέα και η πηγή τής θεάς Δήμητρας μετατράπηκε σε «αγίασμα», που προσφέρεται ως βοήθεια στους προσκυνητές και για την ίαση νοσημάτων. Οι θρησκείες αλλάζουν, μα η αποβλάκωση των εκάστοτε πιστών είναι διαχρονική...

 

     Δεν πρέπει να μας εκπλήσσουν τα τεχνικά κόλπα σε τελετές. Οι ναοί ήταν ισχυροί και πλούσιοι. Οι ιερείς ήθελαν να διατηρήσουν την θεση τους. Ό,τι διατηρούσε ή επιβεβαίωνε την θέση τους, το έκαναν. Η πρόγνωση τής τύχης μέσω εντοσθίων ήταν μια τεχνική των ιερέων, για να μαγεύουν τους πιστούς. Άλλοι έδειχναν επιστημονική και τεχνική δεξιοτεχνία. Τα μυστικά των τεχνικών τα φύλασσαν με ζήλο.

 

     Οι ναοί ήταν επίτηδες σκοτεινοί. Σκοπό είχαν την αύξηση τού μυστηρίου, γιατί έτσι πείθεται κανείς εύκολα. Το μήνυμα μεταδίδεται πιο εύκολα. Στους ναούς υπήρχε επί πλέον ένα ιερό μέρος, το άδυτο. Οι πιστοί το έβλεπαν μέσω πύλης· ήταν πολύ σκοτεινό. Αποτελούσε τον ιδανικό χώρο για τη δημιουργία ψευδαισθήσεων.

 

 

Ο τοξότης, τα μήλα των Εσπερίδων και ο βρυχώμενος δράκος

     Τον πρώτο αιώνα μ.X., βασιζόμενος στους Κτησίβιο και Φίλωνα, ο Ήρων συνέταξε έργα μηχανικής και μαθηματικών. Σχεδίαζε μηχανές για απλά προβλήματα, για τους ναούς της Αλεξάνδρειας. Όταν εργαζόταν για ναούς, αναζητούσε κάτι μυστηριώδες, που επιδρούσε στον κόσμο πνευματικά. Μια διάσημη συσκευή τού Ήρωνα ήταν η αναπαράσταση ενός τοξότη με ένα δράκο. Οι μεσαιωνικοί μεταφραστές του λάτρευαν αυτό το κομμάτι. Δεν ήταν κοινό γλυπτό βωμού. Μέσω υδραυλικής τεχνολογίας ο τοξότης έριχνε βέλη σε έναν δράκο την ώρα που βρυχόνταν.


 

  

     Ο ειδικός στις αρχαίες μηχανές, Richard Windley

και ο μηχανισμός, βάσει τού οποίου λειτουργούσε η συσκευή με τον τοξότη.

 

     Η  ιστορία βασίζεται στους άθλους τού Ηρακλή. Ο τοξότης βάλλει κατά τού δράκου, για να πάρει το χρυσό μήλο των Εσπερίδων. Η συσκευή με υδραυλική πίεση παρήγαγε ήχο. Ο εσωτερικός μηχανισμός τού υπό κλίμακα μοντέλου τής παραπάνω φωτογραφίας αποτελείται από δύο δοχεία.

   Το επάνω περιέχει νερό και το κάτω είναι σφραγισμένο. Στη μέση τού επάνω δοχείου υπάρχει βαλβίδα· όταν σηκωθεί, το νερό κυλά στο κάτω δοχείο. Καθώς η στάθμη τού νερού αυξάνει στο κάτω δοχείο, ο αέρας περνά σε σωληνάκι, που φτάνει στο στόμα τού δράκου.

    Ο πεπιεσμένος αέρας περνά από ένα καλάμι παράγοντας ήχο. Σηκώνοντας το χρυσό μήλο ενεργοποιείται το τόξο και ο υδραυλικός μηχανισμός. Μέσω τής κίνησης τού νερού ο αέρας που παράγεται κάνει τον δράκο να βρυχάται από πόνο.
   

 

Οι ιερείς χρηματοδοτούσαν τήν Έρευνα

     Δεν ήταν σύμπτωση, το ότι ο Ηρων βρήκε αγορά στην Αλεξάνδρεια. Από όταν την ίδρυσε ο Μ. Αλέξανδρος ήταν κοσμοπολίτικη· το χωνευτήρι τής ανατολικής Μεσογείου. Στην Αλεξάνδρεια συναντιόταν Ανατολή και Δύση· οι αρχαίες αιγυπτιακές παραδόσεις κι ο ελληνιστικός κόσμος. Έλληνες μαθηματικοί, μηχανικοί, ακαδημαϊκοί, επιστήμονες όλων των πεδίων αντλούσαν από την αρχαία γνώση στους ναούς τής Αιγύπτου. Δεν θεωρούταν αιγυπτιακή πόλη. Οι ντόπιοι δεν ήθελαν τη Μεσόγειο, παρά προτιμούσαν τις πόλεις τού Νείλου. Η Αλεξάνδρεια ήταν ελληνική πόλη. Οι Έλληνες ήταν ναυτικοί. Εμπορεύονταν στην Μεσόγειο. Στην Αλεξάνδρεια υπήρχαν πολλές κουλτούρες, θρησκείες και λαοί, που συμβίωναν.

 

   

     Για έναν ιερέα εκεί η ζωη ήταν συνεχής αγώνας να προσεκλύσει περισσότερους πιστούς. Όσοι είχαν πιο επιτυχημένα κόλπα γέμιζαν τους ναούς. Οι θρησκείες τής Αλεξάνδρειας ήταν μείγμα μυστικιστικών θρησκειών, όπως της Ίσιδας, πλάι σε κοσμικές θρησκείες. Δεν αφορούσαν μόνο σε μαγεία και θεούς, αλλά κυρίως σε διατήρηση τής καθεστηκυίας τάξης.

 

     Η Αλεξάνδρεια είχε ανταγωνιστικές θρησκείες. Προκειμένου να δημιουργήσει μία δύναμη ένωσης ο διάδοχος τού Αλέξανδρου, Πτολεμαίος, προώθησε μια θρησκεία. Είχε έναν πανίσχυρο θεό στο επίκεντρο. Η λατρεία τού Σέραπι συνδύαζε στοιχεία ελληνικών και αιγυπτιακών θρησκειών.

 

 

Το άρμα, που πετούσε μέσα στο ναό

     Αρχαία κείμενα αναφέρουν μηχανισμούς, που είχαν οι ιερείς στον ναό τού Σέραπι, ο οποίος ήταν πολύ σπουδαίος και άντεξε ως τη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία και συγκεκριμένα το 391 μ.Χ., οπότε τον κατέστρεψαν οι χριστιανοί. Ο ναός τού Σέραπι προσέφερε θέαμα. Ήταν ο μεγάλος και διάσημος ναός τής Αλεξάνδρειας, από τον οποίο δυστυχώς έχουν απομείνει λίγα μόνον ερείπια. Ένας καινοτόμος μηχανισμός του μάς εκπλήσει ακόμη και σήμερα: Οι αρχαίοι περιγράφουν ένα άρμα, που πετούσε ως δια μαγείας. Πώς οι αρχαίοι εφευρέτες νίκησαν τη βαρύτητα; Πώς δημιούργησαν κάτι τόσο θαυμαστό; Η Αλεξάνδρεια φημιζόταν για την βιβλιοθήκη της. Εκεί φυλάσονταν τα πιο σημαντικά έργα τής αρχαιότητας. Κείμενα επιστήμης, μηχανικής, τέχνης και φιλοσοφίας, που τα μελετούσαν οι εφευρέτες και οι μηχανικοί. Ήξεραν τα μυστικά των ελλήνων.

 

     Μια παράδοση σε κείμενο τού 4ου - 5ου αιώνα μιλά για την εκμετάλλευση τής δύναμης τού μαγνητίτη, που δημιουργούσε ανεξήγητες εμπειρίες στο ναό. Ο επίσκοπος Καρθαγένης αναφέρει, ότι ένα σιδερένιο άρμα μπορούσε να αιωρηθεί. Ο ειδικός σε αρχαίες μηχανές, Richard Windley, εκτιμά, πως οι εφευρέτες κατανοούσαν τις αρχές τού μαγνητισμού και φαίνεται πως έχει δίκιο, δεδομένου, ότι στη Σχολή τής Μιλήτου γνώριζαν ήδη τη δύναμη τού μαγνητισμού από τον 6ο π.Χ. αιώνα. (Βλ. Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης). Πιστεύεται, ότι το άρμα αποτελούταν από σίδηρο ή σιδηρούχο υλικό. Ένα κομμάτι μαγνητίτη κρυβόταν από πάνω, στην οροφή, κι έτσι το άρμα αιωρούταν ως διά μαγείας χωρίς εμφανή στήριξη.

 

 

     Πολλές φήμες κυκλοφορούσαν για φαινόμενα, που συνέβαιναν στον ναό τού Σέραπι στην Αλεξάνδρεια, οι οποίες καταγράφηκαν από έλληνες και ρωμαίους ιστορικούς. Ένας περιέγραφε ένα σιδερένιο άρμα, που πετούσε μέσα στο ναό.

 

     Στην Αθήνα, τον ιστορικό Ιωάννη Αρβανίτη συναρπάζουν οι εκπληκτικές ιστορίες για το ναό τού Σέραπι. Ερεύνησε αρχαία κείμενα και βρήκε τρεις αναφορές στο εκπληκτικό ιπτάμενο άρμα. Κατάλαβε, ότι αφορούσε στο θεό Σέραπι, αντίστοιχο τού Απόλλωνα, θεού τού Ήλιου. Στους ελληνικούς μύθους ο Απόλλων οδηγούσε ένα τέθριππο. Το άρμα αναδυόταν από τη θάλασσα και πετούσε στον ουρανό. Ο θεός τού Ήλιου χρειαζόταν το άρμα για να σηκωθεί. Χρειαζόταν περίπλοκος μηχανισμός, για να πεισθεί ο κόσμος, για τη θεϊκή παρουσία.

 

     Το ιπτάμενο άρμα ξεχώριζε όμως κυρίως, γιατί ο μηχανισμός αιώρησης συγχρονιζόταν με την περιστροφή τού Ήλιου. Ανατολικά υπήρχε παράθυρο. Ανάλογα με τη θέση τού Ήλιου, τη συγκεκριμένη στιγμή μια ακτίνα περνούσε κι άγγιζε τα χείλη τού Σέραπι. Τότε ήταν το ζενίθ. Το άρμα αιωρούταν μπροστά στο άγαλμα. Πιστεύεται, ότι ο μαγνητίτης στο ταβάνι τραβούσε το μικρό μεταλλικό άρμα. Κείμενα τής εποχής υποδεικνύουν τη χρήση μαγνητισμού στον ναό. Αλλά απέδιδε όντως;

 

Δύο χιλιάδες χρόνια μετά, τα παιχνίδια δείχνουν πώς το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο δαμάζεται. Στην εικονιζόμενη υδρόγειο δεν υπάρχει ορατός τρόπος αιώρησης. Λειτουργεί βάσει των ίδιων αρχών, που ανύψωναν το άρμα στο ναό.
 

     Δύσκολα απορρίπτουμε την ιστορία τού άρματος, γιατί δεν είναι μοναδική ιστορία. Με μαγνητισμό δημιουργήθηκαν θαυματουργές μηχανές. Υπάρχει αναφορά σε ναό τής Αλεξάνδρειας, όπου δύο αγάλματα τού Άρη και τής Αφροδίτης στο αποκορύφωμα τής τελετής πλησίαζαν μεταξύ τους. Μόλις ενώνονταν τα μαγνητικά πεδία παραγόταν έλξη και έμοιαζαν να αγκαλιάζονται. Το ένα άγαλμα ήταν από μαγνητίτη και το άλλο από σίδηρο.

 

«Παίρνω την απόφαση να πω γεια στο Δία το Σωτήρα», λέει ο ιερέας τού ομώνυμου ναού στον «Πλούτο» τού Αριστοφάνη, ο οποίος σκέφτεται να τα παρατήσει παραπονούμενος, γιατί οι άνθρωποι δεν έρχονται πια στο ναό του να προσφέρουν θυσίες, οπότε αυτός δεν κερδίζει πλέον χρήματα (στ. 1172 - 1187).

 

     

     Η  εφευρετικότητα των ιερέων όμως, δεν εξαντλούταν στο μαγνητισμό. Στον αρχαίο κόσμο μεγαλειώδεις ναοί τιμούσαν τους θεούς. Είχαν ωραίο σχέδιο, τους κοσμούσαν αγάλματα και κολώνες. Στο εσωτερικό τους υπήρχαν παράξενες και υπέροχες μηχανές. Η μια πιο θεαματική από την άλλη. Την κλασική περίοδο, οι ιερείς έπρεπε να προσελκύσουν πλήθη και να παρέχουν θέαμα.

 

 

Τέλος Α΄ μέρους τού άρθρου.

 

Μεταβείτε στο Β΄ μέρος τού άρθρου κάνοντας κλικ εδώ.

 
 

 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος17032014200949 έγραψε...
Ένα μάτσο μπαρούφες, ξεσηκωμένο προφανώς από 'μελέτη' κάποιου ξένου... ηλεκτρονικού ονόματι Richard Windley. Το αποκορύφωμα είναι η θεωρία του άρματος που ίπτατο με χρήση ... μαγνητίτη στην οροφή του ναού! Πολύ γέλιο λέμε! Καλύτερα να πιστεύαμε τους αρχαίους ιερείς παρά να πιστέψουμε τις μπαρούφες που πετάτε!
17.03.2014, 19:55:16





Bielidopoulos έγραψε...
Ancient Discoveries - Machines of the Gods:
https://www.youtube.com/watch?v=GrI1FsH4UH8
Ηigh-tech κάθοδος στον... Αδη:
http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=23600
05.01.2015, 11:35:04





Ανώνυμος 31371 έγραψε...
Τουλάχιστον μπαίνουμε εδω μεσα για να γελάσουμε λιγο με τις μ@λ@κιες που γράφονται...... Χαχαχααααααα..,
06.01.2015, 15:28:30





Ανώνυμος 38669 έγραψε...
http://ellinikahoaxes.gr/2015/06/09/vrethike-i-thryliki-pyli-tou-adi/
26.05.2016, 21:29:43





Ανώνυμος 39109 έγραψε...
Μπήκαν τα δωδεκαθεούλια να κλαψουρίσουν. Σας χαλάει που δen είναι μόνο η ελληνο-βοθροδοξία μία θρησκεία υποκριτών, φανατισμένων και αποβλακωμένων;
24.07.2016, 23:38:30






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

4+8=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND



 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...